Angus Gunn skadet

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Angus Gunn skadet

Innlegg Torstein Norevik » 19 Nov 2020, 18:09

Dårlige nyheter for Stoke på keeperfronten. Ikke nok med at førstekeeper Adam Davies er skadet, men nå har også erstatteren, Angus Gunn, pådratt seg en ankelskade og kan være ute i 6 uker.

https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ry-4717680

Da spørs det hva klubben nå velger å gjøre. Vi har Blondy Nna Noukeu innenfor dørene, men har også muligheten til å tilbakekalle Joe Bursik fra hans låneopphold i Doncaster. The Sentinel nevner også en del andre keepere som er ledige i øyeblikket, blant annet norske Ørjan Nyland.

Det blir spennende å se hvordan klubben løser dette, Blondy og Bursik er lovende, men veldig uerfarne på dette nivået.

I alle fall ingen tvil om at dette kom ubeleilig, etter at Gunn har gjort et godt inntrykk de kampene han har spilt som erstatter for Davies.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Angus Gunn skadet

Innlegg Torstein Norevik » 19 Nov 2020, 19:19

Og da er Joe Bursik tilbakekalt fra Doncaster. Da blir nok han trolig vår førstekeeper i skadefraværet til Davies og Gunn.

https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ik-4718265

Bursik får for øvrig god omtale av vår tidligere keeper-trener, Andy Quy, som var sentral da klubben i sin tid valgte å hente Bursik fra Wimbledon.

https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ik-4715349
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Angus Gunn skadet

Innlegg Morten T. » 19 Nov 2020, 20:20

Bursik debuterte vel for England U-21 tidligere i uka, tror jeg. Et stort talent som det egentlig kan bli spennende å se i aksjon. Allikevel tror jeg nok Stoke vil forsøke å hente inn en mer rutinert keeper på kort sikt - hvis det er tillatt å gjøre det.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Angus Gunn skadet

Innlegg Torstein Norevik » 19 Nov 2020, 22:04

Morten T. skrev:Bursik debuterte vel for England U-21 tidligere i uka, tror jeg. Et stort talent som det egentlig kan bli spennende å se i aksjon. Allikevel tror jeg nok Stoke vil forsøke å hente inn en mer rutinert keeper på kort sikt - hvis det er tillatt å gjøre det.

Det gjorde han, og holdt nullen, uten at han visstnok hadde så veldig mye å gjøre i Englands 5-0 seier over Albania.

Jeg trodde vel også at vi ville gå for et "nødlån" av en mer rutinert keeper, men har etterpå lest at ordningen med "nødlån" visstnok ikke finnes lenger annet enn for nettopp keepere, og da på strenge vilkår.

Vilkårene for nødlån av keeper er at alle profesjonelle keepere i klubben er satt ut av spill, enten på grunn av skader, suspensjoner eller at de er på internasjonalt oppdrag. Da kan nødlån godkjennes, men bare for 7 dager, og så kan man eventuelt forlenge dette ytterligere med 7 dager om gangen.

For å anses som profesjonell keeper i denne sammenheng, må man visstnok ha spilt minst 5 kamper for førstelaget. Antar at dette da gjelder obligatoriske kamper som liga eller cup, og ikke treningskamper. Hverken Bursik eller Blondy oppfyller vel disse kravene, og da er det vel en åpning for at MON kan hente inn en erfaren keeper på nødlån, om han ønsker det. Vi kan vel også velge å hente en "free agent".

https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... an-4718040

Ikke godt å vite hva MON tenker om dette, men det blir nok uansett Bursik som kommer til å vokte målet mot Huddersfield nå på lørdag. Satser han kanskje på Bursik de neste 2-3 kampene, for så å evaluere innsatsen før han bestemmer seg for om dette er en "varig" løsning den perioden Davies og Gunn er ute ? ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Angus Gunn skadet

Innlegg Morten T. » 19 Nov 2020, 22:41

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:Bursik debuterte vel for England U-21 tidligere i uka, tror jeg. Et stort talent som det egentlig kan bli spennende å se i aksjon. Allikevel tror jeg nok Stoke vil forsøke å hente inn en mer rutinert keeper på kort sikt - hvis det er tillatt å gjøre det.

Det gjorde han, og holdt nullen, uten at han visstnok hadde så veldig mye å gjøre i Englands 5-0 seier over Albania.

Jeg trodde vel også at vi ville gå for et "nødlån" av en mer rutinert keeper, men har etterpå lest at ordningen med "nødlån" visstnok ikke finnes lenger annet enn for nettopp keepere, og da på strenge vilkår.

Vilkårene for nødlån av keeper er at alle profesjonelle keepere i klubben er satt ut av spill, enten på grunn av skader, suspensjoner eller at de er på internasjonalt oppdrag. Da kan nødlån godkjennes, men bare for 7 dager, og så kan man eventuelt forlenge dette ytterligere med 7 dager om gangen.

For å anses som profesjonell keeper i denne sammenheng, må man visstnok ha spilt minst 5 kamper for førstelaget. Antar at dette da gjelder obligatoriske kamper som liga eller cup, og ikke treningskamper. Hverken Bursik eller Blondy oppfyller vel disse kravene, og da er det vel en åpning for at MON kan hente inn en erfaren keeper på nødlån, om han ønsker det. Vi kan vel også velge å hente en "free agent".

https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... an-4718040

Ikke godt å vite hva MON tenker om dette, men det blir nok uansett Bursik som kommer til å vokte målet mot Huddersfield nå på lørdag. Satser han kanskje på Bursik de neste 2-3 kampene, for så å evaluere innsatsen før han bestemmer seg for om dette er en "varig" løsning den perioden Davies og Gunn er ute ? ;)
Personlig blir jeg relativt ofte (positivt) overrasket over at unge spillere kommer inn med guts, pågangsmot og selvtillit. Noen av dem tar nivået veldig fort.
Jeg skal være så ærlig å si at dette på langt nær gjelder alle unge spillere, flere av dem trenger tid - noen trenger relativt lang tid også.
Men la oss håpe at Bursik( forøvrig et etternavn som høres veldig slovakisk eller tsjekkisk ut for meg, så mulig han har aner derifra? ) vil være en av disse som slår ut i full blomst med en gang. :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Angus Gunn skadet

Innlegg Torstein Norevik » 20 Nov 2020, 08:39

Et litt pussig poeng med Bursik er at han visstnok også har en god frispark-fot, og at han derfor - under sitt låneopphold i Accrington Stanley - ved flere anledninger gikk frem for å ta lagets frispark fra 20-25 m, riktig nok uten at det ble scoring av det. Men han skal ifølge ryktene ha vist frem en meget god frisparkfot ved flere anledninger på trening. ;)

Det var vel for øvrig Paraguays landslag som i sin tid hadde en keeper som var en racer på å skyte frispark, og som vel scoret på flere slike gjennom en lang karriere. ;)

Og husker jeg ikke helt feil, så var den gamle keeper-kjempen Alex Stepney i en periode straffeskytter for Man.U på tidlig 70-tall. Så noen keepere kan hvis brukes til mer enn å vokte eget mål. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Angus Gunn skadet

Innlegg Morten T. » 20 Nov 2020, 11:47

Torstein Norevik skrev:Et litt pussig poeng med Bursik er at han visstnok også har en god frispark-fot, og at han derfor - under sitt låneopphold i Accrington Stanley - ved flere anledninger gikk frem for å ta lagets frispark fra 20-25 m, riktig nok uten at det ble scoring av det. Men han skal ifølge ryktene ha vist frem en meget god frisparkfot ved flere anledninger på trening. ;)

Det var vel for øvrig Paraguays landslag som i sin tid hadde en keeper som var en racer på å skyte frispark, og som vel scoret på flere slike gjennom en lang karriere. ;)

Og husker jeg ikke helt feil, så var den gamle keeper-kjempen Alex Stepney i en periode straffeskytter for Man.U på tidlig 70-tall. Så noen keepere kan hvis brukes til mer enn å vokte eget mål. ;)

Apropos keepere som tar frispark. Denne matchen var jeg på i fjor og må si jeg ble imponert over utførelsen her, selv om det er jæ... surt når slike perlescoringer kommer MOT eget lag... :mrgreen: :mrgreen: :
https://www.tv2.no/a/10929687/
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Angus Gunn skadet

Innlegg Torstein Norevik » 20 Nov 2020, 12:03

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:Et litt pussig poeng med Bursik er at han visstnok også har en god frispark-fot, og at han derfor - under sitt låneopphold i Accrington Stanley - ved flere anledninger gikk frem for å ta lagets frispark fra 20-25 m, riktig nok uten at det ble scoring av det. Men han skal ifølge ryktene ha vist frem en meget god frisparkfot ved flere anledninger på trening. ;)

Det var vel for øvrig Paraguays landslag som i sin tid hadde en keeper som var en racer på å skyte frispark, og som vel scoret på flere slike gjennom en lang karriere. ;)

Og husker jeg ikke helt feil, så var den gamle keeper-kjempen Alex Stepney i en periode straffeskytter for Man.U på tidlig 70-tall. Så noen keepere kan hvis brukes til mer enn å vokte eget mål. ;)

Apropos keepere som tar frispark. Denne matchen var jeg på i fjor og må si jeg ble imponert over utførelsen her, selv om det er jæ... surt når slike perlescoringer kommer MOT eget lag... :mrgreen: :mrgreen: :
https://www.tv2.no/a/10929687/

Rett og slett vakkert ! Selv MOT eget lag... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss


Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester

cron