Tottenham - Stoke City

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Tottenham - Stoke City

Innlegg centauri » 15 Aug 2015, 18:07

Fanastisk avslutning av kampen. Dette var 2 ulike kamper.
Fornøyd med 2-2 idag :D :D
centauri
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 15 Aug 2015, 18:58

Hipp hipp
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 15 Aug 2015, 23:37

Jeg er uenig med Aleksander Skaug i TV2, stoke.no og andre riksdekkende medier når de oppsummerer kampen og mente vi fikk et heldig poeng!! Ok, starten av kampen var et gufs fra fortiden med elendig pasningsspill og lange baller fra forsvaret inkludert keeper - uten adresse. Tottenham gjorde fortjent nok 1-0, så rett før 2-0 målet fikk Diouf alle sjansers mor, som han utrolig nok ikke scorer på. Butland har deretter noen kvalifiserte redninger, før Diouf igjen kommer til en upresset heading fra kort hold - og igjen rett på keeper! SÅ, når vi setter inn Josulo og Ireland etter ca en time, snur kampen fullstendig. DA er vi så gode at possesion nesten kommer opp i totalt 50/50, vi har flere avslutninger og like mange skudd på mål som Spurs. Vår dominans da var tilsvarende som Spurs hadde i første omgang, minst! Vi tok et MEGET fortjent poeng og slik kampen utviklet seg var vi nærmest seieren - helt objektivt :D
Grattis med sesongens første poeng, vi er vel på skjema med i fjor etter to kamper selv om vi i tilsvarende kamper sist sesong tok 6 poeng. Vi kommer til å få en lang rekke nå uten tap 8-)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 16 Aug 2015, 12:56

En bra kamp av Stoke mot en motstander som på papiret er sterkt, men som med unntak av en meget god danske i Christian Eriksen framsto overraskende bleke på eget gress.
En svak førsteomgang av begge lag, men først og fremst av Stoke som lå veldig lavt i begynnelsen av kampen. Mange feilpass og feilvalg og lite trøkk.
Flere har snakket om at Hughes har innført en "revolusjon". Det synes jeg er for drøyt å kalle det, men han har gjort noen endringer. Noe til det bedre, men noe også til det dårligere og det fikk vi i høyeste grad demonstrert ved Tottenhams første mål. Før så var det jo slik at hvis Stoke fikk en corner i mot så kunne man gå å late vannet i full visshet om at når man kom tilbake så ville situasjonen være ryddet unna. Nå har Stoke blitt en av de aller svakeste lagene i PL på defensiv dødball og det er tellefeil, markeringsfeil og ikke-eksisterende duellkraft over en lav sko. Jeg er rett og slett nervøs hver eneste gang motstanderen tilriver seg en døballsituasjon hvor ballen kan slås inn i feltet.

2. omgang bedre, selv om jeg mener at noe av årsaken var at Tottenham slakket kraftig av, men Hughes skal virkelig ha honnør for byttene som han denne gangen traff 100% med. Ireland var strålende og Joselu skaffet straffen og var med på å snu kampen. Ireland er en veldig intelligent spiller som er flink til å finne åpninger og i denne matchen så sto han virkelig fram. Jeg synes vel at de største skuffelsene i denne kampen var Afellay som driblet seg helt bort ved mange tilfeller, Diouf som skal sette i hvertfall en, Walters som denne gang ikke fikk til noe og en initiativløs Glen Johnson. Arnautovic okei, men jeg er ikke enig i at han var veldig god, til det varierer han for mye i prestasjonene. Utover det var det ganske bra synes jeg.

Resultatet var bra, men jeg er jo ingen supporter av overdreven possession og balltrilling. fordi det fører til svært lite og i værste fall brudd i mot, og skulle gjerne ha sett at Stoke tok flere overgangsmuligheter ved å spille ballen fort i lengderetningen, men i sum var det en god kamp.

Stoke sine tre beste:
Butland
Ireland
Cameron
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 16 Aug 2015, 13:34

By the way, var scoringen til Diouf en "Roger Albertsen"?
Var han faktisk nær den ballen eller bør scoringa krediteres Ireland?

Jeg ser det for meg, om 26 år så står Diouf fram og innrømmer at det var Ireland som skulle hatt scoringen... :mrgreen: :P
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 16 Aug 2015, 13:47

Ja, tenkte på det samme, selv om Albertsen brukte foten. Han pekte jo på foten resten av 1981.Tok han den angiveligeTom Lund-scoringen med seg I graven?
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 16 Aug 2015, 14:49

JonC skrev:Ja, tenkte på det samme, selv om Albertsen brukte foten. Han pekte jo på foten resten av 1981.Tok han den angiveligeTom Lund-scoringen med seg I graven?

Jeg mener å huske at han innrømmet det til slutt, sånn ca. 20 år etterpå. Han var jo aldri nær ballen, men holdt hardnakket på det. Artig fyr var "Røde Roger" som dessverre gikk bort altfor tidlig.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 16 Aug 2015, 19:02

Morten T. skrev:
JonC skrev:Ja, tenkte på det samme, selv om Albertsen brukte foten. Han pekte jo på foten resten av 1981.Tok han den angiveligeTom Lund-scoringen med seg I graven?

Jeg mener å huske at han innrømmet det til slutt, sånn ca. 20 år etterpå. Han var jo aldri nær ballen, men holdt hardnakket på det. Artig fyr var "Røde Roger" som dessverre gikk bort altfor tidlig.

Jeg tror du har rett, Morten, jeg mener også han innrømmet lenge etterpå at han ikke hadde vært borti ballen. ;) Roger´n hadde vel for øvrig en ganske uvanlig karriereprogresjon, ettersom han - så vidt jeg husker - gikk direkte fra Odda i norsk 4. divisjon (som den gang også faktisk var nivå 4) og til proffspill i FC Den Haag, bare 17 år gammel. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 16 Aug 2015, 20:14

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:

Jeg tror du har rett, Morten, jeg mener også han innrømmet lenge etterpå at han ikke hadde vært borti ballen. ;) Roger´n hadde vel for øvrig en ganske uvanlig karriereprogresjon, ettersom han - så vidt jeg husker - gikk direkte fra Odda i norsk 4. divisjon (som den gang også faktisk var nivå 4) og til proffspill i FC Den Haag, bare 17 år gammel. ;)

Det stemmer tror jeg, Torstein. Ved siden av Thorbjørn Mork, som noe spesielt kombinerte det å være en storrøyker av rang og nasjonal helsedirektør, så blir det vel ikke helt feil å påstå at Roger A. er en av det gamle industrisammfunnet på Odda sine aller største sønner?

Nå sklir det helt ut her, men what the heck... ;) :mrgreen:
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 17 Aug 2015, 13:43

Morten T. skrev:By the way, var scoringen til Diouf en "Roger Albertsen"?
Var han faktisk nær den ballen eller bør scoringa krediteres Ireland?

Jeg ser det for meg, om 26 år så står Diouf fram og innrømmer at det var Ireland som skulle hatt scoringen... :mrgreen: :P

Så ut til å være en Diouf-scoring for meg, ballen skiftet noe retning.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest