Før Liverpool-Stoke

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Før Liverpool-Stoke

Innlegg Morten T. » 12 Jan 2012, 21:41

Liverpool er variable og sterkt svekket av at Suarez ikke er med, etter min mening.
Vi har en mulighet til å stjele ett poeng her( eller alle tre? ) hvis vi tør å våge oss litt opp i banen, men Liverpool blir jo selvfølgelig naturlige favoritter på Anfield.
Jeg tipper at Pulis fortsatt har overdreven respekt for klubber med et navn, og at han kommer til å mønstre en defensiv oppstilling og kjører en defensiv taktikk. Alt annet ville ha overrasket meg.

Stiller vi slik?:
Sørensen-
Woodgate-Huth-Shawcross-Wilson-
Delap-Whitehead-Whelan-Etherington-
Walters-
Crouch

Benk: Begovic-Upson-Diao-Palacios-Jerome-Shotton
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Re: Før Liverpool-Stoke

Innlegg mfkpotter » 12 Jan 2012, 22:52

Dessverre så ser Pulis ingen annen utvei på bortebane enn å kjøre 11 mann i forsvar. Det har vist seg at den taktikken kanskje er den dummeste mot topplagene i PL.
Tror ikke laget du setter opp Morten er så lang unna, jeg ville ha kjørt inn Shotton, Pennant og Palacios i stedet for Woodgate, Delap og Whitehead.

Arrester meg hvis jeg tar feil, men jeg tror sist gang Stoke scoret på Anfield i serien var i 1982. Da var det Paul Bracewell som vel scoret.
Skjønner at tiden går fort når jeg kan huske det 5-1 tapet.

Nei Tony Pulis, gå i strupen på et svekket Liverpool og gå for 3 poeng.
mfkpotter
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 12 Jan 2012, 23:25

Morten T. skrev:Liverpool er variable og sterkt svekket av at Suarez ikke er med, etter min mening.
Vi har en mulighet til å stjele ett poeng her( eller alle tre? ) hvis vi tør å våge oss litt opp i banen, men Liverpool blir jo selvfølgelig naturlige favoritter på Anfield.
Jeg tipper at Pulis fortsatt har overdreven respekt for klubber med et navn, og at han kommer til å mønstre en defensiv oppstilling og kjører en defensiv taktikk. Alt annet ville ha overrasket meg.

Stiller vi slik?:
Sørensen-
Woodgate-Huth-Shawcross-Wilson-
Delap-Whitehead-Whelan-Etherington-
Walters-
Crouch

Benk: Begovic-Upson-Diao-Palacios-Jerome-Shotton

Er veldig enig med det du skriver her. Vi bør tørre å legge press på Liverpool, sannsynligvis vår beste mulighet, samtidig som sannsynligheten er stor for at TP igjen velger å gjøre det motsatte. :? Tror også at det kan vise seg at du treffer bra med lagoppstillingen. Men ser ikke bort fra at han kan komme til å kjøre 5-4-1, og blir heller ikke overrasket om Diao starter. Kanskje vi starter slik ?

Sørensen
Shotton-Woodgate-Huth-Shawcross-Wilson
Walters-Diao-Whelan-Etherington
Crouch

evt.slik i en 4-5-1 formasjon ?

Sørensen
Woodgate-Huth-Shawcross-Wilson
Walters-Delap-Diao-Whelan-Etherington
Crouch

Tror han vil benytte enten Delap eller Shotton pga innkastene, men neppe begge, og hvem av de det blir kan fort avhenge av hvilken formasjon som velges....men strengt tatt så er dette bare gjetting fra min side, med utgangspunkt i hvilke valg vi ser at han gjort ved tidligere anledninger.... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 12 Jan 2012, 23:48

Jeg var også en stund inne på tanken om at Pulis vil kjøre inn fem bak. Han har gjort det ved noen sjeldne anledninger, men det er mulig han har fått litt mer tiltro til kvaliteten i troppen nå? Stiller han med den formasjonen, så tror jeg det blir slik:
Sørensen-
Shotton-Huth-Shawcross-Upson-Wilson-
Walters-Whelan-Palacios-Etherington-
Crouch
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 13 Jan 2012, 13:34

Woodgate, Wilson og Shotton er tvilsomme hos Stoke.
Spearing er tvilsom hos Liverpool.

Dette vil bli Tony Pulis sin 400. kamp som manager for Stoke City F.C.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg O2Stokie » 13 Jan 2012, 16:02

Morten T. skrev:Woodgate, Wilson og Shotton er tvilsomme hos Stoke.
Spearing er tvilsom hos Liverpool.

Dette vil bli Tony Pulis sin 400. kamp som manager for Stoke City F.C.

Og da stiller vi vel slik?
Sørensen
Wilkinson-Huth-Shawcross-Upson (Higgy)
Pennant- Whelan-Delap-Ethrington
Walters-Crouch.
O2Stokie
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 14 Jan 2012, 15:40

Litt uening at Liverpool er spesielt svekket fortiden. En kikk på formtabellen tilsier 4.plass i PL (siste 6 kamper) og i tillegg borteseier mot Man.C. i vesentlig cup kamp for få dager siden. Så klart bra for oss og kjipt for dem at Suarez er ute (samtidig er han relativt unik på å ikke score etter å ha lagt alt tilrette selv så han er IKKE PL giftigste spiss), men de har et knall-sterk nesten skadefri tropp. Enig i pre-match kommentaren på forsiden av Stoke.no dette er en av de tøffeste bortematchene i år. For Liverpool og fansen deres er alt annet enn seier uaktuelt. Alikevel, de har surret bort mange poeng på Anfield når de skal styre kampen, så vi har også mulighet.
Liverpool safet forøvrig hele 2.omg. mot Man.C.; trakk seg tilbake eller ble presset tilbake, og de valgte å sette inn en 5.forsvarer i Carragher. Avkasting? Jepp...seier mot "overmakten". Noen intervjuer etter kampen (bl.a. Gerrard) tilsa at denne litt kyniske varianten var genial. Så slik kamputvikling gjelder ikke bare vårt lag. Uansett, vi må tørre å gå opp på banen og stå høyt i perioder. Har sett tendens til noen vellykkede kontringer (Etherington) i det siste. Hvorfor ikke fortsette på det sporet i dag.
God match - ses på puben?
Knut Ole
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest