Før Stoke - Nottingham Forest

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Før Stoke - Nottingham Forest

Innlegg onside » 25 Sep 2019, 08:53

På fredag 21:00 spiller vi mot Forest hjemme i 9. runde i Championship. Seks tap og en uavgjort er fasiten så langt, og selvtilliten er vel så som så, og det skal veldig mye til for å vinne denne kampen også? Vi Alle håper jo at det skal snu, men jeg er dessverre redd for at oppryddingsprosjektet til NJ, med velsignelse fra eierne, ser veldig mislykket ut akkurat nå. Bunnen er kanskje nådd med tapet for 4 divisjonslaget Crawley i Ligacup'en, men det er ikke sikkert at vi har nådd bunnen enda. Jeg spådde at vi måtte ha seks poeng på de siste fire kampene før landslagspausen, og vi har ett poeng nå (Brentford), derfor tror jeg at vi MÅ ha tre poeng mot Forest for at NJ kan lede laget mot Huddersfield i runden etterpå! Jeg mener at NJ har vist sin udugelighet ved 1) for mange feilkjøp av spillere 2) fullstendig feilvalgte kontinuitetsbærere (Clucas og McClean) 3) ser seg blind på formasjon - i forhold til tilgjengelige spillere 4) hoderystende laguttak og 5) elendig matchplan. Jeg blir fryktelig overrasket dersom NJ greier å bryte denne trenden mot Forest, og tror dette kan bli hans siste kamp for Stoke, men jeg tar gjerne den overraskelsen.... Slik ville jeg satt opp laget mot Forest (med 4-0 garanti) :

..................Butland..............
........Batth..Vickers..Collins..
Edwards.......Woods.......Badou (under tvil)
..........Etebo.......Ince.......
..........Gregory...Campbell.......

Benken: Frederici, Ward, Martins Indi, Batth, Duffy, Hogan, Vokes
McClean og Clucas på tribunen.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Før Stoke - Nottingham Forest

Innlegg Lilledino » 25 Sep 2019, 17:48

Whatever, couldn`t care less...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Før Stoke - Nottingham Forest

Innlegg Morten T. » 26 Sep 2019, 10:31

onside skrev:På fredag 21:00 spiller vi mot Forest hjemme i 9. runde i Championship. Seks tap og en uavgjort er fasiten så langt, og selvtilliten er vel så som så, og det skal veldig mye til for å vinne denne kampen også? Vi Alle håper jo at det skal snu, men jeg er dessverre redd for at oppryddingsprosjektet til NJ, med velsignelse fra eierne, ser veldig mislykket ut akkurat nå. Bunnen er kanskje nådd med tapet for 4 divisjonslaget Crawley i Ligacup'en, men det er ikke sikkert at vi har nådd bunnen enda. Jeg spådde at vi måtte ha seks poeng på de siste fire kampene før landslagspausen, og vi har ett poeng nå (Brentford), derfor tror jeg at vi MÅ ha tre poeng mot Forest for at NJ kan lede laget mot Huddersfield i runden etterpå! Jeg mener at NJ har vist sin udugelighet ved 1) for mange feilkjøp av spillere 2) fullstendig feilvalgte kontinuitetsbærere (Clucas og McClean) 3) ser seg blind på formasjon - i forhold til tilgjengelige spillere 4) hoderystende laguttak og 5) elendig matchplan. Jeg blir fryktelig overrasket dersom NJ greier å bryte denne trenden mot Forest, og tror dette kan bli hans siste kamp for Stoke, men jeg tar gjerne den overraskelsen.... Slik ville jeg satt opp laget mot Forest (med 4-0 garanti) :

..................Butland..............
........Batth..Vickers..Collins..
Edwards.......Woods.......Badou (under tvil)
..........Etebo.......Ince.......
..........Gregory...Campbell.......

Benken: Frederici, Ward, Martins Indi, Batth, Duffy, Hogan, Vokes
McClean og Clucas på tribunen.

Kanskje du må inkludere Powell her, onside? I hvertfall på benken.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... st-3360097

Jeg tror nok at i hvertfall en av herremenne McClean/Clucas starter. Høyst sannsynlig begge to.
Jeg vet ikke, men Collins er vel suspendert i denne?
Jeg tror heller ikke at Woods og Campbell vil starte. Spesielt ikke Campbell. Jeg tipper det blir Vokes eller Hogan på topp med Gregory.

Jeg forventer at spillerne utviser masse energi og vilje under flomlyset i morgen. Alt annet vil være fullstendig uakseptabelt.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Før Stoke - Nottingham Forest

Innlegg power » 26 Sep 2019, 14:23

Morten T. skrev:
onside skrev:På fredag 21:00 spiller vi mot Forest hjemme i 9. runde i Championship. Seks tap og en uavgjort er fasiten så langt, og selvtilliten er vel så som så, og det skal veldig mye til for å vinne denne kampen også? Vi Alle håper jo at det skal snu, men jeg er dessverre redd for at oppryddingsprosjektet til NJ, med velsignelse fra eierne, ser veldig mislykket ut akkurat nå. Bunnen er kanskje nådd med tapet for 4 divisjonslaget Crawley i Ligacup'en, men det er ikke sikkert at vi har nådd bunnen enda. Jeg spådde at vi måtte ha seks poeng på de siste fire kampene før landslagspausen, og vi har ett poeng nå (Brentford), derfor tror jeg at vi MÅ ha tre poeng mot Forest for at NJ kan lede laget mot Huddersfield i runden etterpå! Jeg mener at NJ har vist sin udugelighet ved 1) for mange feilkjøp av spillere 2) fullstendig feilvalgte kontinuitetsbærere (Clucas og McClean) 3) ser seg blind på formasjon - i forhold til tilgjengelige spillere 4) hoderystende laguttak og 5) elendig matchplan. Jeg blir fryktelig overrasket dersom NJ greier å bryte denne trenden mot Forest, og tror dette kan bli hans siste kamp for Stoke, men jeg tar gjerne den overraskelsen.... Slik ville jeg satt opp laget mot Forest (med 4-0 garanti) :

..................Butland..............
........Batth..Vickers..Collins..
Edwards.......Woods.......Badou (under tvil)
..........Etebo.......Ince.......
..........Gregory...Campbell.......

Benken: Frederici, Ward, Martins Indi, Batth, Duffy, Hogan, Vokes
McClean og Clucas på tribunen.

Kanskje du må inkludere Powell her, onside? I hvertfall på benken.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... st-3360097

Jeg tror nok at i hvertfall en av herremenne McClean/Clucas starter. Høyst sannsynlig begge to.
Jeg vet ikke, men Collins er vel suspendert i denne?
Jeg tror heller ikke at Woods og Campbell vil starte. Spesielt ikke Campbell. Jeg tipper det blir Vokes eller Hogan på topp med Gregory.

Jeg forventer at spillerne utviser masse energi og vilje under flomlyset i morgen. Alt annet vil være fullstendig uakseptabelt.



Jeg er redd at for mye energi i morgen for å kompensere for manglende ferdigheter og kanskje mest null selvtillitt ender opp i røde kort. Skjer det så ryker den siste promilla med selvtillit og da er det game over. Ville ikke ha vært i Jones sine sko om dagen (eller alt for trange jakker :D ). Vet ikke om han er i stand til å motivere denne gjengen lenger og nok en gang, og det er kanskje de egenskapene han mangler mest som manager. Hadde vi bare ikke fått Allen utvist og vunnet som fortjent med eller uten han mot Bristol City tror jeg selvtillit og troen eller som NJ stadig sier ... "... in a much better place". Tror den kampen var et vendepunkt selv om det hadde gått loddrett nedover i flere kamper før det, men i den kampen spilte vi i store perioder bra uten å få noe igjen for slitet og innsatsen, men i stedet raknet det fullstendig med 2 unødvendige mål i mot på slutten. Men om trua er sviktende så kan ingen ta fra oss håpet i morgen ...
Brukerens avatar
power
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 125
Registrert: 04 Aug 2011, 21:01

Re: Før Stoke - Nottingham Forest

Innlegg power » 26 Sep 2019, 14:40

Lilledino skrev:Whatever, couldn`t care less...


Samme her dvs prøver å tenke sånn. Skulle det virkelig gå til h.... og vi raser nedover i ligasystemet så kan vi jo leve i håpet om en gang å gjøre en Crawley, Colchester, Burton, Sunderland og nesten Reading gjorde i ligacupen nå nylig. Hadde tatt en slik opplevelse og kamp enn de siste 3 årenes kamper. Kan ikke huske selv med seier jeg satt med godfølelsen at vi hadde utspilt motstanderen og vunnet helt fortjent. Kanskje siste gang var faktisk Jese sin debut mot Arsenal som riktignok endte 1-1. Da var optimismen rett og slett boblende, men det endret seg fort både med spiller og spill ....
Brukerens avatar
power
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 125
Registrert: 04 Aug 2011, 21:01

Re: Før Stoke - Nottingham Forest

Innlegg Svein Nilsen » 26 Sep 2019, 14:42

Tja, hva skal en si? Jeg håper og forventer, som alltid, feiende flott fotball og 3 poeng. Men, ser jo at det er lenger og lenger mellom hver gang jeg får oppleve det med Stoke City, dessverre.
Selv om vi tar 3 poeng i morra og mot Huddersfield på tirsdag så er vi langt fra friskmeldte. Dette sitter langt inn i ryggraden til hele klubben, et godt resultat eller to vil neppe endre på det. Sist sesong måtte man ha 10 seire for å holde seg (totalt 44 poeng), tett på 1 poeng i snitt pr kamp. Vi har 0,25 pr kamp i år og statistikken til Mr Jones er vel totalt på 0,79, altså direkte nedrykk fra Championship med god margin. Og det er over de totalt 28 kampene han har vært vår manager. Det lukter kun nedrykk. Nå har han fått tid, egne spillere, pre season og alt han har bedt om. Og fasiten; vi blir dårligere og dårligere. Mr. Jones vingler hele tiden. Et spillesystem som han implementerte sakte inn på slutten av sist sesong og prentet inne i spillerne i hele sommer før han ga opp. Han vingler med spillesystem og han vingler med spillere. Mot Crawley Town spilte han med et 5-2-3 system. Mot Crawley Town! Herrejesus! Av de 12-14 spillerne han har kjøpt inn så var det 3 mann som startet sist seriekamp. Makan. Han har kjøpt spillere for å fylle opp stallen, som mange sier; han har kjøpt gråstein - og de har helt rett. Ingen, absolutt ingen av våre spillere presterer på det nivået de kan - det kan illustreres med at alle som "klarer" å komme seg vekk presterer bedre i nye klubber!
En sikker siste skanse som Jack Butland fremstår nå som kanskje den dårligste og mest usikre keeperen i Championship. For kun et par måneder siden var han engelsk landslagsspiller!
Så kvittet vi oss med Erik Pieters på venstrebacken, han var for dårlig, men spiller nå fast i Premier League for Burnley! Vi kjøpte Steven Ward som ny venstreback, men han er veid og funnet for dårlig slik at Mr. Jones bruker venstreving McClean som back! På høyrebacken deler Tommy Smith og Tom Edwards på plassen, de har spilt 4 kamper hver så langt. Hvem av de er best? Jones aner i alle fall ikke! Også på stopperplass er det bingo hvem som spiller. Liam Lindsay virker kanskje som den som har størst tillitt. En ok stopper men med fryktelig dårlig pasningsfot. Batth ble jo kaptein når Shawcross pådro seg en skade, men heller ikke han er fast. Har startet 6 kamper, og sloss med Martins-Indi, Collins og Carter-Vickers om plassen. Hvis da ikke Mr. Jones finner det for godt å bruke 3 midtstoppere. Da er det enda mer bingo.
På midtbanen vet vi en ting og det er at Sam Clucas skal spille. Han spiller alle kamper, stort sett 90 minutter, uten å imponere andre enn Mr. Jones. Så vil systemet som Mr. Jones trekker opp av hatten avgjøre hvem andre som skal spille på midten. Allen, har hatt en svak sesong, men er vel bankers. Nå har han karantene etter det røde kortet mot Bristol City. Etebo, som i sist VM usynliggjorde Messi i en VM kamp og som er bankers på et godt Nigeriansk landslag, er innimellom god nok også for mighty Stoke City. Mark Duffy ble hentet fra Sheffield United som en offensiv og produktiv ballspiller, men får nesten ikke spilletid. Mye spilletid får Tom Ince, som vi vet kan være god, men det er lenge
siden.
Ryan Woods spilte en god kamp men ble vraket etter det, var tilbake mot Crawley uten å imponere noen. Verlinden er ung, rask med dribleferdigheter og gode innlegg. Han ble imidlertid en direkte konkurrent på venstrekanten til McClean, som spiller kant og back, eller begge deler, så han ble lånt ut til tegneserielaget Bolton slik at McClean kan herje fritt langs venstre sidelinje. Ndiaye vil helst ikke spille for oss, har jo vært i Bodø/Glimt så toppklubber i Champions League er mer naturlig for han. Har nå startet et par kamper og klart seg rimelig bra. Skadeutsatte Nick Powell ble skamslått av QPR i første ligakamp og ikke vært på banen siden. Er endelig på vei tilbake og satt på benken mot Crawley. Hvorfor han da ikke fikk starte, eller i det minste fikk spille, er et nytt mysterium av Mr. Jones.
Så har vi 4 spisser som fordeler litt på spilletider, litt avhengig om vi spiller med 1, 2 eller 3 spisser. Mot Crawley var det 3, men Mr. Jones glemte nok at ingen av disse er kantspillere eller "10-er rolle" spillere. Gregory, er en ok fotballspiller, og jobber ekstremt hardt. Men, vi vil ha en spiss som scorer mål, ikke som er god til å jobbe/løpe - hvis det ikke finnes noen som er begge deler! Nå har han 8 ligakamper, fortsatt smultring i målprotokollen. Scott Hogan har en goal, men lett å se hvorfor ingen i Aston Villa savner han. Og Sam Vokes, tung, treg og bommet på straffespark mot Crawley. Scoret på alle straffer i Burnley, bommer på alle i Stoke. Symptomatisk for Stoke City. Campbell er ung og lovende. Har fart og målteft, men får ikke starte ligakamper eller spille mer enn 15-20 minutter.
Dette var mye gråstein! Men, vi banker Forest :mrgreen:
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Før Stoke - Nottingham Forest

Innlegg Svein Nilsen » 26 Sep 2019, 14:45

power skrev:
Lilledino skrev:Whatever, couldn`t care less...


Samme her dvs prøver å tenke sånn. Skulle det virkelig gå til h.... og vi raser nedover i ligasystemet så kan vi jo leve i håpet om en gang å gjøre en Crawley, Colchester, Burton, Sunderland og nesten Reading gjorde i ligacupen nå nylig. Hadde tatt en slik opplevelse og kamp enn de siste 3 årenes kamper. Kan ikke huske selv med seier jeg satt med godfølelsen at vi hadde utspilt motstanderen og vunnet helt fortjent. Kanskje siste gang var faktisk Jese sin debut mot Arsenal som riktignok endte 1-1. Da var optimismen rett og slett boblende, men det endret seg fort både med spiller og spill ....


Nja….vi slo vel Arsenal 1-0 den gangen. Virker jo som hundre år siden, men var vel i august 2017...… Nå taper vi mot Crawley Town!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Før Stoke - Nottingham Forest

Innlegg Morten T. » 26 Sep 2019, 15:01

Et annet aspekt her er at under press og stress så er sjansen større for å gjøre feil.
Det presset og stresset føler nok Jones på nå.
Hadde jeg vært han i morra så hadde jeg valgt ett av to alternativer: Enten kjøre med det han tror aller mest på - både av mannskap og taktikk eller løse helt opp å be spillerne selv finne ut av hvordan de vil spille( ansvarliggjøring ). Lars Tjernås har benyttet alternativ to flere ganger når lagene hans har kjørt seg fast - og har lykkes med det og dermed snudd en negativ trend.

Det beste er jo å få arbeidsro( det gjelder de aller fleste yrker ), men den luksusen har ikke Jones nå. Jobb som trener eller manager er ikke noe for folk med skral psyke og lettkrenket atferd. Og det betyr at denne jobben ikke hadde vært noe 98% av kritikerne av de som jobber som trener eller manager selv hadde klart å løse. Det er helt sikkert.
Og etter sosiale medier sitt inntog i den daglige sfæren så har trykket og polariserte/sterke meninger fra kjellerleilighetene ( for å bli sett og hørt ) bare blitt enda større og gjør det hele enda værre for folk som har den type ansvar. Det var sikkert tøft på 60-tallet også, men eksponeringa 24/7 var jo ikke der.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Før Stoke - Nottingham Forest

Innlegg Lilledino » 26 Sep 2019, 16:58

power skrev:
Lilledino skrev:Whatever, couldn`t care less...


Samme her dvs prøver å tenke sånn. Skulle det virkelig gå til h.... og vi raser nedover i ligasystemet så kan vi jo leve i håpet om en gang å gjøre en Crawley, Colchester, Burton, Sunderland og nesten Reading gjorde i ligacupen nå nylig. Hadde tatt en slik opplevelse og kamp enn de siste 3 årenes kamper. Kan ikke huske selv med seier jeg satt med godfølelsen at vi hadde utspilt motstanderen og vunnet helt fortjent. Kanskje siste gang var faktisk Jese sin debut mot Arsenal som riktignok endte 1-1. Da var optimismen rett og slett boblende, men det endret seg fort både med spiller og spill ....

Vet jeg er skrekkelig pessimist, men jeg har på en måte mistet all tro på hva som skjer..
Selvfølgelig følger jeg med, og engasjerer meg, men merker at jeg blir likegyldig til hva som skjer... Det bekymrer meg egentlig mest..

Crawley Town, pssst, Whats next...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Før Stoke - Nottingham Forest

Innlegg Lilledino » 26 Sep 2019, 17:02

Morten T. skrev:Et annet aspekt her er at under press og stress så er sjansen større for å gjøre feil.
Det presset og stresset føler nok Jones på nå.
Hadde jeg vært han i morra så hadde jeg valgt ett av to alternativer: Enten kjøre med det han tror aller mest på - både av mannskap og taktikk eller løse helt opp å be spillerne selv finne ut av hvordan de vil spille( ansvarliggjøring ). Lars Tjernås har benyttet alternativ to flere ganger når lagene hans har kjørt seg fast - og har lykkes med det og dermed snudd en negativ trend.

Det beste er jo å få arbeidsro( det gjelder de aller fleste yrker ), men den luksusen har ikke Jones nå. Jobb som trener eller manager er ikke noe for folk med skral psyke og lettkrenket atferd. Og det betyr at denne jobben ikke hadde vært noe 98% av kritikerne av de som jobber som trener eller manager selv hadde klart å løse. Det er helt sikkert.
Og etter sosiale medier sitt inntog i den daglige sfæren så har trykket og polariserte/sterke meninger fra kjellerleilighetene ( for å bli sett og hørt ) bare blitt enda større og gjør det hele enda værre for folk som har den type ansvar. Det var sikkert tøft på 60-tallet også, men eksponeringa 24/7 var jo ikke der.

Støtter Tjærnås filosfien og Formann Mao.. La 1000 blomster blomstre....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Neste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester

cron