Tabelltips

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Tabelltips

Innlegg Morten T. » 13 Aug 2014, 13:57

TrondG skrev:Merkelig dette med hvordan situasjonen har forandret seg bare i løpet av et år. Før forrige sesong var vi (nok en gang) dømt rett ned av media, ettersom Mark Hughes tok over skuten. Samtidig var det mange her inne, og blant den jevne Stoke-fansen som fryktet nedrykk. Nå er alt snudd til optimisme, ambisjoner og et håp om en enda bedre plassering enn fjorårets sesong.

Fallhøyden er større, men jeg har vel aldri vært mer entusiastisk og spent foran en sesong enn det jeg er nå. Jeg tror at hvis vi klarer å prestere like godt hjemme som i fjor, samtidig som at vi får en OK start på sesongen og plukker litt flere bortepoeng, så kan vi klatre enda høyere på tabellen en 9. plass. Samtidig kommer jeg atter en gang til å puste lettet ut når vi når 40 poeng.. ;)

Mye enig her Trond.
Etter mitt syn begynner vi nå å se fruktene av det fantastisk flotte arbeidet som er lagt ned over flere år, og som ikke alle - også her inne - dessverre har prissatt i stor nok grad som en vesentlig årsak til fremgangene klubben har hatt.

Jeg er også enig i at fallhøyden er stor. Blant det kobbelet som kommer bak de 6-7 antatt beste så kan i utgangspunktet alle slå alle, men over en lang sesong bør Stoke ha sterk nok tropp til å oppnå nok en sterk plassering, og etter mitt syn vil en sterk plassering være å bli blant 8-12. Det bør laget være bra nok til.
Jeg tror til og med at med meget god flyt og hvis et par av de andre klubbene svikter, så kan Stoke fort ende opp blant de 6 beste også. Jeg gleder meg, som alltid, til sesongstart. Jeg tippet klubben på nedrykk de to første sesongene i PL - tok feil - og innrømmet det( i kontrast til en god del andre som tippet, eller senere har tippet, det samme ). Etter det har jeg ikke tippet klubben ned fordi jeg etterhvert så at den møysommelige oppbyggingen som ble bedrevet var både riktig og smart.

Men som jeg skrev øverst, tør man å tippe eller utbasunere en mening så stiller man seg lagelig til for hogg. Derfor er det like sikkert som at Bergen får minst èn regnværsdag i 2015 som at de som IKKE tippet eller ytret sin egen mening før sesongstarten vil komme fram i lyset på slutten av en hver sesong og opplyse om hvor feil disse "ekspertene" og "besserwisserne" som turte å tippe tok. Enten det er den ene eller andre veien. Slår aldri feil.... ;) :P
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 13 Aug 2014, 14:11

1 Arsenal
2 Manchester City
3 Chelsea
4 Manchester United
5 Liverpool
6 Tottenham
7 Everton
8 Newcastle
9 Stoke
10 West Ham
11 Sunderland
12 Southampton
13 Aston Villa
14 Crystal Palace
15 Leicester
16 West Brom
17 Swansea
18 Hull
19 QPR
20 Burnley

Dristig med West Ham og Swansea---
Jeg har vært en aning defensiv med Stoke, men det vil bli et bikkjerace bak 7 plass..
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg L. Arne » 14 Aug 2014, 13:13

1 Manchester Utd
2 Arsenal
3 Manchester City
4 Chelsea
5 Everton
6 Liverpool
7 Tottenham
8 Stoke
9 Newcastle
10 Swansea
11 Hull
12 West Ham
13 Sunderland
14 Crystal Palace
15 Aston Villa
16 QPR
17 West Brom
18 Southampton
19 Leicester
20 Burnley

Vær vennlig, folkens. Ikke sett penger på dette tipset !!
Har ikke hatt nevneverdig suksess på den andre tippekonkurransen tidligere .... :shock:
L. Arne
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 14 Aug 2014, 15:56

Morten T. skrev:
TrondG skrev:Merkelig dette med hvordan situasjonen har forandret seg bare i løpet av et år. Før forrige sesong var vi (nok en gang) dømt rett ned av media, ettersom Mark Hughes tok over skuten. Samtidig var det mange her inne, og blant den jevne Stoke-fansen som fryktet nedrykk. Nå er alt snudd til optimisme, ambisjoner og et håp om en enda bedre plassering enn fjorårets sesong.

Fallhøyden er større, men jeg har vel aldri vært mer entusiastisk og spent foran en sesong enn det jeg er nå. Jeg tror at hvis vi klarer å prestere like godt hjemme som i fjor, samtidig som at vi får en OK start på sesongen og plukker litt flere bortepoeng, så kan vi klatre enda høyere på tabellen en 9. plass. Samtidig kommer jeg atter en gang til å puste lettet ut når vi når 40 poeng.. ;)

Mye enig her Trond.
Etter mitt syn begynner vi nå å se fruktene av det fantastisk flotte arbeidet som er lagt ned over flere år, og som ikke alle - også her inne - dessverre har prissatt i stor nok grad som en vesentlig årsak til fremgangene klubben har hatt.

Tja, jeg var kritisk til Pulis på slutten og var blant de som mente det var riktig med et managerskifte. Så langt er det ingenting som tyder på at et managerskifte var feil, snarere tvert i mot, med tanke på de gode resultatene som Hughes fikk i sin første sesong, og med tanke på den fornyede entusiasmen som nå har vokst frem rundt klubben.

Om det betyr at jeg i for liten grad har prissatt Pulis kan nok sikkert diskuteres, men personlig mener jeg at jeg har satt stor pris på Pulis selv om jeg mente i fjor - og fortsatt mener - at det var riktig med et skifte. Jeg har hele tiden hevdet at han gjorde en stor innsats de første sesongene, men at jeg ikke er like imponert over det han fikk til etter cupfinale-sesongen. Men vi trenger ikke ta den diskusjonen på nytt, men kan nok konkludere med at der har vi nok litt ulikt syn. ;)

Hughes nyter utvilsomt godt av at det allerede var på plass et meget solid grunnlag da han kom til klubben, og ville nok aldri oppnådd de gode resultatene så fort om det ikke hadde vært for den solide jobben Pulis hadde gjort i forkant med å bygge opp klubben fra "scratch" til en etablert og solid PL-klubb.

På den annen side var det ikke noe som tydet på at Pulis var i ferd med å føre klubben bort fra de sedvanlige plasseringene litt under midten, til endelig å plassere seg på øverste halvdel.

I tillegg til ny spillestil, mener jeg at det som kanskje aller mest skiller Pulis og Hughes er tilnærmingen i det offensive spillet. Pulis hadde mest fokus på det defensive og god organisering, og la mindre vekt på den offensive delen av spillet. Hughes har - etter mitt syn - langt større vekt på det siste, og det er også kommet til uttrykk ved at han har hentet inn spillere som Arnautovic, Ireland, Odemwingie og Assaidi, og nå i sommer Bojan og Diouf. Spillere med god teknikk og fart, og helt andre spillertyper enn Crouch, Walters og Jerome, som var spillere Pulis hentet inn.

Det er også i den offensive delen av spillet jeg synes at vi har utviklet oss mest etter Hughes ankomst, og vi har etter hvert faktisk også blitt et godt kontringslag. Jeg tror også utviklingen av det offensive delen av spillet har en vesentlig del av æren for de gode resultatene Hughes oppnådde i sin første sesong som Stoke-manager, og han har da også mottatt unison og velfortjent ros for den jobben han har gjort. ;)

Dersom man kan sammenligne det med å bygge et hus, kan vi si at Pulis bygget en meget solid grunnmur, men kom aldri så langt at han fikk satt opp det som skulle stå oppå grunnmuren, og var kanskje heller ikke rett mann til å gjøre det. Hughes har derimot begynt på den jobben, og er godt på vei til å lykkes. Samtidig hadde dette ikke vært mulig uten den solide grunnmuren Pulis allerede hadde bygget.

Så summa summarum var det kanskje en veldig lykkelig løsning for Stoke at vi hadde Pulis til å bygge opp klubben fra "bånn" og at vi nå har Hughes til å utvikle den videre ? ;)

Og det betyr vel ikke at Pulis innsats ikke er blitt prissatt ? ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 14 Aug 2014, 16:25

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:

Mye enig her Trond.

Tja, jeg var kritisk til Pulis på slutten og var blant de som mente det var riktig med et managerskifte. Så langt er det ingenting som tyder på at et managerskifte var feil, snarere tvert i mot, med tanke på de gode resultatene som Hughes fikk i sin første sesong, og med tanke på den fornyede entusiasmen som nå har vokst frem rundt klubben.

Om det betyr at jeg i for liten grad har prissatt Pulis kan nok sikkert diskuteres, men personlig mener jeg at jeg har satt stor pris på Pulis selv om jeg mente i fjor - og fortsatt mener - at det var riktig med et skifte. Jeg har hele tiden hevdet at han gjorde en stor innsats de første sesongene, men at jeg ikke er like imponert over det han fikk til etter cupfinale-sesongen. Men vi trenger ikke ta den diskusjonen på nytt, men kan nok konkludere med at der har vi nok litt ulikt syn. ;)

Hughes nyter utvilsomt godt av at det allerede var på plass et meget solid grunnlag da han kom til klubben, og ville nok aldri oppnådd de gode resultatene så fort om det ikke hadde vært for den solide jobben Pulis hadde gjort i forkant med å bygge opp klubben fra "scratch" til en etablert og solid PL-klubb.

På den annen side var det ikke noe som tydet på at Pulis var i ferd med å føre klubben bort fra de sedvanlige plasseringene litt under midten, til endelig å plassere seg på øverste halvdel.

I tillegg til ny spillestil, mener jeg at det som kanskje aller mest skiller Pulis og Hughes er tilnærmingen i det offensive spillet. Pulis hadde mest fokus på det defensive og god organisering, og la mindre vekt på den offensive delen av spillet. Hughes har - etter mitt syn - langt større vekt på det siste, og det er også kommet til uttrykk ved at han har hentet inn spillere som Arnautovic, Ireland, Odemwingie og Assaidi, og nå i sommer Bojan og Diouf. Spillere med god teknikk og fart, og helt andre spilletyper enn Crouch, Walters og Jerome, som var spillere Pulis hentet inn.

Det er også i den offensive delen av spillet jeg synes at vi har utviklet oss mest etter Hughes ankomst, og vi har etter hvert faktisk også blitt et godt kontringslag. Jeg tror også utviklingen av det offensive delen av spillet har en vesentlig del av æren for de gode resultatene Hughes oppnådde i sin første sesong som Stoke-manager, og han har da også mottatt unison og velfortjent ros for den jobben han har gjort. ;)

Dersom man kan sammenligne det med å bygge et hus, kan vi si at Pulis bygget en meget solid grunnmur, men kom aldri så langt at han fikk satt opp det som skulle stå oppå grunnmuren, og var kanskje heller ikke rett mann til å gjøre det. Hughes har derimot begynt på den jobben, og er godt på vei til å lykkes. Samtidig hadde dette ikke vært mulig uten den solide grunnmuren Pulis allerede hadde bygget.

Så summa summarum var det kanskje en veldig lykkelig løsning for Stoke at vi hadde Pulis til å bygge opp klubben fra "bånn" og at vi nå har Hughes til å utvikle den videre ? ;)

Og det betyr vel ikke at Pulis innsats ikke er blitt prissatt ? ;)

Var vel ikke akkurat deg jeg hadde i tankene der...
Men uansett, mitt syn er at ikke så rent få har prøvd å rakke ned på ettermælet til mannen som ble kåret til Premier Leagues beste manager i 13/14. Foran ikke helt ubetydelige størrelser som f.eks. Mourinho, Pellegrini, Rodgers, Martinez, Wenger, Bruce og.......Hughes.
Jeg mener også at mang en myte falt i fjor, for de av oss som så en del av Crystal Palace sine kamper, så kunne man enkelt observere at spillestilen skilte seg en god del fra tiden i Stoke. I min bok betyr det at myten om at mannen kun sverger til en måte å spille fotball på må skrinlegges en gang for alle. Han var tvert i mot smart nok til å tegne kartet etter terrenget.

En annen påstand var at mannen aldri ville få en jobb i Premier League igjen og at han max holdt nivået til en "Championship-manager". Den påstanden må vel sies å ha blitt tilbakevist til gangs, eller? Og gruslagt ble vel samme påstand når han ble kåret til den beste manageren i verdens beste fotballiga - av managerne selv.

Noe annet som støtt og stadig gikk igjen fra noen var skråsikkerheten rundt at laget ville rykke ned. Her trenger jeg vel egentlig ikke å si mer enn at disse tok ettertrykkelig feil...

i det hele tatt har det vært en del påstander i årenes løp som har vist seg å være rungende feil, men som effektivt har blitt feid under teppet og dysset ned. Men sånn er fotballen og mange fotballsupporteres vesen.
Min agenda her var at mannen som har bygd grunnmur og hus, og attpåtil lagt inn strøm, vann og varme har fått for lite skryt og ære for dette, mens mannen som skaffet til veie et par flashy lamper og blomstervaser kanskje har fått litt for mye av det samme....

Jeg mente, og mener, at mye av det i bunn og grunn handler om "underholdning" og at et slogun som "We Play How We Want" egentlig var en setning som nok ikke stakk så veldig dypt hos en del. Den var egentlig uten betydning og må ha gitt en flau smak i munnen hos mange som utbasunerte den, hvis vi ser på hva ettertiden har ført til.

Men dette vil det uansett være delte meninger om og i fotball snur det kjapt. Helt den ene sesongen og klovn den neste.
Snakket med en kompis av meg fra Liverpool for en stund siden om noe av det vi toucher innpå her: Det er supporternes raskt voksende( og som regel totalt urealistiske ) forventninger som gjør det relativt vanskelig for en hver manager og det tror jeg vi kommer til å merke denne sesongen også. Mitt tips er at 6 managere vil ha fått sparken i Premier League før vi skriver 2015. Vedde? ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 14 Aug 2014, 22:12

Mitt tips er at 6 managere vil ha fått sparken i Premier League før vi skriver 2015. Vedde? ;)

DA gjelder ikke Tony Pulis. Han har i skrivende stund sagt opp jobben i Crystal Palace. Men kanskje arvtageren hans får problemer???
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg torage » 14 Aug 2014, 22:38

Tony Pulis er stadig et hett tema, enten en skal tippe tabell eller nå som det er nevnt i en annen tråd, om ryktene at han forlater CP før sesongen starter...

Jeg lar den diskusjonen ligge. Her er mitt tips. Som dere skriver, så er det nesten opplagt at det er de 7 store lagene som vil bekle de 7 første plassene. Jeg får på tross av det og kanskje i overkant optimistisk tippe dem på 7. plass. En skal kanskje ikke legge så mye vekt på sesongoppkjøringen og vel naivt så tar jeg sjansen på at Evertons dårlige treningskamper sprer en usikkerhet som gjør at de får en vanskelig sesong. Ett lag måtte jeg jo velge under Stoke :shock: Uansett så blir det et bikkjeslagsmål om å komme på den øvre halvdelen av tabellen. Jeg synes vi har lov til å være optimistiske, men samtidig vil en plassering blant de 12 beste lagene være akseptabelt. Lavere enn det må det være lov å bli skuffet.

1. Chelsea
2. Man.C
3. Arsenal
4. Man. U
5. Liverpool
6. Tottenham
7. Stoke
8. Everton
9. Newcastle
10. Swansea
11. Southampton
12. Hull
13. QPR
14. Sunderland
15. West Bromwich
16. Aston Villa
17. Crystal Palace
18. West Ham
19. Leicester
20. Burnley
torage
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 15 Aug 2014, 11:16

Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 15 Aug 2014, 12:48

Lilledino skrev:Her er NRK sitt tips :
http://nrk.no/sport/fotball/slik-gar-de ... 1.11880118

Det mest interessante er det som skrives om West Ham og Palace.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg radiola » 15 Aug 2014, 14:35

I år har jeg troa så det holder!
1. Manchester United
2. Chelsea
3. Manchester City
4. Arsenal
5. Liverpool