Preston - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Preston - Stoke

Innlegg gunny » 21 Aug 2019, 22:46

Svein Nilsen skrev:Angry Mac gjør det han kan for å få rødt kort. Ville kanskje vært like greitt, så kan vi prøve en venstreback som er....back!

Men me har vel ikkje nokon som er venstreback lenger? Clucas blir alternativet? Eller la Smith eller Edwards få prøve seg på motsatt..?
gunny
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 938
Registrert: 09 Aug 2010, 13:36

Re: Preston - Stoke

Innlegg Morten T. » 21 Aug 2019, 22:47

gunny skrev:
Morten T. skrev:3-1 McClean.
Flott innlegg av Edwards med bananskru og godt løp av McClean i forkant.

Var det ikkje Gregory som slo innlegget?

Var det? Mente det var Edwards, men godt mulig du har rett, Gunnar.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Preston - Stoke

Innlegg centauri » 21 Aug 2019, 22:54

gmel skrev:
ToGra skrev:Kommentatorene spekulerer på om Jones har jobb hvis de taper denne kampen ... Hvis så skulle være så håper jeg dem denne gangen velger en manager med lang erfaring og autoritet. Det skorter på disiplin og respekt, tror jeg.


Han får nok holde på en stund til,men:
Han har kastet ut den ene etter den andre og bygget sitt lag.
Kan ikke klage på noe.
Når Pieters , Bauer, Adam , Bojan ikke er gode nok for Jones’ lag og stripompen elsker diamanter så kjenner jeg at interessen er dalende :cry:


Savner alle 4.
Spiller vi diamant fortsatt - litt vanskelig å se på liten PC :shock: :lol: :lol:
centauri
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1310
Registrert: 07 Aug 2010, 20:02

Re: Preston - Stoke

Innlegg essaen » 21 Aug 2019, 22:58

Blir bra dette ,bare gi "Mr .Diamond " tid...Da er jeg overbevist om at vi er i League One neste år...Fatter ikke at klubben og den sportslige ledelsen ikke kan gå for en spillestil som skal brukes i akademiet,reservene og de store guttene. Og etter det er på plass ,ansette en manager og trenere som er tro til det den sportslige ledelsen har bestemt seg for . Da slipper man å bytte ut hele spillerstallen om manageren med en egen spillerfilosofi viser seg å være en flopp. Slik det er nå fungerer i Stoke ,er det nye spillere inn og ut i et bankende kjør...Dessverre tror jeg at Jones er den neste manageren som ut av rekken går. Da har vi hatt 5 managere på veldig kort tid,og alle med forskjellige oppfatning om hvordan fotball skal spilles, og ikke minst har gått til innkjøp av spillere DE har ment gagner deres spillestil . Noen oppfatninger rundt dette ?
essaen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 64
Registrert: 12 Sep 2015, 21:04

Re: Preston - Stoke

Innlegg Rune » 21 Aug 2019, 22:59

Blir spennende å følge dette videre. Diamant vs poeng? Hva teller til slutt! Resultater, uansett ! Denne kvelden viste etter min mening en klubb uten struktur, plan og ledelse (i alle ledd). Er NJ er en god selger? Hva har han klart å selge inn til klubbledelsen? Jeg undres! Mao mere en bare spillergruppa som ikke leverer.
Rune
Site Admin
 
Innlegg: 418
Registrert: 27 Nov 2016, 16:21
Bosted: Oslo

Re: Preston - Stoke

Innlegg Morten T. » 21 Aug 2019, 23:16

Har sett de siste ukene at en del supportere i England vil ha tilbake Pulis. Ser at flere er inne på det samme etter denne matchen i kveld.
Det skal tillegges at det som vanlig er steile fronter rundt alle temaer som omhandler den capskledde.

Vel, det hadde ikke gjort meg noe å få inn han igjen, men jeg tviler veldig sterkt på at det skjer. Jeg tror Coates & co. fortsatt vil gi Jones tid.
Mulig jeg bommer her, men historisk sett kan jeg ikke huske at Coates noensinne har gitt en manager sparken før jul, i de periodene han har eid klubben.

Jeg tipper at ledelsen gir Jones tid fram til minimum jul.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Preston - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 22 Aug 2019, 00:28

En veritabel nedtur etter noen oppløftende kamper - rent spillemessig - selv om poengene også da uteble.

I kveld er det tilbake til gamle synder, med personlige feil, tafatt forsvarsspill, tannløst fremover, svakt balltempo, liten bevegelse og liten agressivitet, og det er vanskelig å se noen plan i det vi holder på med. Så får vi håpe at dette bare var en "dårlig dag", og ikke representativt for hva vi kan. Nå så ikke jeg QPR-kampen, men etter oppløftende takter mot Charlton og Derby var dette veldig skuffende, og vår desidert dårligste kamp for sesongen av de kampene jeg har sett i alle fall.

Merkelig det som skjer med Butland, som har vært kanongod tidligere, men som nå gjør den ene gigatabben etter den andre. Ja, det er godt mulig at han er preget av alle overgangsspekulasjonene og skuffelsen over at han heller ikke denne sesongen får spille i PL, og at dette har gått ut over fokus og konsentrasjon. Men det kan vel også tenkes at selvtilliten etter hvert har fått seg en knekk ? Og det bidrar sjelden til at man presterer bedre, uavhengig av hvor på banen man spiller.

Er Jones i ferd med å mislykkes med sitt prosjekt ? Jeg mener det ennå er for tidlig å bedømme, men det er liten tvil om at han har satset høyt, med såpass mange offensive verbale utspill og med så mange utskiftninger i troppen. Han må snart begynne å få resultater, for det hjelper ikke med ord hvis ikke disse følges opp i handling.

Men jeg tror heller ikke at han vil miste jobben på denne siden av jul, selv om han ikke får noen snarlig opptur. Ja, han har en elendig statistikk etter at han kom til Stoke, men mesteparten av kampene ble spilt med spillere som Jones "arvet", og var ikke "hans" spillere. Nå er det annerledes, ved at han har gjort store utskiftninger i spillergruppa, og da selv må stå mer til ansvar for at de endringene han har gjort bærer seg.

Men han har bare fire kamper med "sitt" lag, og for meg er det åpenbart at han må få mer tid, i alle fall frem til jul.

Så bør han vel fortløpende vurdere hvor lenge han skal holde på "diamanten". Vi blir veldig sårbare defensivt med den, ved at det ofte blir store rom når backene blir for offensive. Selv om vi har god statistikk med lite skudd imot oss, så har vi sluppet inn mange mål, hele 10 på fire kamper. Kanskje det er et symptom på at når det først skapes sjanser mot oss, så blir de ofte veldig store, fordi vi blir veldig åpne, og det da ofte ender i baklengs ?

Det har vært mye debattert hva nedturen de siste årene skyldes. Jeg vet ikke, men jeg tror vel at mye skyldes spillerlogistikken. Når vi mister spillere som N´Zonzi, Arnautovic og Shaqiri, og velger å gi slipp på spillere som Bojan, Bauer og Pieters, for så å erstatte disse med spillere uten holdninger, som Imbula, Choupo-Moting, Jese, Berahino, og Wimmer, og senere stort sett tyr til lånespillere og "free agents", ja da er det betimelig å stille spørsmål ved om kvaliteten på de som hentes inn er like god som kvaliteten på som de var ment å erstatte. Og hvis svaret på dette er nei - som jeg mener - så innebærer det en svakere spillergruppe, og en naturlig konsekvens av det igjen er svakere resultater.

Man kan snakke mye og godt om faktorer som innsats, organisering, taktikk og spillestil. Men det aller viktigste - etter mitt syn - er at vi har spillere som holder et godt nivå rent kvalitetsmessig, og som faktisk vet å behandle lærkula, og ikke bare er flink til å løpe etter den...

Men det er jo egentlig en annen debatt...

I kveld synest jeg ikke noen var gode. Gregory og Hogan skuffet, etter å ha vært gode de foregående kampene. Butland svikter igjen, men bør få et par-tre kamper til før noe gjøres, ut fra det vi vet om hans kapasitet. Å benke han kan slå to veier. Det kan gjøre han godt, men det kan også bidra til å svekke selvtilliten hans ytterligere, og det er vel kanskje det siste han trenger akkurat nå ?

McClean gjør mye rart, til tross for god innsats og scoring i dag. Men han avsløres ofte defensivt og greidde på ingen måte å følge opp den gode kampen mot Derby.

Allen bør også få en pause, løper mye men med stor feilprosent, og det blir lite ut av all løpingen. Og hvor blir det av Ndiaye og Wickers ? Er de noe dårligere enn de vi har ?

Flere spørsmål enn svar for meg. Og det er kanskje ikke så rart etter ett poeng på fire kamper, bunnplassering i Championship og med kurs mot League One, om dette fortsetter.

Heldigvis tror jeg ikke det vil fortsette slik... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Preston - Stoke

Innlegg Morten T. » 22 Aug 2019, 10:14

Synes poengsettinga i lokalavisa i Stoke er noget merkelig, for å si det mildt.
Ingen spillere får under 5 på en skala som går opp til 10. 5 skal jo være rundt middels minus.
En fyr som Butland hadde f.eks. fortjent intet annet enn 1, i høyden 2, poeng etter gårsdagens horrible innsats. Flere andre burde ha ligget i sjiktet 2,3 eller fire poeng, men samtlige av spillerne får 5 eller 6 poeng, altså mener han som har vurdert dem at de har levert greit.
Okei, vi lever i en tid hvor det faktisk finnes folk som praktiserer Janteloven til punkt og prikke twentyfourseven og kombinerer det med å bli krenka og provosert av f.eks. kunnskap og kritikk, og jeg vet ikke derfor om journalisten, sett i lys av det forannevnte, her har tatt hensyn til følelseslivet til disse gutta med millionlønn når han har satt sine karakterer, men det virker sånn. Det er vanskelig å finne en annen årsak.
The Sentinel har lenge hatt ord på seg for å være et slags ukritisk partiorgan for Stoke City Football Club, noe denne karaktersettinga til en viss grad er med på å bekrefte.:
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... gs-3237185
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Preston - Stoke

Innlegg EspenE » 22 Aug 2019, 10:59

Morten T. skrev:Synes poengsettinga i lokalavisa i Stoke er noget merkelig, for å si det mildt.
Ingen spillere får under 5 på en skala som går opp til 10. 5 skal jo være rundt middels minus.


De lider nok av det samme som alle andre - skalaen er egentlig ikke fra 1-10, men fra 4-10. Dette gjenspeiles overalt, inkludert på Football Manager (hvor jeg aldri har sett under 4.8, eller over 9.7). Så karakteren 4 betyr elendig, 5 er dårlig, 6 er middels, 7 er bra, og 8-10 brukes stort sett bare på de som skårer mål eller redder straffe.

Men jeg er enig i at de er lite kritiske. De nytter ikke å si at en spiller lider av at de andre er dårlige, når stort sett ALLE var dårlige.

Da det var gått ca 60 minutter kom det opp at Preston hadde lagd 10 frispark (fouls) og vi hadde lagd 2! Det virka som bare Allen løp, men han også var for lite på, og sto for langt unna motstanderen når ballen kom dit. 10-15 meter mellom pressleddene er hårreisende! Spillerne må ta sin del av skylda, men NJ må ta hovedansvaret for at det er vidåpent bakover. Laget står rett og slett for bredt når vi ikke har ballen, det er knapt nok noe sideforskyvning!

Men igjen, jeg ser at noen synes Hoggern og Gregers ikke får noe å jobbe med, men det har sin naturlige forklaring. Når vi har ball og Preston er organisert hadde de INGEN bevegelse, hverken sideveis eller i dybden. Samtidige bevegelser er eneste måte å bryte opp etablert forsvar, hvis vi ikke skal hente tilbake Crouchy og pumpe ballen inn i boksen. Dette sier også "Go'foten"-boka.

Men, bortsett fra Butland var Ince desidert dårligst av våre. En endeløs rekke med dårlige valg. Kan ikke sentre, kan ikke skyte, kan ikke drible - hva gjør han på banen?
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Preston - Stoke

Innlegg onside » 22 Aug 2019, 12:28

EspenE skrev: Spillerne må ta sin del av skylda, men NJ må ta hovedansvaret for at det er vidåpent bakover. Laget står rett og slett for bredt når vi ikke har ballen, det er knapt nok noe sideforskyvning!

Ansvaret for hvordan vi stiller opp laget og hva som er avtalene mellom leddene og spillerne er NJ sitt ansvar. Og stille opp et forsvar med Batth og Lindsay som stoppere og de to offensive wingbackene McClean og Edwards medfører at forsvaret vårt var vidåpent mot Preston. Selv om Butland skulle tatt skuddene så var dette så begredelig satt opp av NJ at det ble med 1. omgang på meg i går. Det virker som om NJ ikke vet hvilke ressurser spillerne innehar (egne- og samhandlingsferdigheter) , og hvilken taktikk vi skal benytte på banen. Mot Preston var forsvaret det mest naive siden Norge i mellomkriksårene. Alle visste på forhånd at de kom til å komme igjennom på vår venstre side, og deretter i midten, fordi der har vi en spiller som IKKE er fotballspiller, men en stil og støl angrepsspiller uten defensive fibre. Jeg får fysisk vondt bare ved å se mannen røre på seg. Dersom NJ gir denne mannen en sjanse til på backen - så gi han sparken! Du skal ikke ha mye fotballhue for å se at denne mannen (venstrebacken) ikke er noen fotballspiller. Stort sett fullstendig ute av posisjon defensivt, langpasningene/innleggene er det ALDRI adresse på. Bare pooling. Men det er faktisk NJ som har satt seg selv og laget i denne posisjonen og nå må vel bunnen være nådd, både tabellmessig og i idioti!
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 24 gjester

cron