Morten T. skrev:Jeg tror kanskje Begovic forsvinner. Hvis han ikke gjør det, så tror jeg Butland enten blir lånt ut eller solgt.
Jeg blir heller ikke sjokkert hvis Adam og N`Zonzi blir solgt. Walters, Crouch, Wilkinson, Shotton, Edu, Shea, Ness, Jerome er nok alle kandidater for et salg eller utlån.
Jeg er enig i det meste, Morten, og tror alle de du nevner kan være kandidater for salg eller utlån. Kanskje med unntak av Wilkinson, som nylig tegnet ny kontrakt med klubben, og derfor antakelig figurerer i planene til Hughes som en back-up spiller.
Jerome hadde jeg glemt i farten, men jeg tror - i likhet med deg - at han også er en kandidat for salg.
Nå vil nok ikke alle disse forsvinne, trolig maks 4-5 av de, for ikke å gjøre for store omveltninger i troppen. Jeg tror heller ikke hverken Adam eller N'Zonzi vil bli solgt uten at vi får en erstatter av høy kvalitet, ettersom jeg ikke tror Sidwell er tenkt som erstatter for noen av de.
Når det gjelder Begovic/Butland er jeg enig, bortsett fra at jeg tror ikke Butland vil bli solgt, men at han vil bli utlånt. Butland er kjøpt inn som - en meget god - erstatter for Begovic, og jeg tror neppe Stoke har noen planer om å gi fra seg kanskje øyrikets mest lovende burvokter. Men jeg tror nok også at Hughes ennå ser Butland som litt "uferdig", og derfor vil ønske å beholde Begovic en sesong til, mens Butland vinner erfaring et annet sted.
Når det gjelder Begpvic har jeg lenge trodd at han kom til å forsvinne etter VM, men jeg er ikke like sikker lenger. Stoke ønsker neppe å selge, av de grunner jeg nevnte angående Butland. Og Begovic trives i Stoke, hvor både han og familien synes på ha funnet seg godt til rette. Han har nok ambisjoner, men er fortsatt - i keepersammenheng - veldig ung og har årene foran seg, derfor har det heller ikke bråhast med å søke seg til en større klubb.
En helt annen sak er at VM kanskje ikke falt slik ut for Begovic som han selv hadde håpet og mange hadde trodd. Han gjorde en bra innsats, men vel ikke noe ekstraordinært og skapte vel ikke de store overskriftene, og nå er Bosnia ute og det toget gått. Hadde Bosnia tatt seg videre og kommet langt i turneringen - herunder etter strålende spill av Begovic - ville nok han ha vært et meget ettertraktet kjøpsobjekt. Ettertraktet er han selvsagt ennå, for klubbene som har fulgt han i lang tid og vet hva han står for, og det forandres ikke av at Bosnia ble utslått av VM.
Men om han hadde fremstått som en av VM's store spillere, tror jeg nok muligheten for å beholde han hadde vært lik null. Nå er den vel kanskje mer "status quo", sammenlignet med situasjonen før VM. Han forsvinner nok, men jeg er ikke så sikker på at han forsvinner denne sommeren. Men kanskje om ett år eller to.... ?