Kan det virkelig være noe i dette? At Coates m/fam selger hele sulamitten og heller fortsetter å fokusere på pengebingen Bet365?
Det å eie en fotballkubb er ikke alltid så lett. Lønnskostnadene utgjør en langt høyere prosentandel en den gjør hos andre bedrifter og det er faktisk ikke mange klubber som evner å gå i pluss sett over tid. Snarere virker motivasjonen mange ganger å være lokalpatriotisme/leketøy/å skape goodwill for seg selv, som er grunnene for at noen bestemmer seg for å kjøpe en klubb. Fotballbransjen er med andre ord følelsesstyrt og preges i langt større grad av det enn resten av næringslivet. Flere klubber er jo nærmest teknisk konkurs, men lever på nåde fordi en fordringshaver ville fått svært dårlig reklame hvis de hadde vært årsaken til å velte en klubb over ende.
Coates er nå 75 år og det spekuleres i om barna hans egentlig er så veldig klare til å overta etter sin genuint fotballinteresserte far. Det KAN åpne for et salg, men personlig håper jeg at klubben blir på lokale hender. Dette med lokalpatriotisme + eierskap har jeg ganske så stor tro på, og tror at kontinuitet på eiersiden også er en like viktig faktor til suksess som å tenke kontinuitet i andre ledd i en klubb.
Uansett, det kan bli noen spennende måneder og sesonger framover på flere fronter i Stoke City Football Club.
Dette ble mitt siste innlegg på dette forumet på "A Good Long While" og jeg vil bare poppe innom sjeldne ganger i fremtida, så da gjenstår det bare å si: Dovidenia og Come On You Miiiiiiiighty Potters!