Stoke - Derby

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Derby

Innlegg EspenE » 17 Aug 2019, 18:37

Morten T. skrev:2-2 slutt
En merkelig kamp.
Stoke dominerer tidvis stort, men slipper også Derby veldig enkelt til ved flere tilfeller.
Vaklevoren bakover med McClean, Smith og Lindsay.
Allen var svak( på tide å hvile han litt? ), Clucas jobber hardt men bidrar lite. Ince, Hogan og Gregory glimtvis bra.
Stoke burde ha vunnet her, men en kombo av uflaks og udyktighet gjorde at de ikke klarte det.
Derby er et bra lag og vil nok havne blant de 10 beste til slutt.

En del positivt å ta med seg her, men personlig liker jeg ikke at vi glipper så mye bakover i posisjonering og gir bort rom og gir dem tid.


Enig, det var en merkelig kamp, men typisk et lag i motgang. Vi klarer ikke å avgjøre kamper, selv om vi tidvis dominerer stort.

Butland: Gjør ingen tabber i dag, og kan ikke lastes for noen av målene. "Andre-assisten" var en strålende pasning!

Midtstopperne: Baath var god, men makker Lindsay var elendig (bortsett fra målet, selvfølgelig). Blir gang på gang lurt av Derby-angriperne på en slik måte at Baath får umulige valg.

Backene: Smith var den beste av dem defensivt, McClean offensivt. Innleggskvaliteten til McC finner vi aldri ut, for det blir alltid corner... Burde gå forbi istedet når han kommer så nærme backene.

Midtbanen: Woods skal være defensiv midtbane som skal dekke rom og vinne ballen fra Derbys angripere. Klarer det ofte, og jeg synes alt i alt han gjør en god kamp. Har likevel tidvise konsentrasjonstap som gjør det vanskelig for stopperne. Spesielt Lindsay sleit med det.
Allen var variabel, men jeg synes han var over middels. Den eneste i laget med noe kreativitet i det hele tatt, og da får vi heller tåle noen feilpasninger. Magisk bom fra 2 meter trekker ned.
Clucas, ja hva skal man si? Jobber iherdig, men lite sluttprodukt. Ok dødballer, men de er ikke dødelig farlige, heller ikke den som ble scoring.
Ince synes jeg var dårlig. Et par driblinger som var bra, men han bruker for mange touch til å være en effektiv offensiv midtbane. Skuddet i tverrliggeren burde han ha presset under.

Spissene: Gregory jobber, men også han er for dårlig med ball til å ha den rollen. Campell har fart, dribleferdigheter og et hardt skudd. Hva er problemet siden han ikke får spille mer enn 5 min på slutten? Gregorys pasningsfot inn i boks var bra, og hadde flere farlige pasninger enn bare på 2-1-målet.
Hogan var usynlig i hele kampen bortsett fra scoringa. Han er spiss, så siden han scorer blir det godkjent, men likevel...

Jeg er personlig veldig glad i diamanten (4-1-2-1-2-formasjonen). Det eneste jeg bruker på FM :-D Men jeg har litt problemer med å se at vi har mannskap til det. Diamond krever en knallgod DM og raske og sterke stoppere, for det blir alltid innlegg imot. I tillegg er Ince ving, ikke en klassisk "nr. 10". Backene er kanskje gode nok for championship, men jeg skulle ønske vi hadde noen bedre enn McClean... Spissene må være bevegelige og kunne både trekke ut mot kant og komme i kryssløp. Hverken Gregory eller Hogan er slike spisser. Campell derimot...

--Espen
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Stoke - Derby

Innlegg Morten T. » 17 Aug 2019, 18:38

Lilledino skrev:
Morten T. skrev:2-2 slutt
En merkelig kamp.
Stoke dominerer tidvis stort, men slipper også Derby veldig enkelt til ved flere tilfeller.
Vaklevoren bakover med McClean, Smith og Lindsay.
Allen var svak( på tide å hvile han litt? ), Clucas jobber hardt men bidrar lite. Ince, Hogan og Gregory glimtvis bra.
Stoke burde ha vunnet her, men en kombo av uflaks og udyktighet gjorde at de ikke klarte det.
Derby er et bra lag og vil nok havne blant de 10 beste til slutt.

En del positivt å ta med seg her, men personlig liker jeg ikke at vi glipper så mye bakover i posisjonering og gir bort rom og gir dem tid.

Får håpe at vi ikke ryker ned da..

Alt for tidlig å bale om opp- eller nedrykk nå.
Så tidligere her i tråden at det var snakk om Horneland i RBK. Hvor mange Rosenborgsuppportere som ville ha han ut i starten av sesongen vil gi han fyken nå? Og hvor mange som ga rosende ord til Mark Hughes etter de første kampene i 17/18-sesongen gjorde det samme på tampen av den samme sesongen?

Noen sparkinger er riktige, for all del, men ikke alle. Jeg mener det er for tidlig å felle noen dom, ikke dermed sagt at jeg ikke lander på at Jones har gjort en dårlig jobb, men etter forsndringene han har gjort, så må han få mer tid før det konkluderes.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Derby

Innlegg essaen » 17 Aug 2019, 19:31

Da var nok et hjemmepoeng i boks :roll: Grugleder meg skikkelig til neste kamp :oops: ,da kommer alle de fotballinteresserte tjommiene mine fra gutteklubben "rett opp", på besøk for å se den TV sendte kampen Preston-Stoke. Da skal gjengen virkelig få se hvilket preg "Mr.Diamond" ,(som de ynder å kalle Mr. Jones) har satt på laget etter 8 mnd og 14? signeringer i sjefstolen. Etter 3 seire på 25 championship -kamper er det ikke en av dem som er videre imponert over hva "Mr.Diamond" har fått til så langt. Jeg har selvfølgelig visket dem i øret om at Titanic slett ikke ble bygget på en dag,til tross for at The Potters var et Premier-League lag,ca 8 mnd før Mr.Diamond overtok det synkende skuten. Kanskje Preston-kampen blir vendepunktet? "It is always hope in hanging snore" :| Uansett Be Loyal,be Proud ,be Stoke.. En helt vanlig Stoke helg ønskes til dere alle!! :D
essaen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 64
Registrert: 12 Sep 2015, 21:04

Re: Stoke - Derby

Innlegg Lilledino » 17 Aug 2019, 19:37

essaen skrev:Da var nok et hjemmepoeng i boks :roll: Grugleder meg skikkelig til neste kamp :oops: ,da kommer alle de fotballinteresserte tjommiene mine fra gutteklubben "rett opp", på besøk for å se den TV sendte kampen Preston-Stoke. Da skal gjengen virkelig få se hvilket preg "Mr.Diamond" ,(som de ynder å kalle Mr. Jones) har satt på laget etter 8 mnd og 14? signeringer i sjefstolen. Etter 3 seire på 25 championship -kamper er det ikke en av dem som er videre imponert over hva "Mr.Diamond" har fått til så langt. Jeg har selvfølgelig visket dem i øret om at Titanic slett ikke ble bygget på en dag,til tross for at The Potters var et Premier-League lag,ca 8 mnd før Mr.Diamond overtok det synkende skuten. Kanskje Preston-kampen blir vendepunktet? "It is always hope in hanging snore" :| Uansett Be Loyal,be Proud ,be Stoke.. En helt vanlig Stoke helg ønskes til dere alle!! :D

Og ny kamp truer...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Stoke - Derby

Innlegg Lilledino » 17 Aug 2019, 19:39

Morten T. skrev:
Lilledino skrev:
Morten T. skrev:2-2 slutt
En merkelig kamp.
Stoke dominerer tidvis stort, men slipper også Derby veldig enkelt til ved flere tilfeller.
Vaklevoren bakover med McClean, Smith og Lindsay.
Allen var svak( på tide å hvile han litt? ), Clucas jobber hardt men bidrar lite. Ince, Hogan og Gregory glimtvis bra.
Stoke burde ha vunnet her, men en kombo av uflaks og udyktighet gjorde at de ikke klarte det.
Derby er et bra lag og vil nok havne blant de 10 beste til slutt.

En del positivt å ta med seg her, men personlig liker jeg ikke at vi glipper så mye bakover i posisjonering og gir bort rom og gir dem tid.

Får håpe at vi ikke ryker ned da..

Alt for tidlig å bale om opp- eller nedrykk nå.
Så tidligere her i tråden at det var snakk om Horneland i RBK. Hvor mange Rosenborgsuppportere som ville ha han ut i starten av sesongen vil gi han fyken nå? Og hvor mange som ga rosende ord til Mark Hughes etter de første kampene i 17/18-sesongen gjorde det samme på tampen av den samme sesongen?

Noen sparkinger er riktige, for all del, men ikke alle. Jeg mener det er for tidlig å felle noen dom, ikke dermed sagt at jeg ikke lander på at Jones har gjort en dårlig jobb, men etter forsndringene han har gjort, så må han få mer tid før det konkluderes.


Klart det er alt for tidlig å snakke om det Morten. Jeg ønsker bare å provosere . 1 poeng av 9 mulige er jo ihht det vi tror på ...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Stoke - Derby

Innlegg Morten T. » 17 Aug 2019, 19:50

EspenE skrev:Spissene må være bevegelige og kunne både trekke ut mot kant og komme i kryssløp. Hverken Gregory eller Hogan er slike spisser. Campell derimot...

--Espen

Akkurat dette synes jeg fungerte bedre mot Charlton. Spissene beveget seg mer og riktigere. Noe av årsaken i dag var dem selv, men også at de fikk mindre rom og Derby var mer tight bakover enn Charlton.
Alt i alt synes jeg dette var fremgang. Jeg synes problemet i fjor IKKE besto av spisser som scoret få mål, jeg synes problemet var at Stoke hadde en type spill som gjorde at disse spissene( og andre spillere ) fikk altfor få sjanser til å score. Dette ser jeg en klar bedring på denne sesongen. Det skapes flere muligheter og all tilgjengelig empiri viser at det å produsere mange sjanser også vil føre til scoringer - vel og merke hvis man ser det hele i et lengre tidsperspektiv enn 90 minutter...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Derby

Innlegg Morten T. » 17 Aug 2019, 19:56

Lilledino skrev:Klart det er alt for tidlig å snakke om det Morten. Jeg ønsker bare å provosere.

OK.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Derby

Innlegg Morten T. » 17 Aug 2019, 20:04

I flg. hjemmesiden til Stoke scoret Hogan to i dag.
Jeg begynner aldersmessig å nærme meg han vesle kroken som henger i hornet på veggen i «Syvende far i huset», MEN jeg mener likefullt at gluggene fortalte meg at det var Lindsay som scoret det første...

Specsavers neste?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Derby

Innlegg Torstein Norevik » 17 Aug 2019, 20:46

Jeg er vel en hel del mer positiv til kampen i dag enn det jeg leser i noen av innleggene her. Vi var ikke bra i starten, men etter scoringen og resten av kampen var vi - etter mitt syn - klart bedre enn Derby, med unntak av noen korte perioder.

Jeg synest å se et lag i klar fremgang. Nå så ikke jeg QPR-kampen, som jeg har forstått var dårlig. Men jeg synest vi var gode mot Charlton, og hadde fortjent å vinne, men en keepertabbe og et par treff i stolpe og tverrligger ødela resultatet for oss da. Litt det samme ser vi i dag, der vi fra første scoring og ut omgangen dominerer fullstendig, vi har to treff i henholdsvis stolpe og tverrligger igjen, og får en litt unødvendig straffe mot oss. Ja, noe skyldes udyktighet, som Allens stolpeskudd, men vi har heller ikke hatt marginene med oss i de to siste ligakampene.

Jeg synest Jones har rett når han sier at vi har vært veldig gode i de siste kampene, unntatt i boksene, men på den annen side så er jo det de viktigste plassene å være gode.

Det som kanskje likevel var litt urovekkende er at vi til tider har vært litt for åpne bak, slik som før straffesituasjonen, der det plutselig var veldig åpent, noe Derby visste å utnytte. Synest også jeg så det ved et par-tre andre anledninger. Dette må lukes vekk.

Synest Woods var god i dag, og det var han også mot Charlton. Fortsatt kan han orientere seg enda litt mer fremover når han har ballen, men vi ser en langt bedre Woods nå enn det vi gjorde forrige sesong. McClean har fått mye kritikk, og er av mange regnet som et svakt punkt. Synest likevel at han var blant våre beste i dag, spesielt offensivt, der han var ofte involvert. Men plasserer seg av og til litt feil defensivt, slik at det skapes rom bak han, og må jobbe med det.

Jeg synest å se et lag på rett vei. Vi har hatt mye marginer imot, og forsvaret må strammes opp. Men jeg synest å se langt mer lovende takter denne sesongen enn den forrige, og vi skaper mer sjanser. Har også mer tro på kompaniskapet Hogan/Gregory, eventuelt Campbell, enn jeg hadde på Vokes/Afobe. Synest de er langt mer bevegelige enn forgjengerne, og det skaper rom og sjanser, både for dem selv og for andre.

Butland motbeviste vel sine kritikere i dag, med en glimrende redning èn mot èn, det var en matchvinner-redning. Og så blir jeg stadig mer enig med de som mener at Allen kanskje trenger en pause. Han løper mye, men har en ganske stor feilprosent, og får ikke all verden ut av all løpingen. Etebo må selvsagt inn når han er klar, men Badou Ndiaye er vel kanskje også et bedre alternativ enn Allen i øyeblikket, hvis han bestemmer seg for å gi 100 prosent for klubben, og glemme en overgang i dette vinduet.

Vi har altså Etebo, Powell og muligens Ndiaye i bakhånd. Til tross for en skuffende start poengmessig, synest jeg dette ser ut som "work in progress". Får Jones strammet opp forsvaret litt, og marginene begynner å gå vår vei, tror jeg vi kan komme til å samle godt med poeng utover sesongen, og at den kan bli hyggelig, tross en litt "lurvete" start poengmessig. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke - Derby

Innlegg Morten T. » 17 Aug 2019, 23:49

Jeg synes Jones treffer godt i sin beskrivelse av matchen:
https://www.stokecityfc.com/news/2019/a ... Rams-draw/
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 22 gjester

cron