Michael O’Neill

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 10 Nov 2019, 18:39

O`Neill virker å være en pragmatisk fyr som under tiden med Nord-Irland har skiftet mellom flere konstellasjoner. Primært 4-3-3, men også varianter av 4-5-1 og av og til også 3-5-2. I min bok smart, for det er selvfølgelig forskjell fra å møte Nederland og Moldova...:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ll-3518575

Apropos Nederland( som Nord-Irland møter til uka i EM-kval ) så uttalte Nederlands landslagstrener Koeman følgende etter forrige gang disse to nasjonene møtte hverandre:
“It is outrageous, the football they play, but it is allowed and they get the most out of their qualities. I respect that, but it is terrible to watch.”

Så kom O`Neill opp med følgende svar til Koeman sin lille tirade: “We didn’t go there to entertain Ronald Koeman, that wasn’t the purpose of what we did.”
Dette svaret er vakkert formulert av O`Neill. Jeg vil ikke påstå at jeg ble på gråten, men lettrørt som jeg er så vil jeg i hvertfall påstå at O`Neill leverte det man kan kalle "musikk i mine ører". ;)
Håpet er at han tar med seg denne mentaliteten og klarer å implementere den i Stoke. Klarer han det, så kan dette gå riktig så bra... ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Lilledino » 10 Nov 2019, 22:09

Morten T. skrev:O`Neill virker å være en pragmatisk fyr som under tiden med Nord-Irland har skiftet mellom flere konstellasjoner. Primært 4-3-3, men også varianter av 4-5-1 og av og til også 3-5-2. I min bok smart, for det er selvfølgelig forskjell fra å møte Nederland og Moldova...:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ll-3518575

Apropos Nederland( som Nord-Irland møter til uka i EM-kval ) så uttalte Nederlands landslagstrener Koeman følgende etter forrige gang disse to nasjonene møtte hverandre:
“It is outrageous, the football they play, but it is allowed and they get the most out of their qualities. I respect that, but it is terrible to watch.”

Så kom O`Neill opp med følgende svar til Koeman sin lille tirade: “We didn’t go there to entertain Ronald Koeman, that wasn’t the purpose of what we did.”
Dette svaret er vakkert formulert av O`Neill. Jeg vil ikke påstå at jeg ble på gråten, men lettrørt som jeg er så vil jeg i hvertfall påstå at O`Neill leverte det man kan kalle "musikk i mine ører". ;)
Håpet er at han tar med seg denne mentaliteten og klarer å implementere den i Stoke. Klarer han det, så kan dette gå riktig så bra... ;)

Haha, det var kult sagt og jeg dro også på smilebåndet når jeg leste meldingen din.
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 10 Nov 2019, 23:01

Lilledino skrev:
Morten T. skrev:O`Neill virker å være en pragmatisk fyr som under tiden med Nord-Irland har skiftet mellom flere konstellasjoner. Primært 4-3-3, men også varianter av 4-5-1 og av og til også 3-5-2. I min bok smart, for det er selvfølgelig forskjell fra å møte Nederland og Moldova...:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ll-3518575

Apropos Nederland( som Nord-Irland møter til uka i EM-kval ) så uttalte Nederlands landslagstrener Koeman følgende etter forrige gang disse to nasjonene møtte hverandre:
“It is outrageous, the football they play, but it is allowed and they get the most out of their qualities. I respect that, but it is terrible to watch.”

Så kom O`Neill opp med følgende svar til Koeman sin lille tirade: “We didn’t go there to entertain Ronald Koeman, that wasn’t the purpose of what we did.”
Dette svaret er vakkert formulert av O`Neill. Jeg vil ikke påstå at jeg ble på gråten, men lettrørt som jeg er så vil jeg i hvertfall påstå at O`Neill leverte det man kan kalle "musikk i mine ører". ;)
Håpet er at han tar med seg denne mentaliteten og klarer å implementere den i Stoke. Klarer han det, så kan dette gå riktig så bra... ;)

Haha, det var kult sagt og jeg dro også på smilebåndet når jeg leste meldingen din.

Jo, takk. Bra at det smiles og fleipes på den andre siden av Akerselva også. ;) Det er noen realt sure, bitre og gnålete bittesmå skrullinger der ute, serru, så detta er ikke noen selvfølge av en egenskap som kommer rekende av seg sjæl. :P
Håper på flere slike verbale gullkorn i samme gate fra O’Neill etterhvert. :mrgreen:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 10 Nov 2019, 23:59

Kanskje ikke verdens mest oppsiktsvekkende sak, de fleste managere som kommer inn i en ny klubb kjører vel Prøysen-metoden med «blanke ark og fargestifter tel», men det virker som om O’Neill er villig til å gi alle i troppen en «fresh start»( herunder f.eks. Diouf, Woods m.fl. ).
I det hele tatt så er inntrykket så langt av O’Neill at han er en fornuftig og «level-headed» fyr. :):
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... an-3521160
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 11 Nov 2019, 11:16

Ser forøvrig at TV2 Sport 1 sender matchen mellom Nord-Irland og Nederland førstkommende lørdag med start kl. 20.45.
Litt av noen motstandere O`Neill får bryne seg på den neste drøye uka. Wow! Med all mulig respekt, men det er stykke opp fra Barnsley til Nederland og Tyskland.

Nederland har virkelig noe på gang igjen og Tyskland er jo som alltid gode. Begge disse lagene er verdensklasse og det blir spennende å se hva O`Neill vil foreta seg for å utligne individuell underlegenhet.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 11 Nov 2019, 19:00

Nok en fin uttalelse av O’Neill etter Barnsley- matchen:
“We had to match their desire. No one has a god given right to be in the Championship. You may be a bigger club, you may have spent more money, you may pay higher wages, but that counts for little when you’re out on the pitch.”
Jeg liker denne fyren mer og mer. Her er det lite fjas, vås, tullball og urealistiske drømmerier. Kun en beskrivelse av realitetene og en down-to-earth tilnærming som har vært fraværende en stund.
Keep it up and walk the talk O’Neill, så blir vi bestiser på 1-2-3. :mrgreen: 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 11 Nov 2019, 21:49

Lou Macari om O’Neill:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ll-3524398

Bet meg spesielt merke i dette: «He took over a Northern Ireland side that was pretty easy to beat, but not only made them hard to beat, he got them quite a few wins against the odds.

»But it’s that `hard-to-beat’ part of the equation that fills me with optimism.

For that is where Stoke are at right now and his first job - of simply keeping Stoke in the Championship - has to start with making them tough to beat.»

Bra sagt, eller skrevet, av Lou.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 12 Nov 2019, 12:15

Nok en fin artikkel om O`Neill her også i det som er en av UK`s beste og mest interessante medier, kvalitetsmessig sett:
https://www.theguardian.com/football/bl ... rn-ireland

Faglig dyktig, pragmatisk og setter seg også i respekt når det kreves( les.: Lafferty ).
Synes også det er ekstremt bra at han( som jo selv er katolikk ) har vært en bidragsyter i å forene katolikker og protestanter i Nord-Irland. Nok et bevis på at fotball KAN bety så mye, mye mer enn show og fjas.
Jeg liker også veldig godt at det går fram her at han er selvironisk. Etter mitt syn en av de beste egenskapene et menneske kan ha, selv om det er sjelden vare i en del miljøer dessverre...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 13 Nov 2019, 11:15

Nok en gang fine synspunkter fra Mr. O`Neill:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ll-3531949

Sveiper her innom denne stabiliteten( 10 år på rappen i PL ) som de kjipe og kjedelige i blant oss har masa om i årevis, og også om lokalt/nasjonalt eierskap av en klubb kontra utenlandsk.

Me likes. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Michael O’Neill

Innlegg Morten T. » 15 Nov 2019, 11:42

Local lad Martin "Pato" Paterson er også begeistret for ansettelsen av O`Neill. Han har jo tidligere spilt under han for Nord-Irland.:
https://the72.co.uk/149014/stoke-favour ... -as-coach/
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 22 gjester

cron