Sparking av managere

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Sparking av managere

Innlegg KaffeM » 03 Sep 2019, 14:54

Morten T. skrev:Her er nåværende resultat av en poll engelske supportere holder gående i forhold til hvem som evt. skal ta over for Jones.
Skal man konkludere her så blir det vel at flere supportere nå ønsker det trygge og velkjente?
Hughton, Pulis, Moyes og Allardyce er såvisst ingen førstereisgutter.:

1 Hughton 272

2 Pulis 124
3 Moyes 109
4 Allardyce 106

5 Sanchez Flores 72
6 Neil 65
7 Monk 51

8 Pearson 32
9 Cowley 26

10 Terry 16
11 Van Bronckhorst 13
12 P. Neville, Karanka 10

14 Campbell 9
15 Bowyer 8
16 Carvalhal 7

17 Adkins 5
18 Stendel, Coleman, Pardew, Cook , Puel 3
23 McInnes, Parkinson 2
25 O'Neill 1


Artig liste.
For min del tror jeg de 2 mest aktuelle kandidater er Hughton og Moyes.
Tipper det sitter langt inne å ansette Allardyce etter avsløringene rundt tredjepart jukset og nedlatende uttalelser om kollegaer i bransjen. Samtidig tror jeg Big Sam ville grepet muligheten umiddelbart, men jeg tror ikke ledelsen ønsker mediestøyen dette ville medført. Personlig har jeg sans for mye av det Pulis utrettet i Stoke, men jeg tror Pulis hadde passet bedre som redningsmann i PL, kontra å bygge Stoke på nytt i divisjonen under. Jeg tror hverken Pulis eller ledelsen ønsker en ny runde, men hvem vet?

Selv om Hughton er et meget interessant alternativ, mener jeg Moyes er manageren Stoke trenger nå. Moyes har gjennomføringskraft og stort nettverk. I tillegg er det logikk i det han holder på med, selv om ikke alt sprudler.
Moyes inn.
Slutten for den som gir opp er begynnelsen for den som gir alt
KaffeM
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 82
Registrert: 03 Jul 2019, 11:59
Bosted: Kristiansand

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 03 Sep 2019, 15:16

KaffeM skrev:
Morten T. skrev:Her er nåværende resultat av en poll engelske supportere holder gående i forhold til hvem som evt. skal ta over for Jones.
Skal man konkludere her så blir det vel at flere supportere nå ønsker det trygge og velkjente?
Hughton, Pulis, Moyes og Allardyce er såvisst ingen førstereisgutter.:

1 Hughton 272

2 Pulis 124
3 Moyes 109
4 Allardyce 106

5 Sanchez Flores 72
6 Neil 65
7 Monk 51

8 Pearson 32
9 Cowley 26

10 Terry 16
11 Van Bronckhorst 13
12 P. Neville, Karanka 10

14 Campbell 9
15 Bowyer 8
16 Carvalhal 7

17 Adkins 5
18 Stendel, Coleman, Pardew, Cook , Puel 3
23 McInnes, Parkinson 2
25 O'Neill 1


Artig liste.
For min del tror jeg de 2 mest aktuelle kandidater er Hughton og Moyes.
Tipper det sitter langt inne å ansette Allardyce etter avsløringene rundt tredjepart jukset og nedlatende uttalelser om kollegaer i bransjen. Samtidig tror jeg Big Sam ville grepet muligheten umiddelbart, men jeg tror ikke ledelsen ønsker mediestøyen dette ville medført. Personlig har jeg sans for mye av det Pulis utrettet i Stoke, men jeg tror Pulis hadde passet bedre som redningsmann i PL, kontra å bygge Stoke på nytt i divisjonen under. Jeg tror hverken Pulis eller ledelsen ønsker en ny runde, men hvem vet?

Selv om Hughton er et meget interessant alternativ, mener jeg Moyes er manageren Stoke trenger nå. Moyes har gjennomføringskraft og stort nettverk. I tillegg er det logikk i det han holder på med, selv om ikke alt sprudler.
Moyes inn.

Det jeg er usikker på er om Allardyce, Moyes og til dels Hughton vil takke ja til noe annet enn PL?
Pulis har jo ikke hatt noe problem i forhold til det. Sett utenfra så virker Pulis mer opptatt av hva slags type eiere enn klubb har. Men jeg tror heller ikke at hverken klubben eller han ønsker en ny runde, og det kan jeg godt forstå i så tilfelle.

En annen ting her er: Vil Coates evt. bryte sin laaaaange tradisjon i forhold til å ikke ansette utenlandske managere?
Det hadde vært interessant å vite hvorfor han tilsynelatende er så konsekvent på å ansette briter.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 06 Sep 2019, 11:20

Utskjelte Pulis skal ha fått tilbud fra både kinesisk klubbfotball( pengemaskin nr. 1 i dagens fotball ), noen landslag og også "noen Championship-klubber".
Jeg tviler dog på at en av disse klubbene det er snakk om her er Stoke. "Landslag" kan jo være hva som helst. Det kan være landslag på nivå med Færøyene, Malta( hvor han vel stammer fra? ) eller Burkina Faso, men det kan jo også være bra fotballnasjoner som er på nivå med f.eks. Tsjekkia, Wales, Canada, Østerrike eller USA....??? Tror ikke det er en toppnasjon, han er klart best på å få til RELATIV suksess, noe som dessverre er en sterkt undervurdert egenskap blant enkelte...:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... er-3289031
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg gunny » 17 Sep 2019, 06:59

Mirror hinter om at Chris Hughton er aktuell for å overta managerstolen hvis Jones må gå
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201909 ... 2888b2.jpg
gunny
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 938
Registrert: 09 Aug 2010, 13:36

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 17 Sep 2019, 09:02

gunny skrev:Mirror hinter om at Chris Hughton er aktuell for å overta managerstolen hvis Jones må gå
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201909 ... 2888b2.jpg

Var ikke Jones en slags protesjé for Hughton i Brighton?
Kanskje Jones kunne ta den rollen igjen HVIS Hughton kommer til Stoke...? 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg Morten T. » 24 Sep 2019, 23:22

Etter exiten mot Crawley så er det selvfølgelig nok en gang snakk om å gi Jones fyken.
De fleste supporterne i England nevner Hughton som den mest aktuelle, men noen også Pulis.
Ryker Stoke de 2-3 neste så bør Pulis være en heit kandidat. Han kan både ned-og opprykksstrid til fingerspissene.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Sparking av managere

Innlegg Torstein Norevik » 25 Sep 2019, 08:55

Jobben til Jones henger nå i en veldig tynn tråd. Jeg tror han er helt avhengig av i alle fall 4 poeng på de to neste kampene for å beholde jobben, spesielt siden det nå går mot en liten pause i ligaspillet og klubben kan få litt tid til eventuelt å få en ny manager på plass.

Det spekuleres nå i hvem som overtar, og Houghton er vel den som nevnes oftest, men også Pulis.

De som har fulgt med her på forumet vet at jeg ikke har særlig sansen for Pulis. For all del, han virker som en veldig allright person, men jeg har ikke sansen for hans fotballfilosofi, og han virker splittende på fansen ettersom han har mange både tilhengere og motstandere blant fansen. For egen del hører jeg vel heller ikke til blant de som synes at han er en slik fantastisk manager som deler av fansen mener. Etter Stoke gjorde han det veldig bra i Crystal Palace, startet også bra i WBA før det gikk nedover igjen og han ble sparket. WBA rykket da også ned den sesongen, samme sesong som Stoke rykket ned.

Det har blitt hevdet at Hughes kjørte Stoke i grøfta, mens det hevdes at Pulis gjorde i alle fall en ok jobb i WBA. Da er det et paradoks at Pulis, da han ble sparket, hadde et lavere poengsnitt per kamp for WBA (i nedrykksesongen) enn Hughes hadde da han ble sparket i Stoke. :? Altså; den ene har gjort en ok jobb, mens den andre har kjørt klubben i grøfta, selv om klubbenes status da de fikk sparken var nærmest identiske. ;)

Heller ikke i Boro gjorde han all verdens jobb, og fikk ikke forlenget kontrakten da den gikk ut forrige sommer. Og han har splittet fansen både hos Stoke, WBA og Boro.

Og det jeg alltid har lurt på er hvorfor han aldri har vært i noen "store" klubber hvis han er så dyktig som noen vil ha det til, men stort sett har fristet tilværelsen i lavere divisjoner eller i nedre del av Premier League. Han burde jo være veldig etterspurt også blant de "store" klubbene hvis han er så dyktig som noen vil ha det til.

Jeg tror at om det nå kommer et managerskifte så vil en ny manager - nesten samme hvem det er - løfte klubben til i alle fall midt på tabellen, for vi er ikke så dårlige at en plass i jumboskiktet i Championship er representativt. Vi er nok ikke noe topplag heller, men en plass i midtskiktet burde være greitt innafor. Det betyr også at en eventuell ny manager har lite å tape, fallhøyden er liten etter at fire managere på rad nå har mislyktes.

Om så Pulis nå hadde kommet inn og løftet klubben opp mot midten ville han selvsagt igjen ha blitt genierklært. Selv om andre managere også trolig ville kunne ha gjort det samme. Kanskje også Hughes ? ;)

Poenget mitt er at jeg mener vi bør se fremover og ikke bakover på noe som har vært. Derfor bør Pulis være uaktuell.

Når det er sagt, så ville jeg likevel ikke bli overrasket om Pulis hadde blitt ansatt som interim-manager ut sesongen. Det han kanskje er best på er å stabilisere klubber som sliter. Og han har fortsatt sitt gode vennskap med Coates i behold, til tross for sparkingen i 2013. Slik sett ville det ikke være noen stor overraskelse om Pulis overtok midlertidig ut sesongen. Og Coates kunne berolige de delene av fansen som ikke har sansen for Pulis om at dette kun er en midlertidig løsning i en vanskelig situasjon for klubben. Og om det da skulle gå veldig bra i en slik periode, ville det nok være lettere å begrunne en eventuell forlengelse i etterkant.

Dette er selvsagt bare ville spekulasjoner fra min side. For egen del håper jeg vi går for en annen løsning, men har ingen gode forslag på hvem jeg ville ha hatt til å overta. Kanskje Houghton ville ha vært det beste valget slik situasjonen nå er ? Han er erfaren, og har vist før at han er i stand til å hjelpe klubber ut av Championship og opp i PL. Jeg synest det er en mer fremtidsrettet løsning enn Pulis, som bærer mer preg av en "nødløsning".

Aller helst hadde jeg sett at Jones hadde lykkes med det han predikerte da han ankom, om attraktiv angrepsfotball og satsing på ungdommen. Det er den veien jeg skulle ønske at klubben ville gå. Men da må det handles, ikke bare prates. :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Sparking av managere

Innlegg onside » 25 Sep 2019, 09:23

Torstein Norevik skrev:Poenget mitt er at jeg mener vi bør se fremover og ikke bakover på noe som har vært. Derfor bør Pulis være uaktuell.

Har du blitt religiøs Torstein????? , nå står ikke væla te påske!!!
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Sparking av managere

Innlegg Torstein Norevik » 25 Sep 2019, 09:44

onside skrev:
Torstein Norevik skrev:Poenget mitt er at jeg mener vi bør se fremover og ikke bakover på noe som har vært. Derfor bør Pulis være uaktuell.

Har du blitt religiøs Torstein????? , nå står ikke væla te påske!!!

Den hang jeg ikke helt med på, Onside... ;) Jeg skrev uaktuell ikke aktuell... :lol:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Sparking av managere

Innlegg onside » 25 Sep 2019, 10:04

Torstein Norevik skrev:
onside skrev:
Torstein Norevik skrev:Poenget mitt er at jeg mener vi bør se fremover og ikke bakover på noe som har vært. Derfor bør Pulis være uaktuell.

Har du blitt religiøs Torstein????? , nå står ikke væla te påske!!!

Den hang jeg ikke helt med på, Onside... ;) Jeg skrev uaktuell ikke aktuell... :lol:

HA Ha, jeg ble så satt ut at jeg leste aktuell.... beklager :D
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

cron