Er Pulis den rette for Stoke?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Er Pulis den rette for Stoke?

Innlegg Reidar a stokie » 29 Okt 2012, 17:24

Hvet ikkje heilt. Han er jo for defansiv.
:)
Reidar a stokie
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 25 Nov 2012, 23:36

Okei, Pulis er kanskje ikke verdens beste manager, men jeg er så stolt, letta og glad for at Stoke ikke har en slik meningsløs personalpolitikk som i Chelsea. Å sparke en manager som førte dem til sitt første CL-trofè....At det går an!

Og Benitez fikk heller ingen god mottakelse....

Nei, da vil jeg heller sove godt med at Stoke blir et sted mellom 8-15 og behandler folk skikkelig. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 26 Nov 2012, 11:11

Det som skjedde på Stamford Bridge i går, var et tydelig tegn på at Chelsea-fansen nå vil ta et oppgjør med den pengeslukende russeren. Da speakeren skulle innlede en minneseremoni for Dave Sexton, manageren som vant FA-cupen før første gang for Chelsea, måtte han bruke flere minutter på å roe ned buende og rasende fans. Dette fortsatte gjennom hele kampen, og et enkelt treff på Google ga mange treff på at Chelsea-fansen ikke vil ha Rafa Benitez.

https://www.google.no/search?hl=no&q=ra ... 66&bih=665

Nei, da er jeg enig med Morten. Jeg vil heller bli nummer 15, men med trygghet om at vi har behandlet alle spillere og managere med den respekten de fortjener. Takk og lov for at vi har Peter Coates, og ikke Roman Abramovich, som eier! With fame comes the pain :mrgreen:
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 26 Nov 2012, 12:28

Enig, men ikke nr. 15 Richard....vi skal da på topp 10 8-)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 26 Nov 2012, 23:59

Selvfølgelig, men det vil jeg helst ikke skal skje fordi vi har byttet ut Coates med en pengeslukende russer eller en sjakkspillende oljesjeik.
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 01 Des 2012, 20:30

Nå er vi inne i en god periode og da kjører vi en BUMP! på denne( og ikke bare hver gang det går dårlig ).

Jeg kan være kritisk til Pulis, men de siste kampene har han gjort noen fine bytter og laget har vært bra organisert defensivt. Vi har jo også aldri hatt en bedre start på sesongen.

Pulis ler som regel sist...og best. :P :oops: 8-)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 01 Des 2012, 21:52

Morten T. skrev:Nå er vi inne i en god periode og da kjører vi en BUMP! på denne( og ikke bare hver gang det går dårlig ).

Jeg kan være kritisk til Pulis, men de siste kampene har han gjort noen fine bytter og laget har vært bra organisert defensivt. Vi har jo også aldri hatt en bedre start på sesongen.

Pulis ler som regel sist...og best. :P :oops: 8-)

Helt enig. Det er fristende å være kritisk når det er motgang - og det er det også riktig å være - men det alt i alt handler det om å se helheten over litt tid. Og det er ingen tvil om at Pulis har vært en
utrolig suksess for Stoke City. Ikke minst pga et frodig samarbeid med en eier som har spenn, ikke bruker over evne og som faktisk har et ærlig ønske om å se The Potters tilbake til store høyder.
Nå er det realistisk å håpe på å bli en Top 8 klubb. Ikke bare for èn sesong, men som en veteran.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 27 Des 2012, 00:03

BUMP nok en gang.
Han er en flink manager.
Eller hva, folkens? ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 27 Des 2012, 01:11

Jo!! Morten.
I kveld lykkes han i å få ut ca. 105% potenslialet i dette laget. Fantastisk struktur og defensive kvaliteter, kombinasjon av høyt og lavt press, mesterlig førsteforvarslinje, to mål (de to siste) antas å være snytt ut av treingsfeltet og de har tydeligvis også trent på mer pasningsspill langs gresset uten at det blir unødig jålete/bortkastet. Når alt dette pakkes inn i hans ENTUSIASME lykkes vi så fantastisk. :D
Han og alle andre managere er så klart avhengig av prestasjonene til de elleve der ute - i motsetning til PL-manager spillet, er det et herlig situasjonsbetinget temarbeid hvor TP ville blitt kledd av om ikke spillerne hadde stått opp som de gjør.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 27 Des 2012, 11:49

Knut Ole skrev:Jo!! Morten.
I kveld lykkes han i å få ut ca. 105% potenslialet i dette laget. Fantastisk struktur og defensive kvaliteter, kombinasjon av høyt og lavt press, mesterlig førsteforvarslinje, to mål (de to siste) antas å være snytt ut av treingsfeltet og de har tydeligvis også trent på mer pasningsspill langs gresset uten at det blir unødig jålete/bortkastet. Når alt dette pakkes inn i hans ENTUSIASME lykkes vi så fantastisk. :D
Han og alle andre managere er så klart avhengig av prestasjonene til de elleve der ute - i motsetning til PL-manager spillet, er det et herlig situasjonsbetinget temarbeid hvor TP ville blitt kledd av om ikke spillerne hadde stått opp som de gjør.

Ja, en del av det som slår meg( og som jo gjelder i nesten alle klubber ) er følgende:

Går det bra er det nesten ALLTID en, eller flere, SPILLERE som ligger bak.
Går det dårlig er det nesten ALLTID manager/trener som er årsaken.

Er vi fotballsupportere rett og slett litt "enkle" når det gjelder å finne grunner til hvorfor det går bra/dårlig og hvorfor er det en god del som synes å være mer interessert i å "beskytte" overbetalte spillere på 500 000 kroner i uka når disse gjør det dårlig og heller ta det ut på managere/trenere?

Jeg tror, som det meste annet, at årsaken til at lag vinner/taper er sammensatt og skyldes mange faktorer.
Det er f.eks. ikke Pulis sin feil at Shawcross scorer selvmål. Den faktoren kalles uflaks. Og nettopp faktoren flaks/uflaks er faktisk av ganske stor betydning i enkelte kamper for om resultater går den ene eller andre veien når nivået er høyt og jevnt.

Men hvis vi ser på hva Pulis har vært med å bygge opp OVER TID, har det egentlig vært en bedre manager i klubben?
Det må i så tilfelle være Waddington på 70-tallet, men på den tiden var det faktisk også fans som ville ha "Waddo" fjernet, på tross av suksessen...

Fotball er jo mye feelings og det SKAL jo gå opp og ned ,og skulle Stoke slumpe til å ryke mot f.eks. S`hampton så tipper jeg at mye av feilen(e) vil bli plassert på Pulis igjen... ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest