Overgangsvinduet januar 2021

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg Morten T. » 11 Jan 2021, 16:12

EspenE skrev:Når vi først er på ømtålelige tema hadde vi vel kanskje fått like mye for Campbell, og kanskje Souttar eller Collins, men det vil vi vel heller ikke?

Å selge alle de beste( og/eller mest talentfulle ) er ingen god idè, men å selge en for dernest å frigjøre kjøp av 2-3 spillere KAN være en god idè, spesielt hvis klubben "tvinges" til å tenke i andre baner pga. FFP.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg Torstein Norevik » 12 Jan 2021, 00:19

Jeg har tidligere ymtet frempå om vi kanskje burde prøve å sikre oss Charlie Austin på lån nå i januar, ettersom han har fått lite tillit i WBA og kanskje kunne være interessert i et låneopphold for å få mer spilletid. Han har jo tidligere vist at han er en skikkelig "goalgetter", som har scoret flittig både i Championship og PL.

Vel...det toget er gått, i alle fall i denne omgang, ettersom han nå har signert på lån for QPR...

https://www.bbc.com/sport/football/55606317
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg onside » 12 Jan 2021, 11:35

Morten T. skrev:
EspenE skrev:Når vi først er på ømtålelige tema hadde vi vel kanskje fått like mye for Campbell, og kanskje Souttar eller Collins, men det vil vi vel heller ikke?

Å selge alle de beste( og/eller mest talentfulle ) er ingen god idè, men å selge en for dernest å frigjøre kjøp av 2-3 spillere KAN være en god idè, spesielt hvis klubben "tvinges" til å tenke i andre baner pga. FFP.

Joda, enig i dette, og jeg ble spesielt positivt overrasket over da både Campbell og Collins var på utgående kontrakter, men at de faktisk skrev nye og lange kontrakter med Stoke da henholdsvis Rangers/+halve PL og Manchester United/Werder Bremen var ute etter disse. Det var imponerende, og det gjør jo også at prisen på ungutta føyk i været (håper det ikke gikk til hode på de). De kunne jo sittet kontraktsperioden ut og gått til "hvem de villet" GRATIS! Men, som Morten sier KAN det være aktuelt å selge de når de har kontrakter som er lange, fordi da blir overgangsprisen høyere, ref. Butland (motsatt fortegn). Alder/talent spiller jo også en rolle her. Uansett Allen er jo verdifull for oss, men han er snart 31 år og har kontrakt til sommeren 2022.....
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg Morten T. » 12 Jan 2021, 21:09

HVIS Rhys-Norrington skriver under så vil Stoke ha intet mindre enn 7(!) landslagsspillere fra Wales i troppen.
Davies, Fox, Chester, Vokes, Allen, Matondo og da muligens Rhys-Norrington.
Det ER spesielt at Stoke har så mange spillere fra det vesle landet som vel knapt har mer enn 2,5-3(?) millioner innbyggere.

Wales gjorde det forøvrig strålende i forrige EM og kom helt til semifinalen med smartness og guts og kun EN virkelig, og såkalt, «stjernespiller»( Gareth Bale ). Uten at jeg sitter med fasiten, men det må vel nesten være det minste landet( i forhold til befolkningtall ) som har nådd så langt i et EM-sluttspill gjennom historien? Så det går an...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg Torstein Norevik » 12 Jan 2021, 23:00

Torstein Norevik skrev:Jeg har tidligere ymtet frempå om vi kanskje burde prøve å sikre oss Charlie Austin på lån nå i januar, ettersom han har fått lite tillit i WBA og kanskje kunne være interessert i et låneopphold for å få mer spilletid. Han har jo tidligere vist at han er en skikkelig "goalgetter", som har scoret flittig både i Championship og PL.

Vel...det toget er gått, i alle fall i denne omgang, ettersom han nå har signert på lån for QPR...

https://www.bbc.com/sport/football/55606317

...og scorer i debuten. Skulle gjerne ha sett han i Stoke-trøye... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg EspenE » 13 Jan 2021, 09:16

onside skrev:
Morten T. skrev:
EspenE skrev:Når vi først er på ømtålelige tema hadde vi vel kanskje fått like mye for Campbell, og kanskje Souttar eller Collins, men det vil vi vel heller ikke?

Å selge alle de beste( og/eller mest talentfulle ) er ingen god idè, men å selge en for dernest å frigjøre kjøp av 2-3 spillere KAN være en god idè, spesielt hvis klubben "tvinges" til å tenke i andre baner pga. FFP.

Joda, enig i dette, og jeg ble spesielt positivt overrasket over da både Campbell og Collins var på utgående kontrakter, men at de faktisk skrev nye og lange kontrakter med Stoke da henholdsvis Rangers/+halve PL og Manchester United/Werder Bremen var ute etter disse. Det var imponerende, og det gjør jo også at prisen på ungutta føyk i været (håper det ikke gikk til hode på de). De kunne jo sittet kontraktsperioden ut og gått til "hvem de villet" GRATIS! Men, som Morten sier KAN det være aktuelt å selge de når de har kontrakter som er lange, fordi da blir overgangsprisen høyere, ref. Butland (motsatt fortegn). Alder/talent spiller jo også en rolle her. Uansett Allen er jo verdifull for oss, men han er snart 31 år og har kontrakt til sommeren 2022.....

Nei, vi får nok ikke engang det samme Allen som vi betalte for Vokes, men det er klart - han har høy lønn, sannsynligvis mest av alle som er i klubben. Men jeg mener han kan holde et godt nivå i minst 3 år til, noe som er lenge nok til å kunne bygge laget rundt ham før vi må bytte ham ut. Jeg er mer åpen for å selge en av stoppertalentene (hvis vi absolutt MÅ). Det er ikke et skarpt skille mellom "investering" og "drift" i fotball slik det vanligvis er, så penger inn fra salg kan hjelpe på lønnsbudsjett og omvendt.

@onside, har vi noe sted vi kan se kontraktene og -lengdene på disse? Kunne vært interessant å få sett den fulle galskapen Lambert, Rowett og Jones påførte oss på denne fronten. Vokes har sikkert kontrakt til 2023 eller noe...

Edit: Nvm, jeg fant det på transfermarkt.com.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg EspenE » 13 Jan 2021, 10:35

Kode: Merk alt
Name         Age  ConExp  Value£M
Powell        26  2021    3,2
Woods         26  2021    3,2
Chester       31  2021    2
Edwards       21  2021    1,2
Mikel         33  2021    1,2
Shawcross     33  2021    1,2
Cousins       26  2021    0,8
Gregory       32  2021    0,8
Noukeu        19  2021    0,15
Gunn          24  2021    0
Matondo       20  2021    0
Mäenpää       35  2021    0

Afobe         27  2022    4,6
Clucas        30  2022    3,5
M.Indi        28  2022    3,5
Ndiaye        29  2022    3,5
Souttar       22  2022    3,5
Allen         30  2022    2,8
Ince          28  2022    2,8
McClean       31  2022    2,8
Batth         30  2022    2,5
Brown         22  2022    2
Vokes         31  2022    2
Smith         28  2022    1,8
Lindsay       25  2022    1,5
Wimmer        28  2022    1,5
Fletcher      33  2022    1,4
Tymon         21  2022    1
Davies        28  2022    0,6
Thompson      24  2022    0,6
Verlinden     21  2022    0,25

Etebo         24  2023    3
Bursik        20  2023    2
Bauer         28  2023    1,1
Fox           27  2023    1
Oakley-Boothe 20  2023    0,9
Campbell      21  2024    6
Collins       19  2024    2



Det mangler noen av de som er ute på lån, noen som har info?
Edit: Fant det også.

Market value burde nok tas med en schvææær klype salt... (£2.8M for Ince, særlig) Men det gir en indikasjon på bl.a. lønn: lang kontrakt + høy lønn gir høyere verdi.

Som vi ser går kontraktene til Powell, Woods, Edwards, Chester, Shawcross, Mikel ,Cousins, Gregory og Blondy ut til sommeren. Etter mitt syn burde vi kun beholde Powel og kanskje Chester. Muligens Cousins. Lønna til Mikel og Gregory gir oss noe mer handlingsrom, og Blondy får kanskje ny kontrakt? Litt rart han ikke har signert hvis GK-trenerne mener han er et talent, men MON har jo henta inn Metusaleh'er istedet for å bruke ham, så jeg vet ikke.

At vi må slite med Ince, Vokes, Ndiaye og Wimmer enda et år er ikke idéelt. De har alle høy lønn, og vi vil slite med å få solgt dem. Og vi kan ikke gi dem bort heller pga. FFP. McClean det samme (tror han har £20k/wk?). Clucas, Allen og Batth tviler jeg på at får nye kontrakter, men vi får se. Fletcher blir for gammel. Er veldig usikker på Martins Indi, samme med Afobe. Kanskje de kan gjøre en jobb?
Hvorfor har ikke Souttar signert ny? Det bør skje ASAP! Davies bør få ny kontrakt, det samme med Thompson, Brown, Tymon og Verlinden. Noe kontinuitet bør vi ha.

Etebo og Bauer til 2023!?! Noen har rundlurt transfergjengen i Stoke grundig...
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg Bjarne » 13 Jan 2021, 18:04

Men bør vi ikke få inn en spiss?
Bjarne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 555
Registrert: 10 Aug 2010, 19:35
Bosted: Ålesund

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg onside » 13 Jan 2021, 22:07

EspenE skrev:Som vi ser går kontraktene til Powell, Woods, Edwards, Chester, Shawcross, Mikel ,Cousins, Gregory og Blondy ut til sommeren. Etter mitt syn burde vi kun beholde Powel og kanskje Chester. Muligens Cousins. Lønna til Mikel og Gregory gir oss noe mer handlingsrom, og Blondy får kanskje ny kontrakt? Litt rart han ikke har signert hvis GK-trenerne mener han er et talent, men MON har jo henta inn Metusaleh'er istedet for å bruke ham, så jeg vet ikke.

At vi må slite med Ince, Vokes, Ndiaye og Wimmer enda et år er ikke idéelt. De har alle høy lønn, og vi vil slite med å få solgt dem. Og vi kan ikke gi dem bort heller pga. FFP. McClean det samme (tror han har £20k/wk?). Clucas, Allen og Batth tviler jeg på at får nye kontrakter, men vi får se. Fletcher blir for gammel. Er veldig usikker på Martins Indi, samme med Afobe. Kanskje de kan gjøre en jobb?
Hvorfor har ikke Souttar signert ny? Det bør skje ASAP! Davies bør få ny kontrakt, det samme med Thompson, Brown, Tymon og Verlinden. Noe kontinuitet bør vi ha.

Etebo og Bauer til 2023!?! Noen har rundlurt transfergjengen i Stoke grundig...

Bra jobba Espen! Jeg er ganske enig i det meste her faktisk, det blir lett slik når vi tar på revisorstrikkene på ermene og setter brillene på nesa, og kikke klubben litt i korta. Hva i hel**te har de drevet med? Vi har jo diskutert dette mange ganger, og den enkle konklusjonen er at vi har altfor mange spillere som ikke er bidragsytende til å skaffe STOKE CITY championship-poenger, men som kun er en stor belastning for lønnsbudsjettet til samme bedrift. (Vi kommer fra PL og drar med oss for mange lik i lasta)

MON liker å snakke fotball, men jeg tror det er en frenetisk kamp også på bakrommet med økonomi som tema. På meg virker det egentlig som om vi er blant de heldigst stilte i championship, fordi det er jo mange klubber som virkelig må sutter på labben og MÅ selge sin(e) beste spillere for å overleve. Vi har jo faktisk greid å overleve på tross av den balasten vi fremdeles betaler på. Og ellers virker det som om MON fremdeles tenker langsiktig, men for noen av oss syns vi kanskje det går litt tregt....

Det blir spennende om det kommer flere nye inn, Bjarne roper på en spiss, og det gjør vel alle av oss, men det er ikke lett å finne tydeligvis. Lurer veldig på hvem som stiller som spiss i neste kamp. Uansett.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet januar 2021

Innlegg Morten T. » 14 Jan 2021, 14:14

onside skrev:MON liker å snakke fotball, men jeg tror det er en frenetisk kamp også på bakrommet med økonomi som tema. På meg virker det egentlig som om vi er blant de heldigst stilte i championship, fordi det er jo mange klubber som virkelig må sutter på labben og MÅ selge sin(e) beste spillere for å overleve. Vi har jo faktisk greid å overleve på tross av den balasten vi fremdeles betaler på. Og ellers virker det som om MON fremdeles tenker langsiktig, men for noen av oss syns vi kanskje det går litt tregt....

Dette går inn i kjernen av det jeg tror også. Det er flere hensyn som må veies mot hverandre her og handlingsrommet blir stramt. Stoke betaler til en viss grad fortsatt for "gammal moro", men som du nevner så er flere klubber enn Stoke værre stilt.

Det jeg inderlig håper på er at når FFP har virket en stund så vil det gi seg utslag i likere konkurranseforhold mellom klubbene. Jeg er ikke så naiv at jeg tror at klubber som Grimsby, Plymouth og Barnsley noensinne vil klare å stable på plass samme pengebinger som Manchester City, Chelsea og Manchester United, MEN jeg har et håp om at forskjellene vil bli mindre og at økonomi ikke vil ha like stor innvirkning som det har hatt siden 1990-tallet og fram til i dag.

Hvis så skjer at klubbene stiller nærmere hverandre på startstreken, så vil det bli andre faktorer som blir viktigere. Slik som f.eks. egen utvikling av spillere, riktig trening, smartness i forhold til taktikk og sammensetting av lag osv.

En våt drøm kanskje, men i det store og det hele ville det ha brakt sporten mer bort fra et kommersielt overfokus( hva faen har egentlig et firmanavn å gjøre i et klubbnavn eller som navn på et stadion?) og perverst rike eiere, og ditto nærmere fotballens opprinnelige idè. Noe jeg synes hadde vært bra.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester

cron