Stoke - Huddersfield

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Huddersfield

Innlegg Lilledino » 01 Okt 2019, 23:13

EspenE skrev:Jones er ferdig nå og han veit det sjøl. Ellers hadde han aldri gått "stafferunden".

Men vi har store problemer. 17/0 er bare helt ufattelig dårlig. Har aldri sett noe liknende.

Vil egentlig si at det er imponerende å få til et slikt resultat..
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Stoke - Huddersfield

Innlegg Morten T. » 01 Okt 2019, 23:15

EspenE skrev:Jones er ferdig nå og han veit det sjøl. Ellers hadde han aldri gått "stafferunden".

Men vi har store problemer. 17/0 er bare helt ufattelig dårlig. Har aldri sett noe liknende.

Ja, han skjønner det sjøl nå.
Det blir jo spennende å se hvem som kommer inn.
Hva slags veivalg vil Coates & co gå for nå?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Huddersfield

Innlegg Knut Ole » 01 Okt 2019, 23:15

gmel skrev:Nå er det bare å vente på ny manager, kan Jones fortsette etter dette?
Det er vel utenkelig....for alle andre enn Coates....

Du sier noe. Tenk om Coates velger å gi han mer tid. Går det an da?
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke - Huddersfield

Innlegg Svein Nilsen » 01 Okt 2019, 23:46

Nå er det Natta....Jones! Når vi ikke en gang i en slik kamp klarer å prestere noe som helst så er jo alt håp ute. Nå har han hatt laget i 8 måneder og vi er fortsatt på stedet hvil, i beste fall. Vi setter negative rekorder hver uke. Jones bytter spillere og formasjoner hele tiden, det finnes ikke samhandling og offensivt er vi helt elendige, med en spiss blottet for målteft. Og forsvarsmessig har vi store svakheter. Huddersfield har 2 sjanser i hele kampen og vinner komfortabelt. Nei, når stammen i laget består av McClean og Clucas, da kan det kun bli nedrykk.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke - Huddersfield

Innlegg Torstein Norevik » 02 Okt 2019, 00:11

Jeg gav Jones to kamper til å beholde jobben. Da la jeg vel inn en forutsetning om tre poeng i dag, og minimum ett. Når vi ikke en gang greier det, hjemme mot nærmeste tabellnabo, ja, da har vel Jones fått mer enn nok sjanser.

Trist, for jeg hadde veldig god tro på Jones ut fra den imponerende jobben han gjorde i Luton, og slik han snakket på forhånd om hvilke type spillere han ville ha (unge, atletiske og sultne spillere) og hvilke type spill han ville ha (offensiv fotball med fokus på å score mange mål, slik de hadde gjort det i Luton).

Problemet har vist seg - i stadig økende grad - at dette bare ble ord, og aldri ble omsatt i praktisk handling. Skepsisen øket vel etter hvert proporsjonalt med at jeg forstod hvilke spillere som skulle ha klippekort (McClean, Clucas) og hvilke spillere han ikke ville satse på (Pieters, Bojan, Bauer). Stikk motsatt av hvilke tanker jeg hadde i mitt hode, og stikk i strid med slik han snakket straks etter at han ble ansatt.

Største feilen han har gjort er nok likevel den stadige skiftingen av både spillere og spillesystem. Det virker som det har skapt utrygghet, og han har aldri fått spilt sammen et lag, som følge av det stadig var nye spillere inne i elleveren, ja til tider skiftet han jo halve laget fra kamp til kamp. Det var nok veldig lite smart, og har i alle fall ikke gitt resultater.

Nå blir det spennende å se hvem vi henter inn, for jeg tar for gitt at han nå ryker. Og situasjonen er jo faktisk nå slik at den som overtar - samme hvem det blir - har lite å tape og alt å vinne, fordi det knapt nok er mulig å synke dypere enn det vi har gjort til nå. Og skulle vedkommende likevel mislykkes, så er det bare å vise til at ingen av de siste managerne i Stoke har lykkes (Lambert, Rowett, Jones) og at vedkommende i realiteten hadde en "umulig" oppgave.

Selv om jeg mener at den aller største feilen som klubben har gjort de siste par sesongene er å skifte ut "gull" med "gråstein", så har vi likevel underprestert. Vi burde i alle fall være kapable til å plassere oss midt på tabellen, selv om vi nå ikke fremstår som noen opprykkskandidat. Jeg tar nesten for gitt at en ny manager vil heve oss, enten han heter Chris Houghton, Lee Bowyer, Alan Pardew eller Tony Pulis - eller Mark Hughes for den del... ;) Da kan man fort også bli "genierklært" i etterkant, for å ha gjort en fantastisk jobb, mens man i realiteten ikke har gjort mer enn det man kunne forvente, men som fremstår veldig bra fordi forgjengeren har gjort en elendig jobb og det derfor er stor fremgang.

Vi har to meget gode midtbanespillere i Etebo og Badou Ndiaye. Vi får bare krysse fingrene for at vi får beholde de enda en stund, ellers vil det bli syltynt. Spesielt Etebo var meget god i dag.

Joda, vi har ballen mye, og er overlegne på de fleste statistikker. Men når vi på 17 skudd ikke har et eneste på mål så sier vel det alt om kvaliteten offensivt.

Laget eier per i dag ikke kreativitet, og de få kreative spillerne vi hadde (Bojan, Bauer, Verlinden, Adam), de har vi kvittet oss med. Å hente inn løpssterke "ledertyper", med masse erfaring fra Championship, men med begrenset teknikk, har i alle fall ikke vært noe sjakktrekk.

Jeg vet faktisk ikke hvem jeg nå ønsker meg i manager-stolen. Ingen av de som har vært nevnt er "my cup of tea". Men det er heller ingen veldig gode alternativer.

Men å se hvordan klubben har fallert, fra å være en klubb som hadde etablert seg på øverste halvdel i Premier League, til nå å ligge helt sist i Championship bare få år etterpå, ja, det er bare nitrist og litt uvirkelig.

Jeg har talt til 19 nye spillere bare de to siste sesongene, under Rowett og Jones. I dag startet vel kun to spillere som var med i Hughes epoken (Indi og Allen), resten er kommet til senere. Altså er det snudd opp/ned på det meste etter at Hughes forsvant, uten at jeg tror noen vil påstå i fullt alvor at det har gitt en positiv utvikling.

De neste dagene vil bli spennende, m.t.p. hvem som kommer til å overta. For jeg kan ikke begripe noe annet enn at det var siste halmstrået som røk for Jones i kveld... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke - Huddersfield

Innlegg EspenE » 02 Okt 2019, 11:14

Jeg er helt enig Torstein. Jeg også hadde stor tro på Natahn Jones, og en tydeligvis naiv tro på at Tony Scholes faktisk sto bak ham.

Jones har definitivt sine store svakheter, som f.eks. å begynne å skifte formasjon i hver kamp etter bare 2 kamper med diamanten (hvor vi hadde mye bra spill og mange sjanser), stadige kapteinsbytter, bytte ut spillere titt og ofte slik at en stamme ikke får satt seg. Det ser for meg ut som han rett og slett ikke tålte presset. Jeg mener han burde ha gitt diamanten 10 kamper minimum. NJ er ikke klar for en klubb av Stokes størrelse ennå. Dette er en erfaring han vil lære av, og jeg tror han vil lykkes et annet sted.

Men han manglet spillere til å spille en slik formasjon, og om det er NJ eller TS som har skylda for det er jeg ikke kjent nok i klubben til å vite. Jeg ser endel lokale supportere si at det er TS som faktisk kjøper spillerne. Hvis det er slik vil ikke en ny manager heller gjøre jobben noe særlig bedre, ihvertfall ikke på lang sikt.

Var virkelig Smith og Ward de beste backene man kunne fått tak i i sommer? Har vi speidere i det hele tatt? Det finnes spillere i mange land som kunne gjort en bedre jobb enn McClean, man behøver ikke kjøpe championship-vrakgods (såkalt "proven quality"). Kjøp en skotte eller en franskmann da! Championship er sannsynligvis den beste 2.nivå-ligaen i verden, og det er nok mange spillere som kunne tenkt seg å komme dit, spesielt til en klubb som for to år siden spilte i PL.

Men neida, de vi har kjøpt er mer Brexit enn Boris Johnson! Og alle med et utenlandskklingende navn ser ut til å bli dytta ut i kulda. Se på team-sheeten her https://www.stokecityfc.com/teams Kun Indi, Etebo og N'Diaye (og Federici, men han er vel engelsk). Verlinden er jo utlånt. Tror TS og Stoke at man må være engelsk for å komme seg ut av Championship? Forbanna idioti.

Og til dere som sier at vi har bytta ut gull med gråstein: dere har selvfølgelig rett. Men Lønnsnivået i PL og CS er milevis fra hverandre. Det snakkes om at man må kutte halvannet million pund i lønnsutgifter fra vi var i PL til neste år da "fallskjermpengene" tar slutt. Da må man bli kvitt de som har høye lønninger, og flere av dem ville heller ikke ta steget ned. Ingen de som er lånt ut (bortsett fra kanskje Verlinden) er lånt ut gratis. SCFC får enten inntekter i form av leie eller at lånerne betaler hele eller deler av lønna til spillerne. Det er klubben som burde ha hatt med kontraktsfestede nedrykksklausuler for lønninger på ALLE spillerne, ikke bare for transfer fee. Dette er TS sitt ansvar, og med mindre han blir borte, vil vi bare kunne få kortsiktig suksess med en manager som TP, Hodgson eller Allardyce. De har såpass pondus at TS ikke tør gjøre annet enn det de sier.

Hvem av dem som er hentet inn siden nedrykket kan man egentlig si har slått til? ikke en eneste spør du meg. Let i League 1 og 2, Skottland, Skandinavia, Øst-Europa, Nederland, Belgia, Frankrike, Italia, Portugal, Tyrkia, Afrika og Sør-Amerika. Ja, man kan tilogmed låne spillere fra PL. Er vi for store til det? For stolte? Det er noe forbanna tull!

Jones er (forhåpentligvis) historie nå. Heldigvis. Vi trenger en manager som kan bygge et lag, og som har troa på det han (eller føkk it: hun!) driver med. Og vi trenger at Tony Scholes sparkes.

Jeg håper på en utenlandsk manager. Engelske managere er dinosaurer.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Stoke - Huddersfield

Innlegg Morten T. » 02 Okt 2019, 13:27

EspenE skrev:Og til dere som sier at vi har bytta ut gull med gråstein: dere har selvfølgelig rett. Men Lønnsnivået i PL og CS er milevis fra hverandre. Det snakkes om at man må kutte halvannet million pund i lønnsutgifter fra vi var i PL til neste år da "fallskjermpengene" tar slutt. Da må man bli kvitt de som har høye lønninger, og flere av dem ville heller ikke ta steget ned.

Dette stemmer, og i det siste så har jeg snappa opp at det er uro i gruppa som følge av at noen spillere går på PL-lønn, mens andre( først og fremst de nyankomne ) tjener langt dårligere.
Det skal være noen klikk-dannelser og Jones har visstnok ikke klart å få styr på dette.
Det er jo kun et rykte, så man må ta det med en klype salt, på den annen side høres det ikke helt usannsynlig ut heller....
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Huddersfield

Innlegg onside » 02 Okt 2019, 13:39

jones.jpg
jones.jpg (199.03 KiB) Vist 4222 ganger
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Stoke - Huddersfield

Innlegg Morten T. » 03 Okt 2019, 09:48

EspenE skrev:Let i League 1 og 2, Skottland, Skandinavia, Øst-Europa, Nederland, Belgia, Frankrike, Italia, Portugal, Tyrkia, Afrika og Sør-Amerika. Ja, man kan tilogmed låne spillere fra PL. Er vi for store til det? For stolte? Det er noe forbanna tull!

Jones er (forhåpentligvis) historie nå. Heldigvis. Vi trenger en manager som kan bygge et lag, og som har troa på det han (eller føkk it: hun!) driver med. Og vi trenger at Tony Scholes sparkes.

Jeg håper på en utenlandsk manager. Engelske managere er dinosaurer.

Coates & co. er ganske konservative på slike ting. Han ansetter bare britiske managere( kanskje det spøker for Hughton siden han er fra Irland? :P ), og hva kommer til spillere så er han veldig begeistret for såkalte "local lads".
Da jeg snakket med han for noen år tilbake så var han raskt frempå med å fortelle om sine tre favoritter i Stoke-trøya gjennom tidene. Neil Franklin, Stanley Matthews og Freddie Steele. Alle tre var "local lads". Under tiden til Pulis var han visstnok også stadig vekk frempå og "maset" om å gi lokale gutter som Wilkinson og Shotton muligheter.

Kanskje lever en slik nostalgi videre fortsatt?

Jeg er enig i at det finnes mange ligaer i Europa man kan hente gode spillere fra, og det trenger ikke være fra en av de store ligaene heller. Nederland, Belgia, Danmark, Tyrkia, Portugal, Østerrike, Sveits, Frankrike, Tsjekkia, Hellas, Polen osv., eller evt. Afrika/Asia/Amerika. Mye bra der, hvis man scouter bra og riktig
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Huddersfield

Innlegg EspenE » 03 Okt 2019, 21:04

Jeg er også veldig glad i lokale helter, og det var uendelig kult at wilkinson fikk kamper i PL. Når vi likevel skal hente spillere som ikke er fra S-O-T og omegn, kan man like godt hente dem fra hvor som helst mener nå jeg.

Men du har nok dessverre rett, det blir nok en traust engelskmann med 4-4-2 (4-5-1 eller 4-2-3-1 til nød). Og kanskje det er det som trengs for å beholde plassen. Men det endrer ingenting på lang sikt. Vi trenger nye impulser, og dessverre var ikke NJ sta nok til å få det til.

Det som kommer til å skje nå er:
Styret bruker noen uker på å finne rett mann. I mellomtida begynner NJ å vinne, nå som presset er borte. Så får han ironisk nok sparken etter 2-3 seire, og arvtakeren får igjen problemer når han går på et tap i første kamp. Ah, the life of a stokie! Vi som husker 90- og 00-tallet vet at det faktisk ikke står sååå dårlig til ennå. Husker du når vi hadde trua på Albrigtsen fordi han hadde putta så mange for Finnsnes (eller hva de het i norsk 3.div)?
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester

cron