Torstein Norevik » 22 Mai 2011, 22:38
Tror at vi alle er skuffet over en svak sesongavslutning, men jeg er nok ikke enig med de av dere, som på Live Stoke-Wigan tråden, nærmest karakteriserer sesongen som en nedtur. Ja, vi er plasseringsmessig svakere enn de to foregående, men det er utrolig små marginer. Før siste serierunde kunne vi faktisk ende på alt fra 8. til 14. plass, og hadde vi fått seieren vi alle forventet mot Wigan hadde vi faktisk blitt nummer 9. I tillegg kommer vi til FA-cupfinalen for første gang i klubbens 148-årige historie og vi kvalifiserer oss for Europaligaen. Det er i min verden ikke en skuffende sesong. Men jeg er likevel helt enig i at det må forsterkninger til for å fortsette fremgangen. Vi har fortsatt spillere som ikke helt holder mål på dette nivået, og ikke minst mener jeg at kvaliteten på benken ikke er bra nok og vi blir derfor sårbare ved skader. Spesielt viktig blir det nå når vi skal ut i Europa og får flere kamper. Etter mitt syn må vi ha inn nye sidebacker, et par sentrale midtbanespillere samt en toppspiss for å ta det neste steget videre. Så kvitter vi oss med “daukjøtt” som Soares, Tonge, Diao, Sidibe, og Pugh. Collins og Delap holder heller ikke mål, og Carew har ikke vist nok til å satses på videre. Hvem vi bør gå for får jeg ta en annen gang, men jeg håper for all del ikke det er noe i ryktene om at vi er villige til å gi 9m for Carlton Cole…….