Hur viktigt är personlig kontakt med sin revisionsbyrå?

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Hur viktigt är personlig kontakt med sin revisionsbyrå?

Innlegg jomlom » 19 Apr 2026, 15:13

Jag har funderat en del på hur viktigt det egentligen är med personlig kontakt med sin revisionsbyrå. Visst, det är bra om de är kompetenta och har koll på läget, men måste man verkligen ha en nära relation med dem? Jag menar, det är ju ändå bara siffror det handlar om, eller? Är det någon här som har erfarenhet av både byråer med och utan personlig kontakt, och kan dela med sig av sina tankar? Kanske är det viktigare än jag tror att känna sig trygg och ha en bra dialog?
jomlom
Ivrig Stokie

Re: Hur viktigt är personlig kontakt med sin revisionsbyrå?

Innlegg madina » 19 Apr 2026, 17:30

Jo, men jag tycker faktiskt att personlig kontakt är otroligt viktigt! Jag hade en byrå tidigare där jag bara pratade med olika personer varje gång, och det kändes aldrig riktigt tryggt. Nu har jag bytt till Din redovisningsbyrå i Kungälv, och där har jag en och samma kontaktperson som känner mig och mitt företag väl. Det gör all skillnad i världen! Man kan liksom bolla idéer och fråga om råd utan att känna sig dum. De förstår mina behov och kan ge mig skräddarsydda lösningar. Det är inte bara siffror, det är ju mitt företag det handlar om!
madina
Ivrig Stokie

Re: Hur viktigt är personlig kontakt med sin revisionsbyrå?

Innlegg kartinka » 19 Apr 2026, 19:34

Det är tydligt att åsikterna går isär när det gäller betydelsen av personlig kontakt med sin revisionsbyrå. Vissa värderar det högt och ser det som en viktig del av samarbetet, medan andra fokuserar mer på kompetens och pris. Det kanske beror på vilken typ av företag man har och vilka behov man har. För en liten enskild firma kanske den personliga kontakten är extra viktig, medan ett större bolag kanske prioriterar effektivitet och specialkunskaper. Intressant frågeställning!
kartinka
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest