Stoke - Fulham

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Fulham

Innlegg centauri » 19 Okt 2019, 18:25

Federici var god, og litt heldig. :)

Må være en underlig situasjon for Butland
- gikk og ventet på 20 mill bud fra PL-klubber i hele sommer,
og ender opp på benken hos (inntil nå) bunnlaget i CL.

Endelig en Stoke-kamp med noenlunde lav puls siste 10 minuttene :lol:
centauri
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1310
Registrert: 07 Aug 2010, 20:02

Re: Stoke - Fulham

Innlegg onside » 19 Okt 2019, 18:26

Federic - 7 Slapp billig fra det, får nesten alle skudd rett på, men da står du, og det er bra. Bra utspill - spesielt til 1-0.
Edwards - 7 aggresig defensivt. Lar aldri motspiller håndtere ball. Kjempebra. Primært er dette jobben. Et håpløst innlegg trekker nesten ikke.
Carter-Vickers 7 - Stor sterk - dekker og skjermer. Nok en god kamp, selv om han faller av litt tidlig - spesielt i 1. omgang.
Batth - 8 Får god tid og har derfor ull kontroll på ALLE situasjoner. Meget bra kamp som oppofrende stopper.
Martins Indi - 6 Litt klønete og unødvendig rå av og til, men gjør selvsagt jobben på bakcen veldig bra i forhold til hva som har vært der.
Ndiaye - 7 Mange gode avskjeringer, oppdekkinger, tilbakeløp og markeringer. Gjør mye bra i skyggen i dag.
Etebo - 7 Skulle gitt 8 om han hadde hatt litt bedre kontroll fremover. Dribler litt for mye, men kjører på i press og er god defensivt. God Kamp.
Clucas 5 - Faller igjennom når det blir teknisk. Dårlig ballkontroll, dårlig corner, faller også feil av. Benken venter.
Allen 6 - Skulle scort. Spiller bra, men mister også endel. Ble veldig treeeeeeg på slutten der.... men greit.
Gregory - 8 MOTM. Møter og holder ball. Løper igjennnom - holder ball. Spiller medspillere igjennom. Scorer på straffe. Meget stor kamp. Gir svar på tiltale - faktisk.
Campbell 8 - Flott og veldig viktig mål. Sterk og truende for motstander. Skulle kanskje hatt ett mål til og perfekt assist til Allen. Oppløftende. Skriv ny kontrakt!!!!!!

Hogan - 6 Løper seg fri og får straffe. Veldig viktig den der. Rask på korte strektinger, god med ball.
McClean - Tribunens desidert beste spiller. La ham forbli det. Please.........

NJ - 7 - Lett å sette opp laget fra forrige gang. Sliter litt ved at byttene av Campbell/Hogan gikk litt seint. Skulle også tatt av Clucas - minst en halv time for seint. Men skal da ha for etter ca 30 kamper å nærme seg den lagoppstilling som virker optimal. Det kaller jeg flat læringskurve.
Sist endret av onside den 19 Okt 2019, 19:29, endret 1 gang
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Stoke - Fulham

Innlegg Torstein Norevik » 19 Okt 2019, 18:46

Utrolig moro med back-to-back win mot to av de sterkeste lagene i Championship. Nå begynner det å ligne noe. :D

Det skal vi vi virkelig glede oss over, selv om vi i andre omgang ble presset ganske hardt, og kanskje var litt heldige med at Fulham ikke var særlig skarpe foran mål.

Men det er et helt annet Stoke-lag nå enn tidligere i sesongen, og det er en helt annen glød og innsats. Det hjelper veldig. Men vi ser også hvor viktig det er å få inn gode enkeltspillere i laget, og vi ser en helt annen kvalitet på midten nå etter at Badou og Etebo er kommet tilbake i full action igjen. Det har styrket midtbanen vesentlig.

Vi ser også hvor viktig det er å ha spisser med fart. Første målet var en direkte konsekvens av det, der Campbell "timet" Gregorys flikk perfekt, og løp fra sin oppasser. Jeg tror jeg tør våge påstanden at det neppe hadde blitt scoring om det var Vokes og ikke Campbell som skulle følge opp den flikken, fordi Vokes trolig hadde blitt løpt opp og tacklet som følge av manglende fart.

Ellers lignet vel forspillet til straffen mye på Hogans scoring mot Derby, der Gregory på kant finner Hogan som er på fint løp, temmelig alene gjennom midten. Det virker som at de to finner hverandre godt, og de ser ut som en god kombo.

Etter å ha vært sulteforet i lang tid er det moro å se når det nå løsner for vårt kjære Stoke. Måtte det bare fortsette. Vi vil nok fortsatt få noen nesestyvere, men det er lov å håpe at disse to seierne har gitt en viktig og nødvendig "boost" for selvtilliten til spillerne, som er så viktig i fotball.

Synest Gregory var veldig bra i dag, med sin utrettelige jobbing. Etebo og Badou også gode, som alltid. Og så synest jeg det er godt å se at Federici virker veldig stødig i mål. Jeg har alltid sett Butland som et helt soleklart førstevalg, og i normal form er han nok en langt bedre keeper enn Federici. Men Butland har virket veldig usikker i lang tid, og har gjort mange tabber som har kostet oss. Kritikken min mot Butland har også gått på at jeg synest han tar for lite kommandoen i feltet, og ofte blir stående på strek i situasjoner der han burde ha gått ut og avhjulpet forsvaret. Der synest jeg Federici virker langt mer solid. Butland er nok mer ekstrem, men akkurat i øyeblikket virker Federici langt mer pålitelig, og fortjener plassen. Og det er noe jeg aldri hadde trodd at jeg kom til å si.

Nå er det viktig at Jones holder fast ved det han har gjort de siste kampene, og ikke går tilbake til den sedvanlige byttingen om det skulle gå litt skeis i en kamp eller to. Og for all del ikke putter McClean inn igjen på venstre-backen, der Indi gir et langt mer solid inntrykk.

La oss håpe at disse kampene virkelig er vendepunktet, og ikke bare noen blaff, og at vi nå får mye å glede oss over videre utover i sesongen. Det fortjener både klubben og vi supportere. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke - Fulham

Innlegg Morten T. » 20 Okt 2019, 00:21

Lilledino skrev:Hva sa Gmel, en svale gir ingen sommer

Hva gir 2 ? Tendenser på at noe vil skje ?
Er NJ fredet ? Så lenge han ikke bruker McDisaster ?


Okei, en kamp til så får vi se...

I forhold til Jones så tror jeg det er lurt å se på hva han startet med.
Man kan godt bruke et hus som metafor.
Han tok over et fullstendig ødelagt hus og grunnmur etter Hughes & co sine herjinger.
Det å rive et hus går som regel fortere og enklere enn å bygge huset.

Så er spørsmålet: Er Jones den rette til å bygge opp huset som Hughes og teamet med partyløver ødela?
Det er veldig vanskelig å svare bastant på, men jeg tror ar det uansett er viktig, samme hvem som leder laget, å erkjenne at dette vil ta......trommevirvel.....TID.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Fulham

Innlegg Morten T. » 20 Okt 2019, 00:29

onside skrev:Federic - 7 Slapp billig fra det, får nesten alle skudd rett på, men da står du, og det er bra. Bra utspill - spesielt til 1-0.
Edwards - 7 aggresig defensivt. Lar aldri motspiller håndtere ball. Kjempebra. Primært er dette jobben. Et håpløst innlegg trekker nesten ikke.
Carter-Vickers 7 - Stor sterk - dekker og skjermer. Nok en god kamp, selv om han faller av litt tidlig - spesielt i 1. omgang.
Batth - 8 Får god tid og har derfor ull kontroll på ALLE situasjoner. Meget bra kamp som oppofrende stopper.
Martins Indi - 6 Litt klønete og unødvendig rå av og til, men gjør selvsagt jobben på bakcen veldig bra i forhold til hva som har vært der.
Ndiaye - 7 Mange gode avskjeringer, oppdekkinger, tilbakeløp og markeringer. Gjør mye bra i skyggen i dag.
Etebo - 7 Skulle gitt 8 om han hadde hatt litt bedre kontroll fremover. Dribler litt for mye, men kjører på i press og er god defensivt. God Kamp.
Clucas 5 - Faller igjennom når det blir teknisk. Dårlig ballkontroll, dårlig corner, faller også feil av. Benken venter.
Allen 6 - Skulle scort. Spiller bra, men mister også endel. Ble veldig treeeeeeg på slutten der.... men greit.
Gregory - 8 MOTM. Møter og holder ball. Løper igjennnom - holder ball. Spiller medspillere igjennom. Scorer på straffe. Meget stor kamp. Gir svar på tiltale - faktisk.
Campbell 8 - Flott og veldig viktig mål. Sterk og truende for motstander. Skulle kanskje hatt ett mål til og perfekt assist til Allen. Oppløftende. Skriv ny kontrakt!!!!!!

Hogan - 6 Løper seg fri og får straffe. Veldig viktig den der. Rask på korte strektinger, god med ball.
McClean - Tribunens desidert beste spiller. La ham forbli det. Please.........

NJ - 7 - Lett å sette opp laget fra forrige gang. Sliter litt ved at byttene av Campbell/Hogan gikk litt seint. Skulle også tatt av Clucas - minst en halv time for seint. Men skal da ha for etter ca 30 kamper å nærme seg den lagoppstilling som virker optimal. Det kaller jeg flat læringskurve.

Bra oppsummering, men litt uenig i noe.
Edwards, Baath og alle de fire på midten ville jeg ha gitt 6.
Resten enig.
Også enig i at Gregory var BB. Kanskje har jeg en tendens til å løfte fram såkalt «gråstein» som jobber sokkene av seg( typ Gregory ) og jeg tror det skyldes at jeg mener at disse generelt får altfor lite og altfor sjelden kred for den ekstremt viktige jobben de gjør.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Fulham

Innlegg onside » 20 Okt 2019, 10:21

Morten T. skrev:Bra oppsummering, men litt uenig i noe.
Edwards, Baath og alle de fire på midten ville jeg ha gitt 6.
Resten enig.
Også enig i at Gregory var BB. Kanskje har jeg en tendens til å løfte fram såkalt «gråstein» som jobber sokkene av seg( typ Gregory ) og jeg tror det skyldes at jeg mener at disse generelt får altfor lite og altfor sjelden kred for den ekstremt viktige jobben de gjør.
Takk for den Morten, man kan aldri være helt enige i en slik poengsetting :D
Av og til setter man poeng ikke akkurat etter hvordan de spilte - objektivt sett - men også litt ut fra forutsetningene og forventningene. Edwards har jo slitt veldig bakover i det siste, men har fått tillit og hevet spillet sitt, gjort ting enklere, være tett oppi, ikke gi motstander en millimeter. Det syns jeg han fikk til :D selv om han var veldig forsiktig fremover. Det samme gjelder til en viss grad Martins-Indi også, selv om han var til tider litt for het på grøten.

Batth ryddet opp i stor stil på slutten der, ser at han fikk en 8 i Sentinel sammen med Vickers, Campbell og BB Gregory.

Uansett - litt heldig at vi vinner med 21,8 % possession, og dette har vel vært vår lille varemerke : vi styrer aldri kamper eller POSSESSION ER OPPSKRYTT
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Stoke - Fulham

Innlegg Morten T. » 20 Okt 2019, 11:02

onside skrev:Uansett - litt heldig at vi vinner med 21,8 % possession, og dette har vel vært vår lille varemerke : vi styrer aldri kamper eller POSSESSION ER OPPSKRYTT

Ja, possession var ekstremt lav, til og med Island i sin beste periode lå mellom 25 og 30%.
Allikevel var det 9-10 i skudd totalt og 5-4 til Stoke i skudd på mål.
Sammenhengen mellom ballbesittelse og sjanseskapende fotball er altså ikke nødvendigvis sann. Det går faktisk an å, helt bevisst, spille på å ikke ha ballen veldig mye, men i stedet spille på motstanderes feil og svakheter - med suksess.

Så ja, possession er oppskrytt. :) ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Fulham

Innlegg kjell-etne » 20 Okt 2019, 11:42

Endelig ein periode med to seierar på rad, det er leeeenge siden, har rett ikkje noke statistikk på det ;) nett nå. Får håpa, som fleire her skriv at Jones etter såpass lang tid med rulleringar på laget og etter mi meining har brukt dårlige spelerar i viktige posisjonar ser et mønster i det laget som nå har lykkast i to kampar. Eg har meint og skrevet at me må gi mannen 10-12 kampar før han vises døra, men innrømmer glatt at før Swansea-kampen var eg utruleg bekymra for sesongen og alt ett evt.nedrykk medfører seg. Kan vel ikkje sei meg heilt overbevist og avslappa sjølv etter desse to seierane, men iallverden så mykje lysare det ser ut nå.
Ser forresten at det fortsatt er fokus på `gamle dagar`her på forumet; virkar som ein seier eller et tap idag skriv seg 6-8 år tilbake i tid :shock: I mine auger ufattelig med alt det fokuset på historikk og kva som har gått galt eller rett så mange år tilbake, i mine auger er det heller ikkje ein manns verk same kva ein managers navn er.
Det er ein topp sjef i klubben, det er klubbledelse og et styre som og er med på beslutningar, dei er og skal vera på banen spesielt i nedoverbakke og med tanke på spelarkjøp, det er ikkje ein manns verk heller når det går godt; sammensatt team som sikkert har vel så god peiling på fotball som iallefall meg og dei fleste andre her på forumet og. :)
Å stadig komma trekkande med avskilta og oppsagde managerar for å forklara dagens ståa, blir nesten for meg som 6 åringen som seier at; min pappa er sterkare enn din! men heldigvis blir seksåringen eldre og veks av seg denne `myten` :P og så innser dei at det kanskje ikkje var sant eller viktig og at det er litt pinleg å bli påminna dette i seinare tid.
Synes forøvrig innlegget ditt Torstein er et supert innlegg ( då tenkjer eg ikkje berre på kva fotballfilosofi du har, som eg deler heilt og fullt), men måten ditt innlegg er retta mot kampen igår, analyse av den, og der du framhevar dine synspunkt og ditt syn på nuet i klubben. Alle er sjølvsagt ikkje enige,det og er fint, men du er heller ikkje ute med`stikk`og`kva sa eg`kommentarer. Flott ! (eg er vel lettkrenka nå :lol: )
Sånne innlegg er med på å gjera dette forumet `ufarlig` å delta i for alle og gjer debatten meir dagsaktuell for innværende sesong, som iallefall for meg er det viktigaste. PS:Når eg tenkjer meg om så var forresten far min jækla sterke, men lar det ligga nå :P .......
kjell-etne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 66
Registrert: 31 Des 2013, 01:33

Re: Stoke - Fulham

Innlegg Morten T. » 20 Okt 2019, 12:40

onside skrev:Federic - 7 Slapp billig fra det, får nesten alle skudd rett på, men da står du, og det er bra. Bra utspill - spesielt til 1-0..

Tenkte litt mer på Federici, som jo holder Butland ute av laget, og som sto meget godt i går.
Som du skriver har han gode utspill, det laaaaaange utspillet som var foranledningen til det første målet( 3 berøringer-filosofien til Charles Reep ) er et nydelig eksempel på dette.

Det andre her er at han får «nesten alle skudd rett på». Ja, det stemmer til dels, men det forteller meg også om at det defensive arbeidet fungerer. I ishockey( som jeg digger vilt og spilte sjøl ) så handler det om i det defensive spillet «å styre» det angripende laget til å avslutte/skyte fra dårlige posisjoner, slik at jobben til keeperen blir enklere. I ishockey betyr det å presse motstanderen ut på kantene eller i rundvant.

I fotball er det egentlig det samme. Det gjelder å frustrere motstanderen til å foreta dårlige valg i forhold til avslutninger( f.eks. skyte fra skrå vinkel, avslutte fra over 30 meter eller drepe tempoet i angrepsspillet ). Dette lyktes i stor grad Stoke med i går og da blir også jobben til Federici enklere, men likefullt så gjorde han en god jobb ved å stå rett plassert og tok det som kom. Ikke spektakulært( selv om den han fistet over tverrliggeren var fra øverste hylle ) bare et solid stykke gjennomført arbeid.

George Graham, en hatet mann i underholdningsindustrien, var jo en manager med en viss suksess da ha ledet Arsenal( eller «Boring Arsenal» som de ble kalt ) på 80 og 90-tallet. Han uttalte en gang: «The goalkeeper is the jewel in the crown and getting at him should be almost impossible. It's the biggest sin in football to make him do any work.»
Det er mye visdom i det lite gledesfylte budskapet fra meriterte Graham, men så har jo heller ikke visdom noe som helst å gjøre med om man blir oppfattet som en positiv gla’gutt eller ei...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Fulham

Innlegg Torstein Norevik » 20 Okt 2019, 22:49

kjell-etne skrev:Endelig ein periode med to seierar på rad, det er leeeenge siden, har rett ikkje noke statistikk på det ;) nett nå. Får håpa, som fleire her skriv at Jones etter såpass lang tid med rulleringar på laget og etter mi meining har brukt dårlige spelerar i viktige posisjonar ser et mønster i det laget som nå har lykkast i to kampar. Eg har meint og skrevet at me må gi mannen 10-12 kampar før han vises døra, men innrømmer glatt at før Swansea-kampen var eg utruleg bekymra for sesongen og alt ett evt.nedrykk medfører seg. Kan vel ikkje sei meg heilt overbevist og avslappa sjølv etter desse to seierane, men iallverden så mykje lysare det ser ut nå.
Ser forresten at det fortsatt er fokus på `gamle dagar`her på forumet; virkar som ein seier eller et tap idag skriv seg 6-8 år tilbake i tid :shock: I mine auger ufattelig med alt det fokuset på historikk og kva som har gått galt eller rett så mange år tilbake, i mine auger er det heller ikkje ein manns verk same kva ein managers navn er.
Det er ein topp sjef i klubben, det er klubbledelse og et styre som og er med på beslutningar, dei er og skal vera på banen spesielt i nedoverbakke og med tanke på spelarkjøp, det er ikkje ein manns verk heller når det går godt; sammensatt team som sikkert har vel så god peiling på fotball som iallefall meg og dei fleste andre her på forumet og. :)
Å stadig komma trekkande med avskilta og oppsagde managerar for å forklara dagens ståa, blir nesten for meg som 6 åringen som seier at; min pappa er sterkare enn din! men heldigvis blir seksåringen eldre og veks av seg denne `myten` :P og så innser dei at det kanskje ikkje var sant eller viktig og at det er litt pinleg å bli påminna dette i seinare tid.
Synes forøvrig innlegget ditt Torstein er et supert innlegg ( då tenkjer eg ikkje berre på kva fotballfilosofi du har, som eg deler heilt og fullt), men måten ditt innlegg er retta mot kampen igår, analyse av den, og der du framhevar dine synspunkt og ditt syn på nuet i klubben. Alle er sjølvsagt ikkje enige,det og er fint, men du er heller ikkje ute med`stikk`og`kva sa eg`kommentarer. Flott ! (eg er vel lettkrenka nå :lol: )
Sånne innlegg er med på å gjera dette forumet `ufarlig` å delta i for alle og gjer debatten meir dagsaktuell for innværende sesong, som iallefall for meg er det viktigaste. PS:Når eg tenkjer meg om så var forresten far min jækla sterke, men lar det ligga nå :P .......

Takker for hyggelige ord, Kjell. Synest for øvrig du selv har mange veldig gode innlegg, så fortsett med å skrive... ;)

Jeg har også registrert at vi er enige om mye, både det som går på fotballfilosofi, men også andre ting. Jeg synest - som deg - at det må være lov å hevde sine meninger uten at dette trenger å besvares med dårlig kamuflerte "stikk" om man er uenig.

Så tror jeg vi alle håper at de sterke seierne over Swansea og Fulham innebærer et vendepunkt, og at vi nå går mot lysere tider. For om vi ikke alle er enige om veien, så er vi nok alle enige om målet, at klubben vi er så glad i skal gjøre det bra. :)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester

cron