Richard Prestegård skrev:Ryan Shawcross, Marc Muniesa, Erik Pieters og Geoff Cameron er skadet eller suspendert til kampen mot Aston Villa. Marc Wilson er svært usikker, men rekker kanskje kampen. Robert Huth er lånt ut og kan ikke kalles tilbake. Det kan med andre bety at vi får se Andy Wilkinson og Dionatan Teixeira fra start mot Aston Villa. Eller kanskje Steven N'Zonzi som midtstopper eller Glenn Whelan som høyreback. Dette er ikke bra.
http://www.stokecityfc.com/news/article ... 78511.aspx
Ja, her er mange tenkelige kombinasjoner, Richard, og mye vil avhenge av hvem som rekker å bli spilleklar. Forstår det vel også slik at det ikke er utenkelig at Pieters kan rekke Villa-kampen.
Jeg tror ikke Teixeira starter, med mindre både Wilson og Pieters er utilgjengelige. Det eneste som vel er sikkert er at Wollscheid gjør det, og sannsynligvis Bardsley. Hvem som blir Wollscheids makker kommer vel helt an på hvem som blir skadefri, og det samme hvorvidt Bardsley blir høyre- eller venstreback. Jeg ser for meg disse mulige kombinasjonene:
Både Pieters og Wilson klar: Bardsley-Wollscheid-Wilson-Pieters
Pieters klar, men ikke Wilson: Wilkinson-Wollscheid-Pieters-Bardsley (Pieters har vel ved noen anledninger spilt midtstopper tidligere i karrieren, så vidt jeg vet)
Wilson klar, men ikke Pieters: Wilkinson-Wollscheid-Wilson-Bardsley
Hverken Pieters eller Wilson klar: Wilkinson-Wollscheid-Teixeira-Bardsley
Ingen tvil om at vi hadde trengt Huth nå, og at det i ettertid ser ut som en tabbe å slippe han på lån til Leicester. Vi skal likevel huske at på utlånstidspunktet var ikke skadesituasjonen like prekær, fordi vi vel da hadde både Shawcross, Muniesa og Wilson intakt, og i tillegg hadde Cameron som kunne spille midstopper. Ingen hadde vel sett for seg at vi skulle få et slikt "mannefall" blant stopperne våre. I ettertid ser vi vel at det kanskje hadde vært klokere å sendt Huth på lån til en Championship-klubb, fordi det der vel kan tas inn klausuler på at spilleren kan hentes hjem igjen før låneperioden er ute. Det motsatte er vel tilfellet i PL, hvor moderklubben er avhengig av låneklubbens godvilje for å få en utlånt spiller tilbake i løpet av sesongen, slik tilfellet var da Liverpool fikk tilbake Assaidi.