Vel, - dette kunne blitt et langt bedre overgangsvindu men det kunne også blitt langt dårligere. Føler ikke at vi har kommet vesentlig styrket ut av dette overgangsvinduet, men vi har i det minste fått en bredere stall og skal nok greie å slå fra oss (på det jevne) både i PL og i Europaligaen, selv med skader på sentrale spillere, og spillere som etterhvert får karantene med gule kort. Det jeg kanskje er mest fornøyd med er at vi beholdt både Shawcross og Huth. Greit at Shotton også får prøve seg litt til. Er altså sånn passe fornøyd totalt sett !
Jeg kan vanskelig se for meg at vi rykker ned med dette laget, men jeg er veldig usikker på om dette mannskapet er i stand til å spille mer underholdene fotball enn tidligere og om vi er i stand til å ta et steg videre (i PL).
Vi får i allefall 2 tilnærmet like gode første 11-ere nå, så jeg er ikke så bekymret for konsekvensene av å spille i Europaligaen lenger, og den slitasjen det fort kunne gi enkeltspillere, spesielt etter lange flyreiser og tett kampprogram i Europa. Er likevel spent på hvordan Pulis velger å komponere laget. Fuller er nok garantert ute av troppen i neste overgangsvindu og jeg er spent på hva som skjer med Siddibe etterhvert, - han blir velg også overflødig nå.
Jeg er skeptisk til Crouch av flere årsaker, men la oss håpe at han blomstrer i Stoke. Han kan bli en stor hit med Delaps lange innkast, og med store folk som Huth og Jones i tillegg, blir det mange som skal mannoppdekkes på farlige innkast. Dette bør åpne for flere mål. Jeg er likevel litt skeptisk når vi kjøper spillere som har prestert på et langt høyere nivå tidligere og hvor pilen peker klart nedover. Både Crouch, Palacios og Jerome har hatt en negativ utvikling og betegnes som daukjøtt i sine respektive klubber. Får en ekkel følelse av at vi har kjøpt en ny "Gudjohnson" eller "Carew". Den eneste såkalte stjerna vi har kjøpt de senere årene, og som fortsatt holdt et høyt nivå var Tuncay, men vi husker alle hvordan det endte.