Morten T. skrev:Stoke skal ha avslått et bud fra Swansea på 3 millioner pund for Jones.
Jeg sitter med en bestemt følelse av at det avslaget betyr at de må nøye seg med mindre spenn neste gang en eller annen klubb legger inn bud på samme mann...Jeg tror det var sjansen til å melke kua maksimalt som evt. røyk der, for å si det på den måten.
Det jeg synes er merkelig her er at Laudrup, med sitt syn på fotball( Barcelona o.l. ), vil hente Jones til en klubb som liker å SPILLE fotball.
Det skurrer.
Big Time.
Vi er enige om mye, Morten, men akkurat når det gjelder Jones har vi veldig ulikt ståsted.....noe som selvsagt er helt all right

Jeg hadde veldig troen på Jones i starten, men innrømmer gladelig at han ikke har levd opp til forventingene så langt.
Første sesongen var vel OK, han var veldig god i starten, men ble tidlig skadet og var svak midt i sesongen, men hevet seg igjen på slutten. Om jeg ikke husker helt feil var han vel likevel oppe i tosifret antall scoringer og var vår toppscorer....arrester meg om jeg husker feil....

De neste sesongene var han veldig svak, uinteressert, lat og temmelig ubrukelig som spiss, og jeg var i likhet med deg klar for å lempe han ut dørene, jeg hadde mistet troen på han....

Men denne sesongen har han virkelig hevet seg, og har vært vår desidert beste spiss etter at han kom inn igjen i startelleveren, og viser også en helt annen innsats nå enn før. For meg har han vært mange hakk bedre enn Crouch denne sesongen. "Langemann" startet glimrende, men har falt voldsomt av, og vi har skapt lite med Crouch på banen. Det virker langt farligere når Jones er utpå, og får han bare kjølnet topplokket litt så kan han komme til å score bra med mål, for i motsetning til Crouch kommer han til mange sjanser. Men jeg er enig i at han med fordel kunne ha vært litt kaldere i avgjørende øyeblikk, og at han brenner litt for mange gode sjanser til å få helt godkjent.

Jeg synest likevel 3m for Jones i den formen han er nå er altfor billig, han er verdt det dobbelte. Spillet hans den siste tiden viser at potensialet er der, selv om han har hatt lange perioder under Stoke-oppholdet hvor han har levert langt under pari.
Faren som ligger der er selvsagt at han kan falle tilbake til gamle synder. Gjør han det vil han selvsagt også falle i pris, men neppe under 2-3 mill. Det er mange ubrukelige spillere som har gått for en slik pris, og det tror jeg vi ville ha fått for han også, selv ute av form...

Dersom han fortsetter å levere, vil han derimot kunne gi oss en skikkelig boost, og vil kunne være en garantist for et tosifret antall PL-mål i løpet av sesongen, under forutsetning av at han får spilletid. Skal vi hente en spiller utenfra, som skal være kapabel til å levere et tosifret antall scoringer, tror jeg at det må graves langt dypere i lommeboken, trolig nærmere 10m GBP, slik vi måtte for Crouch.
Jeg er ikke overbevist om at Jones fortsatt vil levere like bra som han har gjort den senere tiden, men han kan komme til å gjøre det. Og det er noe som protesterer kraftig i meg mot å selge en spiller som har en formkurve som peker bratt opp, og spesielt siden vi ikke har så fryktelig med alternativer å velge i dersom Jones skulle forsvinne....