Okei, VM er i gang og det var mildt sagt fornøyelig å se Nederland høvle over balltrillende Spania med sitt godt organiserte forsvar og sitt direkte angrepsspill hvor ballen skal gå fort framover. Et godt organisert forsvarsspill og et angrepsspill som det er sånn passe plan over( noe som gjør at kreativiteten og til dels tilfeldighetene blomstrer ) er en flott miks. Men nok om det, Stoke har med 4 spillere i VM og det er vel og bra, men kan noen av de risikere å oppleve suksess i Brasil ? Jeg mener nei.
Wilson Palacios, Honduras. Har ikke havnet i den aller værste gruppa, men bør være sjanseløse på avansement. Honduras er neppe stort bedre enn et skremmende svakt Norge og jeg tipper de ender helt sist i sin gruppe med tre strake tap.
Asmir Begovic, Bosnia og Peter Odemwingie, Nigeria. Lagene spiller i samme gruppe og disse to lagene sloss sannsynligvis om den siste plassen i åttendelsfinalen. Argentina er skyhøye favoritter og går videre, mens Iran skal få trøbbel. Bosnia har verdensklassespillere i begge ender av banen i form av Begovic i mål og Dzeko på topp, men resten av troppen kan virke litt ujevnt besatt. Nigeria virker også ujevnt besatt og jeg tror kampen mellom disse to lagene vil avgjøre hvem som følger Argentina til åttendelsfinalen. Jeg holder en liten knapp på Nigeria.
Geoff Cameron, USA. Etter mitt syn har USA havnet i den aller tøffeste gruppa og de skal spille langt over evne for å ta seg videre. Tyskland og Portugal virker for sterke og Ghana har også et bedre lag på papiret.
Jeg tror 3 av 4 Stokespillere reiser hjem etter innledende spill.
Andre synspunkter?