Stoke City vs Manchester United

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City vs Manchester United

Innlegg Svein Nilsen » 24 Jan 2017, 15:17

onside skrev:Hvorfor må dette skje på 93:35? Skulle ikke vært lagt til mer enn 2 minutter. Nå syns jeg synd på gutta. De gjorde en kjempe kamp i dag.

Stoke -Manu 1-1 Selvmål(Mata) - Rooney

Grant 8 - fire kvalifiserte redninger og solide utspill og pondus i hele kampen, kan lastes for scoringen :(
Pieters 6 - Best fremover, men slurver i pasningsspillet, må hele tiden ha hjelp når Valencia kommer. Håpløs filming gav gult....
Martins Indi 7 Veldig mange avskjeringer og ballbrudd både med hodet og beina. Skulle hatt adresse på flere av de, men bra match.
ShawX 8 - Veldig stødig mot gamleklubben. Holdt hode klart i stiuasjoner med Slatan og slapp han aldri til.
Johnson 7 - Frisk og bra i oppspill og skjermer defensivt greit, men sliter litt med Rushford mot slutten
Adam 7 - Prøver bruke muskler og kraft, blir litt på etterskudd, men får til gode skjerminger bakover og noe bra krosser.
Whelan 8 - noen glipper, men sveiper veldig bra foran Pogba og Mkhitaryani hele kampen
Shaqiri 7 - Mye rart i 1. omgang, men spiller seg opp i andre omgang og greier skape mer og mer ved å holde ball.
Allen 6 - Ikke venn med ballen i dag, vinner noe, men taper mer, havner ofte i mellomrom uten ball. Vi ser fram til neste helg!
Arnaoutovic 8 - to tre bra raid, og god pas til målet, ellers sterk og god - spesielt defensivt. Valencia prøvde seg aldri når Arnie stod foran.
Croach 6 - Vanskelige forhold der oppe men tok tak i noen baller og fikk ekspedert de videre - noen ganger. Truet aldri som en spiss skal.
Affelay 7 - stort bidrag med mere ballbesittelse og fat på midtbanen. Godt innhopp.
N'Goy 7 - også frisk og gode og heldige driblinger på slutten. både offensivt og defensivt.

Tja, jeg er nok dessverre ikke enig. Få av spillerne fortjente mer enn en 5'er! Ok, spillerne kjempet som løver, løp mye, blokkerte skudd osv. Men, de var usedvanlig tafatte, nesten evneveike med ball. DET er jo tross alt også en viktig (viktigste for meg) del av fotballen og fotballkamper. Ser vi bort fra det første kvarteret ble vi mer eller mindre rundspilt av et ordinært Man U lag! Vi hadde drøssevis av muligheter til gode overganger, men sølte de bort alle som en med dårlige valg, dårlige pasninger og mangel på evner. Midtbanen lå for dypt og forsvaret hadde en forferdelig linje. Vi var eksepsjonelt uorganisert i forsvarsrekka. Hadde Man U vært litt bedre og heldigere så hadde dette blitt stygt! Vi reddet oss med litt flaks, litt dyktighet og motstanderens udyktighet! Vi fremstod (fremstår) veldig dårlig taktisk. MH har en STOR jobb å gjøre med organiseringen av laget.
Nå er jeg fryktelig negativ, og i samme slengen; jeg mener Grant skal ta målet og jeg skjønner ikke hvorfor det legges til 5 minutter! Sorry - det bare måtte ut, og jeg ønsket så inderlig at vi skulle prestere bedre mot det møkkalaget! Positivt; forspillet til målet vårt var strålende og det var stor stemning på Bet365 Stadium ;)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 24 Jan 2017, 16:24

Svein Nilsen skrev:
onside skrev:Hvorfor må dette skje på 93:35? Skulle ikke vært lagt til mer enn 2 minutter. Nå syns jeg synd på gutta. De gjorde en kjempe kamp i dag.

Stoke -Manu 1-1 Selvmål(Mata) - Rooney

Grant 8 - fire kvalifiserte redninger og solide utspill og pondus i hele kampen, kan lastes for scoringen :(
Pieters 6 - Best fremover, men slurver i pasningsspillet, må hele tiden ha hjelp når Valencia kommer. Håpløs filming gav gult....
Martins Indi 7 Veldig mange avskjeringer og ballbrudd både med hodet og beina. Skulle hatt adresse på flere av de, men bra match.
ShawX 8 - Veldig stødig mot gamleklubben. Holdt hode klart i stiuasjoner med Slatan og slapp han aldri til.
Johnson 7 - Frisk og bra i oppspill og skjermer defensivt greit, men sliter litt med Rushford mot slutten
Adam 7 - Prøver bruke muskler og kraft, blir litt på etterskudd, men får til gode skjerminger bakover og noe bra krosser.
Whelan 8 - noen glipper, men sveiper veldig bra foran Pogba og Mkhitaryani hele kampen
Shaqiri 7 - Mye rart i 1. omgang, men spiller seg opp i andre omgang og greier skape mer og mer ved å holde ball.
Allen 6 - Ikke venn med ballen i dag, vinner noe, men taper mer, havner ofte i mellomrom uten ball. Vi ser fram til neste helg!
Arnaoutovic 8 - to tre bra raid, og god pas til målet, ellers sterk og god - spesielt defensivt. Valencia prøvde seg aldri når Arnie stod foran.
Croach 6 - Vanskelige forhold der oppe men tok tak i noen baller og fikk ekspedert de videre - noen ganger. Truet aldri som en spiss skal.
Affelay 7 - stort bidrag med mere ballbesittelse og fat på midtbanen. Godt innhopp.
N'Goy 7 - også frisk og gode og heldige driblinger på slutten. både offensivt og defensivt.

Tja, jeg er nok dessverre ikke enig. Få av spillerne fortjente mer enn en 5'er! Ok, spillerne kjempet som løver, løp mye, blokkerte skudd osv. Men, de var usedvanlig tafatte, nesten evneveike med ball. DET er jo tross alt også en viktig (viktigste for meg) del av fotballen og fotballkamper. Ser vi bort fra det første kvarteret ble vi mer eller mindre rundspilt av et ordinært Man U lag! Vi hadde drøssevis av muligheter til gode overganger, men sølte de bort alle som en med dårlige valg, dårlige pasninger og mangel på evner. Midtbanen lå for dypt og forsvaret hadde en forferdelig linje. Vi var eksepsjonelt uorganisert i forsvarsrekka. Hadde Man U vært litt bedre og heldigere så hadde dette blitt stygt! Vi reddet oss med litt flaks, litt dyktighet og motstanderens udyktighet! Vi fremstod (fremstår) veldig dårlig taktisk. MH har en STOR jobb å gjøre med organiseringen av laget.
Nå er jeg fryktelig negativ, og i samme slengen; jeg mener Grant skal ta målet og jeg skjønner ikke hvorfor det legges til 5 minutter! Sorry - det bare måtte ut, og jeg ønsket så inderlig at vi skulle prestere bedre mot det møkkalaget! Positivt; forspillet til målet vårt var strålende og det var stor stemning på Bet365 Stadium ;)

Målet var kort og godt "Stokelona" på sitt beste, Svein, som andremålet mot Sunderland var det, med gode bevegelser og kjapt kombinasjonsspill langs bakken. :D Det er slik jeg liker å se vi spiller. ;) Ja, vi var heldige mot Man.U, men er ikke så sikker på om vi bevisst la oss langt bakpå, eller ble presset til det, kanskje var det snarere en kombinasjon ? Forøvrig helt enig i både at Grant skal ta målet, og det uforståelige i at det legges til hele fem minutter i en omgang der det ikke er et eneste skadeavbrekk.

Er for øvrig også helt enig med deg i at det man gjør MED ball er det aller viktigste. De som er best UTEN ball kan satse på friidrett... :twisted:

Neida, det som gjøres uten ball er også viktig, som bevegelser og løp, posisjonering, løpsstyrke, dekking av rom osv., men jeg mener også at det aller viktigste for en fotballspiller er hva man greier å prestere MED ball. Eksempelvis Whelan. Selv om han rydder godt opp som "minesveiper" foran midtstopperne, irriterer jeg meg like mye hver gang over at hans første prioritet - hver gang han vinner ballen - er å vende opp feil vei, for å se hvilken av spillerne BAK seg han kan spille til. Det skjer flere ganger i hver eneste kamp, selv om han har store rom foran seg, og det er mulig å prøve å skape noe kreativt. Ethvert forsøk på en helhjertet kontring drepes på denne måten.

Tenk å hatt en spiller i den posisjonen som var like flink til å "rydde" som det Whelan er, men som samtidig har kreative gener og faktisk også kan bidra fremover i angrepsfasen. 8-) Det er min ideelle "holding midfielder", og ikke bare det at man er flink til å feie unna. ;) Slik sett liker jeg faktisk bedre en Cameron i form i den posisjonen.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg onside » 27 Jan 2017, 08:49

Svein Nilsen skrev:
Tja, jeg er nok dessverre ikke enig. Få av spillerne fortjente mer enn en 5'er!

Dette ble jo skrevet rette etter kampen i både skuffelsen over å ha mistet to poeng men hvor vi kanskje ikke burde fått noe poeng i det hele tatt!
En ganske spennende fotballkamp som kunne bikket begge veier med andre ord, og poengdeling kanskje var greit til slutt.

Dette skrives på en STOKE supporter-side, og her slakter man ingen spillere etter 1-1 mot en av verdens største klubber. Kan vel ikke forvente å styre mer enn
max 20% av kampen - når motstanderen på den andre siden heter Pogba - Mkhitaryani -Slatan osv. og vi faktisk må forsvare en ledelse. Derfor ut fra både forventniger, prestasjoner, dommer og kamputvikling
gir man ikke helt 100% nøytrale karakterer på spillerne, men litt etter hvertet. Har sett litt på poenggiving som andre engelske aviser gav, og de holder seg høyt på skalaen de også, enda de burde være mer nøytrale enn meg!

Sentinel gav følgende:
Grant 8
Pieters 7
Martins Indi 7
ShawX 8
Johnson 7
Adam 7
Whelan 8
Shaqiri 7
Allen 7
Arnaoutovic 7
Croach 8!

Så dersom du hadde gitt et par spillere over 5 poeng og reste 5 eller under, hadde du vært fullstendig bortreist Svein! Så du faktisk kampen?
onside
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 28 Jan 2017, 20:55

onside skrev:
Svein Nilsen skrev:
Tja, jeg er nok dessverre ikke enig. Få av spillerne fortjente mer enn en 5'er!

Dette ble jo skrevet rette etter kampen i både skuffelsen over å ha mistet to poeng men hvor vi kanskje ikke burde fått noe poeng i det hele tatt!
En ganske spennende fotballkamp som kunne bikket begge veier med andre ord, og poengdeling kanskje var greit til slutt.

Dette skrives på en STOKE supporter-side, og her slakter man ingen spillere etter 1-1 mot en av verdens største klubber. Kan vel ikke forvente å styre mer enn
max 20% av kampen - når motstanderen på den andre siden heter Pogba - Mkhitaryani -Slatan osv. og vi faktisk må forsvare en ledelse. Derfor ut fra både forventniger, prestasjoner, dommer og kamputvikling
gir man ikke helt 100% nøytrale karakterer på spillerne, men litt etter hvertet. Har sett litt på poenggiving som andre engelske aviser gav, og de holder seg høyt på skalaen de også, enda de burde være mer nøytrale enn meg!

Sentinel gav følgende:
Grant 8
Pieters 7
Martins Indi 7
ShawX 8
Johnson 7
Adam 7
Whelan 8
Shaqiri 7
Allen 7
Arnaoutovic 7
Croach 8!

Så dersom du hadde gitt et par spillere over 5 poeng og reste 5 eller under, hadde du vært fullstendig bortreist Svein! Så du faktisk kampen?

Jeg så selvfølgelig hele kampen! Og, det er når jeg er på siden til Stoke supportere at jeg er kritisk og forbannet når vi ikke presterer. I andre sammenhenger så er mitt Stoke lag helt ufeilbarlige - da er det alle andre det er noe feil med og jeg trekker KUN frem alt det som er positivt med Stoke, og det er mye. Overdrevent mye ifølge de jeg diskuterer fotball med ;) . Overfor meg selv og "mine" på denne siden stiller jeg skyhøye krav til Stoke - hele tiden, i alle sammenheng. Manchester United er et møkkalag, og heller ikke spesielt gode. Da er det jævlig irriterende at vi blir rundspilt i 2 kamper mot de, selv om vi flakser inn 1-1 i begge. For et år siden lekte vi med de og vant 2-0. I mitt hode er da Man U kanskje litt bedre enn sist, vi dårligere.
Vedrørende poengbørs så er jo engelsk media helt udugelige på den fronten (det er forsåvidt alle). Alle får 7 eller 8 når resultatet er bra og 6 eller 7 når det er dårlig. Så skal man heller ikke sette poeng på hva man forventer av spillerne men hva de presterer. Selv Messi spiller til en 5'er en gang i blant.
Så ja, jeg så kampen og hvis det å løpe og kjempe er nok til å få 8 poeng på FOTBALLbanen så er jeg uenig. Fotball er mer komplisert enn det og du skal faktisk prestere noe med ball også. Blant annet så "hater" jeg at våre midtstoppere og sentrale MB spillere legger kula tilbake til keeper ufattelig ofte. Det er for meg ansvarsfraskrivelse og i de fleste tilfellene totalt unødvendig. Hva skal en keeper utrette med en lang ball som ikke en midtbanespillere med blikk og teknikk burde klare mye bedre? Er det risikoen for å få en "ikke godkjent" pasning i statistikken?
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 28 Jan 2017, 21:56

Svein Nilsen skrev:
onside skrev:
Svein Nilsen skrev:Så ja, jeg så kampen og hvis det å løpe og kjempe er nok til å få 8 poeng på FOTBALLbanen så er jeg uenig. Fotball er mer komplisert enn det og du skal faktisk prestere noe med ball også. Blant annet så "hater" jeg at våre midtstoppere og sentrale MB spillere legger kula tilbake til keeper ufattelig ofte. Det er for meg ansvarsfraskrivelse og i de fleste tilfellene totalt unødvendig. Hva skal en keeper utrette med en lang ball som ikke en midtbanespillere med blikk og teknikk burde klare mye bedre? Er det risikoen for å få en "ikke godkjent" pasning i statistikken?

Dette er jeg veldig, veldig enig i, Svein :) Enkelte er langt mer opptatt av å se bakover, med en gang de får kula, enn å se fremover. Og de er ikke nødvendigvis særlig pressa heller. Og da er det som du skriver, ansvarsfraskrivelse !
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg onside » 28 Jan 2017, 23:24

Å løpe og kjempe KAN faktisk gi 8 poeng på en skala! Hvis man ikke løper eller kjemper får man i alle fall IKKE 8 poeng Svein. Og en ting til: det en spiller utfører med ballen er kun ca 1% av kamptiden, resten av fotballspillet er uten ball. Jeg mistenker du er en ballwatcher Svein, uten stor evne i å se spillet under ett. Jeg misliker også støttepasninger, men i mange situasjoner er det helt nødvendig - andre ganger et godt alternativ - jeg liker det ikke, men et nødvendig onde. Og Whelan tok nuven av verdens dyreste spiller.
onside
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 29 Jan 2017, 12:49

onside skrev:Å løpe og kjempe KAN faktisk gi 8 poeng på en skala! Hvis man ikke løper eller kjemper får man i alle fall IKKE 8 poeng Svein. Og en ting til: det en spiller utfører med ballen er kun ca 1% av kamptiden, resten av fotballspillet er uten ball. Jeg mistenker du er en ballwatcher Svein, uten stor evne i å se spillet under ett. Jeg misliker også støttepasninger, men i mange situasjoner er det helt nødvendig - andre ganger et godt alternativ - jeg liker det ikke, men et nødvendig onde. Og Whelan tok nuven av verdens dyreste spiller.

Å løpe og kjempe er definitivt også en viktig del av fotballen, ingen tvil om det. Jeg er ingen ballwatcher, men ser kampbildet og prestasjoner men også taktiske ferdigheter. Og selv om vi holdt Zlatan på en armlengdes avstand var forsvarsrekka urovekkende i ubalanse gjennom store deler av kampen. Og når det gjelder poengbørs. Den er jeg ikke fryktelig opptatt av, fordi den er veldig subjektiv og gir alt for ofte et feilaktig bilde. Sammenligner man to børser på samme kamp kan man oppleve at han som er BB på en børs er blant banens svakeste på en annen børs. Og når et lag er vesentlig dårligere enn det andre laget skal det ikke gis kun 7'ere og 8'ere. Hva skal da det beste laget få? For å få 8 av 10 da skal du være jævlig god, dominere kampen og spille opp mot ditt aller, aller beste. Ingen av våre spillere i denne kampen var det, SYNES JEG. At det du utfører med ball er 1% av kamptiden er muligens riktig, men det er den desidert viktigste prosenten. Det er det du utfører med ball som avgjør kamper. Og det er selvfølgelig helt ok og nødvendig med støttepasninger, men altfor mange spillere bruker det som en unnskyldning for å slippe å være kreativ, dessverre. Det er irriterende når en helt upresset Whelan eller BMI spiller en 40 meters støttepasning til Grant.
Rundspiller vi Everton og vinner 5-0 skal jeg gladelig dele ut 7'ere, 8'ere og kanskje et par 9'ere. Scorer Arnie alle 5 vil jeg vurdere en 10'er :D
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg onside » 29 Jan 2017, 13:01

He he, da satser vi på 10 poeng til Arnie :mrgreen: til uka.

Enig i at poenger er subjektive, og det er mange engelske avise/nettsteder som er veldig varierende for å si det mildt. Jeg måtte sjekke noen flere her nå, men det er veiledende og litt moro å måtte sette et tall, og da kommer ofte de subjektive forskjellene frem. Uansett så er det uhøytidelig moro.....
onside
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 29 Jan 2017, 14:37

onside skrev:He he, da satser vi på 10 poeng til Arnie :mrgreen: til uka.

Enig i at poenger er subjektive, og det er mange engelske avise/nettsteder som er veldig varierende for å si det mildt. Jeg måtte sjekke noen flere her nå, men det er veiledende og litt moro å måtte sette et tall, og da kommer ofte de subjektive forskjellene frem. Uansett så er det uhøytidelig moro.....

"Dessverre" er jeg også litt for mye opptatt av spillerbørser og uvesentlig statistikk, som f.eks. possesion. Resultatet er selvfølgelig det viktigste men alltid interessant å se litt bak resultatene. Målsjanser/avslutninger/cornere etc er betydelig mer spennende enn possesion f.eks. Det som irriterer meg mest med spesielt engelske spillerbørser (jeg mener at VG er betydelig bedre på norsk fotball) er hvor lite variasjoner det er på spillere på et lag. Noen ganger ser jeg at 10 av spillerne på et lag har fått 7 og sistemann en 8'er. Vi satser på mange 8'ere på våre spillere fremover :D
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 30 Jan 2017, 15:43

Svein Nilsen skrev: At det du utfører med ball er 1% av kamptiden er muligens riktig, men det er den desidert viktigste prosenten. Det er det du utfører med ball som avgjør kamper.

Interessant diskusjon.
Jeg tilhører nok den delen som synes at det som gjøres uten ball er en vel så viktig faktor, fordi bevegelsene til de som ikke har ballen kan være med på å gjøre valgene for ballfører mye enklere.

Ett godt eksempel her er Barcelona som med sitt velkjente spill i "trekanter" alltid har to spillere ledig for mottak av ball fra ballfører. Et annet imponerende trekk med lag som Barcelona og Atletico Madrid er selve gjenvinningsfasen. Dette er en særs viktig del av fotballspillet som jeg mener undervurderes av mange fotballsupportere som heller har lagt sin elsk på triksete ballerinaer offensivt i banen.
En spiller som N`Golo Kantè var helt suveren på dette i fjor for Leicester og hadde vel flest gjenvinninger av samtlige spillere i PL. Leicester er forøvrig også et godt eksempel på at det man gjør med ball ikke nødvendigvis er det viktigste i og med alle pasninger med feil adresse de hadde forrige sesong, men bevegelsene til de som ikke har ballen er vel så viktig for å fremskaffe et godt resultat.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest