Lenket til benken

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Lenket til benken

Innlegg Torstein Norevik » 11 Feb 2013, 22:49

Et av de områdene Pulis høster mest kritikk for, er hans forkjærlighet for å spille sine favoritter, uavhengig av form og (dårlige) prestasjoner over tid. Walters er vel kanskje det beste eksemplet på akkurat det, og gentlemennene Delap og Sidibe var vel lenge det samme.... :?

Men noe av det som kanskje forundrer meg aller mest, er hans hang til å plassere formspillere på benken, igjen uavhengig av form og (gode) prestasjoner. Jones og Jerome er vel kanskje de beste eksemplene på det, som etter jevnlig å levere bra prestasjoner må vike plass for spillere som ikke leverer (Crouch).

Mange mener at Jerome har vært den beste av våre offensive spillere denne sesongen til tross for lite spilletid, jf. også "poll'en" på fremsiden. Gang på gang har han kommet innpå og vært tungen på vektskålen i kamper som ligger og vipper.

Det er imidlertid lite håp om mer spilletid for Jerome, om vi skal tro på disse uttalelsene fra Pulis. Han ser tydeligvis Jerome som en "super-sub", som skal komme innpå når motstanderens forsvarerer begynner å "mørne".

http://www.thisisstaffordshire.co.uk/St ... z2KcjtNLtR

Noen vil kanskje si at det er en riktig vurdering av Pulis, ettersom Jerome stadig har levert gode innhopp. Men det er jo betimelig å spørre om hva den godeste Jerome kunne ha utrettet dersom han hadde fått flere sjanser fra start ? Ikke bare sporadisk, men over flere kamper, da det kan være vanskelig å overbevise bare i løpet av eneste kamp.

Pulis må bli flinkere til å spille spillere som er i form, og ikke bare sine egne favoritter. Det tror jeg også ville både skjerpe konkurransen spillerne imellom og motivasjonen hos de som - med rette - må føle seg forbigått gang etter gang.... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Re: Lenket til benken

Innlegg jørgen » 11 Feb 2013, 23:07

Jeg har sagt det så mange ganger, og sier det igjen! Vi MÅ spille med Jerome fra start hver kamp. Han er en spiller som gjør at motstanderne ikke ene og alene kan fokusere på det direkte spillet vårt. Det blir for lett å forsvare seg mot spisser som er stasjonære og trege, samt vinger som presterer dårlig. Når var siste gang vi scoret et vanlig fotballmål (ikke Jerome)? Jerome er også en meget undervurdert hodespiller. Nei, vi må tilbake til 4-4-2, og få ut en svak Whelan i bytte mot en Adam i god-posisjonen sin.
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg rubelo » 12 Feb 2013, 00:49

Torstein Norevik skrev:Et av de områdene Pulis høster mest kritikk for, er hans forkjærlighet for å spille sine favoritter, uavhengig av form og (dårlige) prestasjoner over tid. Walters er vel kanskje det beste eksemplet på akkurat det, og gentlemennene Delap og Sidibe var vel lenge det samme.... :?

Men noe av det som kanskje forundrer meg aller mest, er hans hang til å plassere formspillere på benken, igjen uavhengig av form og (gode) prestasjoner. Jones og Jerome er vel kanskje de beste eksemplene på det, som etter jevnlig å levere bra prestasjoner må vike plass for spillere som ikke leverer (Crouch).

Mange mener at Jerome har vært den beste av våre offensive spillere denne sesongen til tross for lite spilletid, jf. også "poll'en" på fremsiden. Gang på gang har han kommet innpå og vært tungen på vektskålen i kamper som ligger og vipper.

Det er imidlertid lite håp om mer spilletid for Jerome, om vi skal tro på disse uttalelsene fra Pulis. Han ser tydeligvis Jerome som en "super-sub", som skal komme innpå når motstanderens forsvarerer begynner å "mørne".

Noen vil kanskje si at det er en riktig vurdering av Pulis, ettersom Jerome stadig har levert gode innhopp. Men det er jo betimelig å spørre om hva den godeste Jerome kunne ha utrettet dersom han hadde fått flere sjanser fra start ? Ikke bare sporadisk, men over flere kamper, da det kan være vanskelig å overbevise bare i løpet av eneste kamp.

Pulis må bli flinkere til å spille spillere som er i form, og ikke bare sine egne favoritter. Det tror jeg også ville både skjerpe konkurransen spillerne imellom og motivasjonen hos de som - med rette - må føle seg forbigått gang etter gang.... :?

Så lenge TP sitter ved roret og styrer denne skuta vil kampbildet bli uforandret. Forsøk på å spille ballen gjennom midten,ogsatse på kontringer er tabu i TP øyne. Nei da er det tryggest å avbryte, for så å spille bakover på banen roe litt ned og heller satse på lange baller inn i motstanderens mål. Hvor mesteparten havner hos motstanderens forsvarsspillere. Skulle vi score et mål, hva skjer da? Jo da er det alle mann tilbake på banen , for her skal det forsvares. Og her har vi grunnen til at våre formspillere ikke blir brukt. Da bruker han bare sine favorittspiller, du vet de gutta som bare løper og løper. Takler og takler. Stort sett det eneste de kan brukes til. Pga dette er vi blitt PL dårligst og kjedeligste lag. Dette medfører at våre beste spillere, og de som kanskje er i best form må varme benkene. Pulis gjør heller det enn å benke sine favoritter. Nei, bli kvitt Pulis (har gjort sitt) Få inn en ny manager med evner til å spille underholdene og fin angrepsfotball. Da kan det bli artig og gøy å følge vårt kjære STOKE igjen.
rubelo
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 12 Feb 2013, 00:58

rubelo skrev:
Torstein Norevik skrev:Et av de områdene Pulis høster mest kritikk for, er hans forkjærlighet for å spille sine favoritter, uavhengig av form og (dårlige) prestasjoner over tid. Walters er vel kanskje det beste eksemplet på akkurat det, og gentlemennene Delap og Sidibe var vel lenge det samme.... :?

Så lenge TP sitter ved roret og styrer denne skuta vil kampbildet bli uforandret. Forsøk på å spille ballen gjennom midten,ogsatse på kontringer er tabu i TP øyne. Nei da er det tryggest å avbryte, for så å spille bakover på banen roe litt ned og heller satse på lange baller inn i motstanderens mål. Hvor mesteparten havner hos motstanderens forsvarsspillere. Skulle vi score et mål, hva skjer da? Jo da er det alle mann tilbake på banen , for her skal det forsvares. Og her har vi grunnen til at våre formspillere ikke blir brukt. Da bruker han bare sine favorittspiller, du vet de gutta som bare løper og løper. Takler og takler. Stort sett det eneste de kan brukes til. Pga dette er vi blitt PL dårligst og kjedeligste lag. Dette medfører at våre beste spillere, og de som kanskje er i best form må varme benkene. Pulis gjør heller det enn å benke sine favoritter. Nei, bli kvitt Pulis (har gjort sitt) Få inn en ny manager med evner til å spille underholdene og fin angrepsfotball. Da kan det bli artig og gøy å følge vårt kjære STOKE igjen.

Er enig i mye av kritikken her. Likevel står jeg fast ved at det er bedre å vinne 1-0 enn å tape 4-5. Hva om vi har klart å riste av oss den dårlige formen vi har vært inne i, og plutselig hamstrer masse poeng igjen? Si vi ender opp på en 9. plass? DET hadde jeg vært fornøyd med - uavhengig av spillestilen vår. Så er det selvfølgelig mye rart med TP som en kan rive av seg håret av, spesielt i dårlige tider, men er det verdt det å gamble på en ny manager? Og er det grunnlag for å sparke TP, selv om vi skulle havne på en 12-14 plass? Det tror jeg ikke.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 12 Feb 2013, 01:52

TrondG skrev:Er enig i mye av kritikken her. Likevel står jeg fast ved at det er bedre å vinne 1-0 enn å tape 4-5. Hva om vi har klart å riste av oss den dårlige formen vi har vært inne i, og plutselig hamstrer masse poeng igjen? Si vi ender opp på en 9. plass? DET hadde jeg vært fornøyd med - uavhengig av spillestilen vår. Så er det selvfølgelig mye rart med TP som en kan rive av seg håret av, spesielt i dårlige tider, men er det verdt det å gamble på en ny manager? Og er det grunnlag for å sparke TP, selv om vi skulle havne på en 12-14 plass? Det tror jeg ikke.

Jeg vil definitivt ikke være fornøyd med å havne på 12-14 plass igjen. Og mener tvert imot at det i så fall vil kunne være godt grunnlag for å sparke Pulis. Ikke fordi at 12-14 plass Premier League i seg selv er noen dårlig prestasjon. Men fordi det betyr at vi ikke har hatt noen nevneverdig utvikling i løpet av fem år, vi står på stedet hvil, og det etter at å ha investert nærmere 100m pund på nye spillere (hvis jeg husker riktig). Samtidig som vi spiller den minst underholdende fotballen i Premier League, og ikke har utviklet spillet nevneverdig på alle disse årene. Vi hadde riktig nok noen fine tendenser senhøstes, der vi spilte mer langs bakken og mer gjennom midten, og fikk fine resultater. Men nå har vi gått tilbake til den gamle "gampefotballen", og den er det lett å forsvare seg i mot.

Pulis desidert beste prestasjon var å heve oss opp fra sumpa i Championship, bringe oss tilbake til Premier League, og berge plassen de første par sesongene, med begrensede midler.

Det han har oppnådd senere er langt mindre imponerende, sett på bakgrunn av at han har hatt meget gode rammebetingelser, men likevel ikke har greidd å utvikle oss videre. Om vi heller ikke denne sesongen kommer høyere enn 12-14 plass er det - etter mitt syn - betimelig å spørre om han har ført oss så langt han kan, og om det kan være på tide med et skifte. Jeg heller mer og mer i retning av at svaret på det spørsmålet kan være ja, ikke nå, men etter sesongslutt.

Ingen er tjent med å holde fast ved en manager av nostalgiske grunner. :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Bjarne » 12 Feb 2013, 11:45

Jeg er fornøyd hver gang vi holder oss i PL :D
Bjarne
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 12 Feb 2013, 16:51

Torstein Norevik skrev:Men noe av det som kanskje forundrer meg aller mest, er hans hang til å plassere formspillere på benken, igjen uavhengig av form og (gode) prestasjoner. Jones og Jerome er vel kanskje de beste eksemplene på det, som etter jevnlig å levere bra prestasjoner må vike plass for spillere som ikke leverer (Crouch). :

Klassisk hersketeknikk...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest