Sparking av managere

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 05 Okt 2019, 15:04

onside skrev:
Morten T. skrev:Ser at bookmakerne fortsatt holder Hughton, Pulis og Moyes som de største favorittene til å overta, men en fyr som har fått oddsen dramatisk senket det siste døgnet er Nord-Irland sin landslagstrener Michael O’Neill.
Ingen tvil om at O’Neill har gjort en vidunderlig jobb med det vesle landet. Da han tok over i 2011 var de ranket som nr. 88 i verden, nå ligger de stort sett og vaker mellom nr. 25 og 35 i verden. En formidabel RELATIV prestasjon av O’Neill for en nasjon på rundt 1,8 millioner mennesker og de var jo også med i forrige EM i 2016 og tok seg videre fra gruppespillet.
Jeg tviler på at Stoke får inn han, men interessant at oddsen har stupt så kjapt. Hvorfor det, mon tro...?


Ja, merkelig nok er oddene på Mikhael O'Neill 1/2 mens Millwalls nysparkede Manager Neil Harris ligger sammen med Hughton på 1/4 ;)
https://www.thesackrace.com/teams/stoke-city

Til og med Hughes er på den lista du presenterte der. Gud Bedre!!! :mrgreen: :twisted:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg Svein Nilsen » 05 Okt 2019, 15:26

Sitter og ser Brighton feier over Tottenham nå. Jeg ønsket meg Graham Potter som manager for et par år siden. Flere mente han var for fersk og urutinert. Se hvor han er nå og hvor vi er :evil:
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Sparking av managere

Innlegg Bjarne » 05 Okt 2019, 18:53

Skal vi sparke Jones etter dagens strålende forestilling?
Bjarne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 555
Registrert: 10 Aug 2010, 19:35
Bosted: Ålesund

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 05 Okt 2019, 19:35

Bjarne skrev:Skal vi sparke Jones etter dagens strålende forestilling?

Godt spørsmål.
Fotball er nesten alltid korttidshukommelse - begge veier.
Sett i lys av det og dette med at Coates & co. tradisjonelt ikke er så hissige på grøten i forhold til å sparke, så kan det godt hende han får bli.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 06 Okt 2019, 11:38

Martin Spinks:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... re-3398049

Det er artig å registrere hvor fort sinnsstemning forandrer seg i fotball og hvor faderlig fort tidligere skråsikre uttalelser «glemmes» etter et resultat eller en prestasjon av en enkeltspiller den ene eller andre veien..

Hvis du er en fyr som har stor tro på trekke opp de lange linjene, være tålmodig, heve blikket, jobbe møysommelig etter sten-på-sten-metoden og gi hele prosjektet en relativ lang tidshorisont, ja så vil sannsynligvis en jobb i fotballbransjen fremstå som et aldri så lite helvete for deg....
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg Torstein Norevik » 06 Okt 2019, 14:52

Bjarne skrev:Skal vi sparke Jones etter dagens strålende forestilling?

Det er vel det mest debatterte spørsmålet blant Stoke-fansen akkurat nå. Og der jeg ser at det - som i mange andre Stoke-spørsmål - er to leirer. De som mener at "en svale gjør ingen sommer" - og at han bør sparkes selv etter denne sterke seieren. Og på den annen side de som fortsatt tror at han er rett mann og vil snu motgangen, og ser denne kampen som et mulig vendepunkt.

Selv var jeg vel temmelig klar for at han burde skiftes ut etter Huddersfield-kampen, og ble veldig overrasket da det ikke skjedde. Det gikk på manglende resultater, men også veldig mye skifting av både spillere og formasjoner, og en del - etter mitt syn - merkelige disposisjoner, som å la spillere som Bojan, Adam, Pieters og Verlinden gå, og samtidig tviholde på McClean som venstreback. Samt at han så ut til å ha bommet på mange av signeringene han har gjort, ettersom kun et fåtall av disse kan anses å være fast innslag i startelleveren. Ja, noen av de er også relativt sjelden i kamptroppen.

Jones og hans tilhengere har hele tiden vist stor tro på at dette ville snu, og har pekt på at manglende poengfangst i stor grad har hatt sin årsak i personlige feil og marginer imot, og at vi har spilt langt bedre enn tabellsituasjonen og poengsummen tilsier. Det siste har jeg langt på vei kunne være enig i, selv om jeg synest vi har variert mye fra kamp til kamp, der vi har vært svake i noen kamper og gode i andre, uten at det har gitt tellende resultater av grunner som nevnt over.

Det jeg i alle fall er veldig klar på, er at det vil være meningsløst å sparke han nå etter denne kampen, etter å ha spilt vår beste kamp på lang, lang tid (sies det, jeg så selv ikke kampen...), og tre fortjente poeng borte mot ligalederen. Han bør få 3-5 kamper til, for å få en indikasjon på om dette var et vendepunkt eller et blaff. Om han skulle få fyken nå, etter å ha overlevd Huddersfield-kampen, så ville det være tidenes ironi for en Stoke-manager.

En annen sak er at vi ikke vet hva som har skjedd i kulissene. Har Jones fortsatt styrets tillit, slik det kan se ut ? Eller unngikk han å få sparken etter Huddersfield-kampen fordi førstevalget som erstatter, Hughton, ifølge ryktene skal ha takket nei til å overta, og at styret derfor trenger mer tid til å få på plass en erstatter og ville benytte landskamppausen til det ?

Jones bør - etter mitt syn - foreløpig være reddet av gong-gongen. Men "fredingen" bør være rent midlertidig, og mye bør avhenge av hva som skjer i de neste 3-5 kampene ? Fortsetter fremgangen ? Eller får vi oss enda en gang en på trynet etter å ha trodd at vendepunktet var kommet ? Som etter Leeds-kampen like etter at Jones overtok...Og skulle han nå gå gjennom de to neste kampene uten særlig poengfangst, kan det også være nok til at det siste halmstrået ryker.

Men han bør - etter mitt syn - få noen sjanser til, ut fra det som hendte i går. Og ingenting ville glede meg mer enn at det nå løsner, og at Jones likevel vil vise seg som den dyktige manageren vi trodde vi hadde fått tak i, ut fra den flotte jobben han gjorde i Luton. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Sparking av managere

Innlegg gmel » 06 Okt 2019, 17:16

Morten T. skrev:
onside skrev:
Morten T. skrev:Ser at bookmakerne fortsatt holder Hughton, Pulis og Moyes som de største favorittene til å overta, men en fyr som har fått oddsen dramatisk senket det siste døgnet er Nord-Irland sin landslagstrener Michael O’Neill.
Ingen tvil om at O’Neill har gjort en vidunderlig jobb med det vesle landet. Da han tok over i 2011 var de ranket som nr. 88 i verden, nå ligger de stort sett og vaker mellom nr. 25 og 35 i verden. En formidabel RELATIV prestasjon av O’Neill for en nasjon på rundt 1,8 millioner mennesker og de var jo også med i forrige EM i 2016 og tok seg videre fra gruppespillet.
Jeg tviler på at Stoke får inn han, men interessant at oddsen har stupt så kjapt. Hvorfor det, mon tro...?


Ja, merkelig nok er oddene på Mikhael O'Neill 1/2 mens Millwalls nysparkede Manager Neil Harris ligger sammen med Hughton på 1/4 ;)
https://www.thesackrace.com/teams/stoke-city

Til og med Hughes er på den lista du presenterte der. Gud Bedre!!! :mrgreen: :twisted:



Går det an å sette penger på Hughes uten å bli tvangsinnlagt på Stoke Mental Hospital mon tro?
Finnes ingen lett kur mot denslags.
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 06 Okt 2019, 17:40

gmel skrev:
Morten T. skrev:
onside skrev:
Ja, merkelig nok er oddene på Mikhael O'Neill 1/2 mens Millwalls nysparkede Manager Neil Harris ligger sammen med Hughton på 1/4 ;)
https://www.thesackrace.com/teams/stoke-city

Til og med Hughes er på den lista du presenterte der. Gud Bedre!!! :mrgreen: :twisted:



Går det an å sette penger på Hughes uten å bli tvangsinnlagt på Stoke Mental Hospital mon tro?
Finnes ingen lett kur mot denslags.

Oi, den er det ikke sikkert du kommer unna med i de lett-krenkede tidene vi lever i, gmel. :P
Men ja, enig. Man skal vel sitte såpass godt i det at man bruker pengesedler som toalettpapir hvis man er villig til å sette cash på den gråstenkte og dresskledde waliseren sin evt. tilbakekomst.
Om det må tvangstrøye til vites ikke, men kanskje et laaaangt opphold i Spania for å bivåne spansk fotball hadde funka som rekonvalesens? :twisted: :geek:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 07 Okt 2019, 15:09

Det virker her som om det inte kommer på frågan for Jones å si opp sjøl og han ikke har vært inne på tanken en gang.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... es-3401464
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg gmel » 07 Okt 2019, 20:42

Morten T. skrev:Det virker her som om det inte kommer på frågan for Jones å si opp sjøl og han ikke har vært inne på tanken en gang.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... es-3401464

Hadde heller ikke jeg gjort
Mere peng i kassen
Og/eller: Han har fremdeles tro på prosjekt Jones :roll:
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester

cron