Overgangsvinduet januar 2016

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Overgangsvinduet januar 2016

Innlegg JonC » 01 Feb 2016, 22:24

Lilledino skrev:TV2 er på vei til å sende direkte fra Stoke...

Følg med :
http://live.tv2.no/livesenter-fotballry ... 1451412193

De har snudd. TV2 har v tidligere Deadline days vært på feil plass til feil tid. Denne gangen vil de ikke gå glipp av en evt. overgang for Omar Elabdellaoui til Manch Utd.
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 01 Feb 2016, 22:48

JonC skrev:

Følg med :

De har snudd. TV2 har v tidligere Deadline days vært på feil plass til feil tid. Denne gangen vil de ikke gå glipp av en evt. overgang for Omar Elabdellaoui til Manch Utd.

Da må de snu tilbake... Omar blir i Hellas...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 01 Feb 2016, 23:19

Lilledino skrev:
JonC skrev:

Følg med :

For noen tullinger.....hadde det bare vært en nordmann som var god nok for Stoke hadde vi fått TV-kamp hver helg!
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 01 Feb 2016, 23:32

gmel skrev:
Lilledino skrev:
JonC skrev:De har snudd. TV2 har v tidligere Deadline days vært på feil plass til feil tid. Denne gangen vil de ikke gå glipp av en evt. overgang for Omar Elabdellaoui til Manch Utd.

For noen tullinger.....hadde det bare vært en nordmann som var god nok for Stoke hadde vi fått TV-kamp hver helg!

Akkurat og spot on. Cardiff er jo kroneksemplet. De var jo pokker ta meg på TV hver bidige helg pga. en gladgutt og snill mann med norsk pass som var manager og et par-tre like norske fyrer som presterte godt under middels.

De har ikke særlig mye kredibilitet igjen på kontoen nå, og for min del så styrer jeg unna prematch-, postmatch-, og pauseprat på den kanalen. En ting er at det varer i 30 sekunder før budskapet om billig frukt på Kiwi eller kraftige høytrykksspylere fra Kärcher flimrer over skjermen, noe annet er at det begynner å bli ganske ensformig og kjedelig når fokuset KUN ligger på en håndfull klubber.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 02 Feb 2016, 02:07

Spennende signering av Imbula for ny transfer-rekord for Stoke. For meg er denne signeringen likevel litt sånn skrekkblandet fryd. Han er åpenbart kjøpt inn for å fylle skoene til N´Zonzi, for det er ingen hemmelighet at sistnevnte etterlot seg et tomrom da han dro til Spania som ingen etterpå har klart å fylle. Van Ginkel var nok den som var tiltenkt rollen, men har ikke lykkes og dette understrekes ved at han forsvinner allerede etter en halv sesong.

Imbulas karriere så langt tyder på at dette er en meget talentfull spiller, selv om han ikke slo til eller kanskje aldri fikk tilstrekkelig tillit i Porto. Og han er fortsatt bare 23 år. Men en slik kjøpesum innebærer også at Hughes spiller høyt, og med signeringen av Imbula og Shaqiri har han fullstendig endret transfer-policy sammenlignet med hvordan han opererte de første to sesongene i klubben, da han hentet spillere på lån, free transfer eller for en relativt billig penge. Det kan slå begge veier, i beste fall at Imbula er mannen som kan bidra til at vi kvalifiserer oss for Europa, i verste fall flopper han og viser seg som et bomkjøp.

Jeg tolker endringen i transfer-policy som at Hughes i starten prioriterte å bygge en sterk og bred stall, som kunne stå imot når skader og suspensjoner begynte å melde seg utover i sesongen. Nå virker han å være veldig tilfreds med bredden og prioriterer heller å kjøpe spillere som kan gå rett inn i start-elleveren og styrke denne, og ikke bare styrke stallen. Men da må han også opp i kvalitet, og kvalitet koster.

Jeg tror at endringen også må ses i lys av at klubbens ambisjoner har endret seg underveis. Fra de første sesongene under Pulis, der det primære målet var å berge plassen, for deretter å prøve å etablere oss rundt midten, til under Hughes å prøve å bli et lag som regelmessig kunne greie topp-10 plassering, og som nå virker å ha høynet ambisjonene til det å kunne kjempe om en plass i Europa.

Om Hughes lykkes eller om han nå gaper for høyt gjenstår å se. Personlig har jeg tro på Imbula, som av mange omtales som en N´Zonzi-type i stilen. Når det er sagt er jeg likevel skuffet over at vi ikke signerte en spiss som har vist at han kan score mål. Slik jeg ser det er dette vår største akilleshæl i dagens mannskap og den er ikke leget gjennom dette overgangsvinduet. Jeg er også fortsatt skuffet over at vi ikke greidde å få hentet inn Austin, som jeg tror kan vise seg som en kanonhandel av Southampton for en overraskende lav overgangssum.

Når det gjelder exit for Sidwell og Van Ginkel synest jeg det er helt greitt. Sidwell har ikke vist noe som tyder på at han hadde noen fremtid i Stoke, og var rett og slett ikke god nok lenger til å forsvare en plass hverken på banen eller på benken. Da er det sikkert like greitt for begge parter at han får fortsette karrieren i en klubb der han får spilletid og kanskje til og med vil kunne markere seg positivt, tatt i betraktning at han nå har gått ned et nivå.

Van Ginkel hadde jeg tro på, ut fra at han for bare et par sesonger siden var regnet som en meget talentfull spiller sin unge alder til tross. Alvorlige skadeproblemer ser dessverre ut til å ha bremset en god del på den forventede utviklingen, og han greidde aldri å markere seg på en slik måte i Stoke at det var noen grunn til å signere han permanent etter endt låneperiode. Benketilværelse og sporadiske innhopp var vel hverken det han, Chelsea eller Stoke så for seg da han ble hentet til Britannia Stadium på lån, og han var aldri i nærheten av å kunne erstatte N´Zonzi.

Spent som sagt på Imbula, hvorvidt han vil slå til eller ikke. Det er liksom noe litt mer trygt ved å signere en spiller til 3-4m pund enn en til 18m, og det sistnevnte fremstår litt mer som gambling. Men kanskje det er det siste som må til om man skal ta enda et steg videre og bli et lag som ikke bare er fornøyd med å være i topp 10, men bli et lag som etter hvert blir regnet for å være en seriøs utfordrer i kampen om å få spille ute i Europa. ;)

Helt til slutt en stor takk til Morten og Richard som har sørget for å holde oss oppdatert gjennom enda et transfervindu. :)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 02 Feb 2016, 09:19

Er Imbula spilleklar til kveldens match? (En annen ting er om han i det hele tatt er fysisk fit og alt det der...)
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 02 Feb 2016, 10:08

Torstein Norevik skrev:Spennende signering av Imbula for ny transfer-rekord for Stoke. For meg er denne signeringen likevel litt sånn skrekkblandet fryd. Han er åpenbart kjøpt inn for å fylle skoene til N´Zonzi, for det er ingen hemmelighet at sistnevnte etterlot seg et tomrom da han dro til Spania som ingen etterpå har klart å fylle. Van Ginkel var nok den som var tiltenkt rollen, men har ikke lykkes og dette understrekes ved at han forsvinner allerede etter en halv sesong.

Imbulas karriere så langt tyder på at dette er en meget talentfull spiller, selv om han ikke slo til eller kanskje aldri fikk tilstrekkelig tillit i Porto. Og han er fortsatt bare 23 år. Men en slik kjøpesum innebærer også at Hughes spiller høyt, og med signeringen av Imbula og Shaqiri har han fullstendig endret transfer-policy sammenlignet med hvordan han opererte de første to sesongene i klubben, da han hentet spillere på lån, free transfer eller for en relativt billig penge. Det kan slå begge veier, i beste fall at Imbula er mannen som kan bidra til at vi kvalifiserer oss for Europa, i verste fall flopper han og viser seg som et bomkjøp.

Jeg tolker endringen i transfer-policy som at Hughes i starten prioriterte å bygge en sterk og bred stall, som kunne stå imot når skader og suspensjoner begynte å melde seg utover i sesongen. Nå virker han å være veldig tilfreds med bredden og prioriterer heller å kjøpe spillere som kan gå rett inn i start-elleveren og styrke denne, og ikke bare styrke stallen. Men da må han også opp i kvalitet, og kvalitet koster.

Jeg tror at endringen også må ses i lys av at klubbens ambisjoner har endret seg underveis. Fra de første sesongene under Pulis, der det primære målet var å berge plassen, for deretter å prøve å etablere oss rundt midten, til under Hughes å prøve å bli et lag som regelmessig kunne greie topp-10 plassering, og som nå virker å ha høynet ambisjonene til det å kunne kjempe om en plass i Europa.

Om Hughes lykkes eller om han nå gaper for høyt gjenstår å se. Personlig har jeg tro på Imbula, som av mange omtales som en N´Zonzi-type i stilen. Når det er sagt er jeg likevel skuffet over at vi ikke signerte en spiss som har vist at han kan score mål. Slik jeg ser det er dette vår største akilleshæl i dagens mannskap og den er ikke leget gjennom dette overgangsvinduet. Jeg er også fortsatt skuffet over at vi ikke greidde å få hentet inn Austin, som jeg tror kan vise seg som en kanonhandel av Southampton for en overraskende lav overgangssum.

Når det gjelder exit for Sidwell og Van Ginkel synest jeg det er helt greitt. Sidwell har ikke vist noe som tyder på at han hadde noen fremtid i Stoke, og var rett og slett ikke god nok lenger til å forsvare en plass hverken på banen eller på benken. Da er det sikkert like greitt for begge parter at han får fortsette karrieren i en klubb der han får spilletid og kanskje til og med vil kunne markere seg positivt, tatt i betraktning at han nå har gått ned et nivå.

Van Ginkel hadde jeg tro på, ut fra at han for bare et par sesonger siden var regnet som en meget talentfull spiller sin unge alder til tross. Alvorlige skadeproblemer ser dessverre ut til å ha bremset en god del på den forventede utviklingen, og han greidde aldri å markere seg på en slik måte i Stoke at det var noen grunn til å signere han permanent etter endt låneperiode. Benketilværelse og sporadiske innhopp var vel hverken det han, Chelsea eller Stoke så for seg da han ble hentet til Britannia Stadium på lån, og han var aldri i nærheten av å kunne erstatte N´Zonzi.

Spent som sagt på Imbula, hvorvidt han vil slå til eller ikke. Det er liksom noe litt mer trygt ved å signere en spiller til 3-4m pund enn en til 18m, og det sistnevnte fremstår litt mer som gambling. Men kanskje det er det siste som må til om man skal ta enda et steg videre og bli et lag som ikke bare er fornøyd med å være i topp 10, men bli et lag som etter hvert blir regnet for å være en seriøs utfordrer i kampen om å få spille ute i Europa. ;)

Helt til slutt en stor takk til Morten og Richard som har sørget for å holde oss oppdatert gjennom enda et transfervindu. :)

Jeg må desverre si meg enig i det meste...synd at vi ikke fikk inn en Austin-type.
Ellers tror jeg at grunnen til at Hughes trår til nå er det åpenbare at hvis han vil heve laget et hakk nytter det ikke med "billige" spillere som er talentfulle , men ikke har fått vist sitt potensiale i den klubben han er i, så satses det på at et miljøskifte skal gjøre susen....
Problemet er vel at Imbula er litt i samme situasjon , men til en sinnsyk pris. :shock: :shock:
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 02 Feb 2016, 10:31

Greit nok, men kritikk av kjøpeklubber og Glory Hunter-klubber som ManC, ManU, Chelsea, Arsenal osv. blekner vel litt etterhvert nå? Det blir liksom ikke med samme pondus man kan ytre kritikk mot disse lenger når man streber etter det samme og glir inn i folden både i forhold til økonomi og måten å spille på.

Heller ingen vits i å bale med lenger om at "Stoke er en liten klubb som blir urettferdig behandlet av dommerne og blablabla...". Nå er Stoke tvertimot en storklubb som kanskje heller vil bli beskyldt for å oppnå fordeler pga. sin økonomiske status.

Noe er positivt, og for klubben og i forhold til resultat og de greiene der, så kan det være bra. Men hvis man er villig til å løfte blikket bare noen ørsmå millimeter fra ens egen navlelo så skjønner man at denne utviklingen ikke er bra og ikke henger på greip.

Jeg synes nok sjarmen med fotball er i ferd med å forvitre mer og mer og er nok usikker på om jeg i fremtiden vil være med på fotballtoget dekorert med reklameboards og 20-åringer som reiser på første klasse. Men det å prate moral oppe i all gleden med å ha signert en eller annen fyr for summen av et U-landsbudsjett blir jo selvfølgelig en partykiller, men vi kan jo bli nr. 6 i stedenfor 7 da, og kanskje også komme oss til 64-delsfinalen i Europa League.

Happy Days :P :P
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 02 Feb 2016, 11:32

Den respekterte "fotballmannen" Lars Tjærnås kaller signeringen av Imbula som den beste signeringen i dette overgangsvinduet og mener han har alle forutsetninger for å lykkes i PL. Han omtaler også vår nye signering som en spiller som burde vært attraktiv for 99 prosent av alle klubbene i verden. Ingen dårlig attest fra Tjærnås, som pleier å vite hva han snakker om.

Han omtaler for øvrig Southamptons kjøp av Charlie Austin - som jeg og mange med meg lenge har ønsket oss til Stoke - som et skikkelig røverkjøp. Her er hva Tjærnås blant annet skriver i dagens nettutgave av Bergens Tidende... ;)

"Når Porto selger Gianelli Imbula til Stoke sier det alt om Premier Leagues overlegne posisjon økonomisk. Det er en spiller som burde vært attraktiv for 99 prosent av alle klubbene i verden, og som absolutt har alle forutsetninger for å være den beste overgangen til øya. Fysisk kraft, voldsomt driv med ball og samtidig følsom ferdighet er noen av kjennetegnene.

En annen overgang som må få stempel som «røverkjøp» er Charlie Austin til Southampton. En ting er å hente spillere midtveis i sesongen fra andre ligaer. De skal tilpasses nytt land, ny liga og med nye med spillere. Austin har dokumentert at han kan score haugevis med mål i samme liga for et svakere lag. Han startet typisk nok sin nye klubbkarriere med å senke Manchester United og Louis van Gaal på Old Trafford."

Jeg håper Tjærnås får rett, når det gjelder Imbula... :)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 02 Feb 2016, 11:45

Jeg har sett noen videoer med Imbula "in action" og kan skrive under på det Tjærnås( som etter mitt syn er en av de aller beste fotballekspertene ) sier her. Hvis vi for en stakket stund glemmer den perverse overgangssummen til Imbula så er det liten tvil om at han er god. Teknisk god, rolig med ballen i beina, fint driv og temposkifte og ser faktisk ut til å være god fysisk også. Ut i fra det jeg har sett så minner han litt om N`Zonzi, bare at Imbula ser ut til å være et par strå hvassere enn sin landsmann. Et litt pussig sammentreff er ikke bare at Imbula og N`Zonzi er franske, men at begge to også har kongolesisk opphav.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest