Oatcake Fanzine

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Oatcake Fanzine

Innlegg Morten T. » 20 Okt 2019, 23:47

Noen her inne som leser og debatterer på denne siden?:
http://oatcakefanzine.proboards.com/

Den siden kan vel sies å være selve episenteret for Stokesupportere, og er en slags avlegger eller substitutt til den kule, men nå nedlagte papirfanzina Oatcake. De fleste som henger med der er lokale fans i alle aldre, men også innslag fra resten av verden.

Der debatteres det meste som har å gjøre med Stoke, som matcher, spillere, drakter, bøker, klubbens historie, supporterkultur, motstandere, billettpriser og slike ting som opptar mange av oss som er supportere. Og den debatten foregår døgnkontinuerlig og i et sabla kjør, uten at noen ser ut til å la seg fornærme av det. Snarere tvert i mot. Men dette er jo primært englskmenn/briter og alle som har sett og forstått en debatt fra Underhuset forstår jo at kulturen er litt annerledes enn her på berget...

Forutsetningen for å følge med der er selvfølgelig at man kan lese( og evt. skrive ) engelsk, men det kan vel de fleste i 2019....
Språket kan tidvis være grovt, av og til spydig, ironisk, sarkastisk, røft og morsomt. Har man et snev av det anglofile i seg og liker engelsk humor( som f.eks. Black Adder, Whitnail & I, Monthy Pyton, The Office osv. ) så fikser man slikt, hvis man derimot er av den hårsåre typen og er en alvorholiker av rang som føler seg ærekrenket av det meste, ser spøkelser på høylys dag, er kjemisk fri for de humoristiske egenskapene ironi og selvironi og trykker Janteloven konsekvent til sitt bryst, ja så er det nok kanskje like greit å styre unna. Da er ikke den siden å anbefale. Klarer man derimot å se forbi slike faktorer, ja så er det egentlig bare forspent med et kritisk blikk å sette i gang å lese.

Vel, en bra og interessant side er det okke som. Jeg har funnet mye info der i årenes løp( bl.a. om klubbens historie ) og av og til slengt meg med på noen debatter sjøl også. Selvfølgelig er ikke alt helt topp der inne heller, men da benytter jeg bare samme metode som på alle andre forumer: Styrer unna innlegg jeg finner komplett meningsløse og fullstendig uinteressante.

Jeg vil ikke påstå at å følge med på Oatcake Fanzine( eller evt. lignende sider ) er et «must», men den kan være en fin kilde til info, kunnskap og hva som rører seg i miljøet til supporterne i Stoke-on-Trent. Hvis man er interessert i den slags.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Oatcake Fanzine

Innlegg onside » 21 Okt 2019, 20:35

He he, trodde alle her inne fulgte med på Oatcake jeg, naiv som jeg er ;) og du er inne på noe her Morten. Her går det i alle fall ikke an å være spesielt hårsår, har lest noen debatter som ender opp regelrett personangrep. Det er ikke bra. Da er det jo stort sett rene kardemomme-stemninger her inne på Forumet, selv om noen prøver å kneble debatter ved å dra krenke-kortet og sette agenda over hva som kan og skal diskuteres, og på toppen av det hele kalle debattmotstandere sutrete 6-åringer. Men slike ignorerer vi bare og så fortsetter vi å diskutere det som betyr noe. og det er ALT OM STOKE 8-) 8-)
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Oatcake Fanzine

Innlegg Morten T. » 21 Okt 2019, 21:07

onside skrev:He he, trodde alle her inne fulgte med på Oatcake jeg, naiv som jeg er ;) og du er inne på noe her Morten. Her går det i alle fall ikke an å være spesielt hårsår, har lest noen debatter som ender opp regelrett personangrep. Det er ikke bra. Da er det jo stort sett rene kardemomme-stemninger her inne på Forumet, selv om noen prøver å kneble debatter ved å dra krenke-kortet og sette agenda over hva som kan og skal diskuteres, og på toppen av det hele kalle debattmotstandere sutrete 6-åringer. Men slike ignorerer vi bare og så fortsetter vi å diskutere det som betyr noe. og det er ALT OM STOKE 8-) 8-)

Word!
Oatcake er flott, selv om det kan renne over der, men det går helt greit. Det er bare å gå videre.
Ellers helt enig med deg her. Du er forresten en særdeles dyktig fyr med genuin interesse. I tillegg får du pluss i margen for din kjennskap til Tore Hem.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Oatcake Fanzine

Innlegg kjell-etne » 22 Okt 2019, 19:38

onside skrev:He he, trodde alle her inne fulgte med på Oatcake jeg, naiv som jeg er ;) og du er inne på noe her Morten. Her går det i alle fall ikke an å være spesielt hårsår, har lest noen debatter som ender opp regelrett personangrep. Det er ikke bra. Da er det jo stort sett rene kardemomme-stemninger her inne på Forumet, selv om noen prøver å kneble debatter ved å dra krenke-kortet og sette agenda over hva som kan og skal diskuteres, og på toppen av det hele kalle debattmotstandere sutrete 6-åringer. Men slike ignorerer vi bare og så fortsetter vi å diskutere det som betyr noe. og det er ALT OM STOKE 8-) 8-)


Må berre korrigere deg pittelitt her onside, her er overhode ikkje nevnt ordet sutring i heile tatt, du må referere korrekt om det skal bli rett forståelse ;) Her er meir snakk om ein fornøyd og tilfreds pjokk som uttaler dette om sin sterke far. Altså ein med et veldig greit sjølvbilde med sine omgivelsar iforhold til dei rundt seg. Rett på sak; her er heller ikkje snakk om knebling av noke som helst, verken tema eller meiningar, er meir snakk om debattformen, er heller ikkje snakk om krenking, det gir eg glatt f.....i, som alltid blir dratt fram når det møtes motbør.

Alle negative utsagn (fra feks. Cruoch som veldig lojalt omtaler sin tidlegare lagkamerat) eller lignende historier som alltid avsluttes med et sannhetsgehalt om at der fekk dei som synes om Shaqiri, Arnie, Bojan, ein skikkelig nesestyvar( eller andre godt likte spelerar av mange for den del) Skal me pluteslig `snu`i synet på spelerar som har gitt. iallefall meg, så mykje gode opplevelsar fordi noken har funne ein artikkel der ein tidlagare medspelar gir et intervju????? Herlighet.

Hvis det er formålet, å finne argumeneter som skal på død og liv sette minustegn ved dei spelerar / managerar ein sjølv ikkje synes særlig om, ja så velbekomme! Endrar uansett ikkje ein tøddel i mitt syn på dei opplevelsane som er gitt meg av ulike spelerar,(underholdning som eg likar ved fotballen) men set spørsmål med grunnen til dette.
Synes aller mest om ei debattform med folkelig innhald, der det forresten for meg er veldig godt levelig med at noken forgudar/synes om feks; Pulis, Walters, Crough osv.....heilt supert, men trur nokså sikkert at skal debattforumet som sådan ha ei framtid og størst mulig bredde av debattantar og ikkje bestå av noken få, er debattformen med god folkeskikk i bunnen og respekt for kvarandres meiningar avgjerande.
Reknar jo ikkje med at dette innlegget vert lest eller tatt`ad notam`, men ikkje så nøye det.... Eg endrar forøvrig heller ikkje synet på kven eg synes om av nåværende eller tidlegare spelerar eller managerar på grunnlag av utsagn frå andre. Skal heller ikkje gnåle så mykje meir om dette temaet, (men måtte korrigere litt), sjølvom det sikkert blir delvis kommentert/flira av mellom linjene framover :)
Forøvrig går me vel ein 2-1 seier borte ikveld etter desse to fine oppturane me nå har fått :D
kjell-etne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 66
Registrert: 31 Des 2013, 01:33

Re: Oatcake Fanzine

Innlegg onside » 22 Okt 2019, 20:12

kjell-etne skrev:Må berre korrigere deg pittelitt her onside, her er overhode ikkje nevnt ordet sutring i heile tatt, du må referere korrekt om det skal bli rett forståelse ;) Her er meir snakk om ein fornøyd og tilfreds pjokk som uttaler dette om sin sterke far. Altså ein med et veldig greit sjølvbilde med sine omgivelsar iforhold til dei rundt seg. Rett på sak; her er heller ikkje snakk om knebling av noke som helst, verken tema eller meiningar, er meir snakk om debattformen, er heller ikkje snakk om krenking, det gir eg glatt f.....i, som alltid blir dratt fram når det møtes motbør.

Forøvrig går me vel ein 2-1 seier borte ikveld etter desse to fine oppturane me nå har fått :D


Har egentlig ikke sitert "noen" , men du må gjerne korrigere meg likevel 8-) Ikke noe problem. Vi er i alle fall veldig enige om at vi faktisk trenger poeng i denne kampen i dag - aller helst en tre-poenger :)
Sist endret av onside den 23 Okt 2019, 17:36, endret 1 gang
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Oatcake Fanzine

Innlegg Morten T. » 22 Okt 2019, 20:17

Jesus Wept, det er noen realt selvmotsigende sulliker og snålinger på kjellerleilighet-nivå der ute( «Hvite menn som pusher 50» - Karpe Diem. ) Folk som rett og slett ikke klarer å tackle at andre kan så uendelig mye, mye, MYE mer enn dem selv om diverse eller spesifikke temaer. Noen av disse vegeterende og destruktive kreaturene finnes på Oatcake Fanzine, men så definitivt også andre steder...
Oatcake Fanzine er i hvertfall et veldig bra forum for oss som liker å debattere om, eller lese om, Stoke og alt som har med klubben å gjøre, men det passer jo ikke for alle. Det gjør jo ikke det.
Synd at papirfanzina ble lagt ned, den var kul og jeg har en liten samling her. alt ført i pennen på bestialsk og helt sikkert provoserende vis av supporterne selv, men det ligger vel i tiden å gå fra papir til nett
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Oatcake Fanzine

Innlegg kjell-etne » 26 Okt 2019, 14:09

[quote="Morten T."]Jesus Wept, det er noen realt selvmotsigende sulliker og snålinger på kjellerleilighet-nivå der ute( «Hvite menn som pusher 50» - Karpe Diem. ) Folk som rett og slett ikke klarer å tackle at andre kan så uendelig mye, mye, MYE mer enn dem selv om diverse eller spesifikke temaer. Noen av disse vegeterende og destruktive kreaturene finnes på Oatcake Fanzine, men så definitivt også andre steder...

Morten T. skjerp deg! Sulliker, snålinger i kjellerleilighet (reknar med du bur høgt oppe), vegeterende og destruktive kreaturer..... Herlighet, eg seier ikkje meir. Om du er så klok som du framstiller (eller har flust av tid og er flittig til å søke opp aktuelle ting på nettet du lurer på) manglar du iallefall, i mine auger, noke så elementert som folkeskikk og `normal` adferd når du set trygt bak tastaturet og omtaler andre. :shock: Sikkert ein likandes kar forøvrig.
Eg drar den ikkje lenger, men kunne ikkje la sånt flåsete tull og karateristikker bli stående uimotsagt, igjen ; skjerp deg, men det er kanskje vanskelig......men fotball og debattere det kan du, ingen skal ta det ifra deg, om ikkje alle er enige og det er jo greit ;)
Går `åkke som` for tre poeng i ettermiddag for å ikkje gløyme Stoke oppi det som er viktigast :)
kjell-etne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 66
Registrert: 31 Des 2013, 01:33

Re: Oatcake Fanzine

Innlegg Morten T. » 26 Okt 2019, 14:36

kjell-etne skrev:
Morten T. skrev:Jesus Wept, det er noen realt selvmotsigende sulliker og snålinger på kjellerleilighet-nivå der ute( «Hvite menn som pusher 50» - Karpe Diem. ) Folk som rett og slett ikke klarer å tackle at andre kan så uendelig mye, mye, MYE mer enn dem selv om diverse eller spesifikke temaer. Noen av disse vegeterende og destruktive kreaturene finnes på Oatcake Fanzine, men så definitivt også andre steder...

Morten T. skjerp deg! Sulliker, snålinger i kjellerleilighet (reknar med du bur høgt oppe), vegeterende og destruktive kreaturer..... Herlighet, eg seier ikkje meir. Om du er så klok som du framstiller (eller har flust av tid og er flittig til å søke opp aktuelle ting på nettet du lurer på) manglar du iallefall, i mine auger, noke så elementert som folkeskikk og `normal` adferd når du set trygt bak tastaturet og omtaler andre. :shock: Sikkert ein likandes kar forøvrig.
Eg drar den ikkje lenger, men kunne ikkje la sånt flåsete tull og karateristikker bli stående uimotsagt, igjen ; skjerp deg, men det er kanskje vanskelig......men fotball og debattere det kan du, ingen skal ta det ifra deg, om ikkje alle er enige og det er jo greit ;)
Går `åkke som` for tre poeng i ettermiddag for å ikkje gløyme Stoke oppi det som er viktigast :)
Et velmenende forslag fra meg: La være å lese det jeg skriver og la være å debattere det hvis du, eller andre, finner det provoserende, uinteressant, uten verdi osv. Det finnes jo en haug med andre man kan debattere med her, man kan til og med debattere med seg selv hvis man ønsker det gjennom å benytte sitatfunksjonen. Det er egentlig bare å sette i gang.

Problem solved.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo


Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester

cron