Stoke vs Bristol

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke vs Bristol

Innlegg Morten T. » 14 Sep 2019, 22:30

Synes Jones treffer ganske godt i beskrivelsen her:
https://www.stokecityfc.com/news/2019/s ... bins-loss/

Ikke 100% enig i at arbeidsinnsatsen var sabla god. Den var god, men ikke veldig god. Utover det så treffer han godt her.
Han er nok en gang innom faktoren uflaks og det er liten tvil om at flaks/uflaks er en faktor i fotball, men ikke over lang tid. Sånn sett kan han neppe fortsette å benytte det som unnskyldning lenger heller.
Han kunne ha tatt den legendariske setninga til Ian Holloway og sagt: "Right now, everything is going wrong for me - if I fell in a barrel of boobs, I'd come out sucking my thumb!", for å løse opp i gravalvoret, men ikke sikkert det hadde blitt godt mottatt heller.... :geek:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke vs Bristol

Innlegg onside » 16 Sep 2019, 16:42

essaen skrev:Hmm...


Må si jeg er veldig enig i denne analysen av kampen. Ble tydeligvis redigert ned til noe som minner om en introvert - selvransakende - - hoderystende mine, som i hovedsak inneholder svarte skyer, tett tåke og svak torden i det fjerne.

Presse på JN øker enda mer og NJ greir f...n meg ikke ta ut et duganes lag fra den store troppen engang. Det er så til de grader katastrofe. Han har sett seg så blind på noen spillere at det grenser til det flaueste jeg har sett en trener driver med. NJ har nå , etter mine beregninger 4 kamper og 6 poeng å redde seg selv på.


Har sett at flere begynner å bli litt irriterte seg på hverandre her inne, og det er jo forståelig når det går så forbanna dårlig på banen. Det gjelder bare å ha ryggdekning for alt man sier og skriver her inne, og ikke legge hode på blokka....
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Stoke vs Bristol

Innlegg Morten T. » 16 Sep 2019, 18:38

onside skrev:
essaen skrev:Hmm...


Må si jeg er veldig enig i denne analysen av kampen. Ble tydeligvis redigert ned til noe som minner om en introvert - selvransakende - - hoderystende mine, som i hovedsak inneholder svarte skyer, tett tåke og svak torden i det fjerne.

Presse på JN øker enda mer og NJ greir f...n meg ikke ta ut et duganes lag fra den store troppen engang. Det er så til de grader katastrofe. Han har sett seg så blind på noen spillere at det grenser til det flaueste jeg har sett en trener driver med. NJ har nå , etter mine beregninger 4 kamper og 6 poeng å redde seg selv på.


Har sett at flere begynner å bli litt irriterte seg på hverandre her inne, og det er jo forståelig når det går så forbanna dårlig på banen. Det gjelder bare å ha ryggdekning for alt man sier og skriver her inne, og ikke legge hode på blokka....
Å legge hodet på blokka er noe av det gøyeste som finnes. Kjedeligere å ikke mene noe underveis for dernest å liksom summere opp når fasiten er klar.
Det er lett å bli sure på hverandre når ting ikke går som man ønsker, men man kan også velge en annen vei. Man kan velge å se på det hele galgenhumoristisk eller med litt ironisk distanse. «Faren» med det er selvfølgelig at man blir sett ned på av folk som mener at det å være konstant alvorstynget gir dem et snev av seriøsitet og korrekthet, men da gjelder det å kontre med Piet Hein sine gamle visdomsord: Den som kun tar spøk for spøk, og alvor kun alvorlig, han og hun har faktisk fattet begge deler dårlig.
Mange påberoper seg jo å ha fulgt Stoke tett i 40-50 år. En sånn berg-og dalbanereise MÅ jo nesten ha ført til at de aller fleste er stålsatt til å håndtere en nedtur eller tre, eller hva?
Første gang jeg reiste til Stoke var på tidlig 90-tall. Klubben lå på nivå 3 og det var matcher mot Rotherham og Stockport over en lav sko. Allikevel hadde vi det sabla gøy - så det går an. ;) :P

En annen kjepphest jeg har er rett og slett å la være å lese eller svare på innlegg man ikke finner interessante, eller evt. kverne ut noe selv hvis man blir så forferdelig provosert eller krenka( som jo er tidstypisk.) pga. fotball. Dette er jo faktisk et DEBATTforum og ikke et monologforum. Det betyr at hver gang man mener noe så må man være forberedt på at andre mener noe annet og evt. tørre å ta debatten - eller la være.8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke vs Bristol

Innlegg Svein Nilsen » 16 Sep 2019, 23:11

Morten T. skrev:
onside skrev:
essaen skrev:Hmm...


Må si jeg er veldig enig i denne analysen av kampen. Ble tydeligvis redigert ned til noe som minner om en introvert - selvransakende - - hoderystende mine, som i hovedsak inneholder svarte skyer, tett tåke og svak torden i det fjerne.

Presse på JN øker enda mer og NJ greir f...n meg ikke ta ut et duganes lag fra den store troppen engang. Det er så til de grader katastrofe. Han har sett seg så blind på noen spillere at det grenser til det flaueste jeg har sett en trener driver med. NJ har nå , etter mine beregninger 4 kamper og 6 poeng å redde seg selv på.


Har sett at flere begynner å bli litt irriterte seg på hverandre her inne, og det er jo forståelig når det går så forbanna dårlig på banen. Det gjelder bare å ha ryggdekning for alt man sier og skriver her inne, og ikke legge hode på blokka....
Å legge hodet på blokka er noe av det gøyeste som finnes. Kjedeligere å ikke mene noe underveis for dernest å liksom summere opp når fasiten er klar.
Det er lett å bli sure på hverandre når ting ikke går som man ønsker, men man kan også velge en annen vei. Man kan velge å se på det hele galgenhumoristisk eller med litt ironisk distanse. «Faren» med det er selvfølgelig at man blir sett ned på av folk som mener at det å være konstant alvorstynget gir dem et snev av seriøsitet og korrekthet, men da gjelder det å kontre med Piet Hein sine gamle visdomsord: Den som kun tar spøk for spøk, og alvor kun alvorlig, han og hun har faktisk fattet begge deler dårlig.
Mange påberoper seg jo å ha fulgt Stoke tett i 40-50 år. En sånn berg-og dalbanereise MÅ jo nesten ha ført til at de aller fleste er stålsatt til å håndtere en nedtur eller tre, eller hva?
Første gang jeg reiste til Stoke var på tidlig 90-tall. Klubben lå på nivå 3 og det var matcher mot Rotherham og Stockport over en lav sko. Allikevel hadde vi det sabla gøy - så det går an. ;) :P

En annen kjepphest jeg har er rett og slett å la være å lese eller svare på innlegg man ikke finner interessante, eller evt. kverne ut noe selv hvis man blir så forferdelig provosert eller krenka( som jo er tidstypisk.) pga. fotball. Dette er jo faktisk et DEBATTforum og ikke et monologforum. Det betyr at hver gang man mener noe så må man være forberedt på at andre mener noe annet og evt. tørre å ta debatten - eller la være.8-)


Helt enig Morten. Og, for oss som har vært Stoke supportere i lang tid er motgang noe vi er vant med og noe vi tåler. Utfordringen er at vi (jeg) hele tiden er hodeløse optimister og tror vi vinner neste kamp, uansett motstander, form, formasjon og laguttak!. Fallhøyden for meg er fryktelig stor, i hver eneste kamp. Som supporter har du også en rett til å mene hva du vil og diskutere egne og andres meninger for å oppnå det vi alle ønsker; at Stoke City vinner alle kamper og alle trofeer :D
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke vs Bristol

Innlegg Morten T. » 17 Sep 2019, 13:33

Enig Svein.
På langt nær de fleste er vel enige om målet: At Stoke skal vinne flest mulig kamper og titler( «totalt verdensherredømme» som Ivar Morten Normark snakket om da han trente Aalesund. :mrgreen: ).
Det er veien dit som supportere og andre er uenige om.
Personlig er jeg «kynisk» der. Jeg er fornøyd hvis Stoke vinner alle kampene med 1-0. Gjør de det, så vinner de alt.
Den eneste forutsetninga jeg har er at det ikke jukses for å oppnå resultater - være seg om det skjer på eller av banen.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke vs Bristol

Innlegg Svein Nilsen » 18 Sep 2019, 13:40

Jeg liker jo feiende flott angrepsfotball og mange scoringer - riktig vei! Jeg tar heller en ny 6-1 seier mot Liverpool enn en veldig spennende og knepen 2-1 seier. Fotball er og skal være spennende, men det tar for hardt på kroppen når Stoke er i spennende og avgjørende kamper. Jeg nyter bedre en storseier! Men, når det er sagt, poengene er viktigst og akkurat nå lengter jeg veldig etter en heldig sliteseier med 1-0.....
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke vs Bristol

Innlegg onside » 18 Sep 2019, 19:29

Når man er kommet der man er nå er det bare en ting som hjelper, og det er å tette forsvaret og heller spille 0-0 eller vinne 1-0. Poenger er helt avgjørende. Målsetningen om topp seks og playoff får så være. Poeng og stabilisering er altoverskyggende og kikke tilbake på 6-1 over Liverpool er så til de grader utenfor rekkevidde. Som er sagt mange ganger her inne, så har vi så mye gråstein i klubben nå at det må være en klar målsetting for denne sesongen å karre seg opp på trygg plass så kynisk som mulig. Jeg har egentlig ikke tro på at Hughton kan snu dette med aktuell stall, så NJ må nok prøve og feile fram til jul......

Føler meg litt resignert og syns vel egentlig at dette med prøvingen og feiringen til NJ begynner å tære på humøret, men skal vel prøve å holde motet oppe som flere av dere her inne, og prøve å leve med resultatene uansett resultater.....

Goarnnnnnnnnn Stoke......
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Stoke vs Bristol

Innlegg Morten T. » 19 Sep 2019, 23:51

onside skrev:Som er sagt mange ganger her inne, så har vi så mye gråstein i klubben.

Det jeg lurer på er: Hvem er disse «gråsteinene» i Stoke? Og,sett opp mot andre klubber i samme divisjon, hvor mye «gråstein» har Stoke i forhold til disse?
Og som jeg tidligere har vært inne på og forsøkt å vise til: Hvor mange «stjernespillere-fra-en-såkalt-storklubb-i-Europa» hadde Norwich, Aston Villa og Sheffield United som rykket opp forrige sesong og hvor mye såkalt «gråstein» hadde de på laget?
Apropos Norwich, her er laget som vant 3-2 over selveste Manchester City i forrige serierunde:
1Krul
3Byram
24Amadou
4Godfrey
12Lewis
27Tettey
23McLean
17Buendía
18Stiepermann
14Cantwell
22Pukki
Substitutes
5Hanley
16Heise
20Drmic
21Fährmann
32Srbeny
33McGovern
35Idah

Hvor mange av disse er å regne som «stjernespillere-med-CV-fra-en-såkalt-storklubb» og hvor mange er å betrakte som «gråstein»?

Jeg mener at fokuset på såkalt «gråstein» eller i motsatt tilfelle «spillere-som-har-talent-men-ikke-har-prestert-en-dritt-på-plussminus-ti-år-uten-at-det-betyr-noe-for-blodfansen» blir altfor stort. Det viktigste er å sy sammen et godt LAG, og det finnes det flere eksempler på er godt mulig å gjøre - også med spillere som noen velger å beskrive som «gråstein»
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke vs Bristol

Innlegg onside » 20 Sep 2019, 07:05

Jeg syns vi har hatt en lei tendens til å gjøre "gull" om til "gråstein", og ikke omvendt, slik som for eksempel Norwich har fått til. Det handler om egenskaper som personlige ferdigheter, komplementære ferdigheter, lagbygging, tillit, selvtillit, ansvar, kontinuitetsbærere og match-plan. Her er det mye som ikke har fungert den senere tiden og med gråstein mente jeg spillere som ble kjøpt inn med tanke på å forsterke laget men som får et utviklingskurve som enten peker rett bortover eller nedover, og ikke leverer det som var forutsetningene. Så skal jeg nevne endel av gråsteinene i Stoke kan jeg raskt nevne Davis, Smith, Wimmer, Batth, Cousins, Ward, Clucas, McClean, Duffy, Vokes og Gregory. Jommen ble det ikke et helt lag gråstein :D

Det er dermed ikke sagt at alle disse gråsteinene forblir gråstein hele veien ut, så det er håp for at noen av disse kan stå frem og skinne som gull, det håper i alle fall jeg ;)
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Stoke vs Bristol

Innlegg Morten T. » 20 Sep 2019, 11:13

onside skrev:Jeg syns vi har hatt en lei tendens til å gjøre "gull" om til "gråstein", og ikke omvendt, slik som for eksempel Norwich har fått til. Det handler om egenskaper som personlige ferdigheter, komplementære ferdigheter, lagbygging, tillit, selvtillit, ansvar, kontinuitetsbærere og match-plan. Her er det mye som ikke har fungert den senere tiden og med gråstein mente jeg spillere som ble kjøpt inn med tanke på å forsterke laget men som får et utviklingskurve som enten peker rett bortover eller nedover, og ikke leverer det som var forutsetningene. Så skal jeg nevne endel av gråsteinene i Stoke kan jeg raskt nevne Davis, Smith, Wimmer, Batth, Cousins, Ward, Clucas, McClean, Duffy, Vokes og Gregory. Jommen ble det ikke et helt lag gråstein :D

Det er dermed ikke sagt at alle disse gråsteinene forblir gråstein hele veien ut, så det er håp for at noen av disse kan stå frem og skinne som gull, det håper i alle fall jeg ;)
Nettopp.
Pointet for meg er at det går an å bygge et bra LAG med spillere som enkelte velger å klassifisere som «gråstein». Eksempler jeg tidligere har vist til bekrefter dette.
Fokuset på hva enkeltspillere kan utrette blir i noen tilfeller for stort. Stoke hadde jo flere såkalt «gode enkeltspillere» i troppen da de rykket ned, men de hadde ingen identitet og fremsto ikke akkurat som en sterk enhet, noe som etter mitt syn er viktig i LAGsporten fotball. Mark Hughes, og andre, som forsøkte å innføre tullballet med «Stokelona» samtidig som han/disse sakte men sikkert rev ned bestanddeler som hadde sikret klubben stabil og relativ suksess, må bære hovedansvaret for dette.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 22 gjester

cron