SCSCoN på Facebook

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: SCSCoN på Facebook

Innlegg Morten T. » 07 Sep 2010, 13:02

rubensnielsen skrev:At vi ikke er på twitter er greit, men facebook er ett nettfenomen. Det er der det skjer!
Og fenomener pleier å ta kvelden etter en stund. Det ligger i ordets betydning. Men enig, det er der det skjer, eller som Bjarne er inne på, ikke skjer. Pr. dato.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 07 Sep 2010, 14:12

Bjarne, fenomenalt bra skrevet....kan jeg si som ikke er på fjesbok og jeg er også gammel nok til å ikke måtte være der! Jeg ønsker ikke å fortelle alle om hva jeg til en hver tid gjør og ikke er jeg spesielt interessert i å vite hva alle andre gjør heller - selv om jeg anser meg for å være gjennomsnitlig sosial. Sikkert bra og positivt at vi har en side der, selv om jeg ikke synes at målet skal være å bli størst mulig. Kvalitet er fortsatt bedre enn kvantitet også på medlemmer i SCSCoN :)
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 07 Sep 2010, 20:07

ja,ja....da ble jeg med på listen over "Liker"
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg theKanel » 08 Sep 2010, 14:58

Bjarne! Takk!
Takk for eit fantastisk innlegg.
Eg er så lei alt maset om facebook.
Ser at enkelte konkurranser og lignende krever at du logger deg inn på facebook for å være med!
Syns heile facebook greiene har tatt heilt av.

Men men... No er altså SCSCoN også på facebook.
Totalt unødvendig meiner eg. Men det er no mi meining.

Uansett! TAKK BJARNE!
Kan ikkje berre ha da kjekt, må ha da litt gøy og!
theKanel
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 08 Sep 2010, 15:35

theKanel skrev:Bjarne! Takk!
Takk for eit fantastisk innlegg.
Eg er så lei alt maset om facebook.
Ser at enkelte konkurranser og lignende krever at du logger deg inn på facebook for å være med!
Syns heile facebook greiene har tatt heilt av.

Men men... No er altså SCSCoN også på facebook.

Uansett! TAKK BJARNE!
Meninger og uengihet på et såkalt "debattforum" må vi ha( eller bør ha ). Sjøl om ikke jeg er uenig med hverken deg eller Bjarne i denne sak( snarere tvert i mot ), så er det et glassklart prinsipp.

Det jeg lurer på er: Er det en generasjonskløft her? Jeg vet ikke, men hver gang jeg er hjemme hos modern og fadern så gnåler dem om at de får beskjed om å "gå inn på TV2.no/NRK.no hvis du vil vite mer om denne saken" når de ser nyheter på TV. Intet problem for min generasjon, vi er påkobla hele tiden, men for de som er enda eldre KAN slike ting virke meningsløst og irriterende.
Jeg tror mange føler at de MÅ henge med på slike ting som twitter, facebook o.l. i frykt for å bli sett på som en traurig og sidrompa person som tilhører en slags utdøende pariakaste. Men kanskje, og bare kanskje, blir man bedre i stand til å reflektere over, og være avmålt kritisk til, slike hypnotiserende fenomener som f.eks. "facebook" dess eldre man blir?

Det som også veldig ofte skjer er at når man beretter om sin motstand mot et nytt fenomen, så blir man ofte plassert i en bås merket: "sur, gammal grinebiter". Men oppgjennom åra så har jeg kritisert slengbukser, Tom A. Schanckes straffesparkkonkurranse, fluoriserende rusbrus, Grorud-palme hårsveis, riving av blokker på Enerhaugen, kommersiell tagging( reklame ) i gatebildet og diverse såkalte "Boyband". Når man gjør det blir man kalt vrang og sur, og det ytres "time will show" og annen tafatt svada, men historien har vel også ofte gitt "grinebiteren rett"( i hvertfall i noen tilfeller )?
;) :lol:
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 08 Sep 2010, 15:42

Utrolig godt skrevet og en fantastisk treffsikker kommentar, Bjarne. Ser at facebokk kan ha sin nytteverdi, og for enkelte muligens en terapi. Men for mange et tidstyveri.
Når det er sagt er det greit at vi er der og bruker det som en alternativ kanal.
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg rubensnielsen » 08 Sep 2010, 18:45

theKanel skrev:Men men... No er altså SCSCoN også på facebook.

Sitter her å venter i spenning på hvorfor dette er totalt unødvendig !
FA-CUP FINALE 2011!!
rubensnielsen
Ivrig Stokie

Innlegg theKanel » 08 Sep 2010, 22:05

rubensnielsen skrev:

He, he... Den måtte jo komma!
Eg er sannsynligvis ein "gammal" grinebitar som ikkje forstår verdien av å samle "venner"
på ei side på nettet der ein og kan fortelje alle kva ein har ete til middag, kva ein har ete til dessert og kva som kom først ut igjen av middagen og desserten. Facebook har etter mi meining erstatta kona som satt mellom potteplantane i vindauga og såg etter noko nytt å fortelje vidare så fort det var skjedd...

Uansett! Eg meiner det er totalt unødvendig fordi SCSCoN har ei meget oppegåande nettside
og eit særs aktivt forum på nettet. Derfor skjønner eg ikkje vitsen med å være på facebook i tillegg.
Eg reknar med at det er ei eller annan form for aldersgrense på facebook, reknar iallfall med at dei som surfar rundt på fjesboka er i ein sånn alder at dei allereie har tatt valget med tanke på favorittlag i England.
Og eg ser då ikkje heilt at me skal greie å "verve" så mange nye Stoke supportere på den måten.

Eg reknar med at alle Stoke fans i Norge med littegranne internettkunnskap skal greie å finne fram til SCSCoN sine sider på nettet, uten å ta turen innom facebook.
Men sikkert kjekt at naboen kan sjå at det står Liker Stoke på profilen din...
Kan ikkje berre ha da kjekt, må ha da litt gøy og!
theKanel
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 08 Sep 2010, 22:22

theKanel skrev: Facebook har etter mi meining erstatta kona som satt mellom potteplantane i vindauga og såg etter noko nytt å fortelje vidare så fort det var skjedd...

Første som renner meg i hu så måte er selveste inkarnasjonen på fortidas "facebook": Gode, gamle Krøsa-Maja( for anledningen ulastelig antrukket med sigg(!)!
Bilde

Tror hu hadde kosa seg der inne... :lol:

Chill out...... 8-)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 08 Sep 2010, 23:56

theKanel skrev:
rubensnielsen skrev:

He, he... Den måtte jo komma!
Eg er sannsynligvis ein "gammal" grinebitar som ikkje forstår verdien av å samle "venner"
på ei side på nettet der ein og kan fortelje alle kva ein har ete til middag, kva ein har ete til dessert og kva som kom først ut igjen av middagen og desserten. Facebook har etter mi meining erstatta kona som satt mellom potteplantane i vindauga og såg etter noko nytt å fortelje vidare så fort det var skjedd...

Uansett! Eg meiner det er totalt unødvendig fordi SCSCoN har ei meget oppegåande nettside
og eit særs aktivt forum på nettet. Derfor skjønner eg ikkje vitsen med å være på facebook i tillegg.
Eg reknar med at det er ei eller annan form for aldersgrense på facebook, reknar iallfall med at dei som surfar rundt på fjesboka er i ein sånn alder at dei allereie har tatt valget med tanke på favorittlag i England.
Og eg ser då ikkje heilt at me skal greie å "verve" så mange nye Stoke supportere på den måten.

Eg reknar med at alle Stoke fans i Norge med littegranne internettkunnskap skal greie å finne fram til SCSCoN sine sider på nettet, uten å ta turen innom facebook.
Men sikkert kjekt at naboen kan sjå at det står Liker Stoke på profilen din...

Og ettersom det var jeg som lagde den siden til SCSCoN på Facebook, så får jeg nesten komme med begrunnelsen på hvorfor jeg gjorde det. For det første kan det være greit å vite at jeg er 20 år og i den perfekte facebook-alderen ;)

Vi har en godt oppdatert hjemmeside og et godt oppdatert forum, så Facebooksiden er ikke ment som noen erstatningskilde for noen av de delene. Siden er laget for at vi skal vise hvem vi er, og at vi finnes.

Siden er også laget for "verving". Ikke da ment som at det vil være den største vervekilden, men 13-14 åringer har ikke alltid funnet sitt favorittlag. Det blir ofte Man U, Chelsea, Arsenal, Liverpool, Man City etc. fordi de er best. Men det er noen som kanskje går andre veien. Og det er de vi skal forsøke å plukke opp.

Hovedargumentet er at Stoke fans skal kunne finne hverandre. På facebook opererer man med fullt navn, bilde og en haug av andre opplysninger. På forumet har de aller fleste et brukernavn og nesten ingen annen info. Jeg veit for eksempel ingen ting om deg og hvor du kommer fra. Det hadde jeg kunnet på facebook. Per i Fagernes melder seg inn og finner ut at Roar i Leira også er Stoke supporter. På den måten kan de finne til hverandre. Hvis du skjønner tankegangen :)

Så facebooksiden er ikke ment som noen erstatning, men en tillegsinfo. Skjønner godt dere som er i mot, men husk at facebook er mest populært blant de som er født først på 80 og 90-tallet sånn som meg selv. Og jeg tror ikke facebook er noen døgnflue. Det kommer til å ta år før det avtar i popularitet ;)
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest