Nathan Jones har fått sparken!

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg onside » 07 Nov 2019, 22:21

Morten T. skrev:Jeg trente faktisk på samme helsestudio som Krosby på 80-tallet.
La meg si det slik: Han ble svær - fort! 8-)

Begynner å lure litt nå Morten - Både Tore Hem Og Stein Krosby?
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 07 Nov 2019, 22:49

Det stemmer det, Espen, og det mener jeg å ha nevnt før, at svakheten( slik jeg ser det ) til Pulis er overgangsspillet.
Det Pulis gjør er veldig enkelt fortalt dette: Han vil ha 8-9 mann med klart definerte oppgaver defensivt, samtidig som han lar 2-3 spillere få litt friere tøyler i den offensive delen( f.eks. Etherington, Crouch, Pennant ). «Problemet» her er at fokuset på å holde tett bakover fort kan forrykke balansen i forhold til det offensive spillet( vel og merke i åpent spill ). For å bøte på dette og allikevel forsøke å få med seg et resultat så kompenserer ofte lagene til Pulis med spisskompetanse på faste situasjoner( Delap-kast, cornere osv. ) og nettopp der begynner Pulis sin metode og bli litt skjør. Fordi disse faste situasjonenene bare kompenserer til en viss grad. Dette er etter mitt syn den store svakheten i Pulis sin måte å gjøre det på, men på den annen side: Alle systemer i fotball har svakheter, fordi balansen mellom defensiv og offensiv, og gode valg og feilvalg er skjør og kan få stor betydning for resultatet.

Så ja, overganger( kjapt med folk som er villig til å løpe langt og lengre enn langt ) er nok også veldig min fotball, selv om jeg ikke er enig i at man nødvendigvis må ta så mye risiko ved å spille slik. Det som gjelder er å utnytte at motstanderen er i ubalanse/undertall( fordi DE har tatt risiko og gjort feil ).

Og tja, jeg er vel ikke enig i at det ble så mye dårligere år etter år. Sesongen Pulis fikk fyken så lå vel Stoke på 6. plass i PL ved juletider og hadde nettopp satt klubbrekord i PL med 10 matcher( mener jeg å huske ) på rappen uten tap. Så kom det etterhvert en dårlig periode( slik jeg har vært inne på før er helt naturlig i mange klubber ) og dette ble brukt for alt det var verdt av mannens kroniske motstandere. Motstanden tok form av det man kan kalle for et «hylekor», det ble messa noe om «tendenser» osv. og til slutt ble atmosfæren såpass negativ og giftig at Pulis ble dytta ut( kanskje pga. noe såpass enkelt og meningsløst som av image/kommersielle hensyn?).
Og tja, jeg ville i hvertfall ha bytta ut posisjonen vi er i nå med stabilitet( «dølle» 13. plasser i PL, resultater, en og annen «cup-run» og en tur i ny og ne til Europa.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 07 Nov 2019, 23:06

onside skrev:
Morten T. skrev:Jeg trente faktisk på samme helsestudio som Krosby på 80-tallet.
La meg si det slik: Han ble svær - fort! 8-)

Begynner å lure litt nå Morten - Både Tore Hem Og Stein Krosby?

Tore Hem turte jeg aldri å snakke med, men som nevnt: han trente på 09 på Dælenga og det var i nabolaget. Har forøvrig begynt å vanke litt der nede igjen nå. Grüner rykka opp og spiller topphockey i hallen nærmest vegg-i-vegg med der 09 holder til og bare 62 ustø skritt fra den irske puben over gata. Lett å la seg friste da... ;)

Krosby trente på et helsestudio som jeg også gikk på og som lå i Helgesensgate på Løkka. Han turte jeg å prate med. :o Hyggelig fyr faktisk. 8-)

Men ja, når du bor midt i byen, og går ut av døra av og til, så er det ikke fritt for at man ramler borti en del C- og D-kjendiser i ny og ne. Støter f.eks. på Morten Berre av og til på vei til jobb, kommentator Morten Langli på vei hjem fra jobb og av og til hu derre dama som sang i bandet Briskeby. Bare for å nevne noe av alt det spennende som kan skje i løpet av en helt vanlig dag...... :ugeek:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 07 Nov 2019, 23:53

En annen ting, Espen:
Kort tid etter at Pulis måtte pakke snippsekken og forlate Stoke—on-Trent så tok han over et Crystal Palace som var så nagla til bunnen av tabellen som overhode mulig.
Pulis kom inn, og ikke bare redda dem, men styrte de inn til en feiende flott 11. plass.
Flaks?
Eller motbeviste Pulis den sesongen sine trofaste kritikere som brannsikkert hevdet ved avgangen i Stoke at «han aldri ville lede et lag i PL igjen» og at han «i høyden er en League One-manager»?

Både du og jeg liker Mourinho. Han er det jeg på relativt godt nynorsk vil kalle for «ein framifrå manager». Et klokt fotballhode, ja nesten et geni vil jeg påstå. Har du forresten sett hva Mourinho sier om sin gode venn Pulis?
Well, here it come ;) :
Jose brushed off claims from Fabio Capello that he should be coach of the year and instead heaped plenty of praise on Palace boss Tony Pulis.

"I don't think I am the coach of the year," he said. "We can find also another special coach in somebody who got a team in difficult circumstances and did something special.

"I'm thinking, for example, of Tony Pulis. He got Palace bottom and I think many managers didn't want to accept the job because the feeling was the team had no chance. Pulis got the team and step by step he is doing an amazing job. I don't think I am coach of the year."


og

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... wants.html

Jeg er enig i mye av det portugiseren sier her. :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 08 Nov 2019, 12:18

Coates og Pulis møtes i dag....
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... is-3514574
...men blodtrykksmedisinen og vivalen kan bare bli stående i skapet. Det her er bare snakk om et glass vin eller to, og litt samvær mellom to gamle busser. :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 14 Nov 2019, 14:19

Interessant vinkling fra Hinchcliffe. Tilbøyelig til å være enig.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ll-3537324
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Morten T. » 04 Des 2019, 11:16

Jones har uttalt seg om tiden i Stoke for første gang etter sparkingen. Han er vel ikke helt bak mål med sine synspunkter her.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... es-3594703

Spesielt disse ordene er bra på generell basis, uavhengig av om det er Jones eller andre som uttaler dem: "Hindsight is a wonderful thing. You don't become a bad manager overnight and you don't become a brilliant one either."
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Kjell Ola » 28 Mai 2020, 10:51

Går han attende til Luton?
Kjell Ola
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 638
Registrert: 12 Aug 2010, 19:30

Re: Nathan Jones har fått sparken!

Innlegg Lilledino » 01 Jun 2020, 18:20

Kjell Ola skrev:Går han attende til Luton?

Har visstnok gjort det...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Forrige

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester

cron