Kenwyne Jones

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Kenwyne Jones

Innlegg O2Stokie » 13 Aug 2010, 00:04

Morten T. skrev :
> O2Stokie skrev :
> > Dette her er en kanonsignering for oss. Mama med mål :D Realistisk sett
> > bør han klare mellom 5 og 10 mål denne sesongen, og en haug med assists.
> > Onwards and upwards!
> Så,så...nå må du se det an litt her. :lol: Selvfølgelig er Jones bedre enn Sidibe,
> men hva slags målestokk er egentlig det? De fleste som har stifta bekjentskap med en
> fotball er bedre enn Mamady. Jeg hadde håpa at angrepsspillet skulle utvikles gradvis
> gjennom å få inn kreative folk på midten og måljagende spisser på topp. Dette her
> blir status quo og jeg blir overraska hvis vi får inn en skikkelig god
> midtbanespiller nå.
Status Quo?? Tottenham og Liverpool ønsket å kjøpe han i januar. I fjor hadde vi ingen gode spisser. Virker som TP ønsker å kjøpe et nytt spisspar, han har nå fått en glimrende target- spiss, og mangler bare en mere teknisk goalgetter. Kanskje vi har en allerede i Tuncay eller mulig Fuller får et oppsving igjen, men jeg tror begge disse to blir andrevalg hvis/ når det kommer en spiss til. Angående midtbanen, så vet du Morten, at Pulis ønsker defensiv trygghet først, så den ballsikre og kreative midtbanespilleren kommer neppe i år. Det er neste steg.
O2Stokie
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 13 Aug 2010, 08:48

Svein Nilsen skrev :
> Jeg var skeptisk til KJ signeringen......men er nå selvfølgelig positiv
> samtidig som jeg er ganske kravstor til hans kommende prestasjoner. Leser
> at det antydes 5-10 scoringer på han i år. For 8 millioner pund skal han
> selvfølgelig score over 15 og helst over 20!!! 8-)
Er som deg positiv og forventningsfull, nå. Legger forventningslista på + 10 mål, noe som vil gi matchvinnerstatus i en del kamper. Det er den pay-backen vi behøver. Kan bli spennende duo sammen med enten Fuller eller Tuncay.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 13 Aug 2010, 11:21

Kenwyne Jones går visstnok kraftig ned i lønn da han går fra Black Cats høye lønninger til Stokes mer moderate system. For å bli "lokket" ut fra Sunderland har Bruce og Co gitt ham en brukbar engangssum slik at han har noe å leve av som takk for at han går fra £60.000 i uka. Stoke har dessuten fått til en avtale med Sunderland om at overgangspengene på £8 mill skal betales over en periode på 4 år.
http://www.sunderlandecho.com/sport/Sun ... 6473632.jp
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 13 Aug 2010, 17:51

O2: med "status quo" mener jeg, som nevnt ørten ganger før, ikke kvaliteten på Jones. Han er middels god. Det jeg snakka om var status quo på angrepsformasjon og taktikk. Jeg har vel nevnt sånn ca. en million ganger før at den DEFENSIVE organiseringa til Pulis funker som bare tusan! Han er en mester der. Problemet er det offensive. Kan et lag som baserer angrepsspillet sitt på dødballer og tilfeldig nedfallsfrukt lykkes på sikt? Jeg mener at det, i beste fall, er usikkert. Og hvorfor kan ikke en midtbanespiller være BÅDE hardtarbeidene og kreativ? Det er ingen motsetningsforhold der. Går du gjennom hele managerkarrieren til Pulis så skal jeg vedde skjorta på at resultatene 1-0, 0-0 og 0-1 er de som går igjen oftest. Jeg skal vedde gode penger på at det kommer til å fortsette slik. Spørsmålet må bli om de små detaljene som avgjør fortsatt vil falle vår vei nå som motstanderen har hatt to år på seg til å komme med mottrekk til en taktikk som tilsynelatende er hogd ut i stein? Jones bør putte mer enn 5 pr. Sesong. For den prislappen bør han komme opp i 12-15. Minst...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Oddvin » 13 Aug 2010, 19:33

Nå som James Beattie har reist til Skotland så får KJ hans nr 9.
Forhåpninger om vår nye nr 9, minimum 12-14 mål.
Oddvin
Ivrig Stokie

Innlegg O2Stokie » 13 Aug 2010, 20:51

Blir imponert hvis KJ putter mere enn 10 mål, vi spiller såpass defensivt at det er nok vanskelig for enhver spiss å skåre mere enn 10 på en sesong hos oss. Forventer mange assists av karen også.
O2Stokie
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 14 Aug 2010, 12:28

O2Stokie skrev :
> Blir imponert hvis KJ putter mere enn 10 mål, vi spiller såpass defensivt
> at det er nok vanskelig for enhver spiss å skåre mere enn 10 på en sesong
> hos oss. Forventer mange assists av karen også.
Hvis han spiller alle 38 PL-kampene så er 10 mål for dårlig for en kar som kosta 8 mill pund. han bør score for hver 2,7-3,2 kamp. Han er spiss og SKAL score, men oppgaven blir jo selvfølgelig tyngre når man ikke blir serva bra. Alle spissene våre lider fordi vi ikke har kreative pasningsleggere på midten.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torleif » 14 Aug 2010, 13:18

Er både enig og uenig med deg Morten. Er enig i at vi må få noe kreativt på midten. Det er et must. Men jeg har mye større tro på Kenwyne enn hva du har. Vent og se :D.
En ting til. Det hadde gjort seg med ett par skikkelige backer også. Overgangsvinduet er ikke over enda. Så forhåpentligvis så skjer det noe mer!!!!!
Torleif
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 14 Aug 2010, 14:29

Jeg er ikke sååå skuffa over kjøpet av Jones. Han er selvfølgelig lysår bedre enn Sidibe, men det er jo de fleste uansett. Prisen på 8 mill er for høy, etter mitt syn. Jeg vet at RYKTENE gikk i vinter på at L'pool og Spurs var interessert i å betale 12-13 mill, men hvordan vet vi at det var noe hold i historien? Jones klappa uansett sammen etter at de RYKTENE kom fram og gjorde en ganske svak andre halvdel av sesongen.

Det jeg er mest skuffa over med kjøpet av Jones er at vi viderefører et angrepssystem som ikke er spesielt giftig, hvis vi ser bortifra dødballer, og det leder meg til: Hva skal vi egentlig med kreative gutter på midten når selve spillesystemet er lagt opp på en slik måte at det vil være mer til hinder og bry enn til noe positivt?
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 18 Aug 2010, 21:07

Trodde aldri jeg skulle bruke tax-free setningen om fotball, men: Går Jones på "kvoten", eller regnes han som utlending( Trinidad & Tobago )???
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest