Fin artikkel med Pulis

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Fin artikkel med Pulis

Innlegg gunny » 25 Des 2011, 11:44

Man kan si hva man vil om Pulis, men han vet hvor han kommer fra og har ikke fått stjernenykker:
http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... awton.html
gunny
Ivrig Stokie

Re: Fin artikkel med Pulis

Innlegg Morten T. » 25 Des 2011, 15:16

Jeg liker svært godt det sosiale engasjementet hans og at han titt og ofte setter ting i perspektiv. Han får også mange plusser i margen fordi han vil juksinga i fotballen til livs. Sånne stemmer trengs det flere av i tiden vi lever i, hvor jo mye handler om penger, spisse albuer og egosentrisme.

Han har jo vokst opp i en epoke som er diametralt forskjellig fra den i dag og vet hva det innebærer å jobbe seg opp møysommelig, tålmodig og skritt for skritt. I dag finnes det relativt mange eksempler på menn og damer som allerede i ung alder SKAL ha en fet lønn og lederstilling uten å ha prestert noe som helst. Det er ikke bra, fordi det er hardt og grundig arbeid over tid som gir gode resultater. Det har Pulis skjønt. :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 25 Des 2011, 23:13

Hel ved! Jeg har så definitivt sansen. TP har framstått med flott personlighet og holdninger den tida jeg har fulgt han i Stoke.

Sportslig gjør han, som alle, feil og kan, som alle, justere seg. Men han har filosofi og trua på prosjektet sitt. Mange, inkl. meg selv, vil mene at han i noen situasjoner tar'n litt langt ut. Men jeg må innrømme at jeg ikke har full oversikt over status og situasjonen for å drifte fotball-konsernet Stoke City. Resultatmessig registrerer jeg at han nyter stor stor respekt for framgangen vår klubb har gjort de siste 4 sesongene av manager-kollegaer og kommentatorer av engelsk fotball. Det trekkes stort sett fram ved hver PL-sending hvor Stoke spiller. Da er det på et vis en smule "underholdene" å lese noen egne fans her inne (og sikkert noen i Outcake etc.) sable han ned når laget desverre i perioder svikter og sende han ned til Champion-ship. Også har vi har vi jo PL definitivt dårligste lag.....registrerer jeg.
Nei, han er ingen Gud og har i søket etter framgang og utvikling behov for tilbakemeldinger, refleksjoner og innspill fra andre referanser. Håper og tror det er et system for slikt i SCFC. Om TP på er mannen som kan løfte Stoke opp enda et nivå eller to på lengre sikt er et spennende tema.
Lykke til med tre viktige matcher på en uke. Så gjør vi vareopptelling, kommenterer og reaqgerer.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 26 Des 2011, 14:15

Knut Ole skrev:Hel ved! Jeg har så definitivt sansen. TP har framstått med flott personlighet og holdninger den tida jeg har fulgt han i Stoke.

Sportslig gjør han, som alle, feil og kan, som alle, justere seg. Men han har filosofi og trua på prosjektet sitt. Mange, inkl. meg selv, vil mene at han i noen situasjoner tar'n litt langt ut. Men jeg må innrømme at jeg ikke har full oversikt over status og situasjonen for å drifte fotball-konsernet Stoke City. Resultatmessig registrerer jeg at han nyter stor stor respekt for framgangen vår klubb har gjort de siste 4 sesongene av manager-kollegaer og kommentatorer av engelsk fotball. Det trekkes stort sett fram ved hver PL-sending hvor Stoke spiller. Da er det på et vis en smule "underholdene" å lese noen egne fans her inne (og sikkert noen i Outcake etc.) sable han ned når laget desverre i perioder svikter og sende han ned til Champion-ship. Også har vi har vi jo PL definitivt dårligste lag.....registrerer jeg.
Nei, han er ingen Gud og har i søket etter framgang og utvikling behov for tilbakemeldinger, refleksjoner og innspill fra andre referanser. Håper og tror det er et system for slikt i SCFC. Om TP på er mannen som kan løfte Stoke opp enda et nivå eller to på lengre sikt er et spennende tema.
Lykke til med tre viktige matcher på en uke. Så gjør vi vareopptelling, kommenterer og reaqgerer.

Mye enig. Pulis er et stabeist på godt og vondt. Jeg er også spent på om han kan løfte klubben videre.
Jeg synes han har gjort to viktige grep de siste sesongene: 1. Fått inn gode vinger. 2. Fylt gradvis på med bedre kvalitet.
Det neste grepet bør være å fylle på med offensive backer og kreative folk på midtbanen. Jeg tror Pulis kvier seg litt for å hente inn slike spillere fordi han vet at den defensive tryggheten vil svekkes. Å finne balansen mellom defensiv trygghet og sjanseskaping kan være vanskelig, og det er der Pulis har utfordringa i å utvikle laget videre, etter mitt syn. Han må også se å få kvitta seg med spillere som ikke bidrar til å trekke klubben i riktig retning( Collins, Sidibe, Diao, Jones, Tonge og sikkert noen til...), og heller fylle på med noe bedre.

Angående supportere: Det jeg synes er morro er at kritikere stort sett holder kjeft når det går bra, mens de som er positive til tingenes tilstand stort sett forholder seg i ro når det går dårlig. Fotball handler mye om følelser, av den sterke sorten, og da kan det boble over for noen og enhver både den ene og andre veien. Jeg digger det! :mrgreen:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest