25-manns troppen...

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: 25-manns troppen...

Innlegg jørgen » 05 Feb 2013, 21:56

Morten T. skrev:
jørgen skrev:Jeg synes det er trist at vi har hatt spillere i klubben som overhodet ikke får spille.

Noen utvalgte er:
Tonge
Palacios
Arismendi
Davies
Soares

Si at disse (tilsammen) suger 1 million kroner ut av klubbkasse hver uke. I løpet av et år blir det 52 millioner kroner. Når vi aldri bruker sånne spillere kunne heller disse vært byttet ut med 16-19 åringer med lav lønn, og få et bedre mulighet til å utvikle seg i klubben. Bedre økonomisk og ingen demper for klubbens prestasjonen. Det vil bety at vi hvert år ville kunne signere to gode talenter, uten at det ville ha kostet oss noe mer. Bedre å investere i fremtiden enn i fortiden....

Det jeg lurer på i den forbindelse er to ting:

1. Skjer mye av det samme i andre klubber, eller har Stoke i overkant mye daukjøtt som sitter hjemme og spiller Playstation og teller cash når de andre er ute og spiller kamp?

2. Er det en tankegang hos klubbene hva betreffer innkjøp av spillere som er forbausende lik den som hersker i mye av markedstenkningen og produktutviklingen nå til dags? Jeg jobber jo litt med marked nå og kan berette at hvis 2-3 av 10 nylanseringer( uavhengig av produkt og bransje ) slår til og etablerer seg på markedet, så anses det som en seier og en vel gjennomført jobb. Er tenkningen mye det samme i fotball? At man kjøper inn 10 spillere og anser det som et godt stykke arbeid hvis f.eks. 7 av de slår til eller presterer greit?

Jeg vet ikke, men jeg har på følelsen av at klubber kalkulerer med et og annet bomkjøp og en flopp. Spørsmålet da blir hva slags kalkyler hver enkelt klubb har i forhold til tematikken? :roll: :?

Alle klubber må regne med å gjøre bomkjøp, men som regel synes jeg disse bomkjøpene først viser seg tydelig hvis manageren som kjøpte dem blir sparket. TP har sittet lenge og har valgt de spillerne han mener passer inn i vår klubb. Derfor mener jeg at vi burde ha færre bomkjøp enn f.eks QPR, Chelsea og andre klubber hvor managere kommer og går.

Hadde jeg vært manager og kjøpt inn 10 spillere, skulle 5 av disse forbedret laget, 4 vært cirka like gode som de var der opprinnelig og 1 vært et bomkjøp for at det hadde vært akseptabelt.

Men problemet med hvordan laget vårt kjøpes og settes sammen på er at vi kjøper for mye fra engelske klubber. Vi vil aldri nærme oss topp 6 med denne filosofien, annet enn hvis vi bruker like mye som Man City. Det finnes SVÆRT få spillere i England mellom 23-30 som har potensialet til å bli røverkjøp. De som blir det går til klubber med bedre speidernettverk.
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 07 Feb 2013, 12:29

Marc Wilson er tilbake, spilte treningskamp mot Northampton på tirsdag. Så da er han snart på benken foran en PL-kamp ?
http://www.clubcall.com/stoke-city/midfielder-man-nears-return-1542516.html
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 07 Feb 2013, 22:14

Pulis utelukker ikke at den siste plassen i 25-mannstroppen kan bli bekledd av en free agent..... :ugeek:

http://www.thisisstaffordshire.co.uk/To ... z2KFHKus66
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest