Ny hjemme- og bortedrakt er lansert!

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Ny hjemme- og bortedrakt er lansert!

Innlegg Torstein Norevik » 25 Mar 2014, 19:51

Morten T. skrev:
JonC skrev:
Morten T. skrev:...og denne fra 1970( som jeg personlig synes er kul ):
http://www.toffs.com/stoke-city-1970s-a ... irt?awin=1

Jeg har likt en enkel diagonal stripe helt siden jeg så Teofilo Cubillas herja for Peru i VM i 1978... 8-)

Det var den var 70 jeg tenkte på. :D Husker også Cubbillas herje i VM, men måtte snike meg til å se kampene, da de gikk "midt på natten" her hjemme siden Norge ligger 4 timer foran Buenos Aires.
Idag er det vel Rayo Vallecano i Spania som benytter tilnærmet indentisk drakt som Peru brukte (bruker?).

Peru kjører fortsatt med diagonal stripe og det gjør jo Rayo i Spania også som du nevner. Fra Norge er jeg usikker på om det er noen eksempler opp gjenom tida, men langt bak i topplokkarkivet så mener jeg at det ligger noen minner om at både den relativt kule Oslo-klubben Frigg og Brann har prøvd seg med en stripe eller to på drakta, men jeg kan ikke huske om den gikk fra skulderen og rett ned eller om den gikk diagonalt...?

Jeg kan ikke huske om Brann har hatt diagonal stripe, men jeg synes også å ha et svakt minne om at Frigg i sin tid hadde det. Tar jeg feil hvis jeg tror de hadde sort genser med diagonal stripe med noe rødt og hvitt ? Dette må i så fall ha vært første halvdel av 70-tallet, tror jeg, og mener å huske at Frigg da var på øverste nivå ? Hadde en god stopper - som også vel var på landslaget - som het Per Pettersen og en god keeper som het Arne Ørbeck (var ikke han også innom Raufoss ?), som vel også var i landslagdiskusjonen....... ;) ............tror jeg........ :lol:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 25 Mar 2014, 21:12

Brann hadde 2 hvite striper på rød drakt (selvsagt) loddrett fra venstre skulder. Disse draktene var vel av merket "Patrick". Disse stripene var jo også på skoene. Mange Brannspillere hadde røde Patrick sko med 2 gule striper. Draktene med loddrette striper ble vel brukt i cupfinalen i 76 da 3.divisjonslaget fra saftbygda ble slått 2-1 på en Ullevål st full av sagflis :D
Men nå er jeg langt vekke fra Stoke sine nye drakter, som jeg kan like ved første øyekast. ;)
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 25 Mar 2014, 22:10

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:
JonC skrev:Det var den var 70 jeg tenkte på. :D Husker også Cubbillas herje i VM, men måtte snike meg til å se kampene, da de gikk "midt på natten" her hjemme siden Norge ligger 4 timer foran Buenos Aires.
Idag er det vel Rayo Vallecano i Spania som benytter tilnærmet indentisk drakt som Peru brukte (bruker?).

Peru kjører fortsatt med diagonal stripe og det gjør jo Rayo i Spania også som du nevner. Fra Norge er jeg usikker på om det er noen eksempler opp gjenom tida, men langt bak i topplokkarkivet så mener jeg at det ligger noen minner om at både den relativt kule Oslo-klubben Frigg og Brann har prøvd seg med en stripe eller to på drakta, men jeg kan ikke huske om den gikk fra skulderen og rett ned eller om den gikk diagonalt...?

Jeg kan ikke huske om Brann har hatt diagonal stripe, men jeg synes også å ha et svakt minne om at Frigg i sin tid hadde det. Tar jeg feil hvis jeg tror de hadde sort genser med diagonal stripe med noe rødt og hvitt ? Dette må i så fall ha vært første halvdel av 70-tallet, tror jeg, og mener å huske at Frigg da var på øverste nivå ? Hadde en god stopper - som også vel var på landslaget - som het Per Pettersen og en god keeper som het Arne Ørbeck (var ikke han også innom Raufoss ?), som vel også var i landslagdiskusjonen....... ;) ............tror jeg........ :lol:

Per Pettersen er et kjent navn og har flest klubbkamper for Frigg gjennom tidene. Jeg jobba i mange år sammen med mannen som har spilt nestflest kamper for Frigg, nærmere bestemt Åge Solvang( også kalt "Blodvang" for sin noe tøffe spillestil...). En usedvanlig hyggelig og kunnskapsrik fyr som jeg selvfølgelig jevnlig dissa for cupfinaletapet mot min lokale klubb Skeid i 1965( etter tre finaler, som jeg tror er norsk rekord ). Oslo-fotballen var jo knallsterk på slutten av 60-tallet( med fire lag i toppen ), og det var mange harde matcher. En annen smått legendarisk historie om Solvang er at han skal være den spilleren som en gang i tiden ble finta ut av banen av en Vålerenga-spiller( Tror det var "Henger`n eller Bruno) hvorpå denne stopper opp og roper: "Ta med en med sennep til meg også". Jeg konfronterte Solvang flere ganger om dette, men han nekta selvsagt( hvem ville ikke ha gjort det? ) selv om flere jeg har snakka med i løpet av åra har pekt ut han... :P
Synd med Frigg, som har klappa sammen( som de fleste andre klubber her i byen ) og nå er det vel bare urbanisten Erling Fossen igjen der..., men nå merker jeg at også jeg har sklidd relativt langt utafor temaet om nye hjemme- og bortedrakter, så jeg rygger sakte ut igjen... ;) :mrgreen:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Ole Roger Muhle » 26 Mar 2014, 07:49

Solvang hadde rett da han nekta på dette. Den totalt utfinta spilleren var Edgar Stakseth som den gang spillte på Steinkjer. Finteren var Einar Bruno Larsen. Han ble dratt ut skikkelig og havna nesten mellom beina på pølseselgeren på indre bane. Og riktig nok, han ble bedt om å " Ta med ei med sennep til meg og da, Edgar"

Forøvrig synes jeg de nye draktene til Stoke, er flotte.
Brukerens avatar
Ole Roger Muhle
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 26 Mar 2014, 11:09

Ole Roger Muhle skrev:Solvang hadde rett da han nekta på dette. Den totalt utfinta spilleren var Edgar Stakseth som den gang spillte på Steinkjer. Finteren var Einar Bruno Larsen. Han ble dratt ut skikkelig og havna nesten mellom beina på pølseselgeren på indre bane. Og riktig nok, han ble bedt om å " Ta med ei med sennep til meg og da, Edgar"

Forøvrig synes jeg de nye draktene til Stoke, er flotte.

Da skylder jeg Åge en unnskyldning... :oops:
Sitter forøvrig og vurderer kjøp av neste sesongs bortedrakt i dette øyeblikk. Fint plagg.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest