Vi köpte ett hus i Bromma i vintras

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Vi köpte ett hus i Bromma i vintras

Innlegg thiefcrazy98 » 05 Jun 2025, 15:51

Vi köpte ett hus i Bromma i vintras, och direkt när vi flyttade in märkte vi hur illa det var målat i flera rum. Det såg okej ut på bilderna, men verkligheten var något helt annat – fläckar, halvfärdiga lister, och en märklig blå nyans i hallen som såg ut som skoltoalett. Jag försökte stålsätta mig för att göra det själv, men efter att ha stått med penseln i handen en hel kväll och stirrat på väggen, insåg jag att det inte skulle gå. Det handlade inte bara om att “måla lite” – det behövde fixas ordentligt. Hela känslan i huset var liksom fel. Min partner jobbar kvällar och jag har småbarn, så att få till det själv på nätterna var bara att glömma. Vi kände att vi behövde folk som kunde komma in, ta över och bara få det gjort – utan att vi skulle behöva oroa oss för något.
thiefcrazy98
Newbie

Re: Vi köpte ett hus i Bromma i vintras

Innlegg tbes50203 » 05 Jun 2025, 20:01

"Vi gick igenom nästan exakt samma sak i Järfälla när vi renoverade vår övervåning. Jag hade en tanke att jag skulle måla själv, mest för att spara pengar. Men efter tre dagar med dålig ventilation, färg i håret och ett snett resultat som jag ändå skulle behöva göra om, så gav jag upp. Det är först när man själv försökt som man inser hur mycket det handlar om förarbete – spackla rätt, slipa jämnt, grundmåla, och sen faktiskt få till finishen.
Vi fick tips från en granne om ett team som var riktigt duktiga, och de kom och gjorde hela övervåningen på ett par dagar. Det var sån skillnad – inte bara på utseendet utan också på känslan i huset efteråt. De var dessutom väldigt tydliga med vad de gjorde dag för dag, och kom alltid på utsatt tid, vilket jag verkligen uppskattar. Så för alla som överväger att ta hjälp kan jag säga att det här är vad jag använder: målare bromma - trexabmaleri.se. De jobbar inte bara i Bromma utan även runt om i Västerort, och vi tänker faktiskt anlita dem igen när vi ska ta tag i köket."
tbes50203
Newbie

Re: Vi köpte ett hus i Bromma i vintras

Innlegg EvanDuke » 05 Jun 2025, 23:48

Det är märkligt hur lätt man underskattar hur mycket små detaljer påverkar helhetskänslan. En list som sitter snett eller en fläck på fel ställe kan verkligen störa mer än man tror. Och ändå lägger man ibland mest tid på det man knappt ser – som taket. Det är något nästan filosofiskt i det.
EvanDuke
Newbie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest