Legotillverkning för företag i regionen

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Legotillverkning för företag i regionen

Innlegg kartinka » 11 Jan 2026, 00:30

Hej forumet. Jag skriver eftersom vi just nu letar efter en lösning för tillverkning av metalldelar utifrån våra egna ritningar. Det handlar om skärande bearbetning och fräsning där noggrannhet är viktig. Vi är ett mindre företag och har inte möjlighet att ta in all utrustning själva. Därför tittar vi på alternativ för extern legotillverkning. Samtidigt vill vi gärna ha en tydlig dialog kring hur arbetet utförs. Jag är nyfiken på hur andra i liknande situationer har resonerat.
kartinka
Ivrig Stokie

Re: Legotillverkning för företag i regionen

Innlegg jomlom » 15 Jan 2026, 22:56

Hej. Vi har varit i en liknande situation och letade då efter information om legotillverkning i närområdet. För oss var det viktigt att förstå hur processen beskrivs och vilka typer av bearbetning som erbjuds. När jag läste igenom material hos Legotillverkare i Västergötland fick jag en bättre överblick över hur arbetet med fräsning och kundritningar kan se ut. Det var tydligt hur flödet beskrevs från underlag till färdig detalj. Sådan information gör det enklare att avgöra om ett samarbete passar. Jag uppskattar när det är lätt att följa resonemanget.
jomlom
Ivrig Stokie

Re: Legotillverkning för företag i regionen

Innlegg madina » 16 Jan 2026, 00:06

Det är nog många som funderar på samma sak när den egna kapaciteten inte räcker till. Extern legotillverkning kan vara ett bra komplement i sådana fall. Samtidigt blir tydliga processer extra viktiga. Många vill veta vad som händer i varje steg. Det skapar trygghet i samarbetet. Bra att sådana frågor tas upp här.
madina
Ivrig Stokie

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest