Sparking av managere

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 25 Sep 2019, 10:06

Ser at Hughton er favoritt hos bookmakerene til å overta,
Deretter følger Pulis, Phil Neville, Sol Campbell, Sam Allardyce og Martin O`Neill.

Hughton jobbet jo sammen med Jones en stund i Brighton, men det kan vel neppe ha noe å si for hvorvidt han evt. takker ja eller nei til en jobb i Stoke?
Jeg synes han er en veldig god manager og stusser fortsatt over at Brighton valgte å kvitte seg med han. En, av flere, uforståelige sparkinger i fotballens verden. Mulig jeg husker feil, men noe av det samme skjedde vel med han i Norwich også?

Pulis er jo en mastermind og vet hva som skal til. Pulis er en av disse managerne som ikke får den kreditten han fortjener, og det at en klubb velger å sparke en manager er ikke nødvendigvis et tegn på at en manager mangler kvalitet, det er en vurdering foretatt av noen ganske få personer, og hvorfor skal den nødvendigvis være korrekt? Jeg velger heller å låne øre til en annen mastermind sine vurderinger i sakens anledning:
https://www.standard.co.uk/sport/footba ... 53619.html

Neville har gjort det skarpt med kvinnelandslaget til England. Han virker å være en skarp fyr med klare idèer og har spilt under veldig gode managere, men jeg tviler på¨at han havner i Stoke.

Campbell gjorde det vel veldig bra i Macclesfield, før han av en eller annen grunn plutselig slutta. Lang erfaring på toppnivå som spiller også. Han kunne ha vært et interessant valg, men tør Coates & co. å ta sjansen i den situasjonen klubben er i nå?

Allardyce er nesten en blåkopi av Pulis. Heller ikke han har vunnet enormt med pokaler, men leverer som regel veldig godt - hvis vi ser RELATIVT på det. Ikke min favoritt etter episoden som gjorde at han måtte gå av som engelsk landslagstrener.

O`Neill er veldig flink, men tror han hadde trengt tid for å sette sitt preg på laget. Og det ville han neppe ha fått. Dessuten måtte vi vel ha tatt Roy Keane på kjøpet...

Jeg tipper at Coates & co. gir Jones muligheten til neste internasjonale pause for å sanke poeng, og det er vel 2-3 kamper til. Blir pongfangsten skral på de kampene så kommer han nok til å gå for et bytte.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg Torstein Norevik » 25 Sep 2019, 10:25

Torstein Norevik skrev:
onside skrev:
Torstein Norevik skrev:Poenget mitt er at jeg mener vi bør se fremover og ikke bakover på noe som har vært. Derfor bør Pulis være uaktuell.

Har du blitt religiøs Torstein????? , nå står ikke væla te påske!!!

Den hang jeg ikke helt med på, Onside... ;) Jeg skrev uaktuell ikke aktuell... :lol:

HA Ha, jeg ble så satt ut at jeg leste aktuell.... beklager :D[/quote]

:lol: :lol: :lol:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 25 Sep 2019, 13:30

Kan det gå mot et skifte etter fredagens kamp?:
https://footballleagueworld.co.uk/stoke ... -revealed/

Det spørs nok på resultatet.
Nottingham har startet sesongen veldig godt og kan vel med seier her toppe tabellen - i hvertfall et døgn eller to.
Dette blir m.a.o. en ny tøff test( i den tilstanden Stoke er i for tiden så er de fleste tester det ) og Jones har nok selv forstått at denne matchen er "make or break" - for hans del.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg bjørn123 » 26 Sep 2019, 22:55

Har Jones fått fyken??
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 26 Sep 2019, 23:17

bjørn123 skrev:Har Jones fått fyken??

Nei, ikke foreløpig...

MEN, som alltid når resultater er dårlige, eller prestasjonene er svakere enn forventet, så kommer debatten om trenerskifte opp. For Stoke sin del så har den vart en stund... 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg Torstein Norevik » 26 Sep 2019, 23:26

bjørn123 skrev:Har Jones fått fyken??

Jeg antar du spør fordi det var Hart og ikke Jones som stilte på pressekonferansen idag, foran Nottingham-kampen.

Men dette var varslet på forhånd, og klubben hevder at det ikke må leses noe mer ut av det enn det var, at Jones angivelig var forhindret pga et travelt tidsskjema, som også innbefattet lunsj med Peter Coates. Dette har han for øvrig jevnlig, og det var derfor heller ikke noe spesielt.

Så kan vi selvsagt spekulere i om dette også var for å ta fokuset litt bort fra den hardt pressede manageren foran morgendagens kamp, som mange tror vil kunne være et "make or break" for hans videre karriere som Stoke-manager, der kun seier er godt nok.

Her er i alle fall hva The Sentinel skrev i dagens nettutgave om Jones´fravær fra pressekonferansen... ;) Så kan vi vel kanskje gjette at Coates har gitt noen klare meldinger under dagens lunsj, om hva ledelsen nå forventer for at Jones fortsatt skal være Stoke-manager også i tiden fremover...

https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... es-3362111
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 27 Sep 2019, 12:07

Hughton fortsatt på topp av favoritter hos bookmakerne HVIS Jones må forlate sjefsstolen.

Ser at Nigel Pearson er med her. Han kan kanskje være et godt valg? Tøff og tydelig.
Nigel Adkins gjorde en god jobb i Hull og er også flink og rutinert.
Golfspilleren Craig Bellamy ville i hvertfall ha brakt med seg noen doser galskap. Hvis han får jobben så ville han i så tillelle blitt waliser nr. 4 som blir manager i Stoke i løpet av relativt kort tid.
Aidy Boothroyd kjenner jeg ikke så godt til. Jeg vet bare at han har vært lenge i gamet og gjorde en bra jobb i Watford, var det vel?

Odds for top 10 leading candidates
Chris Hughton - 8/11

Tony Pulis - 5/1

Martin O'Neill - 14/1

Sam Allardyce - 25/1

Sol Campbell - 25/1

Phil Neville - 25/1

Nigel Pearson - 25/1

Nigel Adkins - 33/1

Craig Bellamy - 33/1

Aidy Boothroyd - 33/1

All odds by Paddy Power
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 27 Sep 2019, 13:22

Tidligere manager Rowett treffer godt på mye her. Mye som jeg kunne skrevet under på.
Til og med folk som evt. forsøker å slå i hjel andres argumenter med den velkjente "Tu quoque - metoden" må vel nesten innrømme at Rowett har noen poenger her...?:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... tt-3366063
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg Svein Nilsen » 27 Sep 2019, 15:52

Morten T. skrev:Tidligere manager Rowett treffer godt på mye her. Mye som jeg kunne skrevet under på.
Til og med folk som evt. forsøker å slå i hjel andres argumenter med den velkjente "Tu quoque - metoden" må vel nesten innrømme at Rowett har noen poenger her...?:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... tt-3366063


Enig, flere gode poenger. Rowett er jo litt samme type som Jones. Ble hentet etter suksess i andre klubber. Ung og lovende, sa alt det riktige i starten - det som supporterne ville høre. Sakens kjerne er vel at problemene i Stoke City sitter så jævlig dypt, langt inn i ryggmargen på klubben. Og det å gå fra å være et middels godt PL lag til jumbo i Championship er en fryktelig nedtur. Nå er det da selvfølgelig ikke bare Natta Jones sin skyld, men han gikk høyt ut - skulle redde klubben med feiende flott angrepsspill, diamantformasjon og alle skulle blø for drakta. Slik har det ikke blitt og han må ta konsekvensen av det. Og skulle vi vinne i dag og på tirsdag så er vi vel egentlig ikke noe særlig nærmere suksess...…..vi må prestere over mye lengre tid. Med 3 seire på 28 ligakamper er det da noe som helst som tilsier at dette skal gå bra? Nei! Når Natta Jones satte på B-laget mot Crawley var det nesten BARE sine egne spillere, mens kun 3 av sine egne spillere startet siste ligakamp. Vi har sikkert verdensrekord i bom-kjøp, men jaggu har Jones bidratt til den rekorden.
Tok en "resultat-test" i The Sentinel i dag, tippet resultater i alle Championship kamper fra nå og ut oktober. 6 runder. Ga Stoke 5 seire og 1 uavgjort og fikk oss opp på 14 plass med 18 poeng, kun 6 poeng fra Play Offs. Så det er fortsatt mulig, men neppe med Natta Jones ved roret - dessverre!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 27 Sep 2019, 16:18

Svein Nilsen skrev:
Morten T. skrev:Tidligere manager Rowett treffer godt på mye her. Mye som jeg kunne skrevet under på.
Til og med folk som evt. forsøker å slå i hjel andres argumenter med den velkjente "Tu quoque - metoden" må vel nesten innrømme at Rowett har noen poenger her...?:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... tt-3366063


Enig, flere gode poenger. Rowett er jo litt samme type som Jones. Ble hentet etter suksess i andre klubber. Ung og lovende, sa alt det riktige i starten - det som supporterne ville høre. Sakens kjerne er vel at problemene i Stoke City sitter så jævlig dypt, langt inn i ryggmargen på klubben. Og det å gå fra å være et middels godt PL lag til jumbo i Championship er en fryktelig nedtur. Nå er det da selvfølgelig ikke bare Natta Jones sin skyld, men han gikk høyt ut - skulle redde klubben med feiende flott angrepsspill, diamantformasjon og alle skulle blø for drakta. Slik har det ikke blitt og han må ta konsekvensen av det. Og skulle vi vinne i dag og på tirsdag så er vi vel egentlig ikke noe særlig nærmere suksess...…..vi må prestere over mye lengre tid. Med 3 seire på 28 ligakamper er det da noe som helst som tilsier at dette skal gå bra? Nei! Når Natta Jones satte på B-laget mot Crawley var det nesten BARE sine egne spillere, mens kun 3 av sine egne spillere startet siste ligakamp. Vi har sikkert verdensrekord i bom-kjøp, men jaggu har Jones bidratt til den rekorden.
Tok en "resultat-test" i The Sentinel i dag, tippet resultater i alle Championship kamper fra nå og ut oktober. 6 runder. Ga Stoke 5 seire og 1 uavgjort og fikk oss opp på 14 plass med 18 poeng, kun 6 poeng fra Play Offs. Så det er fortsatt mulig, men neppe med Natta Jones ved roret - dessverre!

Jeg er også av den mening at det er en del strukturelle problemer og veivalg som har blitt tatt som ikke har falt heldig ut.
Dette har foregått over tid, så både Rowett og Jones har nok fått en oppgave i fanget de ikke var helt forberedt på.
Noen ganger kan en slik prosess foregå nesten umerkelig. Summen av diverse små og store veivalg( eller feilvalg ) over tid fører til en slags ketchupeffekt med negativt fortegn.

Dessverre har dette, etter mitt syn, skjedd i Stoke City Football Club.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester

cron