torage skrev:Er det ikke flott, tenker jeg
Et hvert tiltak for å fange opp yngre supportere, må jo være bare til det gode. Ut fra denne tråden, kan det se ut som det er på sin plass!! For det var jo hele poenget til Richard som jeg har skjønt. Og å diskutere facebook sin eksistens på ideen til Richard, synes jeg derfor blir et bomskudd. Hadde det blitt fremmet alternative forslag til hvordan en kan skaffe flere yngre supportere, hadde det vært greit, men det kan jeg ikke se at noen gjør. Kanskje bidrar facebook til at en fanger opp nye medlemmer som viderefører supporterklubben også i den neste generasjonen
Det virker som det begynner å bli steile fronter.......

Jeg kan ikke prate for andre, men for min egen del: Det er helt greit med diverse tiltak for å trekke til seg nye supportere i alle aldre, selv om jeg, som Svein nevner lenger opp i tråden, foretrekker kvalitet foran kvantitet. Man må ikke på død og liv alltid være enig i absolutt alt. Det er uenighet som fører oss alle framover...
Jeg skjønner heller ikke hvorfor det avstedekommer så mye vrede bare fordi noen finner et populært nettmedium for både meningsløst, tullete og utafor det man kan kalle "en organisasjons/forenings/firmaets/persons kjernevirksomhet". Vi har jo alle meninger om alt fra politikk, musikk og fotball til hvilken øl som er best og bil som er finest. Men når det kommer til kritikk av facebook, og dens funksjon, så er det som å stikke hånda inn i et godt traffikert vepsebol. Et slags hellig virituelt palass som skal inntas av oss alle uten en eneste motforestilling.
Som vanlig er det mindretallet som stiller seg kritisk til noe, som tar "feil". Hvis mange nok gjør noe, så må det jo være rett, eller hva? Mye historie kan hentes fram for å konstatere at det ikke alltid har vært gunstig.
http://www.aftenposten.no/meninger/kron ... 897938.ece
På den annen side så er det nok bare å konstatere at jeg er laaaaaaangt utafor det som sikkert oppfattes som virkelighet av mange. Jeg trodde jo, i all min enfoldighet, at folk( uansett alder ) som faktisk VIL bli supportere eller medlem av en klubb/forening selv ville AKTIVT forsøke å søke opp de rette kanaler for å bli det. Men der tok jeg nok, som ved så mye annet, rimelig feil.....
Det går sikkert bra til slutt.
Trur eg...