Inn/ ut

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Inn/ ut

Innlegg Morten T. » 31 Aug 2012, 20:22

-Tottal- skrev:KJ ble vår toppscorer i sesongen 2010/11. Ikke så mye å skryte av egentlig, siden ingen av våre spisser klarte å få tosifret med gåll etter sesongslutt. Det er riktig at han er veldig avhengig av silkepasninger, men det har jo vært en viktig del av Stoke sin oppskrift for å faktisk gålle mot motstander siden opprykk og det å faktisk bli nr 2 i Championship. Innlegg, kjemping og å få mulighet til å tuppe ballen mot motstanders nettmasker. Eller - å ha en spiller som kan bryte seg nok igjennom slik at det er mulig å heade ballen i mål. KJ er flink på det sistnevnte, begrenset som spiller, men syntes det blir feil å drive heksejakt enkelte spillere. Det har blitt MANGE som er overbetale og har kommet over til klubben for et nesten latterlig høyt beløp. Noen spillere passer inn, andre ikke....merkelig nok så kan enkelte blomstre til de grader i en klubb, for deretter visne totalt etter en overgang.

Ja, men det som slår meg er to ting:
1. Hvor lite flinke vi er til å telle, og observere, feilene( til tider gigantiske ) som spillerne gjør
og
2. At Jones hadde NØYAKTIG det samme løpet i Sunderland som han har hatt i Stoke. Det burde klubben ha vurdert før de casha ut et U-landsbudsjett for mannen.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 31 Aug 2012, 20:25

Jeg elsket KJ rett etter at han kom til oss. Han vant så og si alle dueller og gjorde den jobben bra. Men det siste året (kanskje tidligere også - husker ikke) har han kommet helt ut av det. Han har slitt med å vinne dueller og virker bare helt ut av det. Kanskje hadde situasjonen vært en helt annen hvis ikke Crouch hadde kommet? Det får vi dessverre aldri svaret på.

Synes også kjøpet av Crouch er feil da vi hadde KJ. Når vi, som en liten klubb, bruker så mye på KJ blir det for dumt å kjøpe en 30åring kun ett år senere. Tror KJ mistet motivasjonen etter at han ankom.
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 31 Aug 2012, 20:29

-Tottal- skrev:Tonge var faktisk en veldig bra signering. En mysterium og kjempetabbe av Pulis å ikke benytte dette inkjøpet. Må være noe innside og ukjent groms mellom sjef og spiller som hindrer at har har fått tillit.

Tonge har blitt lånt ut en del de siste åra. Han har gjort en middels innsats i Championship. Jeg tror nok Tonge var et såkalt "panic buy" av Pulis, dessverre.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 31 Aug 2012, 20:32

jørgen skrev:Tror KJ mistet motivasjonen etter at han ankom.

Det er annen ting jeg lurer på, og dette er mer generelt og ikke for Jones spesielt, men hvordan er det mulig å IKKE la seg motivere hvis man har en lønn på mellom 150 000 og 600 000 kroner - I UKA ?
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 31 Aug 2012, 20:40

En av de store forskjeller mellom gode/dårlige PL lag, er at de pengesterke kan kjøpe seg to gode A-lag. Når spiller fra første laguttak er skadet/suspendert/ute av form, er det bare å erstatte med en sulten spiller med samme kvaliteter. Problemet med Stoke, er at vi faktisk kke har et A-lag med høyt nivå på alle ledd. Da kan det bli vanskelig å hevde seg. Vi har en del gode spillere, men også skremmende svakheter på helt enkle og sentrale plasser. Fotball er mer enn å bare forsvare seg og å beine ballen mot andre halvdel av banen.
Sist endret av -Tottal- den 31 Aug 2012, 20:43, endret 1 gang
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 31 Aug 2012, 20:42

Morten T. skrev:

Det er annen ting jeg lurer på, og dette er mer generelt og ikke for Jones spesielt, men hvordan er det mulig å IKKE la seg motivere hvis man har en lønn på mellom 150 000 og 600 000 kroner - I UKA ?

Det er jeg helt enig i. Har tenkt på det mange ganger. MEN - det gjelder jo på ingen måte bare din venn K Jones
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 31 Aug 2012, 20:47

-Tottal- skrev:
Morten T. skrev:

Det er jeg helt enig i. Har tenkt på det mange ganger. MEN - det gjelder jo på ingen måte bare din venn K Jones

Nei, det går på fotballspillere generelt ja.
Jeg er rimelig sikker på at hvis jeg hadde fått overført 600 laken på konto en gang i uka, så hadde jeg null problemer med å jobbe triple skift. Jeg skulle attpåtil ha slengt opp mitt aller breieste Colgate-smil for at kundene skulle ha følt seg verdsatt.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 31 Aug 2012, 22:55

1 time og 5 minutt igjen. Det går hete rykter ang M. Owen, men bruk heller tiden på spillere som MÅ signeres FØR 00.00. Owen kan signes på mandag han, eller om 10 dager- fordi han er utenfor kontrakt.
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 01 Sep 2012, 01:01

Strålende med Adam
Spennende med N`Zonzi
Litt mer usikker på Edu
Katastofalt at vi heller ikke nå forsterket med backer. Hvordan forklare Popov glippen?

Tusen takk til helproff live-oopfølging av Morten (gav meg mulighet til å følge innspurt i konsert/pub - lokale)
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 01 Sep 2012, 10:20

Fotball med gode backer er gøy å se på. Stoke har lite av dette, kanskje null niks nada. Derfor fatter jeg ikke at Popov ble ordnet. Et annet forklaringsproblem (mest for Coates) er lønnsbudsjettet. Nå har vi utrolig mange spillere som ikke vil se dagens lys på A-laget. Hvorfor er ikke disse solgt/frigitt? Ingen vil ham dem? De er ubrukelige? At vi styrker stallen med 3 gode signeringer de siste 24 timene er positivt. Men at INGEN går ut porten er vel nærmest en skandale. :shock:
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest