hvor gode er Stoke nå....?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

hvor gode er Stoke nå....?

Innlegg knut s » 24 Mar 2012, 22:43

Kun Wigan har scoret mindre, og på de siste 10 ligakampene er det bare Woves og QPR som har tatt mindre poeng.....redd det blir den svakeste sesongen både når det gjelder poengfangst og plassering siden opprykket. Urovekkende med tanken på at Pulis har brukt en halv milliard på spillerkjøp og over halvparten av kjøpa har vært en katastrofe!!!! Ser ingen utvikling ....minst ballesittelse, minst målsjanser preger hver eneste kamp. Årets sesong ser ut til å bli reddet av svært mange "heldige dommerfeil" og flaks...spillemessig har laget aldrig vært nærmere en nedrykksplass. Hadde foretrukket ny manager til sommer...men det forblir vel en drøm....:)
knut s
Ivrig Stokie

Re: hvor gode er Stoke nå....?

Innlegg Lilledino » 26 Mar 2012, 19:39

Ja, vi har ikke scoret urovekkende mange mål...
Men, jeg tror vi vil avslutte sesongen med flere poeng enn tidligere (er ikke rekorden 47 ?)

Tror at det genrelt har blitt tettere i PL også, og de andre "mikke mus " lagene har nærmet seg de store...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Stoke - HamKam » 27 Mar 2012, 09:53

På de siste 10 kampene har vi møtt lag som Liverpool, Manchester United, Chelsea, Tottenham og Manchester City. Bare 2 av disse lagene har fått full pott mot oss. Det er akseptabelt. Hvis/når man skal evaluere sesongen, så bør man kanskje se sesongen over litt lengre tid og ta i betraktning hvilke motstandere vi har møtt. Det er riktig at vi har høstet få poeng i de siste 10 kampene, faktisk bare 9 poeng. Hvis vi derimot teller ytterligere 8 kamper tilbake i tid, så står vi oppført med 26 poeng på 18 kamper, og det gir meget akseptable 1,44 poeng per kamp.

I løpet av de siste 12 månedene så har vi spilt finale i FA-cup'n, vi gikk videre fra gruppespillet i Europacup'n og tapte knepent mot Valencia i 32-delsfinalen (med tilnærmet B-lag), vi kom til 4. runde i ligacup'n (med tilnærmet B-lag) og vi kom til kvartfinalen i årets FA-cup. Alt i alt har vel prestasjonene de siste 12 måneder vært noen av klubbens aller beste gjennom historien.

I PL har vi møtt presumptiv hard motstand i de siste 10 kampene, og de lagene som nå står for tur er Wigan, Wolves, Aston Villa, Everton, Newcastle, Arsenal, QPR og Bolton. PÅ papiret, lettere motstand enn vi har hatt den senere tiden. Newcastle borte kan bli en tøtt batalje men Arsenal hjemme pleier vi å ha godt tak på. Tror på minst 1 poeng her. Hjemmekamper mot Wolves, Everton og Bolton bør gi ytterligere poeng, og jeg tror vi får minst 7 poeng her. Bortekamper mot Wigan, Aston Villa og QPR kan gi alt fra 0 til 9 poeng, og jeg tror på minst 4 poeng her. I såfall ender vi opp med nærmere 50 poeng !

Vi har hatt en tendens til å falle sammen på slutten av hver sesong når plassen er sikret, og vi har da rast nedover tabellen de siste 2-3 rundene, men jeg tror ikke det skjer i år. Jeg er ikke enig med de som mener at dette blir en veldig dårlig sesong for Stoke, tvert om. Vi svinger i prestasjonene fra det glimrende til det begredelige, og det tar tid å bygge et stabilt, godt og underholdende lang i PL. Vi har tatt noen viktige skritt i år, og vi kommer til å ta ytterligere skritt neste år. Setter meg på flyet til Manchester i påsken, og skal heie frem laget til 3 poeng mot Wolves.
Stoke - HamKam
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 27 Mar 2012, 14:11

Det er vel riktig å si at resultatmessig så har sesongen totalt sett, så langt, vært mer enn godkjent. Men, prestasjonene har svingt voldsomt. At våre to beste(?) kamper har vært hjemmekampene mot de to Manchester lagene viser jo hvilket potensiale vi har. Det vi alle skal være forsiktig med (meg inkludert) er å bli historieløse; vi har de fire siste sesongene vært på et høyere nivå enn noen gang, muligens med unntak av et par sesoger tidlig på 70-tallet. Når det er sagt så er vi jo supportere og lever daglig med det som presteres der og da. Den gode kampen mot City var nok for meg til å glemme noen begredelige kamper tidligere i vinter, men presterer vi ikke mot Wigan på lørdag så ønsker jeg TP ditt pepper'n gror! Sånn er det heldigvis å være supportere - helt uavhengig av alt og alle - du lever i nuet og i din egen lille boble.
For å være litt objektiv; Kampen mot City og delvis Chelsea og Liverpool var et stort skritt i riktig retning. "Attituden" var tilbake, spillerne blødde for drakta, forsvaret var tett, midtbanen turte å holde (litt) på ballen og angrepet virket giftigere enn på lenge. Noen av spillerne som har vært i skral form i lengre tid (Whelan og Walters) var endelig tilbake på tilnærmet maks nivå og TP lot de holde trykket (forcheckingen) oppe selv på 1-0 og 1-1 - slik at de enorme angrepsbølgene fra motstanderen ble kvalt i startfasen og vi fremstod med potensiale til å vinne kampen. DET var nytt mot City, men vi prøvde det jo også mot United i høst.
Så svar på spørsmålet i headingen; Mot City var vi gode men det er de neste kampene som viser hvor gode vi er - èn svale gjør jo ingen sommer osv.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Krank Seilas » 27 Mar 2012, 14:29

Helt enig med det Svein skriver.

Og spørsmålet er: hvor mange fra dagens Stoke-stall hadde fått plass i 25 mannstroppen til Manc C ? maks 4 - 5: Bego - Shax - Huth og lange Peter. I første elveren ? ingen ?

Stoke er gode..... når alle blør for drakta ! Og det er jo det vi fans forlanger ( utenom seier i hver kamp ! )
Krank Seilas
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 27 Mar 2012, 15:05

Krank Seilas skrev:Helt enig med det Svein skriver.

Og spørsmålet er: hvor mange fra dagens Stoke-stall hadde fått plass i 25 mannstroppen til Manc C ? maks 4 - 5: Bego - Shax - Huth og lange Peter. I første elveren ? ingen ?

Stoke er gode..... når alle blør for drakta ! Og det er jo det vi fans forlanger ( utenom seier i hver kamp ! )

Ingen av våre spillere hadde spilt regulært på ManC, det er jeg helt sikker på.

Jeg liker å trekke fram Hellas som et lysende eksempel på at det går an.
I EM i 2004 hadde de et lag bestående av fotballspillere på et anstendig nivå. Kombinert med en slu taktikk sydd sammen av et geni av en trener og en pen porsjon flaks, så greide jaggu meg laget å klatre helt til topps! Jeg grein litt med mine tsjekkiske venner etter semifinaletapet fordi tsjekkerne hadde et absolutt fantastisk lag den gangen, men pointet er:
Fotball kan spilles på en haug forskjellige måter og det finnes ikke en eksakt fasit. Å sy sammen et lag hvor 11 mann fungerer som et optimalt og velsmurt maskineri er ikke lett, men det er mulig å utligne individuell underlegenhet gjennom å være smart og å kjøre på med full innsats. Det gjør Stoke, i stor grad. Og de lykkes, relativt sett, ofte.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 28 Mar 2012, 00:33

Morten T. skrev:Fotball kan spilles på en haug forskjellige måter og det finnes ikke en eksakt fasit. Å sy sammen et lag hvor 11 mann fungerer som et optimalt og velsmurt maskineri er ikke lett, men det er mulig å utligne individuell underlegenhet gjennom å være smart og å kjøre på med full innsats. Det gjør Stoke, i stor grad. Og de lykkes, relativt sett, ofte.

Quote for truth! Du vet å ordlegge deg, Morten! ;)
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 28 Mar 2012, 22:47

TrondG skrev:
Morten T. skrev:Fotball kan spilles på en haug forskjellige måter og det finnes ikke en eksakt fasit. Å sy sammen et lag hvor 11 mann fungerer som et optimalt og velsmurt maskineri er ikke lett, men det er mulig å utligne individuell underlegenhet gjennom å være smart og å kjøre på med full innsats. Det gjør Stoke, i stor grad. Og de lykkes, relativt sett, ofte.

Quote for truth! Du vet å ordlegge deg, Morten! ;)

Tackar! Du er ikke så halvgæren selv, heller. ;)
( Tipper du har snappa opp et og annet fra Reagan. Han var ikke min mann, men en ustyrtelig morsom og suveren taler. :mrgreen: )
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 04 Apr 2012, 10:33

Svar på spørsmålet i overskriften:

Stoke City Football Club er verdens 29. beste! :o :shock:
http://www.iffhs.de/?10f42e00fa2d17f737 ... 6f28f53512
Brukerens avatar
Morten T.