Morten T. skrev:Dette kan fort bli en mine.....
Enig, Morten !
Jeg har selv lagt inn et optmistisk tips i Tippekonkurransen, med 3-0 til "The Potters",

for det normale styrkeforholdet mellom lagene tilsier at vi skal kunne dra i land en slik sier på en god dag.
Samtidig er jeg enig i at vi kan fort gå på en mine, og jeg frykter denne kampen.
Dels fordi vi - etter en lang rekke uten tap - stadig vil rykke nærmere tapet som uunngåelig vil komme før eller senere.
Men kanskje aller mest fordi vi som regel trives dårlig i kamper der vi må ta styringen. Soton vil trolig være mer enn fornøyd med ett poeng, og vil trolig ikke ta noen sjanser fremover som gir åpninger bak, men heller satse på en og annen kontring. Det betyr at vi trolig vil ha ballen mest, og vil være de som skal prøve å bryte gjennom et gjestelag som vil sette alle kluter til for å forsvare seg. Dersom vi ikke får i gang vingspillet vårt, vil det fort kunne ende opp med at vi blir stående å stange i forsvarsmuren. Ettersom vårt angrepsspill normalt heller ikke pleier å være kjennetegnet av overdreven kreativitet og fantasi, kan det fort gå litt i stå, og kampen kan bli en nedtur etter flere flotte kamper den siste tiden. Det er sjelden vi gjør gode kamper hvor vi (en sjelden gang) er relativt klar favoritt og skal styre kampen.
Våre beste kamper i år har vi vel da også spilt mot de antatt beste lagene som Chelsea, Liverpool og Tottenham, mens vi har vært langt mer moderate mot lag som Reading, Wigan og Norwich.
Vi skal også huske på at vi skifter ut halvparten av det forsvaret som har vært så samkjørt og bra i år. Ingen tvil om at vi er svekket defensivt med Shawcross/Cameron ute. Vil det føre til at vi vil se mer usikkerhet i forsvaret i dag enn det vi er vant til fra den kanten ?
Når dette er sagt, så har vi generelt vært veldig bra den siste tiden, så jeg håper at vi i dag kan bryte en ny barriere, og faktisk greie å styre og avgjøre med grei margin en kamp der vi er klare forhåndsfavoritter. Da har vi i så fall tatt enda et steg videre

Men, ja, vi kan fort gå på en mine....