Peter Odemwingie

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Peter Odemwingie

Innlegg Torstein Norevik » 27 Jan 2014, 18:59

I følge VG har Ole Gunnar Solskjær i dag bekreftet signeringen av to nye spillere, hvorav den ene er Jones. Jones skal også ha trent med Cardiff i dag.

http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/ ... d=10121227

Da ligger det vel også implisitt i dette at Odemwingie er klar for Stoke, selv om klubben ennå ikke har bekreftet noe offisielt på sine hjemmesider om at handelen er i boks.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 27 Jan 2014, 19:39

Skal ha signert en kontrakt ut neste sesong.

Stoke LoudnProud
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 27 Jan 2014, 22:59

Vel, da er det vel bare å ønske han velkommen.
Han var jo god i WBA fram til han spente bein på seg sjøl, men etter det har det vært skrale greier. 20-30% mulighet for at denne signeringen vil være god.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 27 Jan 2014, 23:54

Morten T. skrev:Når klubben nå ser ut til å ha kvitta seg med Pennant, så skal en ny tåkefyrste inn...

Det han gjorde i fjor i overgangssaken i forhold til QPR....vel, det er absurd, ekstremt imbecilt og latterlig. Men nå blir han Stokespiller, får på seg en trøye med andre farger, og dermed kan slike ting feies under teppet....

Dessuten er han på nedadgående. Dette må da være et panikkjøp av champagne-fotballens sverddrager i Stoke, nærmere bestemt Mark Hughes?

Ahhhh, det er HAN ja! Bærsja jo på leggen for et år siden. Og det så veldig.
Til tider stor i Wba, men det er en stund siden.
Kan være 'på' allerede onsdag.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg bejori » 31 Mar 2014, 14:46

Odemwingie i bytte med Jones, dette må vel være årets scoop i Premier League. Vi ser allerede nå at Jones ikke er fast på Cardiff. Odemwingie er nå på det nivået han var i WBA og vel så det. Gratulerer med den dealen MH: :lol:
bejori
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 31 Mar 2014, 15:05

Flere enn Morten som var skeptiske til Peter O ;) . Ingen tvil om at Solskjær så langt sitter med sjegget langt ned i postkassa! Han har allerede gjort mer for Stoke enn det Pennant og Etherington tilsammen har gjort de siste to årene!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 31 Mar 2014, 17:25

Det er jo kewlt at noen smeller til da....

Nå gleder jeg meg faktisk til Chelsea kampen ....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 31 Mar 2014, 22:00

Svein Nilsen skrev:Flere enn Morten som var skeptiske til Peter O ;) . Ingen tvil om at Solskjær så langt sitter med sjegget langt ned i postkassa! Han har allerede gjort mer for Stoke enn det Pennant og Etherington tilsammen har gjort de siste to årene!

Og jeg innrømmer glatt at jeg også var en av de skeptiske, Svein ;) Jeg trodde også at Odemwingie var på sterk retur, men har sjelden vært mer glad for å ta feil :D

Jeg trodde også at Crouch hadde gjort sitt, men også "langemann" har "proved me wrong", og er kanskje inne i sin beste periode etter at han kom til Stoke. :) Han fungerer nå meget godt som oppspillspunkt og ballfordeler, nå som vi har spillere med fart som kommer raskt etter, som Arno og Odemwingie, og han ikke lenger blir liggende helt alene på topp. Samtidig som at han ved flere anledninger har vist at han fortsatt er en meget god avslutter når han nå får de rette ballene å jobbe med. :)

De to er vel enda et eksempel på at det kan komme flotte koraller fra gamle orgeler.... :lol:

Tilbake til Odemwingie, så har han utvilsomt vist seg som en kjempesignering, og OGS gremmer seg nok nå over den byttehandelen. ;) Odemwingie har allerede rukket å bli en kjempehit i Stoke, samtidig som Jones - nær sagt som vanlig - leverer langt under det man skulle tro at han har kapasitet til..... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 31 Mar 2014, 23:30

Svein Nilsen skrev:Flere enn Morten som var skeptiske til Peter O ;) . Ingen tvil om at Solskjær så langt sitter med sjegget langt ned i postkassa! Han har allerede gjort mer for Stoke enn det Pennant og Etherington tilsammen har gjort de siste to årene!

Ja, sånn er det noen ganger, spillere er på nedadgående og det er lite som tyder på at de skal komme tilbake. Pussig derfor at du nevner Pennant og Etherington som jo faktisk er eksempler på mye av det samme som Odemwingie. Begge disse to var jo glemt og nesten på vei ut, men ble hentet til Stoke og blomstret igjen. Men karriereløpet til Lazy Jones har jeg i hvertfall hatt 100% rett på fra dag en og treff på 1 av 2 er jo ikke så halvgalt.... :mrgreen:
Men det er klart, hvis man mener noe om, og ytrer noe om, et tema så er alltid sjansen der for at man kan ta feil, hvis man derimot velger å ikke mene noe så slipper man jo å "plages", men det virker litt småkjedelig også... You only live once...;)

For meg blir spenninga med Odemwingie om han klarer å holde et stabilt høyt nivå eller om han vil knekke litt hvis motgangen kommer, slik den gjorde den siste tiden i WBA og i Cardiff. Han virker å være happy nå og jeg tror at noe av nøkkelen blir å holde han i det moduset.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 31 Mar 2014, 23:59

Morten T. skrev:

Ja, sånn er det noen ganger, spillere er på nedadgående og det er lite som tyder på at de skal komme tilbake. Pussig derfor at du nevner Pennant og Etherington som jo faktisk er eksempler på mye av det samme som Odemwingie. Begge disse to var jo glemt og nesten på vei ut, men ble hentet til Stoke og blomstret igjen. Men karriereløpet til Lazy Jones har jeg i hvertfall hatt 100% rett på fra dag en og treff på 1 av 2 er jo ikke så halvgalt.... :mrgreen:
Men det er klart, hvis man mener noe om, og ytrer noe om, et tema så er alltid sjansen der for at man kan ta feil, hvis man derimot velger å ikke mene noe så slipper man jo å "plages", men det virker litt småkjedelig også... You only live once...;)

For meg blir spenninga med Odemwingie om han klarer å holde et stabilt høyt nivå eller om han vil knekke litt hvis motgangen kommer, slik den gjorde den siste tiden i WBA og i Cardiff. Han virker å være happy nå og jeg tror at noe av nøkkelen blir å holde han i det moduset.

Det samme kan vel til en viss grad sies om Ireland, som i flere år har vært ute i kulden, men som sakte men sikkert begynner å vise tegn til gryende form, selv om han ikke har vært samme umiddelbare suksessen som Odemwingie.

For øvrig er det et veldig interessant poeng du nevner om dette med å knekke hvis motgangen kommer, og noe også jeg har fundert litt på. Odemwingie er i øyeblikket i voldsom flyt, og selvtilliten har nok øket betraktelig gjennom scoringer og godt spill, og han er inne i en "god sirkel". Men - som du skriver, Morten - vil han klare å holde oppe kvaliteten over tid, også når det begynner å butte litt imot ? Uansett må han betraktes som en veldig god signering, med tanke på hvor mange viktige mål han har scoret, og han har en stor del av æren for at ny kontrakt nå må anses sikret. Minnene går utvilsomt tilbake til Beattie i vår første PL-sesong, så kan vi jo bare håpe at Odemwingie holder enda lenger enn det Beattie i sin tid gjorde, når det kommer til scoringer og godt spill..... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest