Morten T. skrev:Jeg antar at Stoke stiller så skarpskodd som mulig i denne, men det blir særs spennende å se hva motstanderen kommer med. De har vel muligens realisert at det ikke blir noe ligatittel denne sesongen så kanskje de satser på cupene i stedet? Hadde de ligget bedre an i serien så tror jeg de hadde spart flere og kjørt innpå squad-players, nå er det mer usikkert...
Stoke kan uansett vinne dette med litt flyt.
I den sammenheng er det jo interessant å se om det blir Sørensen eller Begovic som stiller mellom stengene

Jeg kjenner jo til avtalen (uttrykkelig eller stilltiende?) om at Sørensen vokter buret i cupkampene. Og avtaler skal man jo holde...
Likevel blir det unektelig et stort paradoks for meg, om vi skal stille så skarpskodd som mulig - noe jeg tror Hughes vil gjøre i denne kampen - for så å la Begovic sitte på benken, en Bego som unektelig har vært vår beste spiller denne sesongen og en matchvinner i flere kamper.
Selv om det blir å skuffe Sørensen, mener jeg at Bego bør vokte buret her. Her er det snakk om å prøve å komme seg videre, vi er bare to hinder fra finalen, og da mener jeg mer eller mindre velmenende avtaler om spilletid må vike for hensynet til å maksimere muligheten for videre avansement.
Sagt på en annen måte - hensynet til en spiller (Sørensen) må vike av hensyn til klubben denne gang, avtale eller ikke. Klubben må alltid være viktigere enn enkeltspillere. En annen sak er, at det etter mitt syn er tullete å inngi seg på denne type avtaler, i alle fall om de blir for kategoriske (Bego liga - Sørensen cup). De må kunne fravikes dersom situasjonen tilsier det, selv om de kan være gjeldende som et greitt utgangspunkt. Jeg håper og tror likevel at det som ligger i bunn her mer har å gjøre med en praksis som er utviklet, mer enn et konkret løfte/avtale fra Hughes om at Sørensen skal få spille alle cupkampene, og derfor lettere kan fravikes.
Og når alt kommer alt til alt -er det noen grunn til å synest synd på Sørensen om han ikke får spille her ? Den høyreiste dansken tjener nok like mye i uken som mange andre i løpet av år, for å være profesjonell fotballspiller. Og tilsier ikke det å være profesjonell nettopp at man må tåle at andre vurderes som bedre og derfor får plassen han gjerne selv skulle hatt, selv om han er blitt forespeilet å få spille cupkampene ?
Det er tross alt forskjell på å møte lag som Walsall og Tranmere sammenlignet med å møte Manchester United i en kvartfinale.
Som et apropos kan det jo være litt artig å legge ved denne artikkelen, som viser at Begovic har vært den beste keeperen i PL denne sesongen, i henhold til en statistikk med en rekke variabler, som er grunnlaget for denne påstanden.....
http://www.teamtalk.com/stoke-city/9078 ... op-stopperHåper på Begovic mellom stengene i kveld.....