Inn/ ut

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Inn/ ut

Innlegg O2Stokie » 01 Aug 2012, 10:21

Liten oppsummering om hva som skjer i klubben og noen tanker rundt det. Ser ut som om Pulis kjøper spillere rundt 2-3 mill som er bedre squad-spillere enn de som har forlatt oss. Bra er det da vi i fjor ikke hadde god nok back-up på mange plasser. Så da kan vi anta hva mere som kommer inn før overgangsvinduet lukker.
Cameron/ Woodgate: Klar forbedring som midt stopper og back. Han kan også brukes på midtbanen.
Ness/ Diao: Må jo være en forbedring sentralt, og han kan tydeligvis brukes på venstresiden også, både back og ving.
Ellers ut: Collins, Soares, Fuller, Davies, Moult.
Utlånt: Lund, Cuvelier, Brunt.
DVS 10! spillere har forlatt klubben, og Higginbotham går sikkert også, men da tror jeg ikke det blir flere. Bra reduksjon i lønnsbudsjettet det.
4 forsvarsspillere (med Higgy), en sentral midtb., en ving og to spisser er borte, regner da ikke med utlånsspillerne.
Hva mere kommer inn? Minst en forsvarspiller til, Hutton? En ving, kanskje to? Olsson, Kightly og forhåpentligvis en spiss. Hva med å låne Gudetti fra ManC? Sentralt på midten og bak er vi nå bra dekt med Ness og Cameron inn.
Fletcher og Jarvis blir for dyre, men kanskje det kommer inn en free transfer spiller? Mange av dem der ute i hvert fall. Noen ideer folks?
O2Stokie
Ivrig Stokie

Re: Inn/ ut

Innlegg JonC » 09 Aug 2012, 12:32

Da gjenstår bare å lokke en skikkelig playmaker til trøye nr. 10. Jamie Ness fikk nr. 8 og regner med at Kightly og Cameron legger beslag på 7 og 5. Kjøper vi polakken er nr 2 også ledig. Min mening er at dette virker bedre enn på samme tid ifjor (da var vi travelt opptatt med EL-kvallik). Skulle ønske at vi også kunne få nye navn på trøye 11 og 9. Sidibe har gjort mye bra for klubben, men livet går videre. Jones har vært en skuffelse i forhold til verdi (kjøpesum). Det er vel ikke å ta hardt i.
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg O2Stokie » 11 Aug 2012, 10:29

Da var venstreback'en signert! Den type spiller vi alle ønsket oss, en offensiv, god venstreback, Popov. HELT ut av det blå :) Så nå gjenstår det bare en ny spiss, og så kvitter vi oss med Arismendi, Higgy, Tonge og Kenwyne. Skal ikke se bort fra at det kan komme en høyreback også...
O2Stokie
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 16 Aug 2012, 18:53

JonC skrev:Da gjenstår bare å lokke en skikkelig playmaker til trøye nr. 10. Jamie Ness fikk nr. 8 og regner med at Kightly og Cameron legger beslag på 7 og 5. Kjøper vi polakken er nr 2 også ledig. Min mening er at dette virker bedre enn på samme tid ifjor (da var vi travelt opptatt med EL-kvallik). Skulle ønske at vi også kunne få nye navn på trøye 11 og 9. Sidibe har gjort mye bra for klubben, men livet går videre. Jones har vært en skuffelse i forhold til verdi (kjøpesum). Det er vel ikke å ta hardt i.

Ja, da ble mine spådommer så dårlig at det ble 0 rette i squad number tildelingen. Først av alt var det feil at Jamie Ness fikk nr. 8 - han spiller med nr. 14 denne sesongen. Nysigneringene Geoff Cameron og Michael Kightly spiller med henholdsvis nr. 2 og 21. To spillere bytter nummer - Pennant går fra 16 til 7 (egentlig for andre gang), og Wilson Palacios deler på 5 og går fra 40 til 8. Så feil går det an å ta. Da satser vi på Jermaine Defoe med nr. 10, eller kanskje Andy Carroll. Noe rett må man jo få. Selv ønsker jeg drakt nr. 150 til neste år!!!
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 16 Aug 2012, 21:35

JonC skrev:
JonC skrev:Da gjenstår bare å lokke en skikkelig playmaker til trøye nr. 10. Jamie Ness fikk nr. 8 og regner med at Kightly og Cameron legger beslag på 7 og 5. Kjøper vi polakken er nr 2 også ledig. Min mening er at dette virker bedre enn på samme tid ifjor (da var vi travelt opptatt med EL-kvallik). Skulle ønske at vi også kunne få nye navn på trøye 11 og 9. Sidibe har gjort mye bra for klubben, men livet går videre. Jones har vært en skuffelse i forhold til verdi (kjøpesum). Det er vel ikke å ta hardt i.

Ja, da ble mine spådommer så dårlig at det ble 0 rette i squad number tildelingen. Først av alt var det feil at Jamie Ness fikk nr. 8 - han spiller med nr. 14 denne sesongen. Nysigneringene Geoff Cameron og Michael Kightly spiller med henholdsvis nr. 2 og 21. To spillere bytter nummer - Pennant går fra 16 til 7 (egentlig for andre gang), og Wilson Palacios deler på 5 og går fra 40 til 8. Så feil går det an å ta. Da satser vi på Jermaine Defoe med nr. 10, eller kanskje Andy Carroll. Noe rett må man jo få. Selv ønsker jeg drakt nr. 150 til neste år!!!

Finnes det et regelverk som hindrer en spiller i å ha f.eks. nr. 1969 på trøya?

Personlig synes jeg det var helt greit med den gangen det var numre fra 1 til 11, men så er jo jeg rimelig gammal blitt også, da... ;)

Vet ikke om dette er riktig, men var Johan Cruyff den første som var i en startoppstilling og hadde et nummer( nr. 14 ) som ikke var mellom 1 og 11?
Første jeg så i hvertfall.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 16 Aug 2012, 21:55

Enig ang nr 1-11 på draktene. Med 150 mente jeg Stokes jubileum neste, der jeg mener en drakt med 150 bak på ryggen er premien i en eller annen trekning. Jeg husker med skrekk og gru den gangen Argentina i VM på hjemmebane i 78, hadde Fillol i mål med nr. 5. Midtbanespiller N. Alonso hadde nr 1 !!!!. Tror ikke det er lov med nr. over hundre, men kan ikke vise til noe regelverk.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg O2Stokie » 18 Aug 2012, 11:33

Ser i "this is Staffordshire" i dag at Pulis er ute etter 4-5 spillere som er kjente navn, og Owen er på 3.- 4. plass på den lista. Høres også ut som om Jones og/eller Jerome er på vei ut.
http://www.thisisstaffordshire.co.uk/St ... story.html
O2Stokie
Ivrig Stokie

Innlegg O2Stokie » 22 Aug 2012, 12:26

Spekulerer litt nå: Huddlestone er done deal, dvs Palacios ut? QPR leier Carvahlo, dermed er de ute av dansen mhp Dawson, så da kjøper vi han for 10 mill og selger Shawcross til Manu for 15 + addons. Edu kommer fra Rangers og Popov går i orden. Owen signerer helt i slutten av overgangsvinduet og han gjør kjempesuksess som supersub. Jones går til Villa for 6-8 mill, Higgy og Tonge selges og Arismendi lånes ut. Hvis vi får inn et godt bud på Jerome, selges han også, og vi får inne en ung, lovende spiss.
Da starter vi slik om noen uker?:
Begovic
Edu, Dawson, Huth, Popov
Pennant, Huddlestone, Cameron, Kigthly
Walters, Crouch
Benken: Sorro, Wilson, Shotton, Whelan, Whitehead, Etherington, Owen, (Ung spiss).
O2Stokie
Ivrig Stokie

Innlegg Stoke - HamKam » 22 Aug 2012, 13:09

Med nye og spillende typer som Ness, Cameron, Huddlestone og Edu (hvis ting går i orden/medfører riktighet) så har vi plutselig fått en helt ny midtbane med helt andre kvaliteter enn vi har hatt på lenge. Det er vel bare Tuncay og Lawrence som har greid å holde på en ball og samtidig være kreative på midtbanen for Stoke's del de senere årene. Dette lover godt !

I tillegg er det lov å håpe på venstre back Popov i løpet av dagen. Overraskelsesmannen og vingen Kightly hilser jeg også velkommen.

Hvis vi kan beholde og gi Jerome litt flere muligheter til å vise seg frem, er det også bra.

Tipper Shawcross forsvinner i løpet av et par dager, og kanskje forsvinner også Ethers og Pennant.
Stoke - HamKam
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 22 Aug 2012, 21:09

Disse bør ut( salg eller lån ):

Danny Higginbotham - Har guts, men mangler det meste andre. Past it.
Kenwyne Jones - Har floppa totalt i forhold til forventningene og, utrolig nok, blitt dårligere og dårligere.
Mamady Sidibe - Alt som kan sies om det meningsløse rundt dette "temaet" er for lengst sagt. Sjokk har glidd over i apati.
Michael Tonge - Jeg var fan av han før og hadde trua. Det har Pulis ALDRI hatt og da er det like greit å forsøke å kvitte seg med et lønnssluk.
Diego Arismendi - Han er godt på overtid og vel så det. Hva er vitsen med å beholde han? Et soleklart bomkjøp, dessverre.

Disse KAN kanskje forsvinne nå:
Cameron Jerome - Tydelig frustrert. Kommer det inn en spiss eller to til, så er han ferdig.
Ryan Shotton - Hvis Stoke skal bli et mer "spillende" lag, er det da egentlig behov for innkastspesialisten Shotton? Jeg tviler, men tar gjerne feil, på at han vil bli en markant PL-spiller.
Matthew Etherington- På nedadgående, og KAN bli solgt( selv om jeg tror han minst blir til jul )
Rory Delap - Neppe noe særlig stort utviklingspotensial på en av Englands hyggeligste fotballspillere.
Matthew Upson - Blir han lei av å sitte på benken eller er han fornøyd med lønna?
Wilson Palacios - Hadde ingen god sesong i fjor og det kan føre til exit.
Dean Whitehead - Med nye folk inn på midten så kan det bety salg.
Glenn Whelan - Samme med Whelan. Kan bli ofret for å styrke midtbanen.

ALLE forsvinner selvsagt ikke, men noen av dem...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest