theKanel skrev:Bjarne! Takk!
Takk for eit fantastisk innlegg.
Eg er så lei alt maset om facebook.
Ser at enkelte konkurranser og lignende krever at du logger deg inn på facebook for å være med!
Syns heile facebook greiene har tatt heilt av.
Men men... No er altså SCSCoN også på facebook.
Totalt unødvendig meiner eg. Men det er no mi meining.
Uansett! TAKK BJARNE!
Meninger og uengihet på et såkalt "debattforum" må vi ha( eller bør ha ). Sjøl om ikke jeg er uenig med hverken deg eller Bjarne i denne sak( snarere tvert i mot ), så er det et glassklart prinsipp.
Det jeg lurer på er: Er det en generasjonskløft her? Jeg vet ikke, men hver gang jeg er hjemme hos modern og fadern så gnåler dem om at de får beskjed om å "gå inn på TV2.no/NRK.no hvis du vil vite mer om denne saken" når de ser nyheter på TV. Intet problem for min generasjon, vi er påkobla hele tiden, men for de som er enda eldre KAN slike ting virke meningsløst og irriterende.
Jeg tror mange føler at de MÅ henge med på slike ting som twitter, facebook o.l. i frykt for å bli sett på som en traurig og sidrompa person som tilhører en slags utdøende pariakaste. Men kanskje, og bare kanskje, blir man bedre i stand til å reflektere over, og være avmålt kritisk til, slike hypnotiserende fenomener som f.eks. "facebook" dess eldre man blir?
Det som også veldig ofte skjer er at når man beretter om sin motstand mot et nytt fenomen, så blir man ofte plassert i en bås merket: "sur, gammal grinebiter". Men oppgjennom åra så har jeg kritisert slengbukser, Tom A. Schanckes straffesparkkonkurranse, fluoriserende rusbrus, Grorud-palme hårsveis, riving av blokker på Enerhaugen, kommersiell tagging( reklame ) i gatebildet og diverse såkalte "Boyband". Når man gjør det blir man kalt vrang og sur, og det ytres "time will show" og annen tafatt svada, men historien har vel også ofte gitt "grinebiteren rett"( i hvertfall i noen tilfeller )?