Før Preston- Stoke

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Før Preston- Stoke

Innlegg onside » 20 Aug 2019, 20:55

Powell tilbake fra skade, Etebo snart klar for å starte, Edwards ikke klar enda.
Laget har hevet seg for hver kampe,og vi venter nå bare på seieren. Satser på at vi banker Preston med dette laget.

...................Butland....................
Smith.....Collins.......Lindsay.....Ward
....................Woods....................
.......Etebo.......................Ince.....
....................Powell..............
............Gregory......Campbell..

Jones kommer garantert ikke til å stille med dette laget men dette....

...................Butland....................
Smith........Batth........Lindsay.....McClean
....................Woods....................
.......Allen.......................Clucas.....
....................Ince...................
.............Gregory......Hogan..............

Uansett, det er positivitet i spilllet og vi går selvsagt for seier. Tror det kan komme i morgen.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Før Preston- Stoke

Innlegg Morten T. » 20 Aug 2019, 21:32

Kan han velge en slags 3-5-2( 3-1-4-2) her?
I så tilfelle:
Butland-
Collins-Batth-Lindsay
Woods-
Smith-Etebo-Ince-McClean
Gregory-Hogan
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Før Preston- Stoke

Innlegg onside » 20 Aug 2019, 21:57

Morten T. skrev:Kan han velge en slags 3-5-2( 3-1-4-2) her?
I så tilfelle:
Butland-
Collins-Batth-Lindsay
Woods-
Smith-Etebo-Ince-McClean
Gregory-Hogan

Tør vi gå ut med tre stoppere nå? Hmm, hadde han startet sesongen med det så, men ikke nå. De tre aktuelle stopperne er vel for gode for benken så skjønner at alle tre burde spilt. McClean slipper så mye defensive oppgaver, Smith skulle da i alle fall blitt erstattet av Edwards, som enda ikke er klar.

Joda, vi har spilt oss opp slik at vi har flere positive muligheter nå. Det er positivt :)
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Før Preston- Stoke

Innlegg Morten T. » 20 Aug 2019, 22:14

onside skrev:
Morten T. skrev:Kan han velge en slags 3-5-2( 3-1-4-2) her?
I så tilfelle:
Butland-
Collins-Batth-Lindsay
Woods-
Smith-Etebo-Ince-McClean
Gregory-Hogan

Tør vi gå ut med tre stoppere nå? Hmm, hadde han startet sesongen med det så, men ikke nå. De tre aktuelle stopperne er vel for gode for benken så skjønner at alle tre burde spilt. McClean slipper så mye defensive oppgaver, Smith skulle da i alle fall blitt erstattet av Edwards, som enda ikke er klar.

Joda, vi har spilt oss opp slik at vi har flere positive muligheter nå. Det er positivt :)

Du har nok rett. :) .
Jeg har bare registrert at han av og til forandrer underveis, men han starter nok neppe med en slik formasjon.
Jeg liker egentlig 3-5-2 litt. Kanskje først og fremst fordi man ganske enkelt kan omstille seg til 5-3-2 og bli veldig kompakte bakover for så å kjapt gå tilbake til 3-5-2 igjen. Det er fleksibelt. Backene er superviktig, og der sliter Stoke litt. Det er liksom ikke Zambrotta eller Dani Alves-nivå på de vi har...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Før Preston- Stoke

Innlegg onside » 21 Aug 2019, 07:02

Morten T. skrev:Jeg har bare registrert at han av og til forandrer underveis, men han starter nok neppe med en slik formasjon.
Jeg liker egentlig 3-5-2 litt. Kanskje først og fremst fordi man ganske enkelt kan omstille seg til 5-3-2 og bli veldig kompakte bakover for så å kjapt gå tilbake til 3-5-2 igjen. Det er fleksibelt. Backene er superviktig, og der sliter Stoke litt.


Du er nok inne på noe vesentlig her ja. Har lest litt at diamanten kan være litt skummel når vi får overganger imot, og noen av målene kommer når "indreløperne" våre er ute av posisjon og bakerste mann i diamanten blir da et lett bytte. Syns vel det var det som skjedde både mot QPR og i siste del av Charlton-kampen, mens Woods balanserte dette mye bedre mot Derby. Litt av ankepunktet mitt mot McClean (som fikk fryktelig skryt etter Derby-kampen av mange) er at han for kommer ut av posisjon for høyt oppe, og derfor må Lindsay kompensere med å trekke ut på venstre siden. Deretter blir vi fryktelig åpne i midtforsvaret...... hvis du skjønner. Derfor er jeg litt enig i at 3-5-2 (5-3-2) hadde vært en bra - litt defensiv - og tryggere vei til poengene? Savner dog Edwards sine sugende lange løp opp langs siden - slik som slutten av forrige sesong...... Spørsmålet blir om Jones tørr å stille med 4-1-2-1-2 mot Preston?
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Før Preston- Stoke

Innlegg Lilledino » 21 Aug 2019, 17:26

Jeg er gammeldags, gi meg en øl innerst i hjørne og en 4-4-2, med offensive "vinger" som orker å løpe hjem, og som slikker linjene på hver side og drar ut hele spillet...

Kan til nød klare 4-3-3..

Og til Svein, det var en suksess når jeg trente damelaget til Jutul på sent 90 tallet... (digresjon)
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Før Preston- Stoke

Innlegg Lars » 21 Aug 2019, 19:34

Lilledino skrev:Jeg er gammeldags, gi meg en øl innerst i hjørne og en 4-4-2, med offensive "vinger" som orker å løpe hjem, og som slikker linjene på hver side og drar ut hele spillet...

Kan til nød klare 4-3-3..

Og til Svein, det var en suksess når jeg trente damelaget til Jutul på sent 90 tallet... (digresjon)


Jeg er litt som deg her, muligens gammeldags, men gi meg en 4-3-3 anyday liksom. Har vel mye med at jeg nyter "suksess" med mitt norske lag for tiden der den formasjonen er spikret inn i veggen på klubbhuset. Tar meg selv i å tenke at hadde bare Stoke spilt som Bodø/Glimt så hadde alt vært så mye bedre. Kantspillere som jobber konstant opp og ned langs linjen, en midtstopper som drar i gang angrep med å ta med ballen langt inn på motstanderens banehalvdel. Og det jobbes utrettelig med å gjenvinne ballen ved balltap. Tror faktisk Glimt hadde slått Stoke om de hadde møttes til kamp nå. Uansett, kanskje det snur for Stoke i kveld.... :)
Lars
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 72
Registrert: 06 Aug 2010, 21:43

Re: Før Preston- Stoke

Innlegg Morten T. » 21 Aug 2019, 19:42

Lars skrev:
Lilledino skrev:Jeg er gammeldags, gi meg en øl innerst i hjørne og en 4-4-2, med offensive "vinger" som orker å løpe hjem, og som slikker linjene på hver side og drar ut hele spillet...

Kan til nød klare 4-3-3..

Og til Svein, det var en suksess når jeg trente damelaget til Jutul på sent 90 tallet... (digresjon)


Jeg er litt som deg her, muligens gammeldags, men gi meg en 4-4-3 anyday liksom. Har vel mye med at jeg nyter "suksess" med mitt norske lag for tiden der den formasjonen er spikret inn i veggen på klubbhuset. Tar meg selv i å tenke at hadde bare Stoke spilt som Bodø/Glimt så hadde alt vært så mye bedre. Kantspillere som jobber konstant opp og ned langs linjen, en midtstopper som drar i gang angrep med å ta med ballen langt inn på motstanderens banehalvdel. Og det jobbes utrettelig med å gjenvinne ballen ved balltap. Tror faktisk Glimt hadde slått Stoke om de hadde møttes til kamp nå. Uansett, kanskje det snur for Stoke i kveld.... :)

Jeg liker å se Bodø/Glimt spille. Så godt som hver gang de går i angrep kommer de med 5-6 spillere som befinner seg i og rundt boksen når angrepet avsluttes og enda en som ligger rett bak og kan plukke opp evt. returer. De er veldig bra på gjenvinning og i etablert spill også. Rett og slett et veldig godt LAG.
Jeg tror de vinner serien og da blir det vel fram med tannbørsten igjen? ;)

Stoke kunne godt ha ligna i spillestil.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Før Preston- Stoke

Innlegg Lilledino » 21 Aug 2019, 19:44

Lars skrev:
Lilledino skrev:Jeg er gammeldags, gi meg en øl innerst i hjørne og en 4-4-2, med offensive "vinger" som orker å løpe hjem, og som slikker linjene på hver side og drar ut hele spillet...

Kan til nød klare 4-3-3..

Og til Svein, det var en suksess når jeg trente damelaget til Jutul på sent 90 tallet... (digresjon)


Jeg er litt som deg her, muligens gammeldags, men gi meg en 4-3-3 anyday liksom. Har vel mye med at jeg nyter "suksess" med mitt norske lag for tiden der den formasjonen er spikret inn i veggen på klubbhuset. Tar meg selv i å tenke at hadde bare Stoke spilt som Bodø/Glimt så hadde alt vært så mye bedre. Kantspillere som jobber konstant opp og ned langs linjen, en midtstopper som drar i gang angrep med å ta med ballen langt inn på motstanderens banehalvdel. Og det jobbes utrettelig med å gjenvinne ballen ved balltap. Tror faktisk Glimt hadde slått Stoke om de hadde møttes til kamp nå. Uansett, kanskje det snur for Stoke i kveld.... :)

Dessuten tror jeg at en 4-3-3 er såpass enkel og god at spillerene skjønner den. Digger "KISS"... (ikke popgruppen).
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Før Preston- Stoke

Innlegg Lars » 21 Aug 2019, 20:40

Morten T. skrev:
Lars skrev:
Lilledino skrev:Jeg er gammeldags, gi meg en øl innerst i hjørne og en 4-4-2, med offensive "vinger" som orker å løpe hjem, og som slikker linjene på hver side og drar ut hele spillet...

Kan til nød klare 4-3-3..

Og til Svein, det var en suksess når jeg trente damelaget til Jutul på sent 90 tallet... (digresjon)


Jeg er litt som deg her, muligens gammeldags, men gi meg en 4-4-3 anyday liksom. Har vel mye med at jeg nyter "suksess" med mitt norske lag for tiden der den formasjonen er spikret inn i veggen på klubbhuset. Tar meg selv i å tenke at hadde bare Stoke spilt som Bodø/Glimt så hadde alt vært så mye bedre. Kantspillere som jobber konstant opp og ned langs linjen, en midtstopper som drar i gang angrep med å ta med ballen langt inn på motstanderens banehalvdel. Og det jobbes utrettelig med å gjenvinne ballen ved balltap. Tror faktisk Glimt hadde slått Stoke om de hadde møttes til kamp nå. Uansett, kanskje det snur for Stoke i kveld.... :)

Jeg liker å se Bodø/Glimt spille. Så godt som hver gang de går i angrep kommer de med 5-6 spillere som befinner seg i og rundt boksen når angrepet avsluttes og enda en som ligger rett bak og kan plukke opp evt. returer. De er veldig bra på gjenvinning og i etablert spill også. Rett og slett et veldig godt LAG.
Jeg tror de vinner serien og da blir det vel fram med tannbørsten igjen? ;)

Stoke kunne godt ha ligna i spillestil.


Det har vært moro å følge dem i år og de har jobbet bra med det som sviktet i fjor. 14 uavgjorte i fjor har blitt omgjort til flere seire i år. Har sett alle kampene siden Januar, så nær som en, og de har kun tapt 5 kamper inkludert trenings- og cupkamper. Håper det holder, men de skal jo møte alle storkanonene borte i høst, RBK, Brann, Odd og Molde så det blir tøft. Moro så lenge det varer, men medalje blir det. :)
Lars
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 72
Registrert: 06 Aug 2010, 21:43


Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester

cron