SCSCoN på Facebook

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: SCSCoN på Facebook

Innlegg Morten T. » 10 Sep 2010, 22:20

torage skrev:Er det ikke flott, tenker jeg
Et hvert tiltak for å fange opp yngre supportere, må jo være bare til det gode. Ut fra denne tråden, kan det se ut som det er på sin plass!! For det var jo hele poenget til Richard som jeg har skjønt. Og å diskutere facebook sin eksistens på ideen til Richard, synes jeg derfor blir et bomskudd. Hadde det blitt fremmet alternative forslag til hvordan en kan skaffe flere yngre supportere, hadde det vært greit, men det kan jeg ikke se at noen gjør. Kanskje bidrar facebook til at en fanger opp nye medlemmer som viderefører supporterklubben også i den neste generasjonen :)

Det virker som det begynner å bli steile fronter....... :lol:

Jeg kan ikke prate for andre, men for min egen del: Det er helt greit med diverse tiltak for å trekke til seg nye supportere i alle aldre, selv om jeg, som Svein nevner lenger opp i tråden, foretrekker kvalitet foran kvantitet. Man må ikke på død og liv alltid være enig i absolutt alt. Det er uenighet som fører oss alle framover...

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det avstedekommer så mye vrede bare fordi noen finner et populært nettmedium for både meningsløst, tullete og utafor det man kan kalle "en organisasjons/forenings/firmaets/persons kjernevirksomhet". Vi har jo alle meninger om alt fra politikk, musikk og fotball til hvilken øl som er best og bil som er finest. Men når det kommer til kritikk av facebook, og dens funksjon, så er det som å stikke hånda inn i et godt traffikert vepsebol. Et slags hellig virituelt palass som skal inntas av oss alle uten en eneste motforestilling.

Som vanlig er det mindretallet som stiller seg kritisk til noe, som tar "feil". Hvis mange nok gjør noe, så må det jo være rett, eller hva? Mye historie kan hentes fram for å konstatere at det ikke alltid har vært gunstig.
http://www.aftenposten.no/meninger/kron ... 897938.ece

På den annen side så er det nok bare å konstatere at jeg er laaaaaaangt utafor det som sikkert oppfattes som virkelighet av mange. Jeg trodde jo, i all min enfoldighet, at folk( uansett alder ) som faktisk VIL bli supportere eller medlem av en klubb/forening selv ville AKTIVT forsøke å søke opp de rette kanaler for å bli det. Men der tok jeg nok, som ved så mye annet, rimelig feil.....

Det går sikkert bra til slutt.

Trur eg... ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 11 Sep 2010, 13:23

Tok en kjapp titt på facebook-sida. Utifra bildene på brukerprofilene å dømme så virker det som om de fleste er aldersmessig nærmere gåstol, fyrstekake og blank isse enn de er sagging av bukser, Big Mac og Clearasil....

Men det forandrer seg sikkert. ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg rubensnielsen » 11 Sep 2010, 13:34

For meg er det helt håpløst at dere i det hele tatt diskuterer dette. Facebook er ett utrolig mye brukt nettsted som er populært blant unge så gamle. Det faktum at Stoke City Supporters Club of Norway nå er der er bra, og vi har mulighet for å komme ut til fans på en MODERNE måte. Vi er 2010, ikke 1910.
FA-CUP FINALE 2011!!
rubensnielsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 11 Sep 2010, 13:52

rubensnielsen skrev:For meg er det helt håpløst at dere i det hele tatt diskuterer dette. Facebook er ett utrolig mye brukt nettsted som er populært blant unge så gamle. Det faktum at Stoke City Supporters Club of Norway nå er der er bra, og vi har mulighet for å komme ut til fans på en MODERNE måte. Vi er 2010, ikke 1910.

"Moderne måte"?
Vi har en nettside( som BØR være sentralnevesystemet i klubben etter mitt syn og som bør være fokuset ).
Vi har en godt organisert medlemsklubb nå.
Vi har et medlemsblad som noen av oss vil forsøke å gi ut noen ganger i året.

Men det trengs jo mer....

Facebook er sikkert greit og kan vel sammenlignes med en form for annonse, men for alle oss med kritisk sans så vet vi av erfaring at alt som er "moderne" i dag, ikke nødvendigvis er bra eller moderne i morgen. At det skal være noe som helst motforestillinger mot å debattere det på et såkalt "debattforum" undres jeg over. Jeg er ikke automatisk glad i alt som er moderne og kjapt. Jeg har større tro på å jobbe jevnt og trutt over mange år og tilegne seg kunnskap som kan nyttiggjøres på et langsiktig plan. M.a.o., det er bedre å lese en bok, enn å lese om en fyr på "facebook" som har smørt seg ei brødskive. Etter mitt syn.

Men, og her er jeg ved mine fulle fem, jeg skjønner jo at mine synspunkter er langt nærmere det som beskrives som "1910" enn "2010". Og det leves det godt med.... :mrgreen: :P 8-)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg torage » 11 Sep 2010, 14:23

I 2010 er du nok dømt til å tape denne debatten Morten ;) Og la det være sagt med en gang, denne litt "håpløse (dog litt morsom) diskusjonen etter min mening" påkaller på ingen måte noen vrede fra min side. Heller et lite oppgitt smil ;) Jeg tilhører nok den samme aldersgruppa som brorparten her inne, og jeg velger å ta det positivt at jeg ikke er fullt så sidrumpa som majoriteten av stoke sin tilhengerskare :D Det får være mitt siste ord i denne saken :)
torage
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 11 Sep 2010, 14:39

torage skrev:I 2010 er du nok dømt til å tape denne debatten Morten ;) Og la det være sagt med en gang, denne litt "håpløse (dog litt morsom) diskusjonen etter min mening" påkaller på ingen måte noen vrede fra min side. Heller et lite oppgitt smil ;) Jeg tilhører nok den samme aldersgruppa som brorparten her inne, og jeg velger å ta det positivt at jeg ikke er fullt så sidrumpa som majoriteten av stoke sin tilhengerskare :D Det får være mitt siste ord i denne saken :)

Jadda, jeg har såpass til gangsyn og selvkritisk sans at jeg skjønner at jeg er helt utafor pr. dato. :ugeek: Men jeg var heldigvis "inne" den gangen jeg trodde CD`er, mobiltelefoner tunge som bilbatterier, mikrobølgeovn-mat, jo-jo m/lys, PocoLoco-klær og VHS var noen skikkelig fremtidsretta greier....
Pointet mitt var at det som synes vanvittig kult, fremtidsretta, moderne, positivt og alt der i dag, ikke nødvendigvis er noen vits å legge alle sine ukritiske krefter i. Fordi det, og jeg vet det er vanskelig å tenke seg det, er kasta på historiens skraphaug i morra. ;)

Apropos, jeg begynner å nærme meg mål i diskusjonen sjøl, jeg. Her blir nok motstanderen for massiv til at det er mulig å trenge gjennom. Det får heller gå sin gang... :D
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 12 Sep 2010, 16:59

Hmmmm....
Gir meg ikke! :lol:

Det jeg synes er litt rart er:
Hvorfor kan ikke de som legger ut bilder, diskuterer Stoke, deler historier etc., etc. på facebook like gjerne gjøre det her på disse sidene? Det er langt utafor min fatteevne. Vennligst forklar en uopplyst og antikvarisk skikkelse, dere som ferdes mye på facebook.

Kanskje ikke forslaget mitt om å flytte hele aktiviteten for Supporterklubben over til "facebook" med tid og stunder, eller litt frem i tid, var så dum allikevel? Eller hva sier dere med "facebook-mania"? Det viktigste er kanskje å fokusere på å konsentrere aktiviteten på ETT sted? Og hvis de aller fleste mener at det stedet er facebook, med alle sine "fremtidsrettede" fordeler, så skal i hvertfall ikke jeg stå i veien
Jeg kunne jo f.eks. ha starta opp "Oslo Stokies" eller et annet nettsted i morra den dag, men det hadde neppe vært spesielt samlende, eller kva? Det er min mening, men det er sikkert gammaldags, umoderne og sidrompa dette også... :roll:

Det kunne jo vært interssant å få vite om det er noe særlig vits å bruke tid og energi på disse sidene framover, eller om det er andre beitemarker som heller bør prøves ut...

Bare et innspill, men skjønner, på tross av at argumentasjonen er god og består av mer enn èn setning og er langt mer fyldig enn normale og kjapp-kjappe txt mldngr, at i denne sak er det som å kjempe mot vindmøller....... :|
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 12 Sep 2010, 20:29

Der er jeg faktisk helt enig med deg Morten. Jeg skal ærlig innrømme at jeg blir en smule oppgitt og skuffet hver gang jeg prøver å få folk til å sende meg bilder, dokumenter o.l slik at det kan legges ut på enten hjemmeside eller forum. Mens det tok et par dager(og uten at jeg har bedt om det) på Facebook før det ble mast om akkurat det samme.

Vi bruker masse tid på hjemmeside og Potters News uten å få så mye stoff. Men hvorfor er det totalt motsatt på Facebook? Her trenger en med facebook-mania også å bli opplyst... :?

Morten T. skrev:Hmmmm....
Gir meg ikke! :lol:

Det jeg synes er litt rart er:
Hvorfor kan ikke de som legger ut bilder, diskuterer Stoke, deler historier etc., etc. på facebook like gjerne gjøre det her på disse sidene? Det er langt utafor min fatteevne. Vennligst forklar en uopplyst og antikvarisk skikkelse, dere som ferdes mye på facebook.

Kanskje ikke forslaget mitt om å flytte hele aktiviteten for Supporterklubben over til "facebook" med tid og stunder, eller litt frem i tid, var så dum allikevel? Eller hva sier dere med "facebook-mania"? Det viktigste er kanskje å fokusere på å konsentrere aktiviteten på ETT sted? Og hvis de aller fleste mener at det stedet er facebook, med alle sine "fremtidsrettede" fordeler, så skal i hvertfall ikke jeg stå i veien
Jeg kunne jo f.eks. ha starta opp "Oslo Stokies" eller et annet nettsted i morra den dag, men det hadde neppe vært spesielt samlende, eller kva? Det er min mening, men det er sikkert gammaldags, umoderne og sidrompa dette også... :roll:

Det kunne jo vært interssant å få vite om det er noe særlig vits å bruke tid og energi på disse sidene framover, eller om det er andre beitemarker som heller bør prøves ut...

Bare et innspill, men skjønner, på tross av at argumentasjonen er god og består av mer enn èn setning og er langt mer fyldig enn normale og kjapp-kjappe txt mldngr, at i denne sak er det som å kjempe mot vindmøller....... :|
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 12 Sep 2010, 22:15

Jeg ser det er godt over 100 "medlemmer" på facebook allerede etter noen få dager. Her er det 76 registrerte og av dem igjen er det kanskje 20-25 "aktive". Nå aner jeg ikke aktivitetsraten på facebook og hva det vil si å være "aktiv" på det nettstedet, men fortsetter tilstrømningen med "venner"( er det det kalles? ) og andre interesserte, og det i tillegg dabber av med interessen rundt det som jo vitterlig er klubbens offisielle sider pr. dato, så er det kanskje like greit å begynne å fundere på en permanent overgang til facebook for supporterklubben? Jeg er ikke sikker på at det evt. ville vært en god løsning, men kanskje tar jeg feil( som så mange ganger før ).

Men det ER en snodig greie, synes jeg. Her har vi en offisiell side, laget av og for genuine fans, og så har vi en "uoffisiell side" på et populært nettsted som nærmest er som reklame for klubben å regne. Og så søker det seg flere dit. Mulig jeg henger igjen i tida rundt verdenskrigene, mentalt sett, men er det virkelig ikke flere som synes det er i overkant merkelig?

Saken bør i hvertfall debatteres. Det bør debatteres hva årsakene er og det bør debatteres hva mulige løsninger er.
Jeg henger ikke med over på facebook, det er helt sikkert, men hvis det evt. blir den beste løsninga for klubbens ve og vel framover, så skal jeg definitivt ikke stå i veien og da regner jeg også med å dabbe av her inne etterhvert.

Mitt syn er at disse sidene BØR være klubbens definitive hovedfokus( facebook KAN være ålreit i form av at det er en "reklameplass"), og vi som er medlemmer og genuine supportere bør samles ETT sted og skrive om, og debattere, Stoke o.l.

Skjønner at dette kan framstå som en gal manns ralling fra en fyr som sikkert har gått ut på dato i diverse miljøer, men det får stå seg... 8-)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lars » 13 Sep 2010, 00:07

Har ganske enkelt fått nok av denne diskusjonen. Jeg har fjernet meg fra supportersiden på facebook og ikke at jeg er særlig aktiv her inne heller så savnet blir neppe stort verken her eller der.
Takk for meg.
Lars
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest