Michael O’Neill

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Michael O’Neill

Innlegg Bjarne » 02 Des 2019, 22:44

Om vi ikke stiller med Etebo og Ndiaye på midten i neste kamp så viser at har vi fått en manager som leder oss rett ned i League One.

Han må også ha sett nok til å skjønne at Ince og CV ikke holder mål.

Uten slike endringene er jeg overbevist om at vi rykker ned!
Bjarne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 555
Registrert: 10 Aug 2010, 19:35
Bosted: Ålesund

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 24 Jan 2020, 13:55

Den gamle hardhausen Pejic ser ut til å være begeistret for O`Neill:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... om-3773068

Jeg kan forstå hvorfor. Selv om resultatene for Stoke City F.C. fortsatt kommer til å svinge, og derav gi forskjellige fraksjoner blod på tann, så hersker det ingen som helst tvekan om at O`Neill er en fagmann og pragmatiker som forstår verdien av hard jobbing med, og kanskje spesielt, uten ball. Han gir noen fine intervjuer også hvor han, etter mitt syn, "talking sense" og styrer unna staffasjen og dilldallet rundt.
Så langt: Bra! :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 26 Jan 2020, 11:27

Bra start for O’Neill og Stoke er ligaens 4. beste lag etter hans inntreden:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ll-3778440
Fortsettelsen blir spennende.
Klarer han og, ikke minst, spillerne å holde trykket oppe?

En del ting tyder faktisk på det.
Forsvarsspillet( inkl. de seks spillerne foran den bakre fireren ) er langt bedre nå.
Antall kilometer spillerne legger ned pr. kamp er langt høyere nå.
Laget er mye mer villig til å gå fort i angrep og komme framover med mange folk.
Butland er mye bedre nå.
Selvtilliten er på bedringens vei.
4-2-3-1 systemet funker godt. Allen og Clucas gjør manns jobb som de to foran forsvaret og Powell linker opp bra i sin fremskutte midtbanerolle.

Vi får sjå, men isolert sett har den første tiden under den pragmatiske fagmannen O’Neill vært bra.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg kjell-etne » 26 Jan 2020, 16:48

Så er me i gang med ein flott opptur, der me har klart å vinne kamper som me før ikkje var istand til, O`Neill har tilført laget stram organisering, fått opp
glød og innsats som jo alltid skal og må ligge som grunnlag for suksess og resultater, uansett spelestil. Kjekt. :D

Då er det vel og igang med masse `gråsteinsprat` og stikk i hytt og vær til `gjengen`og `fraksjonane`som har et litt annet syn enn det som virkar som`fasiten` for å skape et sterkt lag;
virkar nesten som det er viktigare å `slenge med pennen` til dei som ikkje er enig med ens egen `rette` fotballfilosofi, enn å bry seg om laget som sådan. Merkelig.

Ein er ikkje mindre glad i klubben om ein meiner at `gråsteinane`godt kan tilføyast ein to eller tre spelerar som hevar laget enda meir; er jo overhode ingen motsetning med å vera
stjerne med et navn og det å kunna ha ein god disiplin og lagfølelse, det blir for meg meininglaust å hevde, då er det like mykje klubbledelse/manager som er problemet :cry:
Trur bestemt at litt nytt må tilføyast, iallefall om me ønsker oss opp, men for dei som heller vil vera der me er nå, (utrulig nok) er sikkert laget sterkt nok for denne divisjonen.

Nå blir det vel kampen om å forgude O`Neill og nesten ta æra for hans suksess (a la Pulis) igang, trur sjølv O`Neill kan bli ein super trenar eg med sine landslagsmeritter der eg og likar
måten det blir spelt på, utan kun ein kjedelig langball filosofi, synes Stoke er blitt et bra ballbesittende lag der midtbane er godt innvolvert. Står nå fortsatt på at det trengs ein effektiv
mann på topp, sjølvom Campbell virkar veldig lovande; (får jo berre håpe han ikkje får stjernestatus, det likar me jo ikkje noke særlig i Stoke :shock: )
Forresten veldig bra at klubbledelse endelig fekk fingeren ut og signerte Campbell, på tide dei og våknar, har et stort ansvar for klubbens framtid dei og ikkje berre managerens
ansvar om det går opp eller ned.

Siste åra har jo vore ein evig forguding av Pulis og ditto sutring om Hughes som ingen ende tar; er heldigvis ikkje sånn sammenskrudd eg, at det må peikast på ein syndebukk eller ein frelsar,
mykje meir opptatt av løysingar i nuet for min del, trur det verken er tidlegare managerar si ære eller skuld om det går som det går/har gått med Stoke siste åra. Nå gir eg dagens
O`Neill æra for oppturen sålangt, det som er bak i tid er for meg irrelevant (oi der kom det jammen meg et fjongt ord fra meg og ;) ) og kan lite gjerast med, energien blir då
for meg brukt feil og løyser ingenting. Utrettelig ensidig framstilling av egne bastante meininger har eg heller ikkje behov for å gjengi i det uendelige,men heller tillegga at og
andre kan ha eit fornuftig fotballsyn og samtidig akseptera det.Eg er sikkert ein merkelig skrue,men men.....synes det greit sånn eg :(

Synes det heldigvis er fleire her på forumet som bidrar veldig bra med nøkterne innlegg som handlar om laget og gulpfrie innlegg; kjekt å lesa det Svein Moen, Runar Kvernen, Torstein
Norevik, Kristin Henriksen og fleire skriv.....god info, nøkterne og reflekterte innlegg som handlar om Stoke`s framtid, ja idet heile tatt det det handlar om; vår klubbfølelse igjennom et
langt liv,
(eg har forresten fortsatt samma kjerringa når eg tenker meg om, men usikker på kin så ryk først om eg må ta valget mellom klubb eller kåna :D )

Eg er heller ingen lett krenka fyr, overhode ikkje, men likar greie linjer og ordinært `skikk og bruk` enten eg gøymer meg bak tastaturet eller i kvardagen, eg har sikkert heller
ikkje den glupaste fotballhjernen, men etter 50 år med intens fotball-kikking, trenar funksjon i mange år med utall av cupar og turneringar med ungdomsfotball, vil eg sei at pittelitt
har eg fått med meg...
Med lidenskap for Stoke og håp om Premier League igjen om ein sesong eller to ( ønsker nemlig opprykk) har eg veldig stor tru på prosjekt O`Neill (etterpå klok, javel heilt ok :P ),
retningen ein kan gjer noke med ; nemlig framover og deretter oppover...... det e mi greia, "Stoke opp og fram" ! :lol:
kjell-etne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 66
Registrert: 31 Des 2013, 01:33

Re: Michael O’Neill

Innlegg onside » 26 Jan 2020, 19:58

kjell-etne skrev:Så er me i gang med ein flott opptur, der me har klart å vinne kamper som me før ikkje var istand til, O`Neill har tilført laget stram organisering, fått opp
glød og innsats som jo alltid skal og må ligge som grunnlag for suksess og resultater, uansett spelestil. Kjekt. :D

Då er det vel og igang med masse `gråsteinsprat` og stikk i hytt og vær til `gjengen`og `fraksjonane`som har et litt annet syn enn det som virkar som`fasiten` for å skape et sterkt lag;
virkar nesten som det er viktigare å `slenge med pennen` til dei som ikkje er enig med ens egen `rette` fotballfilosofi, enn å bry seg om laget som sådan. Merkelig.

Ein er ikkje mindre glad i klubben om ein meiner at `gråsteinane`godt kan tilføyast ein to eller tre spelerar som hevar laget enda meir; er jo overhode ingen motsetning med å vera
stjerne med et navn og det å kunna ha ein god disiplin og lagfølelse, det blir for meg meininglaust å hevde, då er det like mykje klubbledelse/manager som er problemet :cry:
Trur bestemt at litt nytt må tilføyast, iallefall om me ønsker oss opp, men for dei som heller vil vera der me er nå, (utrulig nok) er sikkert laget sterkt nok for denne divisjonen.

Nå blir det vel kampen om å forgude O`Neill og nesten ta æra for hans suksess (a la Pulis) igang, trur sjølv O`Neill kan bli ein super trenar eg med sine landslagsmeritter der eg og likar
måten det blir spelt på, utan kun ein kjedelig langball filosofi, synes Stoke er blitt et bra ballbesittende lag der midtbane er godt innvolvert. Står nå fortsatt på at det trengs ein effektiv
mann på topp, sjølvom Campbell virkar veldig lovande; (får jo berre håpe han ikkje får stjernestatus, det likar me jo ikkje noke særlig i Stoke :shock: )
Forresten veldig bra at klubbledelse endelig fekk fingeren ut og signerte Campbell, på tide dei og våknar, har et stort ansvar for klubbens framtid dei og ikkje berre managerens
ansvar om det går opp eller ned.

Siste åra har jo vore ein evig forguding av Pulis og ditto sutring om Hughes som ingen ende tar; er heldigvis ikkje sånn sammenskrudd eg, at det må peikast på ein syndebukk eller ein frelsar,
mykje meir opptatt av løysingar i nuet for min del, trur det verken er tidlegare managerar si ære eller skuld om det går som det går/har gått med Stoke siste åra. Nå gir eg dagens
O`Neill æra for oppturen sålangt, det som er bak i tid er for meg irrelevant (oi der kom det jammen meg et fjongt ord fra meg og ;) ) og kan lite gjerast med, energien blir då
for meg brukt feil og løyser ingenting. Utrettelig ensidig framstilling av egne bastante meininger har eg heller ikkje behov for å gjengi i det uendelige,men heller tillegga at og
andre kan ha eit fornuftig fotballsyn og samtidig akseptera det.Eg er sikkert ein merkelig skrue,men men.....synes det greit sånn eg :(

Synes det heldigvis er fleire her på forumet som bidrar veldig bra med nøkterne innlegg som handlar om laget og gulpfrie innlegg; kjekt å lesa det Svein Moen, Runar Kvernen, Torstein
Norevik, Kristin Henriksen og fleire skriv.....god info, nøkterne og reflekterte innlegg som handlar om Stoke`s framtid, ja idet heile tatt det det handlar om; vår klubbfølelse igjennom et
langt liv,
(eg har forresten fortsatt samma kjerringa når eg tenker meg om, men usikker på kin så ryk først om eg må ta valget mellom klubb eller kåna :D )

Eg er heller ingen lett krenka fyr, overhode ikkje, men likar greie linjer og ordinært `skikk og bruk` enten eg gøymer meg bak tastaturet eller i kvardagen, eg har sikkert heller
ikkje den glupaste fotballhjernen, men etter 50 år med intens fotball-kikking, trenar funksjon i mange år med utall av cupar og turneringar med ungdomsfotball, vil eg sei at pittelitt
har eg fått med meg...
Med lidenskap for Stoke og håp om Premier League igjen om ein sesong eller to ( ønsker nemlig opprykk) har eg veldig stor tru på prosjekt O`Neill (etterpå klok, javel heilt ok :P ),
retningen ein kan gjer noke med ; nemlig framover og deretter oppover...... det e mi greia, "Stoke opp og fram" ! :lol:


Dette innlegget er det nesten ikke mulig å kommentere, Kjell-Etne, fordi jeg er jo tydeligvis ikke i din "gjeng" .
Jeg syns imidlertid det er urettferdig å tildele med-debattanter slike kommentarer som:

-- Då er det vel og igang med masse `gråsteinsprat` og stikk i hytt og vær til `gjengen`og `fraksjonane`som har et litt annet syn enn det som virkar som`fasiten`
-- virkar nesten som det er viktigare å `slenge med pennen` til dei som ikkje er enig med ens egen `rette` fotballfilosofi, enn å bry seg om laget som sådan
-- Nå blir det vel kampen om å forgude O`Neill og nesten ta æra for hans suksess (a la Pulis) igang,
-- Utrettelig ensidig framstilling av egne bastante meininger har eg heller ikkje behov for å gjengi i det uendelige
-- kjekt å lesa det Svein Moen, Runar Kvernen, Torstein Norevik, Kristin Henriksen og fleire skriv.

og tilslutt

-- men eg likar greie linjer og ordinært `skikk og bruk` enten eg gøymer meg bak tastaturet eller i kvardagen

Kjære vene Kjell-Etne, jeg syns slike innlegg som dette ikke er greit, når du rakker ned på meningsmotstandere uten å nevne de med navn engang, er det Morten du er ute etter så får du si det. Er det meg, så la meg få høre det, eller er det noen andre her inne? Med en sånn generell tildeling av meninger som mange kan føle seg støtt av syns, jeg virkelig ikke noe om. Du sier jo selv at DU ikke er lett-krenkelig, men liker greie linjer og ordinær skikk og bruk, men her her kaster du virkelig stein i glasshus. Stoke sitt glasshus.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 26 Jan 2020, 22:01

Tror det beste er å gjøre som meg, «onside»: Styr unna. Om jeg skal være så freidig å si det: Du spiller i en helt annen liga.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Svein Nilsen » 27 Jan 2020, 00:06

Ja kjell-etne, noe fornuftig i det du skriver er det jo, men synes vel at det skal være takhøyde nok i dette forumet til å ha sin egen mening - uansett. Vi diskuterer jo Stoke City - på godt og vondt. Jeg er i utgangspunktet supporter av alle spillere og managere som ansettes av Stoke City. Dette fordi klubben betyr mye for meg og at jeg håper og tror at alle i klubben gjør det som er det beste for KLUBBEN Stoke City. Samtidig så er jeg også såpass engasjert og subjektiv at jeg fort blir forbanna hvis ikke ting går som jeg håper i forhold til det at klubben skal opp og frem - helst vinne Premier League :D. Det aller viktigste er å vinne hver eneste kamp, ikke nødvendigvis hvordan det gjøres - selv om jeg jo liker feiende flott angrepsfotball og 5-0 seire alle best! Vi må gjerne ha 11 gråstein på banen så lenge de presterer og vi vinner kamper. Men, spillere skal prestere (de betales såpass at vi supportere skal kunne forlange det!) og blø for drakta, det er et minimum. Jeg har stor tro på Michael O'Neill, spesielt nå som jeg ser at laget er i stor endring til det bedre......vi lever best og mest i nuet og jeg kan skrike, hyle og forbanne dårlig innsats, moral og dårlige resultater (min subjektive oppfatning). Det er jo nettopp i dette forumet jeg kan juble høyest når det går bra og skjelle ut alle og enhver når det går skikkelig dårlig, fordi de fleste Stoke supportere ser det samme som meg. Diskuterer jo ikke Stoke så mye i andre rom, der er det jo bare såkalte supportere av Liverpool og Man United som har helt andre utfordringer.
Jeg er veldig glad for balansen i innlegg her, på hjemmesiden, i Potters News og sikkert på Facebook. Og, den ville vært mye fattigere uten sterke og bastante meningsytrere som f.eks. Morten og onside.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 27 Jan 2020, 01:08

Takk i lige måde, Svein.
Du er jo en veldig flink debattant med masse engasjement som du beundringsverdig nok har klart å holde dampen oppe på i så mange år( inkl. «The Dark Years» ). Det er bra og bedre enn bra. Det er imponerende rett og slett! Du har jo peiling og kunnskap også og da blir det i alle fall for meg straks mye mer interessant.
Det er jo noen av oss som har bastante meninger, men det noen ser ut til å glemme i forhold til akkurat det er at disse "bastante" meningene ikke oppstår akkurat nå som følge av ett par sekunders tankevirksomhet, de oppstår som følge av genuin interesse og ervervelse av kunnskap over flere år. At noen i beste Jantelov-stil velger å la seg provosere av det lever jeg ufattelig godt med. De får bare holde på videre for min del, men disse folka spiller i en annen liga. En liga jeg ikke har noen som helst interesse for, eller forutsetninger til, å spille i selv.

Mine forslag til folk som blir provosert av det andre skriver:
Hopp over å lese.
Finn andre å utveksle meninger med - gjerne de som man har sammenfallende meninger med for en mest mulig friksjonsfri tilværelse.
Og så kjepphesten: Lag en EGEN tråd om et tema man ønsker å diskutere/debattere. Altså: Bidra selv( her var jeg fristet til å skrive «for pokker!!!» til slutt, men ombestemte meg ).

Bør være enkelt å følge og problem solved for de i blant oss som blir irritert, sinna, vred, forurettet, såra og angstbiterske hver gang de ser noen( eller bare en bestemt person for den sakens skyld ) ytre en mening.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg kjell-etne » 28 Jan 2020, 16:50

Blir jo `fyr i teltet`av sånt, men reknar jo sjølvsagt med det ;) Har overhode ingenting mot noken personar eller personars meiningar her inne, då er det totalt
misforstått, er heller ikkje med i ein `gjeng` sjølvom eg har mine oppfatningar kva type fotball eg har mest sans for. Ulike meiningar rundt det er heilt supert.
Dei fleste her på sidene er vel 50 pluss/minus (dessverre kan me vel sei, sjølv om det mykje godt igjen i oss :) ) og skjønnar vel eller bør skjønna når sjølve debatten
går vekk fra temaet og over i lett skjulte `tvilsomme` omtalar om andre skin igjennom, som heller ikkje her er nevnt med navn, men grupperingar (som fleire, noen,
lettkrenkede,osv..osv...) ikkje spesielt positivt debattnivå det heller då synes eg. Med det som utgpkt. brukte eg og den typen benevning, :shock:

Det eg synes er litt kjedelig og ødeleggande for gruppa, som eg igjen veit med sikkerhet etter prat med eindel andre, er at ein god del støttar iallefall essensen i mitt innlegg,
sjølv om det nok var litt `spissa` ;) Men andre er kanskje litt smartare enn meg og lar `pennen` ligge, ser den!
Er med i to-tre andre nettbaserte grupper med ganske heftige diskusjonar, heilt flott, men som dessverre har utvikla seg til person mot person med tildels utidige svar
og omtalar om kvarandre og at sakene kjem litt bak. Dette ønsker eg overhode ikkje skal skje med oss i Stoke-familien.

Når du nevner onside; hvis navn er av betydning; å vera ute etter noken, så er eg berre ute etter et saklig og fint forum der kvar enkelt må bruka egne følerar for innholdet,
men tar kanskje feil der :D Og til Morten; at du har svært gode fotball-kunnskaper kan ikkje bestrides, ei heller ordforrådet ditt ;)
Skal ikkje ta dette videre med argumenter, for ditt eller datt, eg legg vekk denne diskusjonen for min del og skal sjølvsagt ikkje bry noken med sånne innlegg :D ser jo at
det virker negativt og kanskje unødvendig, men,men....verden har vel større problemer :P
Så kjære alle debatantar og fans av Stoke, både dei som skriv og dei som har lyst å skrive; fortsett med Stoke-info og debatt, kjekk lesning. Er avogtil på Tordenskjold og
slikkar ei kald ei, så eg har overhode ikkje vanskar med å ta ei øl med dei så måtte vera der, (e kje sikkert Morten og onside ønsker det då men... :D )
Klubbfølelsen for Stoke er det ingen som rokker ved heldigvis, ha ein fin eftan ;)
kjell-etne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 66
Registrert: 31 Des 2013, 01:33

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 28 Jan 2020, 18:08

kjell-etne skrev:Det eg synes er litt kjedelig og ødeleggande for gruppa, som eg igjen veit med sikkerhet etter prat med eindel andre, er at ein god del støttar iallefall essensen i mitt innlegg,
sjølv om det nok var litt `spissa` ;) Men andre er kanskje litt smartare enn meg og lar `pennen` ligge, ser den!
Det er bra du viser vei og går foran som sverddrager da. Heroisk.

Jeg ønsker ingen polemikk med deg, jeg er 101% sikker på at det ikke gir meg noe som helst tilbake av verdi. Mest sannsynlig gir det ikke deg noe av verdi heller. Derfor bør du heller finne andre å diskutere med, evt. opprette egne tråder hvor du kan bringe til torgs nettopp den tematikken du mener er «riktig» eller «viktig». Værre er det faktisk ikke. Jeg avslutter med deg nå og sier take care og adjø. For godt.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester

cron