Januar-vinduet

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Januar-vinduet

Innlegg Morten T. » 01 Feb 2013, 09:49

Kjøpet av Butland var en genistrek, men skuffende( som flere har nevnt ) at ingen backer kommer inn. Jeg undres også nok en gang over at vi ikke greier å kvitte oss med spillere som sjelden spiller og bare suger penger ut av klubben. Hva skjer nå med Palacios, Pennant, Ness, Sidibe m.fl.?
Veldig risky av Pulis å la Upson gå uten å ha back-up.

På den annen side, klubben er faktisk nr.10 i PL pr. dato og ute av alle cuper. KAN det tenkes at Pulis, Coates og andre beslutningstagere mener at dagens tropp er god nok til å havne rundt den plassen etter siste kamp mot Southampton i begynnelsen av Mai?

Noe annet jeg har grunna på er: Kan dette bety et slags stilskifte i forhold til dette med å hente inn yngre spillere kontra 30-åringer +- ?

Vi kan vel også enda hente inn noen kontraktsløse( som vi gjorde med Owen ), men finnes de der ute nå?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 01 Feb 2013, 10:54

Først, takk Morten for suveren oppdatering ila gårsdagen! Så, dette er en KATASTROFE! Vi kjøper inn det vi trenger aller minst, en keeper - og i tillegg en kantspiller som ikke er fit på 3-4 uker. Ok, begge disse signeringene har jeg stor tro på og tanken bak Butland er selvfølgelig at Begovic blir solgt til sommeren - håper bare at han holder seg skadefri og får en særdeles god vårsesong - da blir prisen bra! Brek Shea er hurtig og relativ scoringsvilling, samt ung i alder - det er også bra. Håper bare han kommer raskt i kampform så han kan bidra denne sesongen. Med den negative utviklingen vi ser på resultater, spillestil og innsats de siste måneden burde vi definitivt styrket laget NÅ - allerede i morgen venter Arsenal og vi har pr i dag et lag som ikke er i nærheten av å få noe ut av besøket på Emirates. Vi har altfor mange direkte svake punkter og en match strategi som gir oss null håp - dessverre! Og veldig enig med deg Morten; hvorfor har vi fortsatt spillere som garantert IKKE får spille kamper, men som koster oss en normal årslønn - i uka - sittende på tribunen? Dette er fryktelig svakt management! OG ute i den store verden finnes det 3.428 venstrebacker som er betydelig bedre enn hva vi har i dag. 3.349 av disse vil helt sikkert foretrekke spill i PL med Stoke fremfor der de er i dag. Hvorfor har vi ikke snakket med noen av disse? KATASTROFE! Og til sist, Stoke har et stort apparat i ryggen med speidere og agenter - de jobber sikkert også 11-12 måneder i året. Hvorfor skal alt gjøres fem på tolv deadline dag? Hører jeg TP uttale seg i dag om alle spillere han ikke fikk og ikke rakk å handle så blir jeg forbanna............ :evil:
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 01 Feb 2013, 11:00

Svein Nilsen skrev:Hører jeg TP uttale seg i dag om alle spillere han ikke fikk og ikke rakk å handle så blir jeg forbanna............ :evil:

Det skal bli spennende å høre hva TP sier (og ikke sier) til gårsdagen, ja :)
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 01 Feb 2013, 13:00

Er IKKE fornøyd med overgangene:

Upson - har fortsatt PL kvaliteter, og kan være en svært viktig erstatter for Shawcroos/Huth hvis det er nødvendig. Har evne til å score, og kan også være et brukbart alternativ på backplass......derfor en viktig mann for Stoke, og veldig synd at han blir lånt ut og kanskje blir solgt.

Butland - et røverkjøp hvis Bego eller Sørensen er på vei ut.

Shea - vet for lite hva han står for. Kanskje han kan være et godt bidrag ? Vi får sjå.....

Crouch - Veldig bra at han ikke forsvant. Uten tvil den mest jevne og stabile målscorer for Stoke siden opprykk.

.....ellers er jeg helt enig med de som savner en ny back eller to. Dette er helt nødvendig, hvis Stoke skal klare å hevde seg på øvre halvdel av PL.
Utrolig at Pulis & co fremdeles ikke ser dette. Savner også en kantspiller på minst samme nivå som Pennant, men dette ser heller ikke ut til å være på ønskelista til Waliseren med caps......har små forventninger om Top 10 plassering i PL med dagens mannskap, men større mirakler har jo skjedd.... :shock:
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg mfkpotter » 01 Feb 2013, 20:45

Det er bare et ord som dekker dette vinduet KATASTROFE......

Tony Pulis viser igjen sin totale mangel på kunnskap når det det gjelder å sette sammen en stall, nå er den nesten verre enn noensinne.
Å låne ut Matthew Upson uten å hente en erstatter er for å si det mildt HÅPLØST, en skade eller karantene på Huth eller Shawcross nå betyr en frisk midtstopper i klubben.
Sidebacker er ingen vits i å kommentere, TP vil aldri handle dette inn så lenge han er manager( håpet er at han snart ikke er det lenger).
Mr Kemp uttaler at Stoke ikke fikk hentet inn et par mann de prøvde seg på, ja når du starter med dette 10 minutter før fristen går ut så fortjener du ikke bedre heller.

Nei dette er kanskje det dårligste vinduet så langt i PL, og viser TP og Kemp på sitt aller aller beste.

Nå har dere en jobb å gjøre for å karre seg over 40 poeng.
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 05 Feb 2013, 20:00

Da har Moussa Sissoko scoret to og levert en assist på sine to kamper for Newcastle. Han har da overgått samtlige midtbanespillere i Stoke sålangt denne sesongen. Han kom til Newcastle for mellom 2,3 og 3 millioner pund. Ergo, jeg finnere flere røverkjøp enn Tony Pulis......

Pinlig!
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 15 Des 2013, 00:49

Peter Coates bekrefter at klubben jobber med å få inn noen nye fjes i januar :)

http://www.teamtalk.com/stoke-city/9072 ... or-January

I samme slengen bekrefter han at det tidligere år var TP som ønsket å vente lengst mulig i januar-vinduet, fordi TP mente det var da de beste deal'ene kunne gjøres. Coates sier imidlertid også at vi i det kommende vinduet vil satse på å få eventuelle overganger klare på et langt tidligere tidspunkt enn det vi har hatt for vane. Det fremgår også at Coates i dag er mer tvilende til om det var en riktig strategi å vente så lenge med overgangene, og dette er vel en sterkt medvirkende årsak til at vi nå satser å komme langt tidligere på banen ved neste korsvei. 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 15 Des 2013, 15:08

Torstein Norevik skrev:Peter Coates bekrefter at klubben jobber med å få inn noen nye fjes i januar :)

http://www.teamtalk.com/stoke-city/9072 ... or-January

I samme slengen bekrefter han at det tidligere år var TP som ønsket å vente lengst mulig i januar-vinduet, fordi TP mente det var da de beste deal'ene kunne gjøres. Coates sier imidlertid også at vi i det kommende vinduet vil satse på å få eventuelle overganger klare på et langt tidligere tidspunkt enn det vi har hatt for vane. Det fremgår også at Coates i dag er mer tvilende til om det var en riktig strategi å vente så lenge med overgangene, og dette er vel en sterkt medvirkende årsak til at vi nå satser å komme langt tidligere på banen ved neste korsvei. 8-)

Dette er bra. Nye spillere trengs og jeg håper aller mest på et par karer som kan løse flokene offensivt.
Hva gjelder å handle tidlig/sent så går jeg mest for en slags balanse. Det er bra å handle tidlig av flere grunner( spilleren kommer tidligere inn i troppen, spilleren kan glippe hvis man er for sein på avtrekkeren osv. ). På den annen side så forstår jeg argumentasjonen Pulis( og andre managere også ) bruker: I fotballmarkedet er det veldig ofte de store og rike klubbene som handler først og størst. Når disse klubbene da har handlet ferdig, så sitter de plutselig igjen med en svær tropp bestående av, kvalitetsmessig sett, meget gode spillere, men som også er svært dyre i drift. Dermed vil de selge, og ofte selger de da til en lavere pris jo nærmere deadline og de kalde føttene kommer. Der kommer klubber som Stoke inn og ofte skaper de bevegelsene storklubbene foretar seg i markedet en slags dominoeffekt og en spiral ene eller andre veien rent prismessig. Det blir litt pokerspill over det hele og transfervinduene er egentlig en ganske merkelig seanse som minner litt om opphetede auksjoner fra The Good Old Days...
Spørsmålet må jo bli om det egentlig er idèelt å ha såkalte "transfervinduer" eller om det hadde vært bedre og sunnere å la handelen av spillere foregå året rundt? Det er jo faktisk ikke et "fritt marked" når man bare kan handle en bestemt vare( som jo fotballspillere av i dag er ) innenfor et bestemt tidsrom. Det er en regulering, og det er jeg ikke motstander av hvis det fører noe bra med seg, men i dette tilfellet er jeg usikker på om det faktisk gjør det.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest