Er Pulis den rette for Stoke?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Er Pulis den rette for Stoke?

Innlegg -Tottal- » 09 Mar 2013, 17:33

:twisted: ;) ;) :twisted:
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Sven-Erik » 12 Mar 2013, 08:36

I alle fall synes TP selv at det begynner å brenne under føttene hans nå;

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ss-1757172
Red & White & Stoke & Proud
Brukerens avatar
Sven-Erik
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 12 Mar 2013, 09:35

Torstein Norevik skrev:http://www.thisisstaffordshire.co.uk/Stoke-City-Pulis-laughs-chairman-s-vote/story-18356065-detail/story.html#axzz2MxnVwogP

Coates og Pulis er tilsynelatende fortsatt gode venner, og Pulis er invitert på middag av sin sjef.

Skal vi gjette på at det ikke bare blir koseprat, men at også den siste tidens dårlige resultater blir luftet ? ;)

Ikke fordi at jeg tror at Coates har noen intensjon om å sparke Pulis, men han vil vel kanskje uttrykke sin bekymring og høre hvilke ess manageren har i ermet for å snu trenden..... :ugeek:

Nye toner fra Pulis at han begynner å frykte for jobben, ettersom det jo har vært dommere, fans, uflaks, spillere, linjemenn og alt annet som har vært skyld i de dårlige resultatene den siste tiden..... :twisted: At disse nye tonene kommer like etter den omtalte middagen med Coates kan vel tyde på at det ikke bare var koseprat med formannen, nei.... :twisted: :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 12 Mar 2013, 10:11

Sven-Erik skrev:I alle fall synes TP selv at det begynner å brenne under føttene hans nå;

Dette er jo et skoleeksempel på at en fjær blir til ti høns. Det står jo ingenting der om hva Pulis synes. Han er jo ikke sitert! Dette har journalisten kokt i sammen selv, men det som står helt sist i artikkelen er om ikke annet en meget interessant observasjon...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 12 Mar 2013, 10:59

Morten T. skrev:
Sven-Erik skrev:I alle fall synes TP selv at det begynner å brenne under føttene hans nå;

Dette er jo et skoleeksempel på at en fjær blir til ti høns. Det står jo ingenting der om hva Pulis synes. Han er jo ikke sitert! Dette har journalisten kokt i sammen selv, men det som står helt sist i artikkelen er om ikke annet en meget interessant observasjon...

Meget godt poeng Morten, et poeng jeg selv overså da jeg leste artikkelen ! ;)

Journalisten bruker uttrykk som "Tony fears the sack...." (til og med i overskriften) og "....Pulis is worried that even a strong finish to the season may not be enough to secure his long-term future at the Britannia....." Dette etterlater jo et inntrykk av at det er Pulis selv som har kommet med uttalelser i denne retning. Men som du helt korrekt påpeker er her ingen direkte sitater fra Pulis, noe som tyder på at det kan være journalistens egne betraktinger som her serveres, snarere enn at det er Pulis selv som sier dette. Hadde det foreligget slike uttalelser fra Pulis ville nok det ha blitt sitert av journalisten direkte i artikkelen.

Så jeg tror nok du har helt rett Morten, selv om jeg nok tror at lagets slette innsats den senere tiden må ha vært tema i samtaler mellom Pulis og Coates.

Noe av det farligste for Pulis er vel kanskje at han begynner å få (betydelige) deler av fansen i mot seg. Det er alltid farlig for en manager, for all erfaring viser at en manager som ikke har støtte blant fansen får en meget vanskelig - for ikke å si nærmest umulig - jobb. :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 12 Mar 2013, 16:40

Torstein Norevik skrev:Noe av det farligste for Pulis er vel kanskje at han begynner å få (betydelige) deler av fansen i mot seg. Det er alltid farlig for en manager, for all erfaring viser at en manager som ikke har støtte blant fansen får en meget vanskelig - for ikke å si nærmest umulig - jobb. :?
Helt enig, Torstein. :)
Det du skisserer her er definitivt det største faremomentet for Pulis sin evt. framtid i Stoke.
Supporterne har stor innvirkning( og da i England spesielt ) og ingen eier kan sitte stille å se på hvis folk forsvinner og mishaget blir for stort.
Spørsmålet er hvor reelt og stort det mishaget er? Leser man det som kommer fram på nett og i diverse fora, ja så er det neppe noen tvil: Da ville Pulis ha blitt tuppa ut etter det som har skjedd de siste månedene.
Men ytringene på nett kommer som regel i langt krftigere doser enn ute i den virkelige verden og graden av selvsensur er liten. Dessuten har man jo en pen mengde supportere som aldri ytrer seg på nett eller som vil delta i en polemikk som de vet vil føre til ubehagligheter for dem selv. Det ligger i sakens natur at folk som kan gjemme seg bak en skjerm og et tastatur legger lista lavere for ytringer enn de som foretrekker "face to face"-kommunikasjon.
Man kan kalle de som ikke er så mye på nett "Den tause majoritet"( eller minioritet, for den saks skyld ).
Stoke trekker jo fortsatt tilnærmet fulle hus og ser du bortifra at noen ungvalper sto for et patetisk opptrinn i kampen mot West Ham hvor de hadde skriblet "Pulis Out" på en plakat, så har jo ikke akkurat mishagsytringene vært taktfaste mot den capskledde heller.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 12 Mar 2013, 18:18

Pulis må ta mye av skylden for at det går som det gjør for tiden, men han bør få sjansen til å rette det opp.
Men det er ikke vanskelig å se for seg det scenarioet at dette kommer til å vare, og hvis vi skulle få en slik start på neste sesong som den nåværende trenden antyder kan komme, så er det garantert nedrykk neste sesong.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 17 Mar 2013, 01:07

Pulis uttalelser etter WBA-kampen forteller i alle fall meg at et managerskifte til sommeren er helt nødvendig om klubben skal komme videre... :?

Pulis siteres her på at han er henrykt om vi når 40 poeng og overlever en ny sesong i Premier League. :o

http://www.teamtalk.com/stoke-city/8571 ... -Brom-draw

For meg er dette fullstendig mangel på ambisjoner, og hvor er det blitt av det neste steget etter den første 3-års planen, som Pulis snakket så varmt om de første sesongene i PL ? :?

Pulis gjorde en strålende jobb med å få oss opp, og holde oss oppe de første par sesongene, og det skal han ha stor honnør for.

Nå er han derimot i ferd med å kvele klubben med sin overdrevne forsiktighet og mangel på ambisjoner. Vi har per i dag en tropp som kvalitetsmessig er milevis foran den troppen som rykket opp, og som helt klart burde være kapabel til å knipe en plass på øvre halvdel, til tross for at troppen fortsatt er litt ujevn og det er en del spillere som ikke holder PL-standard.

I stedet er vi i ferd med å gå mot vår svakeste sesong etter at vi rykket opp. :(

Og det blir et umåtelig paradoks å høre Pulis snakke om at spillerne mangler selvtillit, når han selv bruker mesteparten av pressekonferansene foran kampene til å snakke ned forventningene til eget lag, og i stedet forteller om hvor gode det andre laget er, og hvor tøft dette blir for Stoke.....enten motstanderen heter Manchester United eller Wigan.... :twisted:

Jeg tror de har rett de som sier at vi nå holdes tilbake av Pulis, heller enn at han driver oss fremover. Dessverre.... :(
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 17 Mar 2013, 17:44

Gary Neville har skrevet sine tanker rundt kritikken om Tony Pulis i Daily Mail, og det var et veldig bra leserinnlegg med mange gode tanker;

http://www.stoke.no/gary-neville-fansen ... gitt-stoke
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 17 Mar 2013, 18:55

Richard Prestegård skrev:Gary Neville har skrevet sine tanker rundt kritikken om Tony Pulis i Daily Mail, og det var et veldig bra leserinnlegg med mange gode tanker;

http://www.stoke.no/gary-neville-fansen ... gitt-stoke

Jeg husker da jeg så Gary Neville i en dokumentar med David Beckham for noen år tilbake hvor han vel ikke skjønte hvordan man skulle koke pasta...

Men etter at han har lagt opp har jeg med jevne mellomrom lest en del av kronikkene hans, og etter mitt syn er han blant de aller beste fotballskribentene i England. Meget interessant lesestoff fra en fyr som har bøttevis med erfaring fra toppnivå.

Det som slår meg er:
Blant Stoke-fansen( både i England og Norge ) er meningene delte om Pulis( og det er selvfølgelig greit ), men med en gang man går litt utenfor den sirkelen, så er det svært få( om noen? ) som snakker om at Pulis bør sparkes( snarere tvert i mot ).

Noe annet interessant er det Pulis sa for noen dager siden:
http://www.stokecityfc.com/news/article ... 17176.aspx

Her forteller Pulis at han IKKE HAR FORANDRET PÅ NOE SOM HELST SIDEN LAGET GIKK GJENNOM 10 KAMPER UBESEIRET.
Så da spør jeg igjen: HVOR var alle kritikerne av mannen under den perioden? Spillet og taktikken var jo( i flg. manageren selv ) det samme, men resultatene er annerledes.

Og nok en gang, hvis det er Pulis sitt mål å nå 40 poeng og overleve i PL, hvorfor sparker ikke klubbeier Peter Coates han bare på hue og ræva ut, HVIS han har høyere ambisjoner enn som så? Og HVIS ikke Coates har høyere ambisjoner, hvorfor da ikke rette ALL innestengt frustrasjon, sinne og kritikk mot den aldrende mannen?
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest