Skilsmisse

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Skilsmisse

Innlegg Morten T. » 18 Okt 2011, 10:47

Går dette forslaget igjennom så er et livslangt forhold over. Da skiller engelsk fotball og jeg lag og sier takk for følget og moroa.:

http://www.dagbladet.no/2011/10/17/spor ... /18657399/
http://www.nrk.no/sport/fotball/premier ... /1.7837622
http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... plans.html

I hele mitt voksne liv har jeg hatt problemer med å forstå hvorfor modeller og løsninger man bruker i USA skal være så gjevt å etterligne for oss i Europa. De har ingen egen kultur, er et vanskjøttet og brautende land med dårlig politikk og perverse forskjeller mellom mennesker, og de kaller ligaene til sine nasjonale sporter for absurde navn som f.eks. "World Series" o.l. flamboyant tull og vissvass.

Jeg registrerer at motstanden allerede er stor og at dette sannsynligvis ikke blir noe av, men jeg frykter at en altfor stor ansamling av utenlandske eiere som rett og slett ikke forstår verdien av engelsk( og europeisk ) fotballkultur- og historie kan føkke opp hele sporten. Den voldsomme kommersialiseringen av fotballen har allerede fratatt idretten en god del sjarm. Ikke la amerikansk tankegang få lov til å sterilisere fotball ytterligere!

Takke meg til den lokale eieren og typer som Peter Coates.

Yanks Out! :x
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Re: Skilsmisse

Innlegg Svein Nilsen » 18 Okt 2011, 16:38

Dette blir det selvfølgelig ikke noe av! Uansett Morten, vel drastisk å ymte frempå med skilsmisse! Hmmm, man skiller seg da ikke med Stoke City uansett hva som skjer? Og, veldig enig i at vi skal være sjeleglade for at vi har PC som eier. Det er rent luksus å ha en lokal eier med penger og en manager som er (nesten) lokal -i allefall britisk! jeg velger å ikke kommentere dine politiske stikk til USA...... 8-)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 19 Okt 2011, 08:41

Svein Nilsen skrev:Dette blir det selvfølgelig ikke noe av! Uansett Morten, vel drastisk å ymte frempå med skilsmisse! Hmmm, man skiller seg da ikke med Stoke City uansett hva som skjer? Og, veldig enig i at vi skal være sjeleglade for at vi har PC som eier. Det er rent luksus å ha en lokal eier med penger og en manager som er (nesten) lokal -i allefall britisk! jeg velger å ikke kommentere dine politiske stikk til USA...... 8-)
For meg er Stoke City F.C. og idrettsgrenen fotball i en symbiose hvor begge to er gjensidig avhengig av hverandre. Hvis f.eks. Stoke City F.C. hadde bestemt seg for å kutte ut fotball i morgen og heller satset på f.eks. rugby, så hadde jeg ikke vært med lenger. Det samme skjer hvis idrettsgrenen fotball velger å revolusjonere seg selv gjennom å innføre drastiske regelendringer som vil gjøre sporten ugjennkjennelig fra det jeg finner fascinerende og tiltrekkende. At slike omveltende endringer ser ut til å finne sted pga. press fra hyperkommersielle krefter( dress-og-slips-gutta-med-glatt-sleik-fra-BI ) gjør i hvertfall ikke saken noe bedre for meg. Jeg kutter rett og slett ut fotballen og begynner heller med veving istedenfor hvis fotballen gjør seg mer og mer uinteressant gjennom å foreta regelendringer som skal være perfekt tilpasset gutta på øverste VIP-tribune.

;) ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 19 Okt 2011, 09:46

Tja, personlig vil jeg nok foretrekke rugby foran veving - tross alt :D
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 19 Okt 2011, 10:12

Svein Nilsen skrev:Tja, personlig vil jeg nok foretrekke rugby foran veving - tross alt :D

:mrgreen: :lol:
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg bjørn123 » 19 Okt 2011, 17:56

Har bodd i USA noen år og som de fleste andre som har gjort det samme så ble også jeg betatt av både livsstil og folkeslag. Hadde både kontakt med "rednecks" (hvite arbeidsfolk med litt for mye skeptisk mot svarte/lainere, første og andre - gangs innvandrere fra øyene utenfor Florida og mer typisk "vanlig" whitecolar amreikanere. Helt fantastisk land og folk . Når det er sagt er jeg enig med deg Morten. Dersom dette innføres blir nesten alt hva jeg liker med (engelsk) fotball borte. Får håpe dette ikke skjer.
bjørn123
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 20 Okt 2011, 09:05

bjørn123 skrev:Har bodd i USA noen år og som de fleste andre som har gjort det samme så ble også jeg betatt av både livsstil og folkeslag. Hadde både kontakt med "rednecks" (hvite arbeidsfolk med litt for mye skeptisk mot svarte/lainere, første og andre - gangs innvandrere fra øyene utenfor Florida og mer typisk "vanlig" whitecolar amreikanere. Helt fantastisk land og folk . Når det er sagt er jeg enig med deg Morten. Dersom dette innføres blir nesten alt hva jeg liker med (engelsk) fotball borte. Får håpe dette ikke skjer.

Jeg har selv besøkt USA og selvfølgelig finnes det veldig mange ålreite folk, ja beint ut snille og åpne/tolerante. Disse bor stort sett langs kystene og står for, i mange tilfeller, et syn som er rimelig langt unna det de ledende myndigheter har og har hatt( en europeisk variant kan være Italia ). Jeg er ikke så imponert over USA og hva de presterer, jeg er langt mer imponert over land som Norge, Tyskland, Sverige, Canada, Finland og Danmark, og jeg skjønner ikke helt denne glorifisieringen av amerikansk "kultur" og levemåte( selv om New York og San Fransisco ER kule byer ).

Men fotballen ville ha mistet mye av sin verdi hvis det "amerikanske" systemet ville ha blitt innført, og det var min agenda her. Spenningen hadde blitt borte og de rike hadde blitt enda rikere. Du skal heller ikke se bort i fra at Stoke City Football Club plutselig kunne ha blitt flyttet til Middlesborough, Dublin eller Glasgow. Det er den ultrakommersielle tankegangen som gjennomsyrer amerikansk idrett og samfunnsliv forøvrig, som jeg vil minimere.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 20 Okt 2011, 16:09

Fy f...

Håper ikke dette blir noe av !!!

Om dette BLIR gjennomført, tipper jeg engelske supportere trekker seg tilbake til lavere divisjoner....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 24 Okt 2011, 13:15

Lilledino skrev:Fy f...

Håper ikke dette blir noe av !!!

Om dette BLIR gjennomført, tipper jeg engelske supportere trekker seg tilbake til lavere divisjoner....

Jeg vet at det allerede finnes en god del folk som heller setter pris på "lower league football" i England( og andre land også ). Det oppleves sannsynligvis mer genuint og nærmere fotballens "røtter" enn mye av det som infiserer det aller øverste nivået i dag.

Men det er vanskelig å få snudd et tog på full damp i motsatt retning. Skal vi greie det så må vi være mange. Og det ser det ikke ut til at vi vil være i overskuelig framtid... :| :geek:
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest