Overgangsvinduet Sommer 2019

Her diskuterer vi alt som har med vårt kjære Stoke City FC å gjøre

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg gmel » 08 Aug 2019, 19:53

Morten T. skrev:10 inn og 10 ut nå.
Det er nesten ett lag inn og ett ut, det!
Ganske radikalt av Jones & co.

Radikalt ja, langt over grensen!
Haddde han handlet på øverste hylle hadde jeg vært skeptisk.
Nå har han vært på restlageret fra i fjor, og jeg skjønner meg ikke på mannen.
Hadde Bauer og Pieters en smittsom sykdom eller?
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg gmel » 08 Aug 2019, 19:54

KaffeM skrev:Skuffende det Stoke foretar seg i dette overgangsvinduet. Virker som NJ/Stoke sliter med å tiltrekke seg attraktive spillere. For øyeblikket spiller vi 4 fiolin. Får håpe vi klinker til med en "ordentlig" signering før vinduet stenger.


Men vi spiller fiolin enn så lenge, skjønt for meg virker det mer som pikkolofløyte... :lol:
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg Morten T. » 08 Aug 2019, 20:08

gmel skrev:
Morten T. skrev:10 inn og 10 ut nå.
Det er nesten ett lag inn og ett ut, det!
Ganske radikalt av Jones & co.

Radikalt ja, langt over grensen!
Haddde han handlet på øverste hylle hadde jeg vært skeptisk.
Nå har han vært på restlageret fra i fjor, og jeg skjønner meg ikke på mannen.
Hadde Bauer og Pieters en smittsom sykdom eller?

Det er få navngjetne spillere her, ja. Ikke helt ulikt de tre øverste lagene i Championship forrige sesong. Heller ikke Aston Villa, som rykket opp, hadde grassat med folk fra øverste hylle.
Det jeg er mest spent på med, la oss kalle det, «prosjekt Jones» er om han klarer å få denne gjengen til etterhvert å fremstå som et slagkraftig LAG. At han får de til å samhandle, jobbe hardt med og uten ball, løpe mye,forsvare seg og angripe kollektivt, skape målsjanser osv.

Ikke sikkert han klarer det, men på meg virker det som om han går inn for jobben med 100% tro på egne ferdigheter.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg gmel » 08 Aug 2019, 20:53

Nr 11 inn, LoudnProud:

«Looks like Stoke have signed Former Man City academy player Ash Kigbu from Wolfsberger
(Stoke City Fc Image)»
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg Morten T. » 08 Aug 2019, 21:48

gmel skrev:Nr 11 inn, LoudnProud:

«Looks like Stoke have signed Former Man City academy player Ash Kigbu from Wolfsberger
(Stoke City Fc Image)»

Så det navnet et eller annet sted tidligere i kveld. Tror han går inn på akademiet eller U-23 troppen til Stoke( hvis han er klar? )
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg onside » 09 Aug 2019, 09:14

UT
Charlie Adam (frigitt, Reading)
Darren Fletcher (frigitt)
Jakob Haugaard (frigitt)
Erik Pieters (£1m, Burnley)
Harry Souttar (lån, Fleetwood)
Josh Tymon (lån Famalicão)
Geoff Cameron (frigitt, QPR)
Josef Bursik (lån, Accrington Stanley)
Benik Afobe (lån, Bristol City)
Bojan (frigitt, Montreal)
Saido Berahino (sparken)
Cartwright(Sportsdirektør)

INN
Lee Gregory (frigitt, Millwall)
Adam Davies (frigitt, Barnsley)
Liam Lindsay (£2m, Barnsley)
Jordan Cousins (frigitt, QPR)
Nick Powell (frigitt, Wigan Athletic)
Stephen Ward (frigitt, Burnley)
Tommy Smith (£4m, Huddersfield)
Scott Hogan (lån, Aston Villa)
Cameron Carter-Vickers (lån, Tottenham)
Mark Duffy (lån, Sheffield United)

Jeg er overrasket over at Jones ikke fikk byttet enda flere, for husk hva han sa rett etter sesongslutt:
I’d probably keep Jack Butland, Joe Allen, Ryan Shawcross, Peter Etebo, Danny Batth, Tom Edwards and the youngsters
Spesielt Cartwright og Berahino skal han ha kred for! Wimmer, Imbula, NDiaye og Diouf blir vel lånt ut etterhvert, men de suger seg til pengesekken enda en stund.
Ellers på UT-siden er det bra at Bojan får en ny sjanse i Canada. Afobe på lån er jo egentlig overraskende når Jones velger å starte med ham mot QPR. Jeg ville også hvittet meg med Vokes og McClean.

Ellers håper og tror jeg at ung-gutta Collins, Edwards, Verlinden og Campbell får mange kamper hver, og at låne-spillerne supplerer etterhvert. Mark Duffy er vel "tvillingbroren" til Ryan Woods?, mens Vickers virker sterk! Synd vi ikke fikk Gayle - Horgan i stede er ett par hakk ned, men det mest begredelige er at ikke ble rom for venstre wingbeck. Jeg får magesår av McClean.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg Morten T. » 09 Aug 2019, 09:52

onside skrev:UT
Charlie Adam (frigitt, Reading)
Darren Fletcher (frigitt)
Jakob Haugaard (frigitt)
Erik Pieters (£1m, Burnley)
Harry Souttar (lån, Fleetwood)
Josh Tymon (lån Famalicão)
Geoff Cameron (frigitt, QPR)
Josef Bursik (lån, Accrington Stanley)
Benik Afobe (lån, Bristol City)
Bojan (frigitt, Montreal)
Saido Berahino (sparken)
Cartwright(Sportsdirektør)

INN
Lee Gregory (frigitt, Millwall)
Adam Davies (frigitt, Barnsley)
Liam Lindsay (£2m, Barnsley)
Jordan Cousins (frigitt, QPR)
Nick Powell (frigitt, Wigan Athletic)
Stephen Ward (frigitt, Burnley)
Tommy Smith (£4m, Huddersfield)
Scott Hogan (lån, Aston Villa)
Cameron Carter-Vickers (lån, Tottenham)
Mark Duffy (lån, Sheffield United)

Jeg er overrasket over at Jones ikke fikk byttet enda flere, for husk hva han sa rett etter sesongslutt:
I’d probably keep Jack Butland, Joe Allen, Ryan Shawcross, Peter Etebo, Danny Batth, Tom Edwards and the youngsters
Spesielt Cartwright og Berahino skal han ha kred for! Wimmer, Imbula, NDiaye og Diouf blir vel lånt ut etterhvert, men de suger seg til pengesekken enda en stund.
Ellers på UT-siden er det bra at Bojan får en ny sjanse i Canada. Afobe på lån er jo egentlig overraskende når Jones velger å starte med ham mot QPR. Jeg ville også hvittet meg med Vokes og McClean.

Ellers håper og tror jeg at ung-gutta Collins, Edwards, Verlinden og Campbell får mange kamper hver, og at låne-spillerne supplerer etterhvert. Mark Duffy er vel "tvillingbroren" til Ryan Woods?, mens Vickers virker sterk! Synd vi ikke fikk Gayle - Horgan i stede er ett par hakk ned, men det mest begredelige er at ikke ble rom for venstre wingbeck. Jeg får magesår av McClean.


Det blir spekulasjon, men ser vi litt tendens til "sparekniv" her? Det ville ha vært forståelig etter at det er svidd av nesten astronomiske summer, både i form av kjøp og lønn, på nesten helt verdiløse spillere de siste årene.
I tillegg er vel kanskje de løpende lønnskostnadene redusert noe etter at spillere som Pieters,Fletcher, Krkic, Berahino og Adam er borte og det er fylt på med karer som jeg vil anta får en noe slankere lønningspose. Uansett, Stoke er i Championship nå og da er det jo litt værre å tiltrekke seg navngjetne spillere. Sånn er det bare.
Da vi rykket opp forrige gang, hadde vi vel nærmest ingen slike spillere. For uansett hvor mye navn som Cresswell, Fuller, Simonsen, Griffin, Sidibe, Lawrence, Shawcross, Parkin, Cort, Pugh, Dickinson, Whelan og Wilkinson måtte klinge godt for oss Stokesupportere, så var de faktisk på den tiden IKKE spesielt navngjetne. Det går altså an å bygge et slagkraftig LAG uten spillere som får mye spalteplass i tabloidene eller har spilt juniorfotball for en eliteklubb i en bra fotballnasjon i Europa.

Synes alle avgangene var helt greie og forståelige, men stusser også litt over at Afobe forsvant ut i og med at Jones har benyttet han en del. Kanskje løsner det for han i Bristol City?
Synd at ikke det ble skipa ut noen til som f.eks. Wimmer, Diouf & co. Diouf har vel rundt 700 000 i uka i Stoke, det er ikke bra.

Det blir spennende nå å se om Jones klarer å få noe ut av dette. Han er nå i ferd med å skape "sitt" lag med "sine" spillere. For min del må han ikke levere i morgen, Ting Tar Tid, men etterhvert må han selvfølgelig få snudd nedoverspiralen som har sitt utgangspunkt lenge før Jones kom inn i klubben.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg Morten T. » 09 Aug 2019, 10:08

Lilledino skrev:
KaffeM skrev:Skuffende det Stoke foretar seg i dette overgangsvinduet. Virker som NJ/Stoke sliter med å tiltrekke seg attraktive spillere. For øyeblikket spiller vi 4 fiolin. Får håpe vi klinker til med en "ordentlig" signering før vinduet stenger.


Ikke sant, Fulham i London, eller Stoke i Stoke On Trent .....

Bare så det er sagt, ikke mange( om noen ) spillere som bor i Stoke-on-Trent. Den siste jeg husker som gjorde det var Diego Arismendi. Så jeg tror ikke det har noe å si.
London er jo en veldig kul by, og jeg har null problemer med å forstå at det er attraktivt å bosette seg der, men får en spiller 200 000 NOK mer i uka for å spille i Stoke så stikker han dit etter å ha blitt overtalt av en agent som jo også da vil kunne putte en pen gevinst i sin egen lomme.
De fleste spillerne som spiller for klubber mellom Birmingham og Manchester bor vel i Chesire-området. Egentlig så er jo Stoke-on-Trent veldig sentralt( området Stoke ligger i kalles jo for "The Heart of England"), jeg tror heller klubber som Middlesbrough og Sunderland sliter mer på den fronten.
Enig med dem som sier at Stoke-on-Trent i konkurranse med andre byer ikke er spesielt fin, noe lokalbefolkninga heldigvis har selvironi til å i all hovedsak skjønne selv, men områdene rundt er veldig flotte og folk er veldig vennlige og morsomme. Det veier opp så til de grader.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg onside » 09 Aug 2019, 10:10

Morten T. skrev:Det blir spekulasjon, men ser vi litt tendens til "sparekniv" her? Det ville ha vært forståelig etter at det er svidd av nesten astronomiske summer, både i form av kjøp og lønn, på nesten helt verdiløse spillere de siste årene.
------
Det blir spennende nå å se om Jones klarer å få noe ut av dette. Han er nå i ferd med å skape "sitt" lag med "sine" spillere. For min del må han ikke levere i morgen, Ting Tar Tid, men etterhvert må han selvfølgelig få snudd nedoverspiralen som har sitt utgangspunkt lenge før Jones kom inn i klubben.

Det er klinkende klart at han ikke fikk fri tilgang til pengesekken, fordi her skulle det ryddes i kriker og kroker før det blir noen storkjøp. Jeg antar at han kunne fått de pengene som eventuelt kom inn ved salg av Butland / Ndiaye / Allen, men det ble som kjent aldri noe ut av.

Jepp, det blir spennende å se om dette materialiserer seg i form av godt spill, gode kombinasjoner og mange poeng. Og ja, ting tar tid som du sier, men direktøren har igjen sagt at det kun er opprykk som gjelder..... :oops:
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Overgangsvinduet Sommer 2019

Innlegg Morten T. » 09 Aug 2019, 10:17

onside skrev: Og ja, ting tar tid som du sier, men direktøren har igjen sagt at det kun er opprykk som gjelder..... :oops:

Så det.
Sier de slike ting for å blidgjøre fansen eller mener de det faktisk?
Tviler på at det hadde vært god kommersiell dømmekraft og skapt begeistring å f.eks. si at: "Vi håper å knive om en opprykksplass, men vi vil også være fornøyd hvis klubben ender rundt 8,-10. plass. Da mener vi å ha levert, tatt i betraktning forutsetningene og den fasen vi er i akkurat nå". :mrgreen: :geek: :P
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Om Stoke

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester

cron